Brad Norton

  • 147 515
  • 749

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Hyviä ehdotuksia Cobolilta. Itse antaisin kuitenkin vielä Goehringille aikaa muutaman pelin verran. Puolustus oli kuitenkin alkukaudesta niin tuuliajolla, että maalivahtia ei voi syyttää. Kohdat 1. ja 4. käsittelen jo tuolla vaihtokauppa -ketjussa. Neloskentän uskon muotoutuvan kauden myötä kunhan kaikki pelaajat saadaan kentälle.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
hyvä kirjoitus

cobolilta, olen asioista tismalleen samaa mieltä. Nyt kun Niinimäki on herännyt? ja Santala tullut on Mapletoft aivan turha pelaaja rosterissa.

Jos kaveri hommataan sentteriksi eikä laiturin hommat onnistu niin miksi häntä pitää täällä.
Toinen on tapus Goehring josta myös samaa mieltä.

mutta pysytään aiheessa ja totean että MYÖS juuri näin Nortoninkin kohdalla.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
cobol kirjoitti:
1. Voittava maalivahti.
En sano, etteikö Goehringista voisi sellainen tulla. Minä en siihen enää usko, mutta saatan olla väärässä. Minun uskoni mukaan Goehringiin kaadutaan viimeistään play offien 1. kierroksella.

Kestäisikö Niko Hovisen kantti? Siis psyykkinen puoli? Tässä olisi todellinen ilmiö, jos Hovisen peluutus onnistuisi. Mielestäni kannattaisi kokeilla runkosarjassa, sillä hävittävää ei paljonkaan ole.

Jos pelit eivät ottaisi sujuakseen, äijä takaisin A:han. Jos taas homma sujuisi, ei muuta kuin pelejä alle ja pleijareissa kovalla itseluottamuksella päätyyn saakka.

Ja aiheessa pysyäksemme Wade voisi antaa Brad Nortonille skenaariossani elämäntehtävän: Suojele Niko Hovista kaikelta.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osittain eri mieltä Cobolin kanssa. Ennen kaikkea siksi, kuten muutamat täällä ovat todenneetkin, ettei joukkueen alkukausi ole antanut juurikaan eväitä pelaajien luotettavaan arviointiin. Muutenkin se on vaikea taiteenlaji. Pari viikkoa sitten kysyttäessä lähes kaikki tänne kirjoittavat olivat valmiita pukkaamaan Niinimäen ensimmäiseen ratikkaan, nyt miestä tunnutaan pidettävän huikeana sentterinä.

En siis tällä hetkellä pitäisi kiirettä vaihtojen kanssa, vaikka hereillä tietysti pitää olla kaiken aikaa. Goehringin vaihtaminen on aivan varmasti uhkapeliä. Jollei vaihdossa tule jotain huippunimeä (ihan hatusta vedettynä vaikkapa Vokoun), takuuta pleijareissa onnistumisesta ei ole. Antaa siis Kallen vielä yrittää.

Mapletoft kyllä koettelee kärsivällisyyttä. Väläyksiä näkyy, mutta kunnollista ei ota tullakseen. Antaisin Maplenkin vielä yrittää, mutta en nyt hirveästi protestoisi vaihtoakaan.

Varma snaipperi - missä niitä myydään? Jantunen on aika hyvä parannus tähän pulmaan. Ja siis todella, yhtään en vastustaisi maalinsylkijän hankkimista, mutta en usko että Santalaa parempaa löytyy. Tässä olisin mielelläni väärässä.

Kuusiston tilanne on aika selvästi umpikujassa. Paikkaa hyökkääviin ketjuihin ei vain löydy, parempi sekä miehelle että Jokereille kaupata kaveri jonnekin missä pääsee yrittämään isommalla vastuulla.

Nelosketju on minusta kohtuullisessa mallissa. Kuki ja Koivisto istuvat sinne oikein hyvin, kolmatta lenkkiä voisi tietysti kysellä mutta kiirettä asialla ei ole.

Näihin vastustajan häirintäyrityksiin pitäisi tietysti jotenkin varautua. Täytyy myöntää että viime keväänä harmitti Boumediennen jatkuva, Metroon kohdistunut koukkiminen ja häiritseminen. Yksi mahdollisuus on että pelataan tällaisista välittämättä ja annetaan tuomarien hoitaa, toinen on sitten hankkia Helenius rosteriin. Jos kerran kaupan on.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Hemmetti, suorastaan vi**ttaa lukea tuota cobolin tekstiä, kun toisaalta itse on täsmälleen samoilla linjoilla, mutta sitten palaa maanpinnalle, koska ratkaisut tekee edelleen se meidän autokauppiaamme.

Erityisesti Göehringistä olen täsmälleen samaa mieltä. Ei ole mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykkösmaalivahti. Ihan perustorjuja, mutta liian ailahteleva ja torjuntatyyleissä selkeitä puutteita.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
MC61 kirjoitti:
Kestäisikö Niko Hovisen kantti? Siis psyykkinen puoli? Tässä olisi todellinen ilmiö, jos Hovisen peluutus onnistuisi. Mielestäni kannattaisi kokeilla runkosarjassa, sillä hävittävää ei paljonkaan ole.
Ei ja Ei. En minä kantista tiedä, mutta kaveri ei yksinkertaisesti ole liigatason vahti (vielä?). Kyse on junnusta, jolla on helvetin pahoja puutteita joka osa-alueella. Unohdetaan suosiolla nyt, vaan ei tulevaisuudessa. Potentiaalia on, mutta siitä on matkaa liigaveskariksi.

Noin muutoin cobolin ajatukset allekirjoitan minäkin ja tervemenoa Jokerien Teejiiksi. Sulla niin hyvä duuni ole, etteikö sydän veisi Jokereihin.

Tuossa samalla NYT ostettava kaveri Kookoosta. Kukaan ei pidä sitä minään, vaan antakaa tuolle mahdollisuus.

http://www.jatkoaika.com/mestis.php?pelaaja=4600
 

Stigu

Jäsen
Täältä Nordenskjöldsgatanilta katsottuna näen teidän ongelmat hieman erilaisina. Mielestäni teiltä puuttuu kevättä ajatellen tällä hetkellä seuraavat asiat- ja tässä tärkeysjärjestyksessä:

1. Veskari
- vaikea kuvitella että Göbbelssillä voitetaan pytty, ei taida tällä hetkellä mahtua TOP10 veskareihin?

2. Valmentaja
- vaikea kuvitella, että liigatulokasvalmentajalla voitetaan pytty. Tosin Wade käy kyllä parhaillaan aikamoista intensiivalmennusikoulua, uskon että kurssin käytyään on monta astetta parempi ja kokeneempi valmentaja. Mutta kun katsoo tuota teidän tämän hetken rosteria ja pelisuoritusta (tosin vain 2 matsia nähneenä),on aika selvää, että joukkueesta voisi saada paljon paljon enemmän irti. Käsiä teiltä löytyy yli kahteen ketjuun, samoin mielestäni ukot kolmos-ja nelosketjuun oikealla roolituksella ja valmennuksen motivoinnilla on jo olemassa. Katsokaa vaikka, miten meidän "yhden ketjun" mopojoukkue on viritetty tällä hetkellä- uskallan sanoa, että valmentajan ansiosta!

3. Kiekollinen pakki TAI kova pakki
Teillä on 2 kovaa JA taitavaa (ai että sattuu sanoa tää!) pakkia, mihin te sitä kolmatta vastaavaa tarvitsette? Nortonin ja Järventien "ongelma" on tietysti, että he ovat liian hyviä istuakseen jäähyboksissa tai katsomossa, mutta en ymmärrä miten se kolmas samanlainen helpottaisi tilannetta? Te tarvitsette joko yhden pakin mallia Eskelinen korvaamaaan Järventien/Nortonin pelikiellot tai yhden pakin mallia Lostedt olemaan se ensimmäinen pelikiellon saanut kaveri. Vaikka nyt jo liigassa on nähty muutama "nouto", uskon että Muukkonen tulee päätöksillään hyvinkin nopeasti (valitettavasti) kitkemään kaikki vähänkin systemaattisemmat "noudot" jatkossa ja varsinkin play-offseissa.


Ja turha kai sanoa, että toivon, että te painitte näiden samojen ongelmien kanssa myös kauden loputtua ..
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
bozik kirjoitti:
Ei ja Ei. En minä kantista tiedä, mutta kaveri ei yksinkertaisesti ole liigatason vahti (vielä?). Kyse on junnusta, jolla on helvetin pahoja puutteita joka osa-alueella.

Kerro, millä osa-alueilla. Kuuntelen.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Brad Norton on sen verran onnistunut vahvistus, että hän ei ansaitse ketjussaan sivun verran offtopiccia.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
1. Voittava maalivahti.
En sano, etteikö Goehringista voisi sellainen tulla. Minä en siihen enää usko, mutta saatan olla väärässä. Minun uskoni mukaan Goehringiin kaadutaan viimeistään play offien 1. kierroksella.
Minusta tämä Goehringin saaminen Jokereihin on vähän sama juttu kuin heittäisi nopalla nelosen tai vitosen. Sillä ei välttämättä voita, mutta jos hylkäät ja kokeilet uudelleen, saat todennäköisesti kakkosen tai korkeintain kolmosen.
Mielestäni Pikku-Kalle on hyvää liigatasoa oleva maalivahti, jolla alku oli todella vaikea onnettomassa tilassa olleen joukkueen takana. Kuitenkin hänen eka peli kauden alussa Jyppiä vastaan oli mielestäni loistava, mutta kun joukkue tekee nollat niin ei voi voittaa. Toisessa pelissä Wade teki virheen, kun laittoi Kallen maaliin Oulussa ja se ei ollut aikarerosta toipuvalle Kallen psyykkeelle hyvä juttu. Tästä virheestä maksettiin jatkossa muutamassa pelissä.

Joka tapauksessa Kallen perusasiat ovat kunnossa, joskin hanska ei ole parsta mitä on nähty, mutta mieneksi mieheksi peittää älyttömän hyvin sijoittautumisellaan - teknikka kunnossa.
Olen varma, että maailmalla on vapaana parempi/parempia maalivahti, jossain. Temppu onkin sitten se, miten Masa tämän löytää ja saa houkuteltua sen vielä tänne. Muistakaa, ihan vaan varoituksena, tapaus Vokoun.

EDIT: Ai niin Brad Nortonista, että pysytään topicissa, vaihtakaa nyt pojat ne HD:t Norttoneihin.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Norton Hbl:ssä...

Erinomaisen hauska ja hyvä juttu Brad Nortonista tänään Hufvudstadsbladetissa (Niclas Lönnqvistin kirjoittama). Juttu toimii osaltaan IFK-ottelun ennakkona, mutta kyllä tuossa Norton on pääosassa, ja jutusta saa sen kuvan että Norton on niin 110% sitä mitä Jokerit tarvitsee. Laitetaan nyt muutama lainaus tähän, olettaen että ihan kaikille Jatkoajan lukijoille ei kotiin tule Hufvudstadsbladetia, vaikka hyvä lehti onkin. ;)

Nortonin kerrotaan olevan kentän ulkopuolella todellinen huumorimies joka keventää ihmeesti Jokereiden pukukopin (tähän asti) ankeata tunnelmaa. Mies ei vielä ole ehtinyt kepposia tehdä täällä ollessan koska haluaa ensin auttaa joukkuetta kentällä ennenkuin rupeaa pelleilemään. Mutta kohta alkaa taatusti myös tapahtua. Norton kertoo esim. viilanneensa kavereiden autonavaimia niin että ne eivät mene virtalukkoon ja laittaneensa "tigerbalsamia" (en tiedä mitä se on, mutta vaikuttaa pahalta aineelta) kavereiden kalsareihin jos luistin ei ole kulkenut. Tämän jälkeen on kuulemma liikettä lyötynyt.

Nortonin ajatukset itse pelistä saa hykertelemään: (näin vapaasti suomennettuna)
-Olen täällä voittaakseni. Tiedän mitä osaan, ja pidän kovasta pelistä. Jos joku haluaa haastaa minut tappeluun niin en peräänny. Haluan olla vastustajan koville pelaajille taakka. Heillä ei ole mitään tekemistä meidän maalivahdin edessä.

Norton kertoo nauttivansa Helsingin liikenteestä, joka eroaa aika lailla New Yorkin ja Los Angelesin vastaavasta. Hänellä on pieni, helposti pysäköitävä japanilainen auto*. Kun taas päästään illan peliin, Norton lupaa ettei tilla löydy IFK:n pelaajille hänen ollessaan jäällä.
-Pysäköintiruutu on varattu!

*Hehheh, onkohan Masa tyrkännyt miehelle Nissan Micranin avaimet käteen? Siinäpä näky...
 

Animal

Jäsen
Aake kirjoitti:
laittaneensa "tigerbalsamia" (en tiedä mitä se on, mutta vaikuttaa pahalta aineelta) kavereiden kalsareihin jos luistin ei ole kulkenut. Tämän jälkeen on kuulemma liikettä lyötynyt.

Vaikutus samantyyppinen kuin IcePowerilla, tosin pirun paljon kovempi. Voi olla nyytit uhrilla kohmeessa...
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Animal kirjoitti:
Vaikutus samantyyppinen kuin IcePowerilla, tosin pirun paljon kovempi. Voi olla nyytit uhrilla kohmeessa...

Paitsi että Tiger Balm on sitä lämmittävää sorttia. Ice Power on siis viilentävä tuote, mutta heidänkin valikoimastaan toki löytyy Ice Power hot. Mielenkiintoista.

Ja olen kuullut monta legendaa Tiger Balmista säkeissä ja vaikutus on kuulemma aika epämiellyttävä.

Norton puhuu HBL:ssä näemmä täyttä asiaa. Kuten sanottu, äijä on JUURI sellainen pelaaja jota Jokerit ja SM-liiga tarvitsee. Toivottavasti Patrik Lostit nykii puolitajuttomana jäässä tänään.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
MC61 kirjoitti:
Toivottavasti Patrik Lostit nykii puolitajuttomana jäässä tänään.
Toivottavasti ei, ainakaan nortonin toimesta. Tarvitaan jätkää enemmän jäällä.
 

Animal

Jäsen
MC61 kirjoitti:
Paitsi että Tiger Balm on sitä lämmittävää sorttia. Ice Power on siis viilentävä tuote, mutta heidänkin valikoimastaan toki löytyy Ice Power hot. Mielenkiintoista.

Ja olen kuullut monta legendaa Tiger Balmista säkeissä ja vaikutus on kuulemma aika epämiellyttävä.

Menee nyt aika vtun off-topiciksi, mutta onko Tiger Balm sitä ruskeaa skeidaa pikkuisessa purkissa, jossa on tiikerin kuva korkissa? Jos on, niin sillä on kyllä omien kokemusten mukaan viilentävä vaikutus. Muistaaksein...
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Animal kirjoitti:
Menee nyt aika vtun off-topiciksi, mutta onko Tiger Balm sitä ruskeaa skeidaa pikkuisessa purkissa, jossa on tiikerin kuva korkissa? Jos on, niin sillä on kyllä omien kokemusten mukaan viilentävä vaikutus. Muistaaksein...

Kannattaa kokeilla. Kyllä se minua ainakin on lämmittänyt. Ison punaisen kissan pusseissa toki vaikutus saattaa olla toinen. Ko. tuotetta myytiin tosin ennen kahden eri värin paketeissa, mutta nykyisin näköjään ainakin käyttämässäni apoteekissa vain punaisella paketilla - ja se ainakin on tätä lämpötavaraa.

Ja jotta topicci pysyisi aiheessa:

IFK onnistui näemmä ottamaan Nortonin pojan tokan erän alussa pois pelistä menettämättä itse Murphya koko pelistä. Mitä tapahtui?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
MC61 kirjoitti:
IFK onnistui näemmä ottamaan Nortonin pojan tokan erän alussa pois pelistä menettämättä itse Murphya koko pelistä. Mitä tapahtui?

Mun silmin Muprhy soitti suutaan ja totesi ilmeisesti jotain, joka sai Nortonin kiehahtamaan. Sen jälkeen Murphyn poikaa vietiin ja tuomari pelasti tyrmäykseltä.

Toivottavasti SM-liigan pysyvä linja olisi nyt turpaan vetäjälle 5+20 ilman pelirangaistusta ja tässä tapauksessa uhrille 2+2+10.
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Mun silmin Muprhy soitti suutaan ja totesi ilmeisesti jotain, joka sai Nortonin kiehahtamaan. Sen jälkeen Murphyn poikaa vietiin ja tuomari pelasti tyrmäykseltä.

Toivottavasti SM-liigan pysyvä linja olisi nyt turpaan vetäjälle 5+20 ilman pelirangaistusta ja tässä tapauksessa uhrille 2+2+10.

Tuleeko tappelusta Nortonille automaattinen seuraavan pelin huili, vai selviääkö hän tästä ilman lisäsanktioita?
Tietämättömälle tietoa!
 

Kyle

Jäsen
cobol kirjoitti:
Toivottavasti SM-liigan pysyvä linja olisi nyt turpaan vetäjälle 5+20 ilman pelirangaistusta ja tässä tapauksessa uhrille 2+2+10.

Olisihan se ihan reilua turpaan saajan kannalta, mutta voipi myös tarkoittaa että tappelut vähentyisivät liigassa. Ei kai kukaan halua itseään suihkuun pelata.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
#51 kirjoitti:
Tuleeko tappelusta Nortonille automaattinen seuraavan pelin huili, vai selviääkö hän tästä ilman lisäsanktioita?
Tietämättömälle tietoa!

Pelaa jo seuraavassa pelissä. Kuten pitäisi aina pelatakin, ei mitään perkeleen ottelurangaistuksia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
#51 kirjoitti:
Tuleeko tappelusta Nortonille automaattinen seuraavan pelin huili, vai selviääkö hän tästä ilman lisäsanktioita?
Tietämättömälle tietoa!

Norton pelaa seuraavassa ottelussa Kaaneja vastaan tiistaina.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Gerodz kirjoitti:
Olisihan se ihan reilua turpaan saajan kannalta, mutta voipi myös tarkoittaa että tappelut vähentyisivät liigassa. Ei kai kukaan halua itseään suihkuun pelata.

Ehkäpä vähentyisivät mutta käytännön soisin yleistyvän tilanteissa joissa kyse on yksipuolisesta noudosta tai tappelun yksipuolisesta aloituksesta, (en ota vielä kantaa Nortonin tämän illan matsiin kun en ole sitä missään nähnyt). Niissä tappeluissa jossa aloittajaa on mahdoton määritellä liiga tuskin muuttaa käytäntöään mihinkään suuntaan vaikka itse soisin niissäkin käytännön muuttuvan siten ettei edessä ole automaattinen suihkukomennus.

vlad.
 

kaksoismetro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmasen herrasväki
Aake kirjoitti:
Erinomaisen hauska ja hyvä juttu Brad Nortonista tänään Hufvudstadsbladetissa (Niclas Lönnqvistin kirjoittama).

Artikkeli löytyy muuten myös HBL:n nettisivulta.

"On lähes pelottavaa nähdä, miten hyviä ja taitavia nuoret pelaajamme Jokereissa ovat. He tekevät jäällä asioita, joista minä voin vain unelmoida. Se on tehnyt minuun suuren vaikutuksen."
 

MuffDiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kaksoismetro kirjoitti:
"On lähes pelottavaa nähdä, miten hyviä ja taitavia nuoret pelaajamme Jokereissa ovat. He tekevät jäällä asioita, joista minä voin vain unelmoida. Se on tehnyt minuun suuren vaikutuksen."
Kaverihan on selkeesti ihan huumorimiehiä -- vai olikohan toi sarkasmia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös