Tehkää ajatuskoe ne SaiPa-fanit, jotka siihen pystytte:
Teidän joukkueessanne olisi Kangasniemen kaltainen Liigan ykköspistemies. Vastustajan,sanotaan Pelicansin, ulkomaalaispelaaja, sanotaan Blood, torppaisi hänet kyynärpäällä oman maalinsa edessä.Teidän Iikkanne saisi aivotärähdyksen ja pelit loppuisivat pitkäksi aikaa.
A) Harmittaisiko?
B) Olisiko näillä palstoilla itkua?
Mie vähä epäile, että olisi itkua. Kun harmittaisi. Näiden hereworttien ja laiteloiden vaipat olisivat aivan pissassa itkupotkuraivareiden jälkeen.
Katsoin törmäyksen mutamaan kertaan klipistä. En väitä, että teko oli tarkoituksellinen. Kurinpitäjän ratkaisu oli oikea. Mutta tässä ajatuskokeessa: olisiko teillä pikkasen kiukkua sitä kyynärpään heiluttajaa kohtaan, joka teidän Iikkanne torppasi? Jos teillä olisi sellainen. Siis Iikka.
Enpä edelleenkään paljoa ulisis pelsu-fanina. Perus sikailija joukkue viime vuosilta. Tottakai vituttaisi, jos esim. Hamilton telottaisi ja vaatisin jopa kostoa. "Telotaan Iikka" (koska paras) saattaisi lipsahtaakin, mutta en tulisi sitä teidän palstoillenne kirjoittelemaan. On aivan turha mennä sohaisemaan ampiaispesää.
Näitä sattuu tässä pelissä, kuten varmaan aika hyvin tiedätte siellä Lahdessa. Iikan loukkaantuminen on toki teikäläisille ja hänelle itselleen paha juttu, mutta millä pirun tavalla se minuun vaikuttaisi? "Helpottaa SaiPan peliä", voi olla, mutta tämän hetkisillä otteilla yhden Kangasniemen puuttuminen ei muuta lopputulosta SaiPan eduksi.
En ole kertaakaan pahoitellut Kangasniemen tilannetta? No en ole, kun en itse liity asiaan millään tapaa, pelaajat tekevät itse omat ratkaisunsa. Toisekseen en ala valehtelemaan, että olen pahoillani, koska suoranaisesti en ole. Eipä sinuakaan harmittaisi jos joku esim. aikaisemmin mainitsemani Hamilton loukkaantuisi. Ikävissäkin asioissa pitää nähdä mahdolliset hyötymisen mahdollisuudet. Pitääkö kaikkien alkaa sikailemaan, jotta saadaan mahdollisimman paljon "hyötyä" omalle jengille? Ei tietenkään, mutta fakta on se, että näitä tilanteita sattuu tässä lajissa halusi tai ei. Se on pakko hyväksyä.
Tämä on kovaa urheilua, pelaajat hyväksyvät siihen liittyvät riskit ruvetessaan pelaajiksi. Sikailijoita löytyy itse kustakin lajista, se pitää hyväksyä ja yrittää tehdä asiat siten, että näitä tilanteita ei tapahdu. Eiköhän sitäpaitsi Iikka itse sinne meidän maalille tunkenut, ehkä oppii olemaan varovaisempi vastustajan maalilla jatkossa.
Mutta vastaukset nyt loppuun:
A) Kyllä harmittaisi, ihan pirusti.
B) Huutelisin vaikka mitä SaiPan osiossa. En lähtisi pelsujen palstalle kommentoimaan tyyliin "Vitun Blood kun se on ihan paska jätkä, teloa pitäs kunnolla, ettei ainakaan enää SaiPalaisia telo!!!" Tämä nyt oli tietenkin liioiteltu.