Nuorempi Nelson kirjoitti:
Miksi Matikaisen puolustelijat eivät koskaan totea "olin väärässä, Pena tuhlasi taas hirvittävän summan rahaa".
Tekstistäsi saa käsityksen, että luet minut "Matikaisen puolustelijaksi". Sitä en ole. Jos nyt kertaan kantaani, jos se on jäänyt epäselväksi: Matikainen on keskimääräistä kehnompi scoutti. Hänellä on lähivuosina helvetin monia floppihankintoja treilleineen ja hurttoineen. Vokouneja ja viime kauden veretseisauttavia rostereita en lue flopeiksi, sillä niiden piti olla kaiken järjen mukaan parhaita ikinä missään -osastoa. En silti ymmärrä, että IFKssa on tullut jonkinlainen muoti-ilmiö, että kun jotain yritetään tehdä, on kaksisataa kiekkoniiloa kuorossa tuomitsemassa "kaiken aina jokapaikassa ja kaikki helvettiin". Sellainen tappaa minkäänlaisen asiallisen keskustelun IFK-osiossa ja uskon, että kiekkoniilo-osaston lisäksi sitä halua kovin harva lukija / kirjoittaja. Kerrattakoon vielä rautalangasta: En usko, että Brad on vastaus mihinkään. Annan kuitenkin itselleni aikaa muodostaa käsitykseni hänestä, nyt taas tarkkana, nähtyäni
edes yhden pelin. Siihen asti puolestani saa kuka vaan itkeä vaikka sata viestiä aiheesta päivässä, mutta kun se alkaa toistaa itseään ja asia hukkuu paskaan. Ja ei, en ole asemassa kertomaan muille, mitä tänne pitää kirjoittaa. Sana on vapaa ja kirjoittajat kukin vastatkoon tuotannoistaan.
Tietämättä Askey myynnin taloudellista hyötyä (ja olematta rivikannattajan siitä edes perkeleen kiinnostunut), tuntuu myyntinsä väärältä ratkaisulta. Toivottavasti edellinen virke oli riittävän selkeä, jottet tulkitse minua kirjoittajana "Matikaisen puolustelijaksi". matikaiset tulee ja menee, aikansa kutakin, minua on aina kiinnostanut, kiinnostaa ja tuleekin kiinnostamaan: IFK.
Mitä helvetin aavistusta tälläisestä kaverista tarvitaan?
Olisiko yksi hyvä "aavistus" omakohtainen käsitys nähdystä pelistä?
Mies pelaa ammatikseen farmin farmissa. Eikö se kerro jo kaiken oleellisen?
Ison osan varmaan, mutta ei "kaikkea". Haluan vielä luottaa siihen, että myös Sheddenillä, joka sentään on alan ammattilainen hänkin, on ollut asiassa vahvasti näppinsä pelissä.
Mikä saura sai ennalta parhaan kaverin kuun lopun vahvistuksissa. Ei mikään. Jos jokin pitää kaivaa, voisin veikata, että Kärpät Aarnion muodossa. Ehkä.