Joo ei heru kyllä täältäkään suunnasta minkäänlaista ymmärrystä siihen että pitää pyykkipulveria vetää nenään, on sitten kyseessä ammattijääkiekkoilija tai kuka tahansa kävelykatua lampsiva olkihattu. Kaikenlainen huumeidenkäyttö on minun tietääkseni laitonta ja täten myös rangaistavaa. Ei missään laissa ole kai sellaista pykälää että se on ihan okei kun lauantaina baarin vessanpöntön päällä vetää viivaa, jos maanantaina on töissä ja makselee kiltisti veroja. Ei se tee kenestäkään kunnon kansalaista, vaan mun silmissä se kaveri on narkkari samalla tavalla kuin ne käyttäjät jotka keräävät pulloja tai varastavat saadakseen sen päiväannoksen, jotka yhteiskunnan pyörästä ovat aikoja sitten pudonneet.
Onhan sentään vuosi 2019. Tämä on kuin kannabistopic viidentoista vuoden takaa.
Ja edelleen huumebisneksen ympärille taitaa muodostua tuota tuomittavaa (=rikollista) toimintaa muutenkin enemmän, kuin alkoholibisnekseen liittyy. Tiedän jo vastauksen - koska laittomuus. Herää siitäkin kysymys, että ihan sattumaltako alkoholi on ympäri maailman (toki joitain poikkeuksia taitaa olla) yleisesti laillisempaa, kuin huumausaineet? Että nämäkin lait on säädelty vain hyvän propagandan seurauksena?
No eipä tarvi wikipediaa kauemmas mennä kun selviää jo sellainenkin hauska ilmiö kuin marihuana stamp siitä 40-luvun alusta. Kun about kaikki maailman tutkimus on todennut alkoholin olevan niitä kaikkein tuhoisimpia päihteitä, niin keksitkö itse muita selityksiä kuin sattuman tai poliittisen syyt?
Off-topic jatkuu vielä, joku voisi siirtää keskustelua muualle, mutta eipä se taida jatkiksessa keskustelua kirvoittaa paitsi jos lätkänpelaaja jää kiinni.
EDIT: No laitetaan nyt muuta kuin one-lineri.