Boston Bruins (1.) – Montreal Canadiens (3.), Atlantic 2. kierros

  • 68 196
  • 229

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Tommoisten koiruuksien ja virkamieskiekon välillä on kuitenkin suhteellisen iso ero. Mielenkiintoista olisi kyllä jääkiekko jos vaihtopenkiltä peliin osallistuminen olisi sallittua, niin kuin sinä haluaisit.

Jääkiekko oli mielenkiintoisempaa silloin kun vaihtopenkiltä lähdettiin kaukaloon painimaan. Huikeimpia hetkiä olivat ne, kun mentiin katsomoon saakka. Siinä yleisö pääsi ns. mukaan peliin ja interaktiivisuus oli ihan toista kuin nykypäivän tekstiviestiäänestyksissä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaikki ei-verbaalinen perseily pois. Vittuillahan kuuluu aina.

Erityisesti tähän haluan puuttua, nimittäin ei siellä kaukalossa edes sallita sitä rajummanpuoleista sanallistakaan vittuilua, vaan siitäkin ryhdytään rangaistuksia jakamaan kuin kyse olisi ala-asteikäisten lasten pihapelistä - jossa tosin siinäkin taidetaan vittuilla rajummin kuin nykyajan NHL:ssä. Tai ainakin vittuiltiin silloin kun minä olin siinä iässä sen oheen, että lähes jokaisessa pelissä tapeltiin.

Sanopa Subbanille, jotta "kiipeäpä apina takaisin sinne puuhun" niin eiköhän joku yltiösuvaitsevainen ole tuomitsemassa kommentin rasistisena ja pahimmassa tapauksessa tulee pelikieltoa - mikä on minusta aivan älytön ajatus. Kyllä, minusta kaikki sanallinen herjaaminen on sallittua vastustajan psyykkaamiseksi.

Mutta toisaalta se mitä Thornton teki on minusta loistavaa psyykkausta ja ärsyttämistä ja moisia tekoja näkisin virkamieskiekon sijaan paljon useammin. Toistamiseen Thornton tällä kaudella saa positiivisia lausuntoja minulta ja suurenluokan hyväksynnän!

vlad.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Työnnän oman lusikkani soppaan. Minä katson jääkiekkoa ikään kuin pelaajan värilasit päässä. Kun itse pelaa jääkiekkoa, niin suhteuttaa pelitapahtumat siihen miltä tuntuisi itse pelata. Olen hyvin rehellinen pelaaja enkä ikinä edes harkitse sääntöjen rikkomista. Siksi hämmästyttää ja raivostuttaa jos joku kahvaa tai muuten rikkoo. Jos on tehty säännöt niin eikö ne ole tarkoitettu noudatettaviksi? Suullinen hiillostaminen on täysin ok ja kohteella on vastuu pitää päänsä kylmänä. Mutta kaikenlainen rottailu on perseestä enkä ymmärrä miksi sellaista pitäisi ihannoida. Pohjimmiltaan jääkiekko on kuitenkin luisteluun, kiekonhallintaan ja laukomiseen perustuva peli eikä vastustajan rikkomiseen. Se tekee tästä lajista erityisen ja rakkaan, ei likaiset otteet ja rähinöinti. Verenhimoa minussa ei ole lainkaan, ja on vaikea ymmärtää mikä on ihmiset saanut aina katsomaan innolla esimerkiksi gladiaattorinäytöksiä ja modernimpia väkivaltaviihteen muotoja. Enkä voi ymmärtää kuinka joku katsoo mieluummin väkivaltaista jääpainia joissa tapellaan yleisönkin kanssa kuin taitavaa jääkiekkoa jossa kaikki fokus on maalinteossa. Sääntömuutokset 05-06 olivat parasta mitä tälle lajille on tapahtunut.

Enpä tiedä onnistuinko ollenkaan perustelemaan kantaani. No, mielipiteeni ainakin käy selväksi.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Kyllä. Inhoat Habsin ja Wings tökkimiseen, sitomiseen ja estämiseen nojaavaa epärehellistä pelityyliä.

En nauti Red Wingsin tökkimisestä. Siedän sen, koska NHL on sellaista.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Työnnän oman lusikkani soppaan. Minä katson jääkiekkoa ikään kuin pelaajan värilasit päässä. Kun itse pelaa jääkiekkoa, niin suhteuttaa pelitapahtumat siihen miltä tuntuisi itse pelata. Olen hyvin rehellinen pelaaja enkä ikinä edes harkitse sääntöjen rikkomista. Siksi hämmästyttää ja raivostuttaa jos joku kahvaa tai muuten rikkoo. Jos on tehty säännöt niin eikö ne ole tarkoitettu noudatettaviksi? Suullinen hiillostaminen on täysin ok ja kohteella on vastuu pitää päänsä kylmänä. Mutta kaikenlainen rottailu on perseestä enkä ymmärrä miksi sellaista pitäisi ihannoida. Pohjimmiltaan jääkiekko on kuitenkin luisteluun, kiekonhallintaan ja laukomiseen perustuva peli eikä vastustajan rikkomiseen.

Enpä tiedä onnistuinko ollenkaan perustelemaan kantaani. No, mielipiteeni ainakin käy selväksi.

Onnistuit ainakin tuomaan esille kantasi, vaikka se ei olekaan sama kuin minun niin ymmärrän näkökulmasi, joskin minusta se on tietyssä mielessä outo.

Minulle kaikki urheilu on viihdettä jossa ei ole kuin yksi tarkoitus ja se tarkoitus on vastustajan voittaminen ja tähän päästäkseen hyväksyn kaikki mahdolliset käytettävissä olevat keinot.

Kiekossa pelin voittaa se kumpi tekee enemmän maaleja, mutta siihen, että tehdään enemmän maaleja kuin vastustaja voidaan päästä monella tapaa ja jos tähän vaaditaan sitä, että vastustajan parhaimpia pelaajia on estettävä tekemästä maaleja rikollisin keinoin niin ok - se on tuolloin hyväksyttävissä oleva keino ja itse asiassa järkevä keino. Jos voitto saavuttaakseen on vastustaja saatettava joukkueena pois tasapainosta, tuolloin siihen tulee vaikka niine pelin ulkopuolisin toimin pyrkiä.

Minulle vain voitto on tärkeää, ei se kuinka voitto tulee tai onko se saavutettu urheilullisesti rehdein keinoin.

vlad.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Onnistuit ainakin tuomaan esille kantasi, vaikka se ei olekaan sama kuin minun niin ymmärrän näkökulmasi, joskin minusta se on tietyssä mielessä outo.

Minulle kaikki urheilu on viihdettä jossa ei ole kuin yksi tarkoitus ja se tarkoitus on vastustajan voittaminen ja tähän päästäkseen hyväksyn kaikki mahdolliset käytettävissä olevat keinot.

Kiekossa pelin voittaa se kumpi tekee enemmän maaleja, mutta siihen, että tehdään enemmän maaleja kuin vastustaja voidaan päästä monella tapaa ja jos tähän vaaditaan sitä, että vastustajan parhaimpia pelaajia on estettävä tekemästä maaleja rikollisin keinoin niin ok - se on tuolloin hyväksyttävissä oleva keino ja itse asiassa järkevä keino. Jos voitto saavuttaakseen on vastustaja saatettava joukkueena pois tasapainosta, tuolloin siihen tulee vaikka niine pelin ulkopuolisin toimin pyrkiä.

Minulle vain voitto on tärkeää, ei se kuinka voitto tulee tai onko se saavutettu urheilullisesti rehdein keinoin.

vlad.

Onhan se näin että voiton jälkeen on aika lailla ihan sama kuinka se on tullut. Mutta peliä katsoessani en saa mitään viihdearvoa likaisista otteista/rähinöinnistä/mistäikinä, ellei kyseessä ole huumori kuten Perryn tapauksessa. Se osaltani tästä offtopicista.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Onhan se näin että voiton jälkeen on aika lailla ihan sama kuinka se on tullut. Mutta peliä katsoessani en saa mitään viihdearvoa likaisista otteista/rähinöinnistä/mistäikinä, ellei kyseessä ole huumori kuten Perryn tapauksessa. Se osaltani tästä offtopicista.
Oksettavamman tilanteen tekee puheet kanssapelaajien kunnioittamisesta, mitä Thornton viljeli Orpik-casen aikaan. Toisaalta, eihän Thornton ole joukkuessaan ainoa rotta. Tällä postseasonilla ainakin Lucic on osoittanut, että Bruins on valmis mihin tahansa keinoihin voittaakseen. Pidetään nämä pleijarit mielessä, kun ensi kauden runkosarjassa hurskastelu "koodista" alkaa jälleen.
 

Baldrick

Jäsen
Oksettavamman tilanteen tekee puheet kanssapelaajien kunnioittamisesta, mitä Thornton viljeli Orpik-casen aikaan.

Kanssapelaajan kunnioittamista en näkisi tässä vaiheessa rikotun mitenkään mittavasti. Enemmän sitä rikotaan puheilla kaukalossa kuin pienellä vesisuihkulla. Ja veikkaan, että Thornton puhui tuolloin, kuten yleisestikin puhutaan, fyysisestä kunnioittamisesta ja vahingoittamisen välttämisestä. Tuossa vesi suihkussa tuskin vahingoittui muuta kuin se sen vesipullon korkki kului, josta tämä kuuluisa Watergate-suihkahdus lähti. Siinäkin onneksi vain rikoksentekoväline vahingoittuu.
 

Aanri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Penkiltä perseilyt

Työnnän oman lusikkani soppaan. Minä katson jääkiekkoa ikään kuin pelaajan värilasit päässä. Kun itse pelaa jääkiekkoa, niin suhteuttaa pelitapahtumat siihen miltä tuntuisi itse pelata. Olen hyvin rehellinen pelaaja enkä ikinä edes harkitse sääntöjen rikkomista. Siksi hämmästyttää ja raivostuttaa jos joku kahvaa tai muuten rikkoo. Jos on tehty säännöt niin eikö ne ole tarkoitettu noudatettaviksi? Suullinen hiillostaminen on täysin ok ja kohteella on vastuu pitää päänsä kylmänä. Mutta kaikenlainen rottailu on perseestä enkä ymmärrä miksi sellaista pitäisi ihannoida. Pohjimmiltaan jääkiekko on kuitenkin luisteluun, kiekonhallintaan ja laukomiseen perustuva peli eikä vastustajan rikkomiseen.

Samaa mieltä kuin Shard. Ja samat perusteet. Mielestäni raja tulisi vetää siihen, että vaihtopenkiltä ei peliin osallistuta, korkeintaan verbaalisesti. Jos et saa peliaikaa, niin mussuta penkiltä, mutta ei ruveta pelaamaan sieltä. Kentällä tapahtukoon mitä tapahtuu, kunhan ei ruveta "soittamaan kelloja", kuten joku jatkoajassa hienosti kommentoi Lucikan pientä "terveystarkastusta".
 

Ni$pekt15

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOSTON BRUINS
No Vladillahan oli se yks oksettavimmista kirjoituksista taannoin toisessa ketjussa, jossa hänen mielestään urheilussa on sopivaa teloa tahalleen vastustajan tähtipelaajat pois kokonaan peleistä kun tavoitellaan voittoa.
Ei tarvitse kovinkaan pitkälle kyseistä ajaatusketjua jatkaa oivaltaakseen kyseisen ketjureaktion seuraukset.

Jäi tuo edellinen ottelu näkemättä( kiitos vaan viaplayn jälkilähetys) mutta onko tosi ettei siellä ole tapahtunut pelillisesti mitään mielenkiintoista kun pitää jostain juomapullolla suihkautuksesta jauhaa monta päivää jälkikäteen?
No harm done so who cares. Nyt tätä episodia käsitellään kuin siellä olisi jahdattu Subbanin päätä kyynäpäällä, johon vejän itse rajan. Niissä kun voi pelaajien urien lisäksi olla vaarassa myös normaali elämä niin saahaan hieman suhteutettua näitä keskusteluja kentällä tapahtuvista törkeyksistä.

Bostonin juna puksuttaa ja tänään mielellään sarja katki ja tuleviin koitoksiin valmistautumaan.

Edit: Thorton ja Orpik taitavat olla kavereita kentän ulkopuolella vai olivatko he reenanneet kesän yhdessä. Jokatapauksessa siinä taannoisessa episodissa ei varmasti ollut tarkoitus vahingoittaa Orpikkia. Omaan silmään tapaus näytti huomattavasti vaarattomammalta kuin seuraukset olivatkaan.
 

Baldrick

Jäsen
Thorton ja Orpik taitavat olla kavereita kentän ulkopuolella vai olivatko he reenanneet kesän yhdessä.

Ehkäpä myös Thornton teki tuon Orpik-casen huumorilla, kuten Perrykin huumorilla suihkutti hyvän ystävänsä Carterin hanskan märäksi.

No mutta, tänään on Bruinsilla mahdollisuus lyödä sarja poikki ja lähettää nuo ranskankieliset kitisijät kohti kesälomia. Thornton pääsee ihon alle, Rask on kuin muuri, nuoret tekee kaapin pari ja koko joukkue keskittyy omaan peliin tylsyttäen samalla Montrealin liikkeen. Au revoir!
 
Loistava homma kun nähdään game seven myös tässä sarjassa. Eiköhän Boston hoida sen, mutta jos se onkin Montreal, niin vitju mitkä bileet.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Game #7 it is then.

Ylivertainen Bruins selkeästi säästeli paukkuja tuohon koitokseen. Miten muuten voidaan selittää esim. Millerin maagiset otteet ensimmäisessä maalissa? Herranjumala mitä koomailua. Eikä koko kansan Tuukkakaan ihan terävimmillään ollut, ja tulihan sieltä taas Myllyskin esiin. Ei tartu läpiajosta ja toden sanoakseni Bruinsin puolustus on muutenkin erittäin haavoittuvainen noiden pitkien syöttöjen kanssa. Tottahan pakkien pitää hyökkäyspäässä pelata viivalla mutta luulisi sitä nyt sarjan tässä vaiheessa jonkin sortin porrastusta olevan. Kun ei kerkiä niin ei kerkiä.

Kävihän se kiekko taas Canadiensin raudoissakin ja Habs siivosi maaliviivaa eli tuuria/uu-tuuria. Vai onko se enää ihan pelkkästä onnesta kiinni?

Feels like '93.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Bruinsilla ei taaskaan ollut hyviä maalipaikkoja, mutta sellaisia semipaikkoja mennä johtoon ja tasoittaa muutamaan otteeseen. Mutta kun ei tee, niin itsestään selvää on, että Habs rokottaa jossain vaiheessa. Canadiensin toisen maalin jälkeen peli oli paketissa ja alettiin odottelemaan seiskaa. Se on torstaiaamuna 02:00. Sarja saa hienon finaalin. Vähän hienomman kuin ansaitsee, mutta mikäs näitä on pulssi koholla ja kädet hiessä katsella.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ei ehkä vielä tämän sarjan uutisia, mutta seuraavan sarjan kyllä. Tulevissa sarjoissa mahdollisesti yksi puolustaja enemmän käytettävissä.

Jep, eiköhän Seidenberg ole mukana, jos Bruins ensi kaudella pudotuspeleihin selviää.

Alkoihan siellä vielä charoilla ja iginloilla käsilaukut heilumaan, kun Canadiens dominoi pelillisesti kädetöntä nallelaumaa. Canadiens söi kiekkoja tällä kertaa täydet 60 minuuttia, varmaan kenttäpelaajilla taas sama määrä blokattuja kuteja mitä Pricella torjuntoja. Tosin Price oli viime yönä taas sen verran tilanteen herra, että olisi todennäköisesti vetänyt nollapelin, vaikka laukauksia olisi hänelle asti tullut tuplamäärä. Price on edelleen ollut vähintään viidessa ottelussa tässä sarjassa Raskia edellä ja siksi Habs vie suuren ja ylivoimaisen Bruinsin seitsemänteen otteluun.

Game7:ssa pitää vain näyttää Bruinsille alusta lähtien, että alle 20 Stanley Cupin joukkueita ei tarvitse pitää oikein minään.
 
Viimeksi muokattu:
Bruinsilla ei taaskaan ollut hyviä maalipaikkoja, mutta sellaisia semipaikkoja mennä johtoon ja tasoittaa muutamaan otteeseen. Mutta kun ei tee, niin itsestään selvää on, että Habs rokottaa jossain vaiheessa. Canadiensin toisen maalin jälkeen peli oli paketissa ja alettiin odottelemaan seiskaa. Se on torstaiaamuna 02:00. Sarja saa hienon finaalin. Vähän hienomman kuin ansaitsee, mutta mikäs näitä on pulssi koholla ja kädet hiessä katsella.

Ai ei ollut hyviä maalipaikkoja? Muistaakseni Söderberg kilautti ylärimaan ja Lucic pisti tyhjästä maalista ohi (vai saiko Price patjan väliin, tuhlattu avopaikka kuitenkin). Muuten olen samaa mieltä, jos ei maistu noista laittaa, niin tottakai vastustaja rokottaa jossain vaiheessa.

Kaiken kaikkiaan Montreal oli parempi ja terävämpi Game 6:ssa. Sanoisin vieläkin että Bostonilla on saumat olla parempi joukkue, leveyttä riittää. Mutta jos pelaajat kuten Krejci ja Marchand alisuorittavat myös jatkossa ja Montreal pelaa näin hyvin, Good Bye B's... Puhumattakaan Millerin aivopierusta.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Bruins onnistui poistamaan puolustuspään virheet ja hyökkäyspään tehottomuuden edellisessä voitossa. Nyt palattiin taas siihen peliin, millä tulee takkiin. Habsilla voitto alla, joten Bruins lähtee game seiskaan snadisti altavastaajana. Kotietu toki on, mutta saa nähdä onko sillä mitään vaikutusta. Pricen tämänhetkinen jumalvire saattaa ratkaista sarjan, mutta tämänkin maalivahdin ohi pääsee. Uskokaa tai älkää, mutta kumpi vain voi tämän sarjan voittaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Habsilla voitto alla, joten Bruins lähtee game seiskaan snadisti altavastaajana.

Olen eri mieltä, sillä Bruinsin kotietu kääntää siltä osin edun heille ja sanoisinkin, että viimeisessä kohtaamisessa ei ole ennakkosuosikkia. Ei ainakaan minun aukottomassa taulukossani. Ottelu numero seitsemän voi ratketa lähes mihin tahansa, joten vaikea nähdä mitään ennakkosuosikkeja. Bruins oli todella vahva kotonaan viidennessä ottelussa ja Habs taas viime yönä, joten jännästi on taas suhdanteet vaihdelleet.

Parempihan nämä aina voittaa, nyt on kyllä kaksi tasavahvaa nippua vastakkain.
 

Dragunov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Tappiosta huolimatta luotto omiin säilyy kovana, ei ollut Bruins terävimmillään ja puolivaloilla hiihtelyllä ei tässä sarjassa saa mitään. Game 7, TD Garden, Boston-Montreal, aijai mikä kattaus on tulossa ke-to yölle.
 

viljelmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Habs
Stanley Cupien historiassa Bruins on johtanut kuudesti Habsejä vastaan ottelusarjaa voitoin 3-2. Bruins ei ole voittanut yhtään näistä ko. sarjoista. Historian valossa siis Habsit menevät jatkoon.

Ottelut sarjassa ovat olleet niin tasaisia ja ympäripyöreitä, että Game 7:ssa voi tapahtua ihan mitä vaan: vähämaalinen ottelu maalin voitolla hirveän nyhjäämisen jälkeen, useampimaalinen peli ja ratkaisu toisessa jatkoerässä tai sitten tuollainen kahden viime ottelun tapainen 3-4 maalin voitto, jossa toisen jengin puolustus ja veskari repsahtaa. Oma veikkaukseni on 0-2 voitto Habseille.

Habsien kannalta toivon, että Pacioretty sai gorillan selästä ja maaleja alkaa nyt tulla. Ylipäätänsä Habsien tahot ovat tasaantuneet aika tasaisesti, edes Bourquen maali ei yllättäisi. Giontan maali olisi kyllä yllätys. Kuka on Habsien kuudes puolustaja? Beaulieu, Murray vai Bouillon? Vai yllätyskortti Tinordi?
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Minulle kaikki urheilu on viihdettä jossa ei ole kuin yksi tarkoitus ja se tarkoitus on vastustajan voittaminen ja tähän päästäkseen hyväksyn kaikki mahdolliset käytettävissä olevat keinot.

Kiekossa pelin voittaa se kumpi tekee enemmän maaleja, mutta siihen, että tehdään enemmän maaleja kuin vastustaja voidaan päästä monella tapaa ja jos tähän vaaditaan sitä, että vastustajan parhaimpia pelaajia on estettävä tekemästä maaleja rikollisin keinoin niin ok - se on tuolloin hyväksyttävissä oleva keino ja itse asiassa järkevä keino. Jos voitto saavuttaakseen on vastustaja saatettava joukkueena pois tasapainosta, tuolloin siihen tulee vaikka niine pelin ulkopuolisin toimin pyrkiä.

Minulle vain voitto on tärkeää, ei se kuinka voitto tulee tai onko se saavutettu urheilullisesti rehdein keinoin.

Sinulle siis säännöillä ei ole minkäänlaista merkitystä? Omasta mielestäni tässä on nyt kyllä arvot aika pahasti pielessä. Ilman sääntöjähän jääkiekonkin pelaaminen olisi täysin mahdotonta, tai ylipäänsä minkäänlainen kilpailu erilaisissa urheilulajeissa. Säännöt ovat välttämättömiä. Ja jos niitä rikkoo, on siitä rangaistava.

Itse en arvosta ollenkaan esimerkiksi tuota Thorntonin vesipullo -tempausta. Juuri tuollainen on sitä vastustajan ja pelin kunnioittamisen puutetta. Samalla tapaa kaikenlainen filmaaminen on mielestäni todella kuvottavaa, enkä voi ymmärtää, kuinka esim. vladin mielestä sellainenkin on täysin hyväksyttävää. Puhumattakaan vastustajan tahallisesta satuttamisesta kielletyllä tavalla, kuten vaikkapa Thornton - Orpik case, tai tapaus James Nealin polvi. Yhtälailla nämä kaikki munille lyönnit ovat aivan helvetin oksettavia, mutta vladin mielestä ok...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hienoa, että tämäkin sarja menee siihen game 7! Kyllähän Bruins ennakkosuosikki on juurikin tuon kotiottelun takia, mutta varmasti jännittävä ja tiukka matsi tullaan näkemään.

Ottelu päättyy 3-4 Canadiensille ja sarja tietysti myös samoin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös