Canal+ / Nelonen

  • 1 407 453
  • 5 293

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mun mielestä tuo valmentajan ja pomon seuraaminen on toiminut ihan mukavasti. Jortikka oli jäätävä eikä Harkimoakaan kovin usein näe tollasesta perspektiivistä. Tietysti, henkilövalinnoissa ja editoinnissa voi aina terästäytyä. Sama pätee koko ohjelmaan. Lauantai-iltaan pelien maalit sekä tärkeimmät tapahtumat (tappelut, taklaukset, hylätyt maalit jne.) terävästi ja ammattitaidolla, eikä vain vasurilla vetäistynä. Ne luovat ohjelmalle tietyn rungon, siihen sitten asiantuntija tai pari jonkun mietityn, ajankohtasen aiheen parissa. Ja saahan sitä illan peleistäkin poimia tärkeimmät. Jos sen veikkauksen on oltava siinä niin olkoon (tosin ei paljon kiinnosta), kuhan ei syö ton enempää aikaa. Tekniikka voi tosiaan pettää joskus, nyt tosin pahimmalla mahdollisella hetkellä, jäi Jämtin-Lostedt näkemättä.

Formaatti ja kokonaisuus pitää hioa toimivaksi ja tyylikkääksi. Ehkä se tule kokemuksen kautta. Ja onhan tuo challenge-systeemi jotain uutta!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Parannus ehdotuksena neloselle, että pistetään mikki valittujen pelaajien rintaan pelin ajaksi, ja seurataan näitä pelaajia sitten vähän tarkemmin.
Tuodaan lähetykseen mielenkiintoisimmat kommentit, huudot ja muut mitä pelin aikana tulee.
Ei varmaankaan mahdotonta toteuttaa? Toisi ainakin syvyyttä noihin otteluraportteihin.

Sikäli outoa, että porukka haluaa tunnin mittaisen lätkä ohjelman, mutta vain 10 minuutin edestä sisältöä siihen.
Ei saa olla ylimääräistä höttöä, kuten pelaajahaastatteluja sun muita mukana. Vain maalit, taklaukset ja otteluiden tärkeimmät torjunnat yms. Elikkä sm-liigan mittapuulla normaalikierrokselta saa 10 minuuttia järkevää tavaraa, ja kaikki muu on ylimääräistä höttöä.

Ei näitä ole pakko katsoa. Ja jos ei katso, niin arvostelu ja jälkiviisastelu on myös suhteellisen turhaan, koska jos he parantavat, niin nämä "minä en katso tätä paskaa enää ikinä" tyypit eivät sitä näe.
 

asloser

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, 7 Ringettes, Kurra, JoKP 88-89
aceman81 kirjoitti:
Mun mielestä tuo valmentajan ja pomon seuraaminen on toiminut ihan mukavasti. Jortikka oli jäätävä eikä Harkimoakaan kovin usein näe tollasesta perspektiivistä. Tietysti, henkilövalinnoissa ja editoinnissa voi aina terästäytyä. Sama pätee koko ohjelmaan. Lauantai-iltaan pelien maalit sekä tärkeimmät tapahtumat (tappelut, taklaukset, hylätyt maalit jne.) terävästi ja ammattitaidolla, eikä vain vasurilla vetäistynä. Ne luovat ohjelmalle tietyn rungon, siihen sitten asiantuntija tai pari jonkun mietityn, ajankohtasen aiheen parissa. Ja saahan sitä illan peleistäkin poimia tärkeimmät. Jos sen veikkauksen on oltava siinä niin olkoon (tosin ei paljon kiinnosta), kuhan ei syö ton enempää aikaa. Tekniikka voi tosiaan pettää joskus, nyt tosin pahimmalla mahdollisella hetkellä, jäi Jämtin-Lostedt näkemättä.

Formaatti ja kokonaisuus pitää hioa toimivaksi ja tyylikkääksi. Ehkä se tule kokemuksen kautta. Ja onhan tuo challenge-systeemi jotain uutta!

Tämä kiteytti minunkin ajatukseni aika hyvin. Kiekkopomojen ja valmentajien haastattelut ja ajatukset ovat mielenkiintoisia, mutta se miltä Helsinki-Vantaan ulkomaanterminaali näyttää sisältä on jo tiedossa ja tosiaan Harkimon auto-ongelmat eivät kiinnosta (omatkin hajoilee jo ihan tarpeeksi), joten hiukan tiukempi ote näissä olisi mielestäni paikallaan. Jortikasta tehtyä juttua en nähnyt, oliko se parempi?

Ainoa juttu mistä olen eri mieltä on tuo challenge systeemi -tottakai pitää etsiä jotain uutta, mutta jos se on tälläistä hömppää niin kyllä minä ainakin keksin lauantai-illoiksi parempaa tekemistä. Maalit kun näyttää urkkaruutukin.

Eli siis: onko se tosiaan mahdotonta tehdä ohjelmaa, jossa jääkiekko ja jääkiekiekkoon suoranaisesti liittyvät ihmiset ja heidän ajatuksensa ja tekonsa jääkiekkoon liittyen ovat pääosassa? Voisiko vaikka Jäähyaitio -teamin palkata tekeemään juttuja tappeluista ja tappelijoista tuon haastsysteemin sijaan?
 

SjV

Jäsen
Materiaali ei vaan riitä...

Tuollaisen kaivatun HockeyKväll/NHL PowerWeek tyylisen makasiini ohjelman tekemiseen Suomessa on yksi iso ongelma, materiaalin saamisen vaikeus.
Halleilta tuppaa tulemaan uutislevitykseen sen yhden ainoan kuvaajan kuva, joka pahimmassa tapauksessa saattaa olla kotijoukkueen oma otteluvideo (vai mistäs tuo "virallinen" raportti video tehdään kurinpitoa varten?). Uutismateriaaliksi taitaa vielä kaiken lisäksi lähteä tuon saman kuvaajan valitsemat ja leikkaamat pätkät ottelusta.

NHL:n materiaalin määrää on turha verrata mihinkään, sitä on yksinkertaisesti niin paljon, että vertailu pohja saattasi olla Euroopan sarjat yhteensä.

Ruotsissa homma vaan jotenkin osataan. C+/SVT ovat jauhaneet samalla konseptilla maksullisena jo useamman vuoden. Tästä varmaankin jo kysynnän/tarjonnan pakosta Elitserieniä kuvataan torstaisin kolmella paikkakunnalla "broadcast-tasoisena", nämä on sitten saatavana erihintaisia maksuja vastaan sateliitistä, kaapelista ja nyt vielä Internetistä. Viikon aikana C+ vierailee kalustoineen kuudella paikkakunnalla, joten kyllä tuosta pitäisi riittää pohjamateriaalia.

Suomessa yksi ongelma on tuo heti-mulle-kaikki-tänne-heti-ilmaiseksi-HDTV-tasoisena-ilman-kiitosta. Ti/To Illan ottelu on tosi hätäisesti koostettu pätkä C+S:n suorasta ottelusta. Onkos C+S-ottelu kertaakaan loppunut noiden rankkarikisojen takia ennen Illan ottelu-ohjelman alkua? PreGameen oli mahdollista koostaa kunnon pätkiä viikon varrelta, mutta kun ohjelman idea perustuu noihin illan matseihin, niin ~25min lähetysaika 7 ottelulle ei vaan riitä.
TimeOutilla suurin ongelma on tuo materiaalin saanti, aikaa olisi. Suomen halleissa taitaa olla vain Hki*2, Esp ja Tku oma kamerakalusto noiden "jumbotronien" kuvaa varten, muualta sitten on tyytyminen noihin pressitasanteelta kuvattuihin yks'kamera koosteisiin. Vaikka kaikissa 13 hallissa olisi omat kamerakalustot, pitäisi jotenkin materiaali saada samantien toimitettua Tehtaankadulle. Seitsemältä paikkakunnalta 3-4 kameran yhtäaikainen linkitys suorana taitaa maksaa älyttömästi. Samoin taitaisi olla älytön idea ohjaajalle/leikkaajalle joka yrittäisi koostaa materiaalia suoraa siirtoa varten.

Miksi preGame ei voisi olla 45min ja TimeOut 30min?

perhanan Räikkönen sotki ajatukset.

...jatkuu... Maikkarilla oli ja Nelosella on sama ongelma, hyvä tasoista materiaalia ei ole saatavilla tarpeeksi. MTV3:lla ohjelmat täytettiin noina turhina hallin käytävä haastatteluina, viedään käytettyjä kiekkoja kouluille etc. juttuina. Nelosella taas annettua ohjelma-aikaa yritetään täyttää seurataan joukkueen/valmentajan päivää jutuilla ja tuolla TimeOutin turhan päiväisellä arvaa lopputuloskisalla. PG:n pidempää ohjelma-aikaa voisi perustella sillä, että siihen on koko perjantai aikaa sulatella torstain tapahtumia ja tietysti tiistailta pidempi. TO taasen tulee yksin kertaisesti liian äkkiä otteluiden loppumisen jälkeen.

Ruotsissa taas HockeyKvällin koostamiseen jää aikaa, koska se tulee maanantai-illassa (ei varsinainen pelipäivä). HK:n sisältöön en varsinaisesti puutu, koska olen nähnyt tuon vain pari kertaa viime talvena Hesassa hotellikuolemaa tehdessä.

Kuten Tarinankertojakin tuossa alla pohtii olisiko maanantai-ilta parempi paikka TO:n tyyppiselle ohjelmalle? Aikaa riittäisi, ottelu/joukkue kohtaisiin koosteisiin, otteluviikon (ti-su) mahdollisiin kurinpitojuttuihin olisi päätökset, jne. Mutta olisiko maantaina viime tiistain jutut yksin kertaisesti niin vanhoja, että ne ei enää kiinostaisi?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
SjV kirjoitti:
Miksi preGame ei voisi olla 45min ja TimeOut 30min?

perhanan Räikkönen sotki ajatukset.

Oleellisrta asiaa.

siispä, onko TimeOut oikella paikallaan Lauantai illassa? Pitäisikö tosiaan olla "power WEEK" tyyppinen ohjelma, jossa käytäädn koko viikko läpi, ei vain lauantai lltaa? Esim maanantaisin tunnin lähetys edellisestä viikosta?

Tämän lisäksi sitten hieman pitemmät päivän pelit.. puoli kymmnene ja kymmenen minuutia, sekä lauantaina 15 min ja kaikki matsit ilman studioita ym. Koko viikon matsit ja tapahtumat ajan kanssa toiimitettuina erikseen (Pyhä töitä, kalliiks sekin tietty tulee)

No itse ole suhtu tyytyväinen timeOuttin. PreGamen lähetysaika on mahdoton, joten siitä en osaa sanoa.

toki aina on parannettavaa, mutta time Out selkeästi pyrkii siihen. kun muistelee HC lähetysten kokoajan lisääntyviä hömppäosuuksia ja Hartwallin käytävillä kyseltiin julkkiksilta jotain jäätäviä kysymyksiä.. Näin nopeastikko te unohdatte?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
repe_joke kirjoitti:
Ei näitä ole pakko katsoa. Ja jos ei katso, niin arvostelu ja jälkiviisastelu on myös suhteellisen turhaan, koska jos he parantavat, niin nämä "minä en katso tätä paskaa enää ikinä" tyypit eivät sitä näe.

Toi on kyllä aina se paras vastine kaikkeen arvosteluun. "Ei näitä ole pakko katsoa." Menee mielestäni samaan sarjaan tuon "Tee itse parempi" kanssa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Individual kirjoitti:
Toi on kyllä aina se paras vastine kaikkeen arvosteluun. "Ei näitä ole pakko katsoa." Menee mielestäni samaan sarjaan tuon "Tee itse parempi" kanssa.

Mitä onko niitä sitten pakko katsoa? Täällä ei ole tullut rakentavaa kritiikkiä ohjelmasta juuri lainkaan.
Kriitiikka on lähinnä: "vittu ketä kiinnostaa leuattoman vauvan päivä", "vittuun, kaikki vitun veikkaukset", "mikä vitun nyrkkeilymatsi, minä haluan katsoa lätkää", "vittu mtv3 teki kaiken miljoona kertaa paremmin", "mitkä vitun pelaaja haastattelut, ei vittu pelaajat kuulu jääkiekkoon mitenkään, joten vittuun ne", Kuvataan vain sitä kiekkoa, kun se on maailman mielenkiintosin asia".
Kaikkia ei voi miellyttää se on ihan varma. Jos haluaa nähdä peleistä vain maalit, tai pelkästään vain tulokset, niin katsoo urheiluruutua tai tulosruutua. Niissä ei ole jääkiekon ympärille ympätty ylimäärästä "showta".

Elikkä kerro nyt mikä pakko näitä on katsoa, jos ei tykkää?
Millä tavalla se on sinulta pois, jos joka kanavalta ei tulekkaan saman aikaisesti sinua kiinnostaa viihdettä?

Itse olen kyllä tykännyt katsoa, kaikkia lätkäohjelmia ihan tekijästä riippumatta. Katsoin viime vuonna hockey nightiakin mielellään, koska lätkä kiinnostaa minua oikeasti.
Jalkapallo lähtetyksiä en taas katso, koska ne ei minua kiinnosta. Ja varmasti arvostelisin kaikkea niissä, koska minulle kaikki jutut niissä on täysin turhia.

Paras ehdotus, joka täällä on tullut esiin, on tunnin mittainen lähetys, jossa näytetään koko viikon parhaat palat.
 

Idänihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkukankeutta, toivottavasti paranee joskus niin tekniseltä tasoltaan kuin muutenkin.. Ideana milestäni ihan ok.

Onneksi kerkesin kääntämään ajoissa TV 1:n puolelle, jossa sama asia parissa minuutissa paremmalla menestyksellä.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jaahas, itkijät ovat päässeet täällä taas vauhtiin. Joillekin ei sitten mikään kelpaa.

Juuri katselin TimeOutin nauhalta ja lueskelin samalla tätä ketjua ihmetellen tätä yleistä valitusta vähän joka asiasta.

Kyllä, ongelmat kuvan kanssa vituttivat vahvasti. Varsinkin, kun Lostedtin ja Jämtinin tappelu jäi kokonaan näkemättä ongelmien vuoksi.

Valituskierre näyttää jatkuvan: Hockey nightin aikoihin itkettiin sitä, ettei näytetä kaikkia maaleja. Nyt kun ne näytetään ja vähän extraakin päälle, itketään edelleen. Vaikka joka hiton ottelusta tulisi puolen tunnin kooste, niin varmasti joltain löytyisi jotain valitettavaa, joko toimittajasta, kuvanlaadusta tai "asiantuntemattomuudesta".

Hjalliksen päivä oli oikeasti loistava juttu! Nelonen meni vähän verhon taakse. Oli mielenkiintoista nähdä, mitä SM-liigan seurapomon päivään kuuluukaan. Tuskin ohjelman tekijöitä kiinnostaa paskan vertaa, mitä yksityinen katsoja ajattelee, he ajattelevat kokonaiskuvaa ja olen kohtalaisen varma, että suurin osa "tavallisista normikatsojista" tykkäsi tästä "kevennyksestä".

Joku täällä on jopa valittanut siitä, kun Santalaa haastateltiin! Ei herranisä! Ketäkö olisi sitten pitänyt haastatella? Ei suurta yleisöä kiinnosta minkään Pasisalosien tai Jessesaarisien ajatukset. Santala nyt vaan sattuu olemaan viime päivien kuumin nimi suomalaisessa jääkiekossa.

Siitä olen samaa mieltä valittajien kanssa, että tuo liigaveto-osuus on totaalisen turha. Oli muuten jäänyt ajastinnauhoituksesta pois tuo, tuskin paljoa menetin. Nuo minuutit voitaisiin käyttää vielä syvällisempään ottelukierroksen puintiin, vaikka se on jo nyt vähintäänkin tyydyttävällä tasolla, tietenkin ilman kuvan pätkimisiä.

Kuka ihan oikeasti kaipaa niitä wanhoja, kuluneita saarioisen viikon junioreita, parhaita paikkoja (Wilmaa voisin toki katsella vieläkin!) tai Jutilan ja Saukkosen latteuksia? Joku väittää, ettei maikkarilla ollut ikinä ongelmia kuvan kanssa? Kyllä oli, useastikin. Tosin, ei ehkä aivan eilisen kaltaisia, mutta silti häiritseviä. Nelonen pyrkii myös ihan oikeasti kehittämään tarjontaansa ja tekemään sitä katsojaystävällisemmäksi. Tämä nyrkkeilyturnee voi olla ihan kiintoisa juttu. Siksi ainakin minä aion katsoa ohjelmaa jatkossakin. Muuta nyt kun vaan ei ole tarjollakaan tällä hetkellä SM-liigasta...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
repe_joke kirjoitti:
Mitä onko niitä sitten pakko katsoa? Täällä ei ole tullut rakentavaa kritiikkiä ohjelmasta juuri lainkaan.
Kriitiikka on lähinnä: "vittu ketä kiinnostaa leuattoman vauvan päivä", "vittuun, kaikki vitun veikkaukset", "mikä vitun nyrkkeilymatsi, minä haluan katsoa lätkää", "vittu mtv3 teki kaiken miljoona kertaa paremmin", "mitkä vitun pelaaja haastattelut, ei vittu pelaajat kuulu jääkiekkoon mitenkään, joten vittuun ne", Kuvataan vain sitä kiekkoa, kun se on maailman mielenkiintosin asia".
Noh, oma palautteeni ei kyllä ollut tuota mainitsemaasi luokkaa, toki lopussa kerroin itsekin ikävöiväni HN:n perään, koska se iltakymmenen uutisten jälkeen tullut maalikimara ja koko ohjelma yleensäkin oli todella paljon parempi. Olen nyt näitä "aikalisiä" jokusen nähnyt, että uskallan tällaisen mielipiteen muodostaa. Toteutuksesta minä tässä nyt purnaan. Eli se rytmi mielestäni siitä ohjelmasta puuttuu.

repe_joke kirjoitti:
Kaikkia ei voi miellyttää se on ihan varma. Jos haluaa nähdä peleistä vain maalit, tai pelkästään vain tulokset, niin katsoo urheiluruutua tai tulosruutua. Niissä ei ole jääkiekon ympärille ympätty ylimäärästä "showta".
Ei show häiritse, ei todellakaan. Vielä lisääkin kaipaisin sarjan kuumimpina hetkinä studioon ihmisiä keskustelemaan "asiat halki", mutta nyt tuntuu siltä, että haastateltavat alkavat vasta lämpenemään kun on jo aika lopettaa ja hypätä taas toiseen aiheeseen. Rohkeammin vain kimppuun, toimittajat.

repe_joke kirjoitti:
Elikkä kerro nyt mikä pakko näitä on katsoa, jos ei tykkää?
Millä tavalla se on sinulta pois, jos joka kanavalta ei tulekkaan saman aikaisesti sinua kiinnostaa viihdettä?
Ei olekaan pakko katsoa, mutta mun mielestä se on aika huono argumentti sen puolesta, että joku on huonoa ohjelmaa. Olisi suonut, kun en tuota digiboxia omista, että Suomen kiistatonta ykköslajia ja miltei toista valtionuskontoa käsiteltäisiin hivenen toisella tavalla, mutta ehkäpä se siitä kehittyy. Pointti onkin siinä, että kun haluaisin katsoa ohjelmaa.

repe_joke kirjoitti:
Itse olen kyllä tykännyt katsoa, kaikkia lätkäohjelmia ihan tekijästä riippumatta. Katsoin viime vuonna hockey nightiakin mielellään, koska lätkä kiinnostaa minua oikeasti.
Sama. Katso myös ylempi vastaus.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Skeletor kirjoitti:
Canal+ omistaa suurimman osan liigan tv-oikeuksista ja on maksullinen kanava, joten eikö sen velvollisuutena olisi järjestää maksavalle katsojalle tätä? Aikaa ainakin olisi Sport kanavalla.....

Samaa toivoisin, että C+ näyttäisi sitten viikolla vaikka iltamyöhällä tai seuraavana päivänä tiiviin niputuksen liigan peleistä. Esim. ma-ti peleistä tulisi keskiviikkona jonkinlainen setti.

Tyyliin nämä Valioliigan ja Serie A:n viikkomakasiinit.

Mikähän täällä porukkaa nyt kivestää? Jos TimeOutia aletaan haukkua paskemmaksi kun jotain Hokinait Fänklubia, niin terve. Kyllähän TimeOutkin parannusta kaipaa, mutta sitä sentäs voi katsoa. Toisin kuin Saukkosta ja lätkäasiantuntija Allu Lähteenmäkeä.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Individual kirjoitti:
Noh, oma palautteeni ei kyllä ollut tuota mainitsemaasi luokkaa, toki lopussa kerroin itsekin ikävöiväni HN:n perään, koska se iltakymmenen uutisten jälkeen tullut maalikimara ja koko ohjelma yleensäkin oli todella paljon parempi. Olen nyt näitä "aikalisiä" jokusen nähnyt, että uskallan tällaisen mielipiteen muodostaa. Toteutuksesta minä tässä nyt purnaan. Eli se rytmi mielestäni siitä ohjelmasta puuttuu.

Miksi HN:n maalikimara oli parempi, vaikka siinä ei näytetty kaikkia maaleja - toisin kuin Nelosen ohjelmassa?

Todella ällistyttävää, että ihmiset jaksavat valittaa näin suureen ääneen. Pääasia, eli KAIKKI kierroksen huippuhetket JOKAISESTA ottelusta näytetään. Näin ei ollut koskaan MTV3:n aikana. Sitten siihen päälle on vielä muuta jääkiekkoilevaan maailmaan kuuluvaa juttua, mutta sitä ei ole pakkoa katsoa, jos ei halua.
 

asloser

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, 7 Ringettes, Kurra, JoKP 88-89
Ikijokeri kirjoitti:
Jaahas, itkijät ovat päässeet täällä taas vauhtiin. Joillekin ei sitten mikään kelpaa.

No itse olen ainakin aika valikoiva TV:n katselun suhteen ja sen vuoksi myös kriittinen. Ehkä latasin myös turhan kovat odotukset tähän nelosen uuteen ohjelmaan.

Ikijokeri kirjoitti:
Hjalliksen päivä oli oikeasti loistava juttu! Nelonen meni vähän verhon taakse. Oli mielenkiintoista nähdä, mitä SM-liigan seurapomon päivään kuuluukaan. Tuskin ohjelman tekijöitä kiinnostaa paskan vertaa, mitä yksityinen katsoja ajattelee, he ajattelevat kokonaiskuvaa ja olen kohtalaisen varma, että suurin osa "tavallisista normikatsojista" tykkäsi tästä "kevennyksestä".

No niin no. Tavallinen normikatsoja saattoi pitää, ei siinä mitään. Onhan sitä kivaa kateellisten katsella minkälainen konttori sillä Hjalliksella on tai millaisella autolla se Hjallis ajelee ja tuntea vahingoniloa kun porvarin kosla hajosi. Ja miltä näytää väsynyt ihminen juuri tultuaan Atlantin yli. Tästä pointista voidaan kai sitten olla eri mieltä.

Ikijokeri kirjoitti:
Kuka ihan oikeasti kaipaa niitä wanhoja, kuluneita saarioisen viikon junioreita, parhaita paikkoja (Wilmaa voisin toki katsella vieläkin!) tai Jutilan ja Saukkosen latteuksia? Joku väittää, ettei maikkarilla ollut ikinä ongelmia kuvan kanssa? Kyllä oli, useastikin. Tosin, ei ehkä aivan eilisen kaltaisia, mutta silti häiritseviä. Nelonen pyrkii myös ihan oikeasti kehittämään tarjontaansa ja tekemään sitä katsojaystävällisemmäksi. Tämä nyrkkeilyturnee voi olla ihan kiintoisa juttu. Siksi ainakin minä aion katsoa ohjelmaa jatkossakin. Muuta nyt kun vaan ei ole tarjollakaan tällä hetkellä SM-liigasta...

Maikkarin ainoa etu minun mielestäni oli se että julkinen puoli lähetti kokonaisen pelin viikossa. Muutehan tuo MTV:n toteutus oli melkoista kökköä. Ehkä sitäkin tehtiinkin "tavallisia normikatsojia varten"?

No, kyllä minä tuon ainakin toistaiseksi muistessani kuitenkin meinaan katsoa, toivottavasti homma lähtee kehittymään ja paranee. Palataan asiaan puolen vuoden päästä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
JimmyMac kirjoitti:
Miksi HN:n maalikimara oli parempi, vaikka siinä ei näytetty kaikkia maaleja - toisin kuin Nelosen ohjelmassa?

Todella ällistyttävää, että ihmiset jaksavat valittaa näin suureen ääneen. Pääasia, eli KAIKKI kierroksen huippuhetket JOKAISESTA ottelusta näytetään. Näin ei ollut koskaan MTV3:n aikana. Sitten siihen päälle on vielä muuta jääkiekkoilevaan maailmaan kuuluvaa juttua, mutta sitä ei ole pakkoa katsoa, jos ei halua.

Sanon nyt vielä kerran jos se nyt menis kerrankin jakeluun, että IMO se klo 22:30 tullut Hockey Night-lähetys oli tiiviimpi, vauhdikkaampi, selkeämpi, johdonmukaisempi ja parempitasoinen teknisesti ( jos kahden eri ohjelman aikana maalikoosteessa ääni hukkuu yleisön melun taustalle, kuva pätkii ja nykii, Harkimo-osuudessa mikki on joko niin kaukana tai niin hiljaisella, ettei Hjalliksen puheesta meinaa saada mitään selvää, niin jossain on vikaa. ).

Eli IMO tämä Time-out näyttää väsyneemmältä ohjelmalta, kuin HN. En mä sitä tämän paremmin osaa ilmaista, tai sitten on aika yksinkertaisesti kullannut muistot.
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tinke-80 kirjoitti:
Ketä kiinnostaa nuo hjalliksen päivä + lopun turhaakin turhempi veikkauskisa?

Eilen tuli katstottua Time Out ekan kerran ja olihan se suuri pettymys. Paitsi että kuva pätki jatkuvasti, niin kokonaisuus ei toiminut. Ketä tuokin veikkauskisa oikein kiinnostaa? "Hjalliksen päivä" oli ideana sinänsä hyvä, toteutus ei sitä ollut.

Mutta en anna vielä lopullista tuomiota, tämä saattoi olla alkukankeutta. Katstotaan miten homma kehittyy vuoden loppua kohti, jospa kehuillekin vielä tulee aihetta

P.S Ei ole mulla ikävä KiekkoYötä.
 

Hack

Jäsen
Mitchner kirjoitti:
P.S Ei ole mulla ikävä KiekkoYötä.

Jooh, ei täälläkään. Timeout sekä Pregame ovat kyllä olleet pettymyksiä, jopa pahojakin sellaisia, mutta toisaalta Canal+ hoitaa homman hyvin kotiin. Pregamessa ärsyttää se sekavuus, jotain peliä käsitellään 10 minuuttia, toista vain minuutti. Timeout on myös sekava. Maalikoosteita tulee mitä milloinkin ja välillä jauhetaan jotain turhaa. Nelosen pitää parantaa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
asloser kirjoitti:

Nelosen TimeOut teki todellisen rimanalituksen järjestellessään vaikkapa vain näytösluonteista nyrkkeilyottelua nyrkkeilykehässä Lostedtin ja Nielikäisen välille.
Katsoin tuon lauantain TimeOutin ja pidin Lostedtin haastetta nyrkkeilymatsista Nielikäiselle lähinnä ohjelman hupijuttuna. Kun nyt on selvinnyt, että Nelonen/TimeOut on ollut järjestämässä ottelua Lostedtin ja Nielikäisen välille nyrkkeilykehässä, on tämä pahimman luokan rimanalitus jääkiekko-ohjelmalle.
Nyrkkeily ja jääkiekko ovat molemmat kunniakkaita urheilulajeja, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Jääkiekon tappeluilla ja nyrkkeilyllä ei ole mitään yhteistä. Niitä ei pidä sekoittaa toisiinsa.
On sekä jääkiekon että nyrkkeilyn halveksimista yrittää järjestää nyrkkeilyotteluja televisiolähetyksessä jääkiekkoilijoiden kesken.
Onneksi Pasi Nielikäinen ja Sami Helenius eivät ole luupäitä vaan fiksuja urheilijoita, jotka osaavat erottaa kristallinkirkkaasti toisiinsa kuulumattomat asiat.
Patrik Lostedt lähti nyt nuoren miehen innolla mukaan Nelosen pahasti kompuroineen TimeOut-ohjelman katsojalukujen säälittävään korotushankkeeseen.
Ota Patrik mallia Nielikäisestä ja Heleniuksesta. Sovi matsi jääkiekkokaukalossa jomman kumman kanssa ja matsaa siellä. Tosin tuskin Shedden tekee sitä virhettä, että laittaa Lostedtin Heleniuksen kanssa yhtä aikaa jäälle.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
siffa kirjoitti:
Nelosen TimeOut teki todellisen rimanalituksen järjestellessään vaikkapa vain näytösluonteista nyrkkeilyottelua nyrkkeilykehässä Lostedtin ja Nielikäisen välille.

Tämä on suurin idioottimaisuus, mistä olen koskaan kuullut jääkiekkojournalismin historiassa! Nyt meni tältä jo muutoinkin flopanneelta TimeOut-ohjelmalta viimeisetkin uskottavuuden rippeet. Nielikäinen, Helenius ja Lostedt ovat JÄÄKIEKKOILIJOITA. Piste.

Tämä TimeOut-ohjelman tempaus ylittää jo kaikki Seiskan ja reality-TV:n strategiat. Tästä surkeammaksi ei voi enää laittaa. Olen sanaton...
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvät oli lähetykset lauantaina. PreGame vähän sekava, mutta ihan mielenkiintoinen juttu "Porilaisesta hulluudesta".

TimeOutin kuvan pätkiminen tietysti vitutti ja tätä sama ilmiö oli jo ensimmäisessä PreGamessa, joten luulisi että asialle olisi jo osattu tehdä jotain!

Harkimon päivä oli ihan yhtä hyvä pätkä kuin Jortikan vastaava. Lisäksi kaikista peleistä tuli mainiot koosteet.

En itsekään ymmärrä miksi täällä valitetaan.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
mixu kirjoitti:
Mulle riittäisi sellainen paketti että voisin netistä katsoa matsien maalit ja tärkeimmät tapahtumat silloin kun huvittaa ja tästä voisi maksaa ihan asiallisen hinnan.

Hei, muistakaa laittaa näistä toiveista palautetta Neloselle. Nelosen Netti-TV -työryhmä on varmasti ihan kohtuullisen kiitollinen, kun saavat jotain faktaa tiskiin. Miettivät siellä kuitenkin jokaisen ohjelman kohdalla, että kannattaako ohjelma siirtää nettiin katsottavaksi eli löytyykö sille maksavia katsojia.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Makuasiat ovat makuasioita, mutta ei kukaan aivot omaava ihminen voi pitää Maikkarin lähetyksiä parempina, eihän??? Toisaalta kehuuhan joku Lauraakin Suomen osaavimmaksi lätkä-ammattilaiseksi...

Nyt maalit tulevat kaikista matseista ja insertit ovat oikeasti ihan kiinnostavia. Tekniset ongelmat ovat tietenkin syvältä ja Nelosella ollaan ehkä välillä amatöörihenkisiä mutta tämä ohjelma on käynnistynyt hyvin vaikka suomalaiseen kulttuuriin kuuluvana se on pakko ampua alas ennen kuin on edes alkanut.

Ehkä pitäisi vielä pistää sellainen lähetys missä robottiääni kertoo otteluiden tulokset ja jokainen maali jokaisesta matsista tulisi 10 kertaa hidastettuna ja mukana olisivat Sihvosen analyysit?


MACK
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Svante kirjoitti:
Tämän päiväisessä HBL:ssä on juttua sponsoreiden huolista kun katselijoita ei riitä. Ei tarvitse Sinebrychoffin markkinointijohtajakaan enää olla huolissaan. HIFK on kantanut kortensa kekoon ja varmistanut KOFFin näkyvyyden sekä TV:ssä että hallissa, nyt on muitten vuoro.
Canal+ lähettää nyt kaksi peräkkäistä HIFK:n matsia ja takuuvarmasti katselijoita on selkeästä enemmän kuin tähän saakka.
Canal+ lahjoittaa varmaan HIFK:lle suuren (T)sekin kiitokseksi? ;-)

Let´s play hockey!!

Toin tämän tänne "väärästä" ketjusta.
 

SjV

Jäsen
Asia meininkiä, illan studiovieraina käskyttäjä ja käskytetty. Nyt ainakin voidaan sanoa, että C+:lla ollaan ns. ajan hermolla kun Grönmannnin seurana pöydänäärellä Ismo Lehkonen ja V-P Kautonen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös