Boston Bruins (1.) – Montreal Canadiens (3.), Atlantic 2. kierros

  • 68 145
  • 229

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Sinulle siis säännöillä ei ole minkäänlaista merkitystä? Omasta mielestäni tässä on nyt kyllä arvot aika pahasti pielessä. Ilman sääntöjähän jääkiekonkin pelaaminen olisi täysin mahdotonta, tai ylipäänsä minkäänlainen kilpailu erilaisissa urheilulajeissa. Säännöt ovat välttämättömiä. Ja jos niitä rikkoo, on siitä rangaistava.

On niillä merkitystä, mutta säännöt on tehty rikottavaksi ja mitä enemmän pystyy liikkumaan sillä harmaalla alueella selviämällä mahdollisimman vähin rangaistuksin niin aina vaan parempi. Jokainen sitten muodostaa sen oman "harmaan alueensa" jolla liikkuu, jollekin riittää pieni koukkiminen tällaiseen ja se, että pyrkii siten hyötymään tilanteesta ja saamaan etua omille, joku toinen valitsee jonkun toisen keinon - minä venyttäisin rajoja todella paljon, koska minulle tärkeää on vain ja ainoastaan voitto, ei miten se tulee.

Jos nykyään harrastaisin huippu-urheilua ja minulle tarjottaisi mahdollisuus turvautua dopingiin ja se avaisi tien menestykseen ja miljooniin, niin enpä kovinkaan montaa kertaa miettisi, että turvautuako vaiko ei. Aivan sama kiekossa, jos voittaminen vaatii rikollisia otteita ja valmentaja ohjeistaa niihin, niin tuolloin rajat ovat hyvin häilyvät ja jos joukkueen menestys vaatii sellaisia niin olisin valmis niihin.

Toisaalta jos vastustaja harrastaa rikollisia otteita meidän joukkuetta vastaan (kuvitellaan nyt, että pelaan jossain joukkueessa), jos mikään muu ei auta niin tuolloin minusta joukkueen pelaajien on tehtävä selväksi se, että niin ei kannata tehdä. Enforcerin on tehtävä työtä kaskettya, tai kenen rooliin se nyt kuuluukaan - kuten Probert aikaan teki.

Toisaalta vastustajan heikkoutta tulee käyttää hyväksi, niinpä jotain Red Wingsejä vastaan pelatessa käskisin rottien ja muiden metsästää Datsyukia ja Zetterbergiä. Raukkamaista? Kenties mutta vain voito on tärkeää minun filosofiassa.

Olen urheilussa hyvin epämoraalinen ja epäeettinen ihminen, lähes kaikki keinot päämäärän saavuttamiseksi on sallittuja. Tappamista nyt en sentään kannata, mutta joku hajonnut polvi tai murtunut nilkka ei paljoa paina jos oma joukkue siitä hyötyy.

vlad.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Jep, eiköhän Seidenberg ole mukana, jos Bruins ensi kaudella pudotuspeleihin selviää.

Alkoihan siellä vielä charoilla ja iginloilla käsilaukut heilumaan, kun Canadiens dominoi pelillisesti kädetöntä nallelaumaa. Canadiens söi kiekkoja tällä kertaa täydet 60 minuuttia, varmaan kenttäpelaajilla taas sama määrä blokattuja kuteja mitä Pricella torjuntoja. Tosin Price oli viime yönä taas sen verran tilanteen herra, että olisi todennäköisesti vetänyt nollapelin, vaikka laukauksia olisi hänelle asti tullut tuplamäärä. Price on edelleen ollut vähintään viidessa ottelussa tässä sarjassa Raskia edellä ja siksi Habs vie suuren ja ylivoimaisen Bruinsin seitsemänteen otteluun.

Game7:ssa pitää vain näyttää Bruinsille alusta lähtien, että alle 20 Stanley Cupin joukkueita ei tarvitse pitää oikein minään.

Tältä pitäisikin tuntua keskustelu Habs fanin kanssa kesken pudotuspelisarjan. Värilaseja ja vittuilua, oikeita faneja paikalla. Itsellä onneksi jäi edellinen peli töiden takia väliin, mutta game 7 on mahdollista nähdä. Parempi voittaa.

Toivottavasti Bruins ei anna joukkueen, joka ei ole 20 vuoteen voittanut mitään muuta kuin divisioonan tai konferenssin, häiritä heidän omaa tekemistä.
 

Masa19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestis ajan Vaasan Sport
Boston säästeli energia viimeiseen peliin ja nyt pitäisi ainakin jaksaa! Aikaisemmissa peleissä Boston on hallinnut kenttätapahtumia ja oikeus tulee koittamaan kun Bostonin miehet marssii voittoon game sevenissä. Montrealin voitto olisi suorastaan vääryys.

Voittomaalin tekijäksi nousee Shawn Thorton ja Montrealin miehet ovat nostamassa syytettä rasismista Subbania kohtaan. Naurettavia noi Montrealilaiset.
 
Viimeksi muokattu:

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
On niillä merkitystä, mutta säännöt on tehty rikottavaksi ja mitä enemmän pystyy liikkumaan sillä harmaalla alueella selviämällä mahdollisimman vähin rangaistuksin niin aina vaan parempi. Jokainen sitten muodostaa sen oman "harmaan alueensa" jolla liikkuu, jollekin riittää pieni koukkiminen tällaiseen ja se, että pyrkii siten hyötymään tilanteesta ja saamaan etua omille, joku toinen valitsee jonkun toisen keinon - minä venyttäisin rajoja todella paljon, koska minulle tärkeää on vain ja ainoastaan voitto, ei miten se tulee.

Jos nykyään harrastaisin huippu-urheilua ja minulle tarjottaisi mahdollisuus turvautua dopingiin ja se avaisi tien menestykseen ja miljooniin, niin enpä kovinkaan montaa kertaa miettisi, että turvautuako vaiko ei. Aivan sama kiekossa, jos voittaminen vaatii rikollisia otteita ja valmentaja ohjeistaa niihin, niin tuolloin rajat ovat hyvin häilyvät ja jos joukkueen menestys vaatii sellaisia niin olisin valmis niihin.

Toisaalta jos vastustaja harrastaa rikollisia otteita meidän joukkuetta vastaan (kuvitellaan nyt, että pelaan jossain joukkueessa), jos mikään muu ei auta niin tuolloin minusta joukkueen pelaajien on tehtävä selväksi se, että niin ei kannata tehdä. Enforcerin on tehtävä työtä kaskettya, tai kenen rooliin se nyt kuuluukaan - kuten Probert aikaan teki.

Toisaalta vastustajan heikkoutta tulee käyttää hyväksi, niinpä jotain Red Wingsejä vastaan pelatessa käskisin rottien ja muiden metsästää Datsyukia ja Zetterbergiä. Raukkamaista? Kenties mutta vain voito on tärkeää minun filosofiassa.

Olen urheilussa hyvin epämoraalinen ja epäeettinen ihminen, lähes kaikki keinot päämäärän saavuttamiseksi on sallittuja. Tappamista nyt en sentään kannata, mutta joku hajonnut polvi tai murtunut nilkka ei paljoa paina jos oma joukkue siitä hyötyy.

vlad.

Ymmärränkö nyt oikein, että esim. vuonna 1994 taitoluistelun puolella tapahtunut Tonya Hardingin palkkaama mukiloija Nancy Kerriganin uran päättämiseksi on sinun silmissä ihan ok juttu?
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Chris Johnston ‏@reporterchris 14 t
P.K. Subban, on Game 7: “I can’t wait for the crowd, the noise, the energy in the building. I can’t wait to take that all away from them.”

P.K. Subban on hieno mies! Tälläisia kukkopoikia pitäisi olla liigassa enemmän.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Bell Centre loppuunmyyty. Eihän tämä yllätä, vaikka ottelua ei siellä pelatakaan, pitäähän se halli siitä huolimatta myydä loppuun.

Alex Galchenyukin toipuminen on ollut hyvää, mutta siltikään hän ei tule tässä sarjassa pelaamaan. Tuskinpa kaverista olisi pitkän poissaolon jälkeen paljon apuja ollutkaan, mutta sääli, että nämä pudotuspelit tuntuvat menevän kokonaan pilalle loukkaantumisen takia.

Vanha kunnon nallenkaataja Peter Budaj maaliin!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Alkoihan siellä vielä charoilla ja iginloilla käsilaukut heilumaan, kun Canadiens dominoi pelillisesti kädetöntä nallelaumaa...

Kääpiöitä ja sammakoita pataan, niin että tanner tömisee ja jää rakoilee ... Ihan alkuun joku Bostonin rotista voisi käydä kolaamassa Pricen (maali)verkon painoksi niin pahasti, että hänen irroittamiseen tarvitaan peltisakset ja ylimääräinen pelikatko, joka on samalla habsien taktinen aikalisä... Sitten vasta peli alkakoon ja parempi, eli Boston, voittakoon... ja nyt ei kelpaa enää niukka voitto, vaan sen pitää olla ylivoimainen... sellainen nöyryytys!
 

Jatzerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Minnesota Wild, Chicago Blackhawks
P.K. Subban on hieno mies! Tälläisia kukkopoikia pitäisi olla liigassa enemmän.

Joukkueensa tukipilareita Pricen kanssa. P.K:han syö harjoituskaudella 20 t-luupihviä päivässä ja juo 40 litraa proteiinipirtelöitä vedettyään ensin 12 tunnin treenit. Kova jätkä.

Toivottavasti ei puhuta jatkossa miehestä nimellä Bostonin turma... Edellinen nollille jäänti jätti hieman kysymysmerkkejä ilmaan.

Kai se on pakko taas valvoa ensi yönäkin :)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ymmärränkö nyt oikein, että esim. vuonna 1994 taitoluistelun puolella tapahtunut Tonya Hardingin palkkaama mukiloija Nancy Kerriganin uran päättämiseksi on sinun silmissä ihan ok juttu?

Viestini nyt on lähinnä tarkoitettu käsittämään kiekkoilua ja sitä kuinka minä toimisin kaukalossa jos olisin pelaaja tai jos olisin joukkueen valmentaja ja mitä tällöin vaatisin.

Kiekkoon minusta kuuluu lajin sääntöjen rikkominen ja kiertäminen, jollekin riittää se koukkiminen ja pelin hidastaminen tahi vaikeuttaminen siten, toinen - kuten minä - on valmis menemään pidemmälle.

Samaten kiekossa tai muussa urheilussa olisin valmis turvautumaan dopingiin pärjätäkseni paremmin tai saavuttaakseni haluamani, en edes pyri kieltämään tätä tai esittämään mitään muuta.

Mutta yksi periaate minulla on, eli kaikki vastustajan pelaamista tai tekemistä vaikeuttavat tai hidastavat tai vaarantavat toimet on suoritettava pelitilanteessa tai sinä hetkenä kun kohdataan kasvoista kasvoihin kilpailutilanteessa. En siis itse tekisi siten, että kävisin vastustajan parhaimman pelaajan kimppuun kaukalon ulkopuolella tämän ollessa harjoituksissa, käydessä ostoksilla tai tehdessä jotain muuta vapaa-ajallaan (eli ei-peliajalla). Jos olisin valmentaja niin en vaatisi mitään tällaista tai edes toivoisi, että mitään tällaista tapahtuisi.

Olen harrastanut kilpaurheilua ja pyrkinyt ehdottomalle huipulle, mutta olipa laji mikä tahansa niin minulle merkityksellistä on ollut se, että se mitä tapahtuu kilpailutilanteessa jää sinne eli en ole itse koskaan kantanut kaunaa vastustajille pelien tai kilpailusuoritusten jälkeen vaan ymmärtänyt, että pelin henkeen kuuluu se, että vastustaja pyritään nujertamaan kaikin mahdollisin käytettävissä olevin keinoin. Olen saanut turpiin niin kiekossa, minua on taklattu likaisesti niin kiekossa kuin salibandyssä, mutta se ei haittaa minua tippaakaan - minusta se kuuluu pelin henkeen ja toisaalta siinä vaiheessa kun olen astunut kaukalosta pois tapahtuneilla ei ole enää mitään merkitystä. Ja toisaalta, kun peli tai kilpailutilanne päättyy, voin vaikka mennä siiderille sen vastustajan vittumaisimman pelaajan kanssa siksi koska arvostan häntä eikä mieleeni tulisi tehdä mitään hänelle tuolloin tai kenelle muullekaan, mutta kun se pelitilanne alkoi niin tuolloin - millään muulla kuin voitolla ei ollut merkitystä.

Eli ei, minä en mukiloisi ketään pelin tai kilpailutilanteen ulkopuolella enkä hyväksyisi sellaista tekoa, mutta jos joku sen hyväksyy ja siihen ryhtyy niin se on hänen asiansa - mikäpä minä olen häntä tuomitsemaan. Urheilussa kun muulla kuin sillä voitolla ei ole mitään merkitystä.

vlad.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Musta on hauskaa, että tästä ei ole mitään puhetta täällä. Kaksi kertaa Charaa kulkusille.

Toivottavasti yöllä tulee hyvä ja viihdyttävä peli. Parempi voittaa. Tällä fiilikset kohdilleen. (youtube)

Eipä niistä tunnuta paljoa puhuttavan kun esimerkiksi Markov tai Crosby hakkaa kulkusille, mutta auta armias kun Lucic nappaa kasseille niin juttua on täällä sivu tolkulla ja mediaa myöten.

Hieman sama kun Thorton ruiskutti vettä Subbanin visiiriin niin tuntuu että jotain vakavempaakin olisi tapahtunut jatkoajassa olevista viesteistä sekä mediasta päätellen. Eipä ole montaa King Henrikiä mollaavaa viestiä tullut vaikka pesi Sidin naaman oikein kunnolla. Toki hieman eri tilanne koska aiemmassa tapauksessa oli peli käynnissä mutta kuitenkin.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Eipä niistä tunnuta paljoa puhuttavan kun esimerkiksi Markov tai Crosby hakkaa kulkusille, mutta auta armias kun Lucic nappaa kasseille niin juttua on täällä sivu tolkulla ja mediaa myöten.

Ymmärtäisin tuon kitinäsi jos nuo Markovin tai Crosbyn "keihästykset" olisivat olleet edes puoliksi yhtä voimakkaita kuin tuo Lucicin. Moore tai Chara eivät reagoi keihästykseen muulla tavalla kuin käymällä vielä ärhäkkäämmin kimppuun kun taas Lucicin kassien metsästys oli niin selkeä ja ihan älyttömällä voimalla toteutettu, että ei ihmekään. Ja toisaalta itsepähän on huonon maineensa pönttöilyillään ansainnut. Sitä niittää mitä kylvää jne. Ei tässä Lucicia nyt kovinkaan väärin ole kohdeltu.
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, NHL. Hyvät pelit.
Kiekkoon minusta kuuluu lajin sääntöjen rikkominen ja kiertäminen, jollekin riittää se koukkiminen ja pelin hidastaminen tahi vaikeuttaminen siten, toinen - kuten minä - on valmis menemään pidemmälle...kaikki vastustajan pelaamista tai tekemistä vaikeuttavat tai hidastavat tai vaarantavat toimet on suoritettava pelitilanteessa tai sinä hetkenä kun kohdataan kasvoista kasvoihin kilpailutilanteessa...Urheilussa kun muulla kuin sillä voitolla ei ole mitään merkitystä.

vlad.

Kyllä on pakko olla eri mieltä. Tässä mielessä tietyllä tapaa kaipaan vanhan liiton ydinpelotetta joka joukkueelle. "Okei, mekään ei haluta päästää tota kentälle, mut jos on pakko..." Jos voitto saavutetaan jollain muulla kuin pelaamalla, on se minusta arvoton.

Toki ymmärrän että tehdään esim. Crosbyn pelaamisesta tuskaa, viedään tila pois, taklataan jne, mutta että telotaan kylmäksi? Täysin naurettavaa, aivan kuin Bobby Clarken viikate.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Toinen kierros neljästä, kuudes peli seitsemästä, maanantai-ilta, ja Habs-fanit bilettivät suunnilleen yhtä kovaa kun suomalainen bilettäisi mestaruutta. Huikeita videoita, kuvia ja stooreja ympäri nettiä tuon toissapäiväisen 4-0 voiton jälkeisistä bileistä, jotka onneksi tällä kertaa olivat Montrealin poliisin mukaan täysin ilman järjestyshäiriöitä. Ellei häiriöksi lasketa muutamaa kännistä hassuttelijaa jotka juoksivat ympäri kaupunkia aidon karhuntaljan kanssa, symboloidakseen että karhu on tapettu. Hyvä meno!

Un beau jour, à Centre Bell
je vais vous voir, Canadien belle
mais jusque-là... here at home I'll yell:
MTL STAND UP!

Tässä nyt muutama linkki, niitä löytyy kyllä paljon lisääkin kun etsii:
Habs Fans Post-Game Celebration Outside Bell Centre [VIDEO] | All Habs Hockey Magazine[/VIDEO][VIDEO]
In pictures: Habs fans celebrate Game 6 win - The Globe and Mail
Cheers, but no fear as Habs' win celebrated peacefully
Canadiens Fans Parade Bear Skin Through Streets After Game 6 Win (Photo) | Montreal Canadiens | NESN.com

Huikea Game 7 tulossa. 35:s sarja Bostonia vastaan, voitot Montrealille 24/34. Go Habs![/video]
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Aijai, alkaa tunnelma nousta! Game seven, tää on kyllä herkkua. Se olis henkilökohtaisesti 12 matsi Bostonilta tän kevään poffeissa minkä näen livenä, joten siinä mielessä menny työvuorot hyvin kohdalleen. Toivotaan hyvää matsia ja Bruins jatkoon... !!
 

salvation

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO
Nyt ottaa tuomarit tarpeetonta roolia tästä pelistä. Eihän tuo Marchandin temppu ollut reiluimmasta päästä mutta jäähy oli liikaa.

Bruins ja Chara tullut kapteenin elkein kakkoserään, luulen että Boston heiluttelee verkkoja vielä tässä erässä! Marchand voisi vaikka viimeistellä.


Edit: No vielä jäi rutkasti jännitettävää kolmanteen erään. Vähän Bostonin kone yski hyvän alun jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

viljelmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Habs
Aivan mahtavaa! Jälleen kerran Bruins ripuloi 3-2 ottelujohdon ja Montreal Canadiens jatkoon. Mikä ihanampaa, että 3-1 maali menee kenenkään muunkaan kuin Charan luistimesta omaan maaliin. Karma is a bitch! Maalintekijäksi merkittiin tietenkin playoffmaalintekijä henkeen ja vereen Danny Briere.

Kiitos Bruinsille hyvästä vastuksesta. Parempi meni jatkoon.

Kiitos myös hyvästä ottelusarjaketjusta!
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Series 3-4, joten pulinat pois ja parempi jatkoon. Konferenssifinaalissa olen kyllä Rangerssin wagonissa, niin syvät on traumat aikojen saatossa tullut Habseihin... Mutta onnea ja menestystä kuitenkin jatkoon, syksyllä palataan...
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
On nämä Rivalry pelit kyllä hienoja. Näissä peleissä eivät pelaajistot merkkaa yhtään mitään ja Idän ylivoimaisesti paras joukkue Boston olisikin voittanut kenet tahansa muun Idässä selvästi.

Voidaan kyllä unohtaa puheet Raskista maailman parhaana maalivahtina. Price pyyhki Tuukalla lattiaa tässä sarjassa. Tuukalta tarvitaan jatkossa runkosarja näyttöjen lisäksi näyttöjä playoffseista ennen kuin miestä voidaan pitää samassa kategoriassa Quickin ja Pricen kanssa.

Bostonin suurin epäonnistuja oli kyllä Krejci. Mies on tunnettu todella kovana pudotuspeli miehenä, mutta nyt veti kyllä alle kaikkien arvosteluasteikkojen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös