Brewer kirjoitti:
Tim Thomas, Bob Halkidis ja Schnabel. Zion pääsee myös tähän 'klubiin' piakkoin. Haluatko Carlos vielä pelata, vai hävettääkö jo tarpeeksi?
Pelataan vaan, em. pelaajat eivät nimittäin mielestäni ole vertailukelpoisia, jos verrataan sitä mistä he tulivat:
Brett Harkins. Myönnän että tässä oli flopin ainekset ilmassa, mutta kuitenkin oli lupa odottaa "hyvää" sentteriä kaverilla oli sentään ihan kunnolla NHL-pelejäkin alla "toissakaudelta". Muistaakseni itse veikkasin 0,5 pist/ott, eli ylitti juu odotukset.
Marek oli tullessaan nuori nousujohteista uraa tehnyt kaveri, jolta ei edes odotettu juuri mitään, tai ainakaan minä en odottanut. Joka tapauksessa häntä ei hankittu esim. liideripakiksi. En tunne pistoa sydämessä.
Calounilla oli tullessaan huikeat statsit AHL:stä ja NHL:stä (vaikkei siellä ura auennutkaan), joiden pohjalta oli lupa odottaa kovaa pelimiestä. Ja sieltä tuli tasan sellainen. Ei mikään keskinkertainen ECHL-jyrä.
Hauhtonen on iloinen poikkeus, ja voin myöntää että itse ainakin dumasin tämän kaverin aika lyttyyn ennen kautta. Poikkeus vahvistaa säännön.
Thomas oli toivotaan-toivotaan kassari, mutta pelannut ennen meille tuloa käytännössä vain yliopistosarjoissa. Ei myöskään siis jämäsarjajyrä.
Halkidiksesta ainakin itse odotin paljon, yli 250 NHL peliä takana ei ole sattumaa. Huom tämäkin kaveri oli siis surffannut yläkerran ja farmin väliä, ei mikään jämäjyrä.
Schnabel on mielestäni onnistunut tasan siten miten suurin osa meistä odottikin. Ei mikään esimerkkitapaus.
Sitten voitaisiin ottaa vähän listaa näistä "annetaan näyttömahdollisuus" -pelaajista, mutta en jaksa kirjoittaa. Tämä lista ei mahdu edes sormiin, vaikka otetaan vain viimeiset 3-4 vuotta.