Canal+ / Nelonen

  • 1 404 416
  • 5 294

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Eiku...

Silloin kun se jannu kääntää kameraa niin kuva nykii ja natkuu...?!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
mummi kirjoitti:
Silloin kun se jannu kääntää kameraa niin kuva nykii ja natkuu...?!

Ei se nyi, ellet sitten tarkoita tuota koko freimin jäätymistä. Se taas johtuu ihan digitekniikan lapsuksista, ei lähettävästä yhtiöstä.
 

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Mutta...

Juhaht kirjoitti:
Ei se nyi, ellet sitten tarkoita tuota koko freimin jäätymistä. Se taas johtuu ihan digitekniikan lapsuksista, ei lähettävästä yhtiöstä.

...eihän niissä edellisissäkään peleissä ollut (ainakaan täällä päin) mitään tuollaista shittiä näköpiirissä?! Saatikka missään muissa d-kanavien tuotteissa.
Eihän tota katso sikakaan vinkumatta...
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
mummi kirjoitti:
Silloin kun se jannu kääntää kameraa niin kuva nykii ja natkuu...?!
En kyllä havainnut moista. Eikä muitakaan jäätymisiä. Kaapelin kautta katsellaan Jyväskylässä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ei mulla ainakaan espoossa kaapelin kautta ollut mitään vikaa kuvassa.

Grönmannin Mikon "Hjallis Hjarkimo" hivenen nauratti kyllä.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensimmäinen ottelu jonka näin canalilta. Kokonaisuuteta loistavaa toimintaa ja ero kolmosen touhuihin on pari valovuotta. Tinke heittää ihan hyvää läppää ja erätauot käytetään tehokkaasti hyväksi tilastoihin ja analyyseihin. Myös pelaajien/valmentajien haastattelut hoidetaan hyvin. Kokonaisuutena siis todella hyvää tasoa. Lisää tätä.

Niissä erätaukojen "Jortikka mainoksissa" ei minulla kuulunut ääntä lainkaan. Mites muilla?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ojo kirjoitti:
Niissä erätaukojen "Jortikka mainoksissa" ei minulla kuulunut ääntä lainkaan. Mites muilla?

Eipä kuulunut, mutta eipä siinä paljoakaan menettänyt.

Mainoksia on kyllä muuten Canalin lähetyksessä ihailtavan vähän. Tuo nelosen illan matsi lähetys tulee muuten aivan liian aikasin, koska ratkaisut eivät siihen välttämättä mahdu.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Nelonen voisi lähettää Illan ottelun sellaiseen aikaan että illan ottelu olisi ehtinyt päättyä ennen lähetysajan loppua.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
L4E kirjoitti:
Eipä kuulunut, mutta eipä siinä paljoakaan menettänyt.

Makuja on monia. Minusta Veikkiksen uudet TV-mainokset (Tami ja Jortsu) ovat aivan helvetin hyviä.

Näin tänään ensimmäisen kerran ottelun Canalilta. Täytyy sanoa, että teki vaikutuksen. Todella hyvältä näytti. Sensijaan Nelosen viime lauantain TimeOut (se illan lähetys) on todella syvältä. Ketä tosiaankaan kiinnostaa esimerkiksi nähdä satunnaiskatsojen lopputulos-arpajaisia minuuttitolkulla. Tämä ohjelma toivottavasti hakee vielä muotoaan.
 

Korinekki

Jäsen
Senior kirjoitti:
Makuja on monia. Minusta Veikkiksen uudet TV-mainokset (Tami ja Jortsu) ovat aivan helvetin hyviä.

Näin tänään ensimmäisen kerran ottelun Canalilta. Täytyy sanoa, että teki vaikutuksen. Todella hyvältä näytti. Sensijaan Nelosen viime lauantain TimeOut (se illan lähetys) on todella syvältä. Ketä tosiaankaan kiinnostaa esimerkiksi nähdä satunnaiskatsojen lopputulos-arpajaisia minuuttitolkulla. Tämä ohjelma toivottavasti hakee vielä muotoaan.

Tosiaan. Seniorin kanssa ollaan samoilla linjoilla.
Kyllä noi Veikkauksen mainokset on hyviä. Oikeastaan helvetin hyviä.

Canalin ottelupaketista ei tarvitse edes puhua samana päivänä kuin MTV3:sen vastaavan. Kaikki on ainakin noin päällisin puolin loistavaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jaahas, tämän päivän Iltalehti kommentoi tätä Canal+/Nelonen kuviota... http://www.iltalehti.fi/2005/09/28/jaakiekko/200509283545988_jk.shtml

Onko missään tietoa Canal Plussan todellisesta asiakasmäärästä?

p.s. Pitääpäs lisätä pari omaa kommenttia, eli itse olen ollut erittäin tyytyväinen Canal+n lähetyksiin. Oli eilenkin hienoa kuulla suoria mielipiteitä pelaajista ja tilanteista - MTV3n nuorisuomimaisen kaikillaonkivaa jaarittelun sijaan. Tämä on todellista jääkiekkolutuurin eteenpäin viemistä.

Canal Plussalle varaukseton :peukkua :tuoppi :kiekko
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
AnaMasa kirjoitti:
Käsittääkseni Iltalehti=Almamedia=MTV3, eli tuon jutun voi jättää omaan arvoonsa tai ottaa huumorilla.

Sen verran on pakko korjata, että ainakin MTV3n sivuilla lukee näin: "MTV Oy kuului 26.4.2005 asti Alma Mediaan." Mutta eihän tämä tietenkään poista sitä tosiasiaa etteikö nämä mediat olisi vieläkin "läheisiä" toisilleen.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Yleensä TV-ohjelmat eivät aluksi mitään kovin suuria määriä katsojia kerää, vaan katsojakunta löytää ohjelmat pienellä viiveellä. Luulisi, että parempi toteutus kerää lisää katsojia halleihin ja TV:n ääreen pitkällä tähtäimellä.

Mitenkähän nuo katsojamäärät suhteutuvat siihen, että Canalia katsotaan varmaan aika paljon pubeissa, joissa voi olla satojakin henkilöitä. Käsittääkseni tuo katsojamäärä tarkkailu tehdään kuitenkin suurimmaksi osaksi ihmisten kotona. Jos itse en ole pelissä, niin ainakin sen katson mielummin kuppilasta, enkä sohvalta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pala paskaa

Siinä on taas se, mitä Iltalehti ja Iina on haukannut tuollaisen jutun kirjoittaessaan. Kai sen nyt luulisi jokaisen normaaliajatteluun kykenevän tajuavan, että kiekon siirtyminen mainosrahoitteiselta ilmaiskanavalta maksulliselle, kaikissa talouksissa näkymättömälle kanavalle tiputtaa katsojamäärän murto-osaan aiemmasta.

Jollekin Time-Outin tyyppiselle marginaaliyleisön makasiiniohjelmalle tuo 100 000 katsojaa on todella hyvä suoritus. Mutta mitäs tosiasioista, otsikot myyvät.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Juhaht kirjoitti:
Siinä on taas se, mitä Iltalehti ja Iina on haukannut tuollaisen jutun kirjoittaessaan. Kai sen nyt luulisi jokaisen normaaliajatteluun kykenevän tajuavan, että kiekon siirtyminen mainosrahoitteiselta ilmaiskanavalta maksulliselle, kaikissa talouksissa näkymättömälle kanavalle tiputtaa katsojamäärän murto-osaan aiemmasta.

Jollekin Time-Outin tyyppiselle marginaaliyleisön makasiiniohjelmalle tuo 100 000 katsojaa on todella hyvä suoritus. Mutta mitäs tosiasioista, otsikot myyvät.

Allekirjoitan. Sinänsä on naiivia verrata jonkun TimeOutin katsojalukuja varsinaiseen sunnuntai HN-lähetyksiin. Paljonkohan oli aikoinaan katsojia MTV3n torstai HN-lähetyksissä/lauantain Fan Clubissa jos ajatellaan, että tämä Time-Out on "samankaltainen" ohjelma?

p.s Canal Plussahan voisi saada lisää katsojia tarjoamalla jonkun "Hoki-paketin" tai jopa ottelukohtaisen pay-per-viewn niille joita ei Valioliigat tai leffat kiinnosta.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
TimeOut on kyllä kaikkea muuta kuin marginaaliohjelma. Se on taas kerran ohjelma, jossa kolmen minuutin haastatteluilla, paskalla studiokilpailulla ja studioyleisöllä yritetään viihdyttää suuria massoja.

Minä kaipaan edelleen sitä 4-4-2:n tyyppistä keskusteluohjelmaa, vaikka sitten digipuolelle.

Iinahan on tietysti kirjoittanut juttunsa osittain tarkoituksenhakuisesti. Provosointi on aina kivaa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
LaTe_Show kirjoitti:
Sen verran on pakko korjata, että ainakin MTV3n sivuilla lukee näin: "MTV Oy kuului 26.4.2005 asti Alma Mediaan." Mutta eihän tämä tietenkään poista sitä tosiasiaa etteikö nämä mediat olisi vieläkin "läheisiä" toisilleen.
Juuh. Tuosta jutusta huokuu samanlainen "oma lehmä ojassa"-sävy, mitä oli Iltalehden Kummola-kampanjassa. Jos heitetään kunnon salaliittoteoriat kehiin, niin kirjoitustyylikin täsmää niin tarkasti, että voisi helposti luulla itse Pekka Jalosen olevan tämänkin paskan taustalla. Ei vaan omalla naamalla ole enää uskottavuutta maajoukkuetuuban jälkeen. Koffin edustajan kommentit loistavat poissaolollaan, eli PJ, eiku Iina, on varmaan jututtanut jotain Koffin rekkakuskia. Tällainen teksti vaatii ehdottomasti tuekseen sponssien kommentteja, ennen kuin asiasta voi edes keskustella: "On kuitenkin yksi taho, jonka pinna ei varmasti veny sinne asti. Seurojen yhteistyökumppanit ovat seuranneet kauhulla niiden painajaisten toteutumista, joita he alkoivat nähdä jo kanavamuutoksen julkistushetkellä." Jos itse lehdessä on jotain kommentteja noilta yhteistyökumppaneilta, niin laittakaa tänne.

Tottahan se silti on, että se "Illan peli" (vai mikä se on) ontuu. Mun puolesta koko 5 minuutin turhuus pois ja arkipeleistäkin tarinaa lauantaille.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Nelosen parhaaseen katseluaikaan esittämä TimeOut on kerännyt parhaimmillaan vain 99 000 katsojaa.....Viime vuonna MTV3:n Hockey Night -ohjelmia seurasi keskimäärin 400 000 katsojaa"

Näitä TimeOut -ohjelmia on tullut kaksi kappaletta. Sanoisin, että melko hätäinen johtopäätös. Luvut tulevat kasvamaan.

Sitä paitsi on varmaankin paljon sellaisia keskiverto-tv:n katselijoita, joilla on aina kolmonen päällä riippumatta siitä mitä sieltä tulee. Näin ollen ne, joilla on HN ollut viime talvena taustalla tietämättä edes mitkä joukkueet siellä pelaavat, pitävät nyt lauantaina auki Bumtsibumia ja tuo 99 000 on oikeasti katsellut kiekkolähetystä. Se nelonen "taustakanavana" on ehkä vaikempi löytää. Verrattavissa siihen, kun suurin osa pitää aina päällä Radio Novaa vaikkei välttämättä sitä "kuuntelekaan".
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
AnaMasa kirjoitti:
Tottahan se silti on, että se "Illan peli" (vai mikä se on) ontuu. Mun puolesta koko 5 minuutin turhuus pois ja arkipeleistäkin tarinaa lauantaille.

En ole itsekään ymmärtänyt tuon Illan peli-ohjelman funktiota. Jos nyt välttämättä halutaan joku tuommoinen ohjelma tehdä niin ehdottaisin seuraavaa:

- Lähetys alkamaan 2100 ja vaikka joku 15min kooste pelistä.
- Suorana heti pelin jälkeen pelaaja- ja valmentajahaastattelut lähetykseen
- Jos peli kesken tai jatkoajalla niin sitten lähetys voisi tulla suorana pelin ratkaisuun asti - vaikka Canal+n signaalia käyttäen.

- Tai parempi vaihtoehto olisi kunnollinen 30min koostelähetys kaikista sen illan peleistä ihan vaikka klo 2200-2230.

Nelonen + kanavaakin voisi hyödyntää...
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Crueman kirjoitti:
Mitenköhän tämä mahtaa toimia tilanteessa joissa toinen on satelliittiboxi ja toinen normaali antennivastaanotin niinkuin esim. sivullekirjoittaneella. Ennenhän korttia pystyi vaihtamaan boxien välillä, mutta nykyään ei antenniversio korttia enää tunnista. Se on sikäli sieltä itsestään, että nyt ei pysty tallentamaan edellä mainitusta syystä esim. yöllä tulevaa saksalaista taidetta...

Ei pitäisi olla ongelmaa. Yhden kortin voi conax-linkittää useammalle omistamalleen digidoksille, eli kortin vaihto boksista boksiin onnistuu.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
JimmyMac kirjoitti:
Niin, mikäli oikein ymmärsin, niin tuo Conax-linkitys ei koske kaapelitalouksia?

Ei, ellet katso canal digitalin ohjelmia. Itse olen saanut canalilta tiedon, että kaikki joutuvat jossain vaiheessa hankkimaan linkittävän boksin. Toivon todellakin, että tämän tiedon kertonut henkilö olisi väärässä sillä omat vehkeet ovat turhan iäkkäitä ko linkityksiin.
 

Stomper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Capitals, Liverpool
Iltalehti on naimisissa Maikkarin kanssa ja kiihkeää suhdetta on ylläpidetty aiemminkin - esimerkiksi ko. läpyskän uutisointi YLE:n talouden ja muutaman viikon takaisten ulosmarssien kohdalla oli silmiinpistävän puolueellista. YLE:n työntekijöiden ulosmarssin kerrottiin kohdistuneen väärään ryhmään eli katsojiin, Maikkarin vastaava tempaus uutisoitiin sillä "kuinka katsojat jäivät Urpoa ja muita maikkarilaisia kaipaamaan". Totaalisen tarkoituksenhakuista kirjoittelua, jolla ei ole uutistoiminnan kanssa mitään tekemistä. Niinpä jätän tämänkin uutisoinnin omaan arvoonsa. Valitettavasti moni paskan ostava uskoo kirjoituksen absoluuttisena totuutena... Nooh, eiköhän Nelosen kanssa naimisissa oleva Iltasanomat tee imperiumin vastahyökkäyksen hetimiten...?

Mielestäni yksi asia, jonka jokainen nykýkäytäntöön tyytyväinen lätkäfani voi tehdä, on viestittää asiaa ennen kaikkea SM-liigalle ja miksei sponsoreidenkin suuntaan. Itse lähetin jo viime viikolla liigalle sähköpostilla kiitokset minua tyydyttävästä TV-ratkaisusta... Ja itse olen nähnyt kiekkolähetyksistä tällä kaudella jo tähän mennessä esim. Koffin mainoksen useammin kuin koko viime kaudella yhteensä, koska en Maikkarin ohjelmaformaattia yksinkertaisesti viitsinyt katsoa.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
LaTe_Show kirjoitti:
Jaahas, tämän päivän Iltalehti kommentoi tätä Canal+/Nelonen kuviota... http://www.iltalehti.fi/2005/09/28/jaakiekko/200509283545988_jk.shtml

Tämä on juuri se sama asia, josta kirjoitin viime keväänä. Muistaakseni kirjoitin jotain lyhytnäköisyydestä tämän asian tiimoilta. Kyllähän tuossa paistaa liigan taholta Matematiikan lyhyt oppimäärä. On päivän selvää että valtakunnalliselle sponsorille TV-näkyvyys on tärkeä asia. Näitä sponssisopimuksia myytäessä käytetään tuota TV-näkyvyyttä myyntiargumenttina.

Täällä on kritisoitu tuota Hockey Nightin lähetysaikaa ja samassa yhteydessä kehuttu Nelosen prime timea. Samalla on unohdettu että saman aikaisesti Maikkari lähettää viereisellä kanavalla ohjelmaa, joka saattaa voittaa perheäänestyksen 3-1, mikäli perheessä on vain yksi kiekosta kiinostunut.

No ei se mitään Liiga. Olisitte tehneet samalla kymmenen vuoden paperin, niin se jäljellä oleva kymmenen prosenttia TV-katsojista saisi katsella viimeisinä vuosina NHL-tyyppisiä mainoksettomia paitoja.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Birkku kirjoitti:
On päivän selvää että valtakunnalliselle sponsorille TV-näkyvyys on tärkeä asia.

Tottakai tämä pitää paikkaansa, mutta mielestäni se on huolestuttavaa jos jääkiekkolähetykset tehdään vain näiden sponsoreiden ehdoilla: Koffin Parhaat Paikat, Saarioisten viikon juniori etc, sen sijaan että käsiteltäisiin itse päätapahtumaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös