Ehkä tämä sopisi myös asiakaspalveluketjuun, mutta boikotointi kunniaan ja asiallista ketjua ylös!
Uusin lisäys boikoitoimiini yrityksiin on rahanvaihtokioski Forex. Taannoin Helsingin rautatieasemalla jonotin ~puoli tuntia päästäkseni vaihtamaan itselleni etelänaapurin valuuttaa. Kunnes alkoi tapahtua.
Kun edelläni oli enää pari asiakasta, ilmestyi luukulla palvelleen miehen taakse joku henkilökuntaan kuulunut nainen joka alkoi huiskia kädellään ja huudella hyvin tylysti "Siirtykää kauemmas siitä!". Perkele, laittaisivat siihen jonkin merkin "Odota tässä", jos tietty hajurako pitää olla. En kuitenkaan ollut tappituntumalla edellisen asiakkaan olan takana kuikuilemassa. No, ei siinä mitään, pakitin metrin pari, kuten muutkin takanani olleet asiakkaat.
Kun vuoroni lopulta koitti, paikalle valui taas tämä sama lehmä, joka mitään sanomatta laittoi "seuraava kassa kiitos" -kyltin luukulle ja veti verhot luukun eteen. Uskomatonta käytöstä!
Eli reilun puolen tunnin jonotuksen tulos oli vaihtamatta jääneet rahat ja vittuuntunut asiakas, joka on kymmenisen vuotta käyttänyt pelkästään Forexia valuutanvaihdossa. Toki heillä tuollaiseen kohteluun täysi oikeus - kuten minullakin jatkossa vaihtaa roposeni ihan minkä tahansa muun firman toimipisteessä.