Canal+ / Nelonen

  • 1 403 272
  • 5 294
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Onko missään julkaistu vielä torstain peliä? päätetäänkö se vasta tiistain kierroksen jälkeen. Itse en tietoa löytänyt mistään ja maanantaina olin hallilla enkä katsonut Canalin peliä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hyvät oli kuvaukset valmentajien haastattelutottumuksista, tosin Jortikasta olisin kaivannut myös kuvausta. Summasta katsoessa aina välillä jännittää että lyökö se tyhmiä kysyvää toimittajaa tai hyökkääkö ainakin kurkkuun kiinni.
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nurmijärven Peto kirjoitti:
Onko missään julkaistu vielä torstain peliä? päätetäänkö se vasta tiistain kierroksen jälkeen. Itse en tietoa löytänyt mistään ja maanantaina olin hallilla enkä katsonut Canalin peliä.
Eilen kerrottiin vain tämän illan peli Blues - Kärpät. Torstain peli ilmoitetaan myöhemmin.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aiemmin jotkut mainitsivatkin että M. Grönman on ollut yllättävän hyvä studiossa. Itsenikin täytyy nostaa hattua Mikolle ottaen huomioon että Hockey Nightin jäljiltä ei odotukset hirveän korkealla olleet. Olisi muuten hauska tietää mitä mieltä Grönman näin jälkeenpäin on Maikkarin tuubasta kun siihen vähän etäisyyttä on saanut.

Erityisen positiivista on ollut että uskaltaa kysyä haastateltavalta suhteellisen suoraan, ja eilenkin Mälkiä hieman kiemurteli selitellessään Vihkon idioottimaisuutta, tietenkään mitään myöntämättä.


MACK
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Mack kirjoitti:
Aiemmin jotkut mainitsivatkin että M. Grönman on ollut yllättävän hyvä studiossa. Itsenikin täytyy nostaa hattua Mikolle ottaen huomioon että Hockey Nightin jäljiltä ei odotukset hirveän korkealla olleet. Olisi muuten hauska tietää mitä mieltä Grönman näin jälkeenpäin on Maikkarin tuubasta kun siihen vähän etäisyyttä on saanut.



MACK
Mikko Grönman on ollut hyvä!

Analyytikoista Ika Lehkonen on ollut omaa luokkaansa. Korven Rane toi oman lisänsä kokemuksellaan, mutta hänen tuntumansa nykyiseen SM-liigaan oli melko ohut. Hannu Aravirta ja Jukka Koivu eivät ole yltäneet lähellekään siihen luokkaan, mitä minä heiltä odotan.

Pelaajakommentaattoreilta minä en saa yhtään mitään, mutta ehkä tavalliset katsojat pitävät siitä puolivillaisesta löpinästä.

Selostajat - JP Jalo ja Mikko Innannen - ovat ammattimiehiä.
-sihvonen-
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
P.Sihvonen kirjoitti:
Pelaajakommentaattoreilta minä en saa yhtään mitään, mutta ehkä tavalliset katsojat pitävät siitä puolivillaisesta löpinästä.

Peltomaa ja Kortelainen tuovat otteluihin mukaan hyvin pelaajan näkökulman tapahtumiin. Canal+:n nykyisessä formaatissa heidän ei tarvitsekaan välttämättä selittää auki kaikkia taktisia yksityiskohtia kesken pelin, vaan he voivat keskittyä niihin yksityiskohtiin, jotka entisen pelaajan silmät sieltä poimivat. Ennen ja jälkeen pelin sekä erätauoilla studiossa sitten keskitytään tarkemmin mm. taktisiin ratkaisuihin. Toki ilman nykyisen kaltaista toimivaa studiota pelkkä Peltomaa ja Kortelainen ei riittäisi, mutta nykyisessä tilanteessa he täyttävät paikkansa mielestäni ihan hyvin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
P.Sihvonen kirjoitti:
Pelaajakommentaattoreilta minä en saa yhtään mitään, mutta ehkä tavalliset katsojat pitävät siitä puolivillaisesta löpinästä.

Niin eikös näiden Peltomaan ja Kortelaisen tarkoitus ole nimenomaan olla color commentator*? Varsinkin tämä Kortelainen on ollut minulle positiivinen yllätys.

*) http://en.wikipedia.org/wiki/Color_commentator
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
P.Sihvonen kirjoitti:
Mikko Grönman on ollut hyvä!

Analyytikoista Ika Lehkonen on ollut omaa luokkaansa. Korven Rane toi oman lisänsä kokemuksellaan, mutta hänen tuntumansa nykyiseen SM-liigaan oli melko ohut. Hannu Aravirta ja Jukka Koivu eivät ole yltäneet lähellekään siihen luokkaan, mitä minä heiltä odotan.

Pelaajakommentaattoreilta minä en saa yhtään mitään, mutta ehkä tavalliset katsojat pitävät siitä puolivillaisesta löpinästä.

Selostajat - JP Jalo ja Mikko Innannen - ovat ammattimiehiä.
-sihvonen-

Peltomaa on kuitenkin parantanut hieman syksystä, joskin on aivan käsittämätöntä että mies aina hihkuu kun J-P kertoo jotain perusfaktaa, jonkun pelaajan NHL-varauksesta tai viime kauden joukkueesta. "Sä oot tehnyt kotiläksys ja hommannut nippelitietoja".

Sihvoselta pakko kysyä, että muistelisin sanoneesi jossain haastattelussa arvioineesi pahasti väärin 2004 syksyllä Maikkarin Fan-Clubin, johon ilmeisesti sinun piti lähteä vakituiseksi vieraaksi? Kiinnostaisi tietää miten nopeasti karmea totuus valkeni? Ensimmäisen lähetyksen ensimmäiseen mainoskatkoon mennessä? Mahdoitko olla vieraana enää avauslähetyksen jälkeen.


MACK
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
JimmyMac kirjoitti:
Peltomaa ja Kortelainen tuovat otteluihin mukaan hyvin pelaajan näkökulman tapahtumiin.
Pystytkö antamaan jotain esimerkkejä näistä? Minulle ei nimittäin tule yhtään mieleen. Mielestäni Peltomaa menee ihan hyvin siinä vieressä täyttämässä "tyhjät välit", kun Jalo ammattimiehenä hoitaa tärkeimmän, eli selostuksen yleensä kiitettävästi. Silti mitään mullistavia tai edes mielenkiintoisia yksityiskohtia ei ole kummaltakaan kommentaattorilta tullut. Sitä samaa "Kerho tulee aina kotona ekat 10min kovaa", "Porissa tää koko yleisö elää pelissä mukana" ja "tää Kontiola/Lindgren/Wirtanen/xxx pelaa nuaresta iästään huolimatta kun ammattimies, hieno tulevaisuus..." -jargonia sieltä tulee kuin Jutiltakin. Yhtä taajaan toistuvia, ärsyttäviä fraaseja ei ole vielä tarttunut korvaan kuin Jutilta, mutta ei tässä kommentoinnissa oikeasti paljon edistystä ole tapahtunut.

En tiedä kuka tekee nämä "pelaakortit", (yksi molemmista joukkueista ennen peliä) mutta olisi edes noihin voinut panostaa. Niissä on tullut suoranaisia virheitä. Esimerkiksi K. Rämöä Peltomaa luonnehti "isokokoiseksi rauhalliseksi maalivahdiksi joka ei paljon hätiköi". No, koko tuossa meni oikein, mutta loput vituilleen. Rämö on yksi aggressiivisimmista vahdeista jonka peliä olen todistanut, ja varsinkin mailapelaamisessa, joka on toki teknisesti hyvää tasoa, ottaa paljon turhia riskejä.

Grönmannia ja Ikaa tulikin jo kehuttua aikaisemmin, mutta Koivukin on ollut ookoo. Diggaan siitä jämäkästä asenteesta ja perusteluista.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
tuuski kirjoitti:
Pystytkö antamaan jotain esimerkkejä näistä? Minulle ei nimittäin tule yhtään mieleen. Mielestäni Peltomaa menee ihan hyvin siinä vieressä täyttämässä "tyhjät välit", kun Jalo ammattimiehenä hoitaa tärkeimmän, eli selostuksen yleensä kiitettävästi. Silti mitään mullistavia tai edes mielenkiintoisia yksityiskohtia ei ole kummaltakaan kommentaattorilta tullut.

Vai että mullistavia yksityiskohtia kaivataan...Schnabelilla jäätyi kulkuset, kun hän saapui talviseen Ruotsiin pelkät nappi-levikset jalassa.

Mutta tosiaan, voin tämän illan pelistä koittaa muistaa ottaa ylös joitain esimerkkejä.
 

Pasanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Sammy kirjoitti:
Sanoivatko illan pelin aikana minkä pelin näyttävät torstaina?

-S
Päätetään illan aikana, ja huomisaamuna canalin netistä löytyy.
Plussaa Aralle ja Erkalle suoraselkäisestä Ujzikin filmin moittimisesta, toteamalla että tsekeillä on TTT menetelmä (taito, tekniikka, teatteri). Säälittävää, että liigassa pelaa tälläisiä.
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Pasanen kirjoitti:
Plussaa Aralle ja Erkalle suoraselkäisestä Ujzikin filmin moittimisesta, toteamalla että tsekeillä on TTT menetelmä (taito, tekniikka, teatteri). Säälittävää, että liigassa pelaa tälläisiä.

Plussaa myös asian tiimoilta esitettyyn kysymykseen Kari Heikkilältä. Sen sijaan aivan v*n pitkä miinus, kun ei kysytty pääpukari Nenältä kommenttia Ujcikin menehtymiseen.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Pasanen kirjoitti:
Päätetään illan aikana, ja huomisaamuna canalin netistä löytyy.

Laitetaan nyt tännekin, kun joku kumminkin kysyy sitä vielä.

to 30.3. klo 18.15 SM-liiga Playoffs: Mahdollinen 5. neljännesfinaali HIFK - SaiPa
la 1.4. klo 16.45 SM-liiga Playoffs: Mahdollinen 6. neljännesfinaali Ässät - Tappara
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
JimmyMac kirjoitti:
tuuski kirjoitti:
Pystytkö antamaan jotain esimerkkejä näistä? Minulle ei nimittäin tule yhtään mieleen. Mielestäni Peltomaa menee ihan hyvin siinä vieressä täyttämässä "tyhjät välit", kun Jalo ammattimiehenä hoitaa tärkeimmän, eli selostuksen yleensä kiitettävästi. Silti mitään mullistavia tai edes mielenkiintoisia yksityiskohtia ei ole kummaltakaan kommentaattorilta tullut.
Vai että mullistavia yksityiskohtia kaivataan...Schnabelilla jäätyi kulkuset, kun hän saapui talviseen Ruotsiin pelkät nappi-levikset jalassa.

Mutta tosiaan, voin tämän illan pelistä koittaa muistaa ottaa ylös joitain esimerkkejä.
Tulihan sieltä Kortelaiselta taas huomioita esim. luistimien teristä/teroituksesta, siitä minkä vuoksi Viuhkolan (vertasi Esa Keskiseen) kaltainen pelaaja on niin vaikea vastapuolen pelaajalle, yms, yms... Eli kommentteja pelistä nimen omaan PELAAJAN silmin katsottuna. Jääkiekko on muutakin kuin taktisten ratkaisujen analysointia. Jääkiekkoa pelaavat pelaajat, joten miksi ei jääkiekkolähetyksessä saisi kuulla myös heidän kommenttejaan, mukaanlukien jotkut pukukoppihuumorin puolelle menevät Peltomaan heitot. Studiossa istuvan valmentajan tehtävänä on sitten analysoida pelin taktista puolta. Molempia tarvitaan. Toki taktinen analysointi on minunkin mielestäni tärkeämpää, mutta kun Canal+:n lähetyksissä sen hoitaa onnistuneesti studio, niin kommentaattori voi aivan hyvin tuoda vähän erilaista näkökulmaa asioihin.
 

Eros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata,Pyykösjärvi Pythons,sympatiat TuTolle
ässät-tappara

näkyykö toi matsi jälkilähetyksenä la tai su?saakeli ku pitää olla töissä lauantaina just tohon aikaan!
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Canali näyttää lauantain ottelun Ässät-Tappara uusinta sunnuntaina klo.1340. Hieno homma Canalilta, että näyttää noita liigamatseja myös uusintoina. Itse olen katsonut usein yön NHL pelit aamupäivällä uusintana.
 

Eros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata,Pyykösjärvi Pythons,sympatiat TuTolle
kiitos tiedosta!vielä ku pystyis pihtaamaan sen matsin lopputulosta siihen asti.tulpat korville!
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Otteluohjelma

Täytyy myöntää, että Canalplussan otteluohjelma on mennyt aika nappiin ainakin ajokilometrien suhteen. Kertaalleen on käyty Tampreella, mutta muuten on pysytty visusti etelässä. En tiedä onko sattumaa, vai tarkoituksenmukaista.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hele kirjoitti:
Täytyy myöntää, että Canalplussan otteluohjelma on mennyt aika nappiin ainakin ajokilometrien suhteen. Kertaalleen on käyty Tampreella, mutta muuten on pysytty visusti etelässä. En tiedä onko sattumaa, vai tarkoituksenmukaista.

Eikös la 25.3. kuitenkin näytetty porin ottelu?
 

fiksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sympatiat: HIFK ja KooKoo
Hele kirjoitti:
Täytyy myöntää, että Canalplussan otteluohjelma on mennyt aika nappiin ainakin ajokilometrien suhteen. Kertaalleen on käyty Tampreella, mutta muuten on pysytty visusti etelässä.

Turku, Hämeenlinna ja Pori ovat siis etelässä? No ehkä Lapista katsottuna... Tampereelta ei ole muuten näytetty vielä yhtään playoff-peliä.

Tähän mennessä otteluvalinnat on osuneet aika hyvin kohdalleen, vaikka tiistaina oli kyllä tylsää katsella sitä HMV-surffailua kun esim. Porissa tai Lappeenrannassa olisi ollut paljon mielenkiintoisemmat pelit samaan aikaan menossa.

Edit: Porissa eikä Tampereella...
 
Viimeksi muokattu:

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
C MORE Online - SM-Liiga Live

Tästä aiheesta on jo todennäköisesti käyty keskustelua, mutta silti haluaisin hieman lisäinfoa ja kokemuksia tuosta Canalin nettipalvelusta. Tarkoituksena olisi HIFK- SaiPa matsia katsella illalla, mutta kuinkahan todennäköisesti saan rahoilleni täyden vastineen? Eli minkä verran kuva pätkii ja kuinka laadukasta kuva on? Netin nopeuden pitäisi riittää, 4 megaa teoreettinen nopeus.

Luottokorttia minulla ei ole käytössä vaan joudun tämän katselunautinnon maksun välikäden kautta hoitamaan, joten haluaisin myös että saan vastinetta rahoilleni ja vaivalleni.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
fiksi kirjoitti:
Turku, Hämeenlinna ja Pori ovat siis etelässä? No ehkä Lapista katsottuna...

No ei Turusta ainakaan kauhean montaa kilometriä pääse etelään päin, jos haluaa pysyä Suomen rajojen sisäpuolella. Esim. Lahdesta katsottuna se on etelässä.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
fiksi kirjoitti:
Turku, Hämeenlinna ja Pori ovat siis etelässä? No ehkä Lapista katsottuna... Tampereelta ei ole muuten näytetty vielä yhtään playoff-peliä.

No jos esimerkiksi Hämeenlinna ei ole etelässä, niin missä se on? Keski-Suomessa? Pohjois-Suomessa? Tiedätkö muuten mikä on Etelä-Suomen läänin pääkaupunki? Hämeenlinna.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Hele kirjoitti:
Täytyy myöntää, että Canalplussan otteluohjelma on mennyt aika nappiin ainakin ajokilometrien suhteen. Kertaalleen on käyty Tampreella, mutta muuten on pysytty visusti etelässä. En tiedä onko sattumaa, vai tarkoituksenmukaista.

Hele kirjoitti:
No jos esimerkiksi Hämeenlinna ei ole etelässä, niin missä se on? Keski-Suomessa? Pohjois-Suomessa? Tiedätkö muuten mikä on Etelä-Suomen läänin pääkaupunki? Hämeenlinna.

Sanos nyt sitten mitkä noista joukkueista eivät ole etelästä Kärppien lisäksi? Niinpä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös