Olen täysin samaa mieltä, myös Robbenia koskien. Pätee ihan kaikkien kohdalla.Totta, ja mielestäni se onkin ehkä se suurin ongelma kontaktilajeissa yleensäkin, etteivät tuomarit reagoi riittävästi tilanteisiin ilman sitä heittäytymistä.
Mutta siltikin, jos ei haluta ihan nollatoleranssilinjalle mennä, niin tuomarin pitäisi osata ottaa sieltä pois ne tilanteet, joissa kontakti ei oikeasti vaikuta pelitilanteeseen ja tämän kannalta pelaajien teatraaliset heittäytymiset tekevät vain tuomarin työtä vaikeammaksi.
Esim. jos nyt vaikka puhutaan siitä Robbenista, niin en yhtään epäile, etteikö häneen tulisi joku kontakti useimmiten, kun hän heittäytyy, mutta siltikään tuomarin ei tulisi viheltää vapareita tilanteista, joissa pallo on jo karannut (eikä puolustajan peli ole yliagressiivista) tai jos kontakti ei estä melko häiriötäntä pelaamista tilanteessa (riippuu siis siitä kuinka tiukalla linjalla tuomari haluaa vetää, koska pientä tulkinnan varaahan tässäkin kuitenkin on) ja tämän takia ne jatkuvat heittäytymiset saattavat tehdä tilanteen vakavuuden arvioimisen hankalaksi silloin, kun tuomari päättää viheltää rikkeen pois (vapari/keltainen/punainen?).
Repimisestä tällä kertaa, ei näissä kisoissa kortteja jaeta kaatuilusta.
Kummastas kerrasta tällä kertaa puhutaan, siitä kun naapuri pisti käsivarren suoraan suuhun ja väänsi taakse, vai tuosta "spagaati taklauksesta" napit edellä?
Pitää kyllä ihmetellä kun jos ei lukisi selässä Robben tai olisi kaljua niin molemmat olisi päivänselviä rikkeitä.
Kyllä jaetaan...
Nimenomaan tarkoitin että Vlaarille olisi kuulunut tuosta kortti toisin kuin de Guzmanille siinä Oscarin kalastelussa.
Ketäs minä fanitan? Oranjea kyllä, Robbenia en todellakaan muuna kuin loistavana pelaajana. Enemmän minä tykkään esim. Ronaldosta joka oli ns. voimahyökkääjä. Huikea kaveri.Sinä olet kyllä umpisokea tuon fanituksesi kanssa. Ei siinä mitään, sitä on ilmassa...
Toivottavasti Robben tekee vielä maalin tai pari tänään.
Ja selvä paitsio toisessa maalissa.Ensimmäinen pilkku... ei pilkkua vaan vapari ja punainen.
Toinen pilkku olisi ollut selvä pilkku, mutta keltainen filmistä.
Todella rankkoja tuomarivirheitä.
Toivottavasti finaalissa ei nähdä näin radikaaleja virheitä.
Tämä taitaa olla jo Hollannin matsi, brassien viimeistely ei riitä millään.