Lienee taas kysymys sattumasta (koska sillähän on suuri merkitys urheilussa), että HIFK:n jääkiekkokannattajat ottavat yhteen HJK:n jalkapallokannattajien kanssa juuri silloin, kun on ollut joku vähän suurempi IFK-juttu. Eilenhän oli siis HIFK:n 114v. synttärijuhlapeli ja fudiskauden viimeinen ottelu, joka sai Stadin Kingejä liikkeelle sankoin joukoin. Jotkut jopa eksyivät junttiudesta huolimatta tsiigaamaan meidän muiden kendojanareiden keskelle jääkiekkoakin.
Miksi HIFK:n jääkiekkokannattajilla olisi mitään HJK:n jalkapallokannattajia vastaan? Ja juuri eilen? Tämä ei avaudu mulle. Lähes kaikkina muina päivinä vuodesta, HJK:n fanit ovat meille kannattajia siinä missä kaikkien muiden eri lajien ja joukkueiden kannattajat. Mutta sattumalta, kun on syntymäpäivät, HJK:n jalkapallofanit alkavat yhtäkkiä vituttaa ja rankasti? Ei mene läpi.
Oy HIFK Hockey Ab:n johdon pitäisi nyt astua julkisuuteen ja valottaa tätä kuviota ja pestä kätensä Stadin Kingeistä virallisesti. Toivotetaan toki tervetulleeksi IFK-perheeseen jatkossakin, mutta tiettyjen käytösnormien tulee tällöin toteutua.
Stadin Kingit pitävät itseään ylivertaisina verrattuna meihin kendojanareihin, kuten he meitä kutsuvat. Heiltä vain unohtuu sellainen pieni asia, että HIFK:n fudiksella olisi vieläkin tuskaisemmat oltavat, mikäli HIFK Hockey rahoineen, ei olisi heitä aikanaan pelastanut. Onko varaa ylenkatsoa? Mikäli fudispuolen käytössä olisi joku muu kuin HIFK:n nimi, ketää ei vittuakaan kiinnostaisi koko paska. Joku divarijalkapallo kun ei ole kovin mediaseksikästä noin niin kuin muutenkaan. Edes Veikkausliiga-fudis ei ole lähelläkään haastamassa jääkiekkoa median osalta.
Hävettää tämä Kingien touhu muutenkin. Vielä enemmän hävettää, että heidät sekoitetaan tämän tästä HIFK:n jääkiekkokannattajiin tai Fan Clubin jäseniin. Olen siinä uskossa, että kovinkaan iso osa ei edes HIFK Fan Clubin jäseniä ole. Eikä edes halua olla, koska jääkiekko on niin vitun junttia. Sisäisen kendojanarini tekisi mieli vedellä näitä isin ja äidin rahoilla Burberryn slipovereissa kulkevia keskenkasvuisia nulikoita ympäri korvia. Ja kunnolla. Oppisivat nekin olemaan. Mutta koska en usko väkivallan mitään ratkaisevan, toivon, että tulevat vaikka sitten itse julkisuuteen ja kertovat, että heitä ei pidä missään nimessä yhdistää HIFK Hockeyhyn, koska kaikki muut lajit ovat lätkää parempia.