Canal+ / Nelonen

  • 1 404 157
  • 5 294

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
MustatKortit kirjoitti:
Olen täysin äimistynyt, jos ei torstain tv-pelinä ole ottelu Tappara-Ässät.
a.) Saipan peli näytettiin telkkarista eilen, eli hifk saa odottaa ainakin vielä torstain sitä näkyvyyttä.
b.) Bluesin/Jypin peli näytetään telkusta huomenna, eli Kärpät saa odottaa ainakin vielä torstain sitä näkyvyyttä.
c.) Viimeisin tv-peli ennen play-offeja oli Ilves-Jokerit, niinpä Ilves ja Hpk saavat odotella näkyvyyttä ainakin torstain yli.
d.) Tappara-Ässät - samoin kuin Hifk-Lukko viime kaudella - on ennakkoon mielenkiintoisin ottelupari. Ihan objektiivisestikin ajateltuna.

Jos tämä kaava ei toteudu, olen todella pettynyt. Runkosarjassa Ässien otteita sai Canalin välityksellä seurata ruhtinaalliset neljä kertaa.

Tuossa on neljä paria, joten kaikki parit varmaankin pääsevät kertaalleen ruutuun varmojen otteluiden puitteissa, ellei sitten joku pari mene täysin läpihuutona pari ensimmäistä matsia. Ässien parista järkevintä olisi näyttää Ässien kotiottelu, koska Porissa ei ole puolivälieriä pelattu 8 vuoteen ja tunnelma siksi varmaan eri lailla katossa, kuin Tapparan 1. puolivälierässä. Lähtisin siitä, että 2. ja 4. ottelu tulevat Porista ja Lappeenrannasta (Lappeenrannassa ei ole nähty kvartseja 7 vuoteen) ja 1. ja 3. sitten Oulusta ja Hämeenlinnasta.


1.HPK-Ilves
2.Ässät-Tappara
3.Kärpät-Blues/JYP
4.SaiPa-HIFK

ja sitten tilanteen mukaan eteenpäin olisi oma valintani. No, play-offvaiheessa ei rehellisesti sanottuna huonoja valintoja enää voi tehdä.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli jos Nelonen näyttää myös semejä, ja samaan aikaan Canal näyttää toista semiparia, niin kuka Nelosella hoitaa selostuksen...ja kuka Nelosen finaaleissa..? Alkuvuotena liikkui tuo karmea huhu, että Laura R. selostaisi, mutta mä en suostu uskomaan, ei voi pitää paikkaansa!


MACK
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mane kirjoitti:
Ässien parista järkevintä olisi näyttää Ässien kotiottelu, koska Porissa ei ole puolivälieriä pelattu 8 vuoteen ja tunnelma siksi varmaan eri lailla katossa, kuin Tapparan 1. puolivälierässä.

Siis ainoa oikea vaihtoehtohan on mennä katsomaan tuo peli livenä, sillä tuskin missään hallissa tämän kevään/näiden pudotuspelien aikana tulee olemaan samaa tunnelmaa kuin Porin ensimmäisessä pelissä. Toivomukseni, että se ensimmäinen peli tulisi Tampereelta telkusta liittyykin juuri siihen, että itsekkäästi haluan nähdä ensin sen matsin näköradiosta - ja toisen pelin katsomossa istuen.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Mane kirjoitti:
Lähtisin siitä, että 2. ja 4. ottelu tulevat Porista ja Lappeenrannasta (Lappeenrannassa ei ole nähty kvartseja 7 vuoteen) ja 1. ja 3. sitten Oulusta ja Hämeenlinnasta.

Joo, aivan varmaa on ainoastaan se että Kärpiltä näytetään nimenomaan kotipeli.
 

scholl

Jäsen
Itse olen sitä mieltä, että ekalla kierroksella kannattaisi näyttää juuri säälipeleistä päässeiden joukkueiden otteita runkosarjan kärkeä vastaan, sillä nyt on huonommin sijoittuneilla tsemppi päällä ja parempi taas hakee yli viikon tauon jälkeen pelituntumaa. Muutenhan tasoerot ovat sen verran suuret, että Kärpät ja HIFK voivat hyvin pelatessaan laittaa homman jo poikki viimeistään 5. pelissä, joten myöhemmin ei niin paljon ole näytettävää. Sen sijaan muiden otteluparien matseja näkyy jatkossakin, koska voi olettaa, että siellä pelattaisiin useampi koitos.

Hyvää Canal +:lla on se, ettei jatkoaikaa pilaa ainakaan mikään uutislähetys, vaan ottelu on aikaa näyttää kunnolla loppuun saakka mukaan lukien pelin jälkeiset haastattelut ja muu fiilistely.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
MustatKortit kirjoitti:
Olen täysin äimistynyt, jos ei torstain tv-pelinä ole ottelu Tappara-Ässät.
a.) Saipan peli näytettiin telkkarista eilen, eli hifk saa odottaa ainakin vielä torstain sitä näkyvyyttä.
b.) Bluesin/Jypin peli näytetään telkusta huomenna, eli Kärpät saa odottaa ainakin vielä torstain sitä näkyvyyttä.
c.) Viimeisin tv-peli ennen play-offeja oli Ilves-Jokerit, niinpä Ilves ja Hpk saavat odotella näkyvyyttä ainakin torstain yli.
d.) Tappara-Ässät - samoin kuin Hifk-Lukko viime kaudella - on ennakkoon mielenkiintoisin ottelupari. Ihan objektiivisestikin ajateltuna.

Jos tämä kaava ei toteudu, olen todella pettynyt. Runkosarjassa Ässien otteita sai Canalin välityksellä seurata ruhtinaalliset neljä kertaa.

Toisaalta Canal on kauden aikaisilla otteluvalinnoilla osoittanut, että pyrkii valitsemaan ottelut pikemminkin ottelun mielenkiinnon, kuin jonkun maikkarilta tutun tasaisen näkyvyyden periaatteen mukaan.

Varmaan kyllä sekin otetaan huomioon, että mahdollisuuksien mukaan kaikki pääsisivät ruutuun, mutta ainakin itse toivon mieluummin, että Canalilla oltaisiin hereillä otteluparien tilanteen eläessä, ja oltaisiin valmiina reagoimaan, jos joku ottelusarja alkaa nousta muita kiinnostavammaksi. Parasta olisi, jos seuraavan kierroksen ottelu päätettäisiin aina vasta edellisen kierroksen jälkeen.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Jymäkkä kirjoitti:
Varmaan kyllä sekin otetaan huomioon, että mahdollisuuksien mukaan kaikki pääsisivät ruutuun, mutta ainakin itse toivon mieluummin, että Canalilla oltaisiin hereillä otteluparien tilanteen eläessä, ja oltaisiin valmiina reagoimaan, jos joku ottelusarja alkaa nousta muita kiinnostavammaksi. Parasta olisi, jos seuraavan kierroksen ottelu päätettäisiin aina vasta edellisen kierroksen jälkeen.

Tuo on niin makuasia, mikä ottelusarja on muita kiinnostavampi. Kaikissa kun säilyy kuitenkin panos niin kauan kuin pelejä riittää. Kuudes ja seitsemäs ottelu nähdään joka tapauksessa tasaisimmista sarjoista. Itse olen kiinnostunut kaikista joukkueista, ja katselisin mieluummin kaikkia sarjoja mahdollisuuksien mukaan.

Toki ymmärrän, että moni katsoisi mielellään omaa joukkuettaan illasta toiseen, mutta omalla kohdallani näitä intressejä ei enää ole tämän kauden osalta, joten en kaipaa tv-yhtiöltä mitään suosikkipolitiikkaa. Olen jo täysin tympääntynyt NHL-lähetyksiin, joissa näytetään illasta toiseen sitä niin ... kiinnostavaa Philadelphiaa.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Mack kirjoitti:
Eli jos Nelonen näyttää myös semejä, ja samaan aikaan Canal näyttää toista semiparia, niin kuka Nelosella hoitaa selostuksen...ja kuka Nelosen finaaleissa..? Alkuvuotena liikkui tuo karmea huhu, että Laura R. selostaisi, mutta mä en suostu uskomaan, ei voi pitää paikkaansa!

MACK

Canalin sivujen mukaan Mikko Innanen selostaa noita Canalilla näytettäviä semifinaaleja, joten eiköhän J-P Jalo kulje sitten Nelosen mukana.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ruotsin mallin mukaan noita pudotuspelejä varmaankin näytetään. Eli neljälllä ensimmäisellä kierroksella näytetään jokaista joukkuetta ja sen jälkeen kiinnostavimpia ottelupareja. Ruotsissa tosin ensimmäisen kierroksen otteluparit on jaettu kahteen osaan, joten katsoja näkee otteluita vieläkin enemmän (eli esim maanantaina 2 peliä, tiistaina 2 peliä)....
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Skeletor kirjoitti:
Ruotsissa tosin ensimmäisen kierroksen otteluparit on jaettu kahteen osaan, joten katsoja näkee otteluita vieläkin enemmän (eli esim maanantaina 2 peliä, tiistaina 2 peliä)....

Tätä en ymmärrä minkä takia SM-Liiga välttämättä haluaa pelata niin paljon otteluja samaan aikaan. Mikäli Canal televisioisi vain pelin per kierros niin se nyt ei vaikuttaisi, mutta välieriä on jo muutama vuosi televisioitu niin että pelejä on näytetty kahdelta kanavalta samaan aikaan ja niin tulee tänäkin vuonna tapahtumaan 3. pelistä lähtien. Silti ne pelataan samaan aikaan niin että katsoja ei voi kaikkia pelejä katsoa suorana vaan joutuu tekemään valintoja, olisi kyllä huomattavan paljon parempaa palvelua mikäli pelit pelattaisiin eri päivinä. Vaikea keksiä syytä tähän toimintaan, mutta kai sellainenkin saattaa olla olemassa.
 
Viimeksi muokattu:

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Jos välieriin selviytyisivät Kärpät, HIFK, Tappara ja Ilves, niin 2.välierä Tappara-HIFK ja mahdollinen 4.välierä Tappara-HIFK pelattaisiin muina kuin alkuperäisinä päivinä (oletettavasti 6.4. ja 10.4.)

Jos Kärpät-Ilves päättyisi suoraan kolmessa ottelussa, niin Nelonen olisi pakotettu muuttamaan lähetysaikatauluaan lyhyellä varoitusajalla, koska 11.4. ei pelattaisi lainkaan, mutta välierät eivät silti olisi ohi.

No, tähän skenaarioon todennäköisesti ei jouduta.

Pronssiottelu ei sitten näköjään kuulu tänäkään vuonna televisioitaviin otteluihin.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Ruotsin malli playoffeissa ja niiden televisioinnissa on erinomainen, toivottavasti sitä jossain vaiheessa apinoitasiin, niinkuin kaikkea muutakin sieltä tulevaa.

Taitaa muuten osa noista ruotsalaisten puolivälieristä näkyä ainoastaan lisämaksua vastaan, pay per view-menetelmällä. Yhtä kaikki, kyllä kelpaisi.

Edit. korjattu sekoilu schollin avustuksella.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
kaizu kirjoitti:
Taitaa muuten osa noista ruotsalaisten neljännesvälieristä.

Ruotsissa ei mene 16 joukkuetta pudotuspeleihin, joten neljännesvälieriä ei pelata, vaan jokainen pudotuspelijoukkue pääsee suoraan puolivälieriin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
blackhawk kirjoitti:
Tuo on niin makuasia, mikä ottelusarja on muita kiinnostavampi. Kaikissa kun säilyy kuitenkin panos niin kauan kuin pelejä riittää. Kuudes ja seitsemäs ottelu nähdään joka tapauksessa tasaisimmista sarjoista. Itse olen kiinnostunut kaikista joukkueista, ja katselisin mieluummin kaikkia sarjoja mahdollisuuksien mukaan.

Totta tuokin, mutta esimerkiksi tilanteessa, jossa jonkun otteluparin tilanne olisi esimerkiksi 3-0 lähdettäessä 4. otteluun, niin voisi ajatella, että kannattaako tuota sarjaa enää näyttää, vaikka alunperin olisi suunniteltukin.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Keynet kirjoitti:
Mane kirjoitti:
1.HPK-Ilves
2.Ässät-Tappara
3.Kärpät-Blues/JYP
4.SaiPa-HIFK
Jos tuolta Canalin sivuilta voi jotain päätellä, niin kaksi ekaa oikein.
Harmi sinänsä, mieluusti olisi jo torstaina hermoillut IFK-SaiPa kohtaamisen kanssa.

Turha toivoa, että Saimaalta näytetään yhtään peliä. Toisaalta myös Kärpiltä näytetään vain kotipelejä, joten joko Helsingissä tai Oulussa voidaan iloita yhdestä vieraspelistä. Jos Blues menee jatkoon kuvausryhmät pääsevät helpommalla heittämällä kaluston Nordiksen kautta espoon pellolle.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Näyttäisi siellä Canalin SM-liigasivun pikkukalenterissa olevan jo faktana merkitty torstaille HPK-Ilves ja lauantaille Ässät-Tappara.

Veikkailinkin näitä näytettäväksi, koska noissa toisissa ottelupareissa olevista joukkueista jo toinen joukkue on sääleissä esiintynyt. Tasapuolisuus on ainakin Elitserienin suhteen ollut merkittävässä roolissa Canalin otteluvalinnoissa näin alkukierroksilla.

Todennäköistä myös on se, että SM-liigalta on tullut ehdoton käsky näyttää alkukierroksilla ns. pikkuseurojen kotimatseja, jottei otteluiden lippukato isoissa kaupungeissa baarikatsomisen viehättävyyden takia tulisi niin suureksi. Siksi olinkin aika varma, että ensin tulee HPK:n ja toiseksi Ässien kotimatsi. Neljännessä ottelussa Canal on melkoisella varmuudella Lappeenrannassa ja kolmannessa matsissa Oulussa.

Samat päätelmät siis mitä Manellakin tosin hieman eri perustein.
 

scholl

Jäsen
Henkka kirjoitti:
Näyttäisi siellä Canalin SM-liigasivun pikkukalenterissa olevan jo faktana merkitty torstaille HPK-Ilves ja lauantaille Ässät-Tappara.

Veikkailinkin näitä näytettäväksi, koska noissa toisissa ottelupareissa olevista joukkueista jo toinen joukkue on sääleissä esiintynyt. Tasapuolisuus on ainakin Elitserienin suhteen ollut merkittävässä roolissa Canalin otteluvalinnoissa näin alkukierroksilla.

Todennäköistä myös on se, että SM-liigalta on tullut ehdoton käsky näyttää alkukierroksilla ns. pikkuseurojen kotimatseja, jottei otteluiden lippukato isoissa kaupungeissa baarikatsomisen viehättävyyden takia tulisi niin suureksi. Siksi olinkin aika varma, että ensin tulee HPK:n ja toiseksi Ässien kotimatsi. Neljännessä ottelussa Canal on melkoisella varmuudella Lappeenrannassa ja kolmannessa matsissa Espoossa tai Jyväskylässä.

Jos noin tapahtuisi niin tilanne olisi erinomainen. Näkisi kolme ifk:n peliä neljästä.

Ja lauantaina voisi jättää lätkän katsomisen vaikka väliin.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
Ruotsissa ei mene 16 joukkuetta pudotuspeleihin, joten neljännesvälieriä ei pelata, vaan jokainen pudotuspelijoukkue pääsee suoraan puolivälieriin.

No toi on vähän miten on, kielieroja. Tenniksessä olen esim. aina tottunut puhumaan neljännesvälieristä eli kvartseista silloin kun on kahdeksan jäljellä. Puolivälierät on aina jäänyt terminä vähän paitsioon, vaikka teoriassa oikea onkin.


MACK
 

scholl

Jäsen
Mack kirjoitti:
No toi on vähän miten on, kielieroja. Tenniksessä olen esim. aina tottunut puhumaan neljännesvälieristä eli kvartseista silloin kun on kahdeksan jäljellä. Puolivälierät on aina jäänyt terminä vähän paitsioon, vaikka teoriassa oikea onkin.
Ei pidä paikkansa. Suomessa on ollut aina puhe puolivälieristä tai sitten muista kielistä tutusta neljännesfinaalista (quarterfinal, ei quartersemifinal), mikä on nyt noussut tunnetummaksi täälläkin. Missään kielessä ei puhuta neljännesvälierästä, jos ei tarkoiteta 1/8 finaalia.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuolla Canalin kotisivujen "tulevat ottelut" -osiossa torstain kamppailun lähetyspaikaksi on merkattu Helsingin jäähalli ja lauantain kamppailun lähetyspaikaksi Isonmäen jäähalli, joten tiedä tuosta torstain ottelusta nyt sitten...
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mack kirjoitti:
No toi on vähän miten on, kielieroja. Tenniksessä olen esim. aina tottunut puhumaan neljännesvälieristä eli kvartseista silloin kun on kahdeksan jäljellä. Puolivälierät on aina jäänyt terminä vähän paitsioon, vaikka teoriassa oikea onkin.


MACK

kvartsi tulee sanasta neljännesfinaali.

neljännesvälierä=kahdeksannesosafinaali=(1/8 final)
puolivälierä=neljännesfinaali=kvartsi=(1/4 final -> quarter-final)
välierä=semifinaali=semi=(1/2 final -> semi-final)


Eli ei ole mitään kielieroja vaan yllättävän usein esiin pulpahtava väärä luulo.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Suomessa on ollut aina puhe puolivälieristä tai sitten muista kielistä tutusta neljännesfinaalista, mikä on nyt noussut tunnetummaksi täälläkin. Missään kielessä ei puhuta neljännesvälierästä, jos ei tarkoiteta 1/8 finaalia.

Tenniksessä quarterfinals=QF on kahdeksan parasta. Niin, mä miellän sen vaan kvartseiksi, eli neljännesfinaaleiksi. Sitä sanaahan mä enemmänkin hain. Menee välillä sekaisin, kun puhuu koko ajan.


MACK
 

scholl

Jäsen
Mane kirjoitti:
Eli ei ole mitään kielieroja vaan yllättävän usein esiin pulpahtava väärä luulo.

Ei vaan laskuvirhe. Jos ei osaa laskea kuten saku koivu ei osannut Torinossa, sanoo tuon päinhelvettiä.
 

scholl

Jäsen
Mack kirjoitti:
Tenniksessä quarterfinals=QF on kahdeksan parasta. Niin, mä miellän sen vaan kvartseiksi, eli neljännesfinaaleiksi. Sitä sanaahan mä enemmänkin hain. Menee välillä sekaisin, kun puhuu koko ajan.


MACK

Silti väittelet neljännesvälieristä. Uskomatonta penailua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös