Brad Parsons siirtyy HIFK:hon

  • 67 993
  • 301

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK_Helsinki kirjoitti:
Nimenomaan. Ei sieltä mitään tähtiä löydy.
ECHL:n taso on umpisurkea ja jos kaveri ei tuon paremmin ole tuommoisessa sarjassa pelannut, niin ei kai se nyt jumalauta mikään tähti ole täällä, SM-Liigassa, joka on huippusarja, kaikilla mittareilla mitattuna!

Saa nähdä minkälaisen roolin saa ja miten sen pystyy hoitamaan...

Kun mietitään viime kautta, jolloin niitä tähtiä vilisi, niin kuinka monessa joukkueessa nimenomaan tähtipelaajan oma panos riitti ratkaisemaan pelejä?
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Eikös ero ole se, että nyt ei rahat riitä kun taas silloin Jortikka pilasi hankinnan.

Shedden toki voi saada tuon viime hetken löydön onnistumaan paremmin kuin mitä Pena silloin Tsekeistä poimi.

Toki raha, mutta nyt itse kuningas Doug on ollut osallisena tämän vaihtoehto B:n kartoituksessa mikäli operaatio "isolohi" ajaa karille, niin kuin näköjään kävi.

Onkohan se niin, että meille jokaiselle jää sydämeen joskus se oma pikku paska "vahvistus", jonka tekemisiä puolustetaan loppuun asti? Niin kuin Spanhel tai.... White?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se mitä minä haluaisin kuulla on edes jonkunlaisia kommentteja IFK:n suunnalta siitä, mitä nyt ylipäätänsä on hankittu. HIFK:n sivuilla lukee kaverin nimi ja katso tilastot tästä. Se ei paljoa kerro.

Pena tai Shedden voisi kertoa kaverista jotain ja vielä mainita minkälaiseen rooliin mies on tulossa. Tiedottamisessa IFK:ssa on vielä paljon opittavaa. Toisaalta vaikea on mitään tiedottaa, jos kaverista ei sielläkään tiedetä muuta, kun mitä pelaajan edustaja on kertonut.

Kädellistä pelaajaahan tänne haluttiin. turojärvisiä meidän kiekkoakatemia tuottaa omastakin takaa. Kaikella kunnioituksella Turoa kohtaan, hieno pelaaja.
 

scholl

Jäsen
Apassi kirjoitti:
Pena tai Shedden voisi kertoa kaverista jotain ja vielä mainita minkälaiseen rooliin mies on tulossa. Tiedottamisessa IFK:ssa on vielä paljon opittavaa. Toisaalta vaikea on mitään tiedottaa, jos kaverista ei sielläkään tiedetä muuta, kun mitä pelaajan edustaja on kertonut.

Ainoa, joka noista on kertonut, on Shedden kotipelien jälkeisissä lehdistötilaisuuksissa. Eli jos huomenna osaavat oikeita kysymyksiä esittää niin radio auki pelin jälkeen niin Shedden kertoo.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Eikä tämä hänen vika ole. Toimitusjohtaja ei osaa hankkia pelaajia ulkomailta. Tämän kauden sirkus: Askey ,Murphy, White, Schnabel, Zion ja tämä uusi herra.

Tämä Penan alistaminen ja Sheddenin ylistäminen alkaa kyllä olemaan jo aika huikeata.
Olen melko varma että ainakin Murphy ja White
tuon listan pelaajista ovat Sheddenin itse valitsemia ja tahtomia , mutta silti se on Penan vika että he eivät onnistuneet?

En kiistä etteikö Shedden olisi loistava valmentaja , mutta ei tuo pelaajien scouttaus kyllä hirveän hyvin häneltä ole sujunut.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Onko tämä ECHL-jyrä nyt yhtäkkiä, joku Sheddenin toivoma ihannepelaaja?


Hyvä, Arvoisa Nuorempi Nelson, hyvästä luojasta en ole varma, mutta Shedden tämän pelaajan (Parson) tilasi ja halusi. Toivottavasti onnistuu.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bismarck kirjoitti:
. Mä kyllä ymmärrän tän parinkymmenen vuoden via dolorosan vieneen uskon monelta. Mä en ehkä jaksa enää olla pessimisti tai sitten mä olen nähnyt valon. Mun puolesta on ihan tervettä kitistäkin. Silti Peter White ratkaisee mestaruuden HIFK:lle tällä kaudella. Nih.

Kritiikillä ja pessimismillä ei ole toki aina tekemistä keskenään. Kuten tuolla aiemmin huomautettiinkin, on allekirjoittanuttakin pidetty yhtenä suurimmista Matikaisen puolustajista (politbyroo jne.)

Ja luotto on edelleen kova tämän kauden menestyksen suhteen, pessimistiä minusta ei saa tekemälläkään. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että tämän kauden ulkomaalaisvahvistukset on ryssitty täysin.

Schnabel – parantanut, täyttää paikkansa
Zion – uskon olevan ok vahvistus 2. kentän pakiksi
Toki kumpikaan ei ole mitään terävintä tähtikaartia liigassa.

Sitten meillä oli liigan paras maalivahtikaksikko, joka hajoitettiin. Rahaa säästettiin, tämä on ok, hyvää on vielä luvassa (näin uskoteltiin).

Murphy, potentiaalia oli, olisin pitänyt 1000 kertaa mieluummin kuin Whiten. Kuitenkin ulos, tämä ok, oli pettymys odotuksiin nähden, käytetään säästyneet rahat parempaan.

Tässä vaiheessa allekirjoittanut vielä uskoi, että White (jonka järkyttävään paskuuteen suurin kritiikkini perustuu) heitetään vanhainkotiin ja ostetaan Pirjetä kakkosen keskelle.

Sitten tänne otetaan farminfarmista joku nevöhööd jamppa, joka tuskin tulee ratkaisemaan mitään suuntaan taikka toiseen. Ehkä ihan ok kaveri kakkoseen tai kolmoseen. Tässä vaiheessa voi täysin kyseenalaistaa Askeyn ja Murphyn siirrot. Ja Whiten asemaa jengissä ei voi lakata kyseenalaistamasta misään vaiheessa (lopetan mantran Whitesta tähän täällä IFK-osiossa, palataan aiheeseen 5. finaalipelin jälkeen).
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jermu kirjoitti:
Kritiikillä ja pessimismillä ei ole toki aina tekemistä keskenään. Kuten tuolla aiemmin huomautettiinkin, on allekirjoittanuttakin pidetty yhtenä suurimmista Matikaisen puolustajista (politbyroo jne.)
Pitää paikkaansa. Ilmaisin (vaihteeksi) itseäni heikosti.

JERMU kirjoitti:
Ja Whiten asemaa jengissä ei voi lakata kyseenalaistamasta misään vaiheessa (lopetan mantran Whitesta tähän täällä IFK-osiossa, palataan aiheeseen 5. finaalipelin jälkeen).
Palataan. *Petterinoloinenhymiö*=hidas hymiö
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewer

Koska se Heleniuksen jo kuukausia valmiina ollut soppari Hifkiin julkaistaan?
Vai eikö Shedden haluakaan enää? Onko kylmä sota ohi.
Mitä sille valmiille sopparille kävi?

Jermulle hatunnosto silmien avautumisesta!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Wiltord kirjoitti:
.

Mielestäni Cairns on ihan oikeassa siinä, että turha on väittää mitään, saatika sitten dissata ECHL:ää jos liigasta ei ole mitään tietoa.

Mielestäni taas ei ole. En minä ECHL-sarjaa seuraa, en ole koskaan nähnyt yhtään peliä. Ei tarvitse olla mikään ECHL-asiantuntija antaaksen seuraavan lausunnon. NHL -> AHL -> ECHL = Nokkimisjärjestys. AHL:sä pelaavat pääsääntöisesti ne jotka eivät mahdu NHL:ään, ne jotka eivät mahdu AHL:ään pelaavat pääsääntöisesti ECHL-liigassa.

Toisaalta, en minä ECHL-liigaa dissaa, en vain jaksa uskoa että sieltä saa hyviä pelaajia. Uskon vakaasti siihen, että sarja on NHL-seurojen/scoutien tarkkailun alainen ja jokainen potentiaalinen pelaaja kyllä huomataan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tästä on vähän aikaa, eikä varsinaisesti liity...

Capitals lähtee Dallasiin 29 pelaajan ryhmällä
Washington pienensi odotetusti pelaajarinkiään viikonlopun aikana. Suurin osa pelaajista liittyi farmijoukkue Portland Piratesin maanantaina alkaneelle harjoitusleirille. Seuraavat pelaajat lähettiin omiin joukkueisiinsa:

Maalivahdit: Robert Müller, Maxime Ouellet,Rastislav Stana

Puolustajat: Ryan Van Buskirk, Chris Hajt, Jonathan Zion, Dwayne Zinger, Nathan Forster, Dean Melanson, Jakub Cutta

Hyökkääjät: Mel Angelstad, Krys Barch, Chris Corrinet, Graham Mink, Mark Murphy, Brad Parsons, Roman Tvrdon, Owen Fussey, Colin Forbes, Trent Whitfield


Näinkin on joskus käynyt
 

IFK_Helsinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, SaPKo ja Raine Hartus
Kuinkas monta huippua ECHL:stä on tullut?

Vai onko ne NHL:n scoutit vaan nii sokeita etteivät helmiä sieltä jostain syystä löydä? ;)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Masculine kirjoitti:
Tämä Penan alistaminen ja Sheddenin ylistäminen alkaa kyllä olemaan jo aika huikeata.
Olen melko varma että ainakin Murphy ja White
tuon listan pelaajista ovat Sheddenin itse valitsemia ja tahtomia , mutta silti se on Penan vika että he eivät onnistuneet?

.

Missä ja miten ylistin Sheddeniä? Kunhan totesin, että IFK:n toimitusjohtaja, joka alekirjoittaa sopimukset ei saa hankittua kunnon ulkomaalaisia. Sheddeninkö olisi tullut tietää, että White ei ole harjoitellut?
 

IFK_Helsinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, SaPKo ja Raine Hartus
No joo mutta nyt minä ainakin lopetan narinan tästä hankinnasta.

Naristaan sitten jos on aihetta viiden matsin jälkeen.....
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewer kirjoitti:
Hyvä, Arvoisa Nuorempi Nelson, hyvästä luojasta en ole varma, mutta Shedden tämän pelaajan (Parson) tilasi ja halusi. Toivottavasti onnistuu.


"The lista" oli ihan erinäköinen.


Tämä kaveri ei varmasti ollut se mitä haluttiin. Hänet saatiin. IFK:n organisaatio ei osaa hankkia pelaajia. Tämä on fakta.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
IFK_Helsinki kirjoitti:
No joo mutta nyt minä ainakin lopetan narinan tästä hankinnasta.

Naristaan sitten jos on aihetta viiden matsin jälkeen.....

Veli hyvä! Hifkin fanina narina ei lopu koskaan, ei vaikka Hifki voittaisi 17 mestaruutta perättäin! Aina löytyy JOTAIN tai JOKIN joka on päin persettä!
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
scholl kirjoitti:
Ainoa, joka noista on kertonut, on Shedden kotipelien jälkeisissä lehdistötilaisuuksissa. Eli jos huomenna osaavat oikeita kysymyksiä esittää niin radio auki pelin jälkeen niin Shedden kertoo.


Eiköhän se ole jo nähty/kuultu, että suomalainen kiekkoreportteri ei kysy lehdistötilaisuudessa yhtään mitään ja kirjoittaa seuraavana päivänä ympäripyöreän raportin ottelusta.

Sinne pitäisi lähettää pari Jatkoajan kirjoittajaa kysymään, jotta saataisiin radion kuuntelijalle edes jotain lisäarvoa näistä mitään sanomattomista tilaisuuksista. Eli arvaukseni on, että uudesta kaverista kysytään huomenna, että oliko valmentaja tyytyväinen panokseen jne.
 

IFK_Helsinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, SaPKo ja Raine Hartus
Pelaakos Parsons jo huomenna?

Ruvetaanpa muuten tuohon matsiin laittamaan ketjukoostumuksia...

itse laittaisin näin

Petrell-Hirschovits-Parsons

eli Brad aloittas laidassa 2. ketjussa...
 

scholl

Jäsen
Onko mahdollista, että näitä ehkä hieman potentiaalisempiakin pelaajia pelaa nyt ECHL:ssä, koska IHL on lopetettu?
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Masculine kirjoitti:
Tämä Penan alistaminen ja Sheddenin ylistäminen alkaa kyllä olemaan jo aika huikeata.
Olen melko varma että ainakin Murphy ja White
tuon listan pelaajista ovat Sheddenin itse valitsemia ja tahtomia , mutta silti se on Penan vika että he eivät onnistuneet?

En kiistä etteikö Shedden olisi loistava valmentaja , mutta ei tuo pelaajien scouttaus kyllä hirveän hyvin häneltä ole sujunut.

Niin, Whitehan päätyi omien sanojensa mukaan Suomeen, kun jutteli Sami Kapasen kanssa ja pyysi tämän jälkeen agenttiaan soittamaan Eurooppaan pääkohteena Suomi. Ensimmäinen tärppi/tarjous tuli Raumalta ja tämän jälkeen Pena astui kuvaan. Murphysta, omien muistikuvieni mukaan, Shedden tokaisi radiohaastattelussa, ettei ollut skoutannut tätä. Centomosta Shedden sanoi jo kauden alussa, että katellaan pari matsia, vihjaten muistaakseni kaverin itseluottamusongelmiin. Zion ja Parsons on jo kokonaan Sheddenin kädenjälkeä.
 

MaV

Jäsen
scholl kirjoitti:
Onko mahdollista, että näitä ehkä hieman potentiaalisempiakin pelaajia pelaa nyt ECHL:ssä, koska IHL on lopetettu?

Jossian määrin varmasti kyllä. Riippuu siitä mikä on 'potentiaalinen', pelaajien taso ko. liigassa on varmaankin noussut viime vuosien aikana.

IHL:ssä oli viimeisillä kausilla noin tusina joukkuetta, ja sen loputtua AHL:n joukkuemäärä nousi kahdestakymmenestä nykyiseen 27 joukkueeseen. ECHL oli ennen pelkkä East Coast League, mutta nykyäänhän liiga on kasvanut ja on ECHL, ilman lyhenteen sanoja. Ero entiseen AHL-IHL -tilanteeseen on se, että nämä sarjan olivat periaatteessa rinnakkaiset (vaikkakin AHL enemmän ykkösfarmikäytössä) kun taas ECHL on selkeästi AHL:n alapuolella.

Muita asiaan vaikuttavia tekijöitä ovat se, että Pohjois-Amerikkaan on lähtenyt viime vuosina enemmän nuoria pelaajia Euroopasta, jolloin AHL:n paikat ovat vähentyneet. Samoin yleinen junioritaso on ehkäpä noussut Kanadassa ja varsinkin USA:ssa. Lisäksi Euroopan puolella pelaajian on tullut uusista maista. AHL:ssä on nykyään myös veteräänisääntö, jonka mukaan yli 260 AHL, IHL, NHL tai Euroopan pääsarjaotteluita pelanneita pelaajia saa olla ottelukokoonpanossa vain viisi. Jotkut "veteraanit" joutuvat siis ottaamaan paikan muualta. Tom Askeyhän teki kesällä sopimuksen Trentonin kanssa ennen kuin jäi IFK:n haaviin.

Paljon on siis tapahtunut, ja siitä mikä on ECHL:n ja SM-liigan ero voidaan keskustella enemmän kauden jälkeen. Nyt liigassa on jo aika monta tuosta sarjasta tullutta miestä, joten materiaalia arvioihin on jonkun verran.
 

Naughty_S

Jäsen
JPL kirjoitti:
Jyp:n Wirll saa verottomana jenkkilähteen mukaan parhaimmillaan 25 000$ loppukaudesta. Eli suurinpiirtein sama summa verojen kanssa Euroina. Todennäköisesti tämä Parsonsin hinta on melko lailla samaa luokkaa.

Täytyy sanoa, etten enää ihmettele ollenkaan, jos Pena ei saanut hommattua Bendaa / Reichelia tms...

Ei taida luetunymmärtäminen ihan skulata siellä päässä?
Tuossa JYP-puolelta bongaamassasi lähteessähän ei näin todeta. Tosiasiassa mies ei saa edes sitä 20k:ta kätöseen. Parsons ei paljon kalliimpi mies voi olla, joten näillä hiluilla on tuskin edes Pena käynyt Reichelia havittelemassa.
 

Niko_R

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokrut
UU! Tuskin maltan odottaa, että pääsen katsomaan kuinka tämä hemmo pelaa tiistaina JyPpiä vastaan!
Mikäli Hauhtonen on sitten aidosti loukkaantunut (huomenna se selviää) niin ykkösen kentässähän tämä herra tulee kirmaamaan..
Taitaa muuten olla Shedden scouttaus kun ECHL on miehen liiga ollut..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös