Teepäs ensi kerralla niin, että katsot foodorasta pitserian ja sieltä mieluisen annoksen ja sitten siirryt pitserian omille sivuille tilaamaan sieltä suoraan. Ei vedä kukaan välistä.Minä tilasin tänään alkuillasta pitsaa ja järkytyin. Pitsa toki saapui ajallaan ja oli sitä mitä tilattiin, joten siitä ei ole kyse. Mutta. Sen toi kielitaidoton ilmeisesti intialainen mies, joka mykkänä ja alistuneena ojensi tämän kalliin lätyn minulle. Se katse oli sellainen, että minä näin sen tyypin sieluun. Hän ei halua tehdä tätä työtä tai hänen on äärimmäinen pakko tehdä jotain, eli tätä työtä. Tätä hän pystyy tekemään. Jostainhan se on alotettava.
Foodora vetää tästä toiminnasta niin ison siivun, että kyllä se vaan edelleen ihmetyttää. Niin ovat edeltäjänsäkin tehneet (ellei ole lopulta sama oksennus kyseessä), ja jossain yrittäjä vuosia sitten jo sanoi, että kovinkaan monesta pitsasta ei välttämättä pääse omilleen, eikä veronkiertokaan tietysti onnistu (enää). Tai sitten lättyjä pitäisi myydä ihan solkenaan, mihin ei taasen kalusto tai työntekijät riitä. Ollaan pattitilanteessa. Kaikki maksaa, mutta mikään ei saisi maksaa. Kuitenkin olisi pakko netin kautta tehdä kauppaa. No, tämä oli minulle herätys, ja mietin tätä pitkään, että mikä on oikea ratkaisu: tuenko edelleen vakipitseriaa, oli mikä oli, vai pistänkö koko paskan foodoraidean boikottiin, koska se perustuu silkkaan riistämiseen. Tämä on vähän sellainen kysymys, etten todellakaan tiedä oikeaa vastausta.
Taidanpa kuitenkin laittaa foodoran boikottiin ihan periaatesyistä. Tällainen toiminta on tietysti pyllistys viime kädessä pitserioille, mutta eihän tässä touhussa ole mitään järkeä.
Teepäs ensi kerralla niin, että katsot foodorasta pitserian ja sieltä mieluisen annoksen ja sitten siirryt pitserian omille sivuille tilaamaan sieltä suoraan. Ei vedä kukaan välistä.
Saattaa ne joskus sinne kassakoneeseen mennä, mutta se kassakoneen luukku on valmiiksi auki ja koko masiinassa ei ole edes virtoja päällä. Sinne sitten rahat ja mahdollinen vaihtoraha asiakkaalle, päässälasku toimii.En tiedä oletko mansesta mutta Kuopiossa ainakin tietyt ravintolat jättää kylmästi kuitit tulostamatta jos tilaa esim paikanpäällä ja välillä näkee että esim käteisellä maksettaessa rahat ei mene kassakoneeseen edes
En vetäisi mutkia suoriksi näin paljoa. Asun itse alueella, jossa toimii vain kolme pitseriaa. Kaksi näistä on ollut toiminnassa tietääkseni ainakin 15 vuotta, kun taas yksi aloitti toimintansa muutama vuosi sitten.Minä tilasin tänään alkuillasta pitsaa ja järkytyin. Pitsa toki saapui ajallaan ja oli sitä mitä tilattiin, joten siitä ei ole kyse. Mutta. Sen toi kielitaidoton ilmeisesti intialainen mies, joka mykkänä ja alistuneena ojensi tämän kalliin lätyn minulle. Se katse oli sellainen, että minä näin sen tyypin sieluun. Hän ei halua tehdä tätä työtä tai hänen on äärimmäinen pakko tehdä jotain, eli tätä työtä. Tätä hän pystyy tekemään. Jostainhan se on alotettava.
Foodora vetää tästä toiminnasta niin ison siivun, että kyllä se vaan edelleen ihmetyttää. Niin ovat edeltäjänsäkin tehneet (ellei ole lopulta sama oksennus kyseessä), ja jossain yrittäjä vuosia sitten jo sanoi, että kovinkaan monesta pitsasta ei välttämättä pääse omilleen, eikä veronkiertokaan tietysti onnistu (enää). Tai sitten lättyjä pitäisi myydä ihan solkenaan, mihin ei taasen kalusto tai työntekijät riitä. Ollaan pattitilanteessa. Kaikki maksaa, mutta mikään ei saisi maksaa. Kuitenkin olisi pakko netin kautta tehdä kauppaa. No, tämä oli minulle herätys, ja mietin tätä pitkään, että mikä on oikea ratkaisu: tuenko edelleen vakipitseriaa, oli mikä oli, vai pistänkö koko paskan foodoraidean boikottiin, koska se perustuu silkkaan riistämiseen. Tämä on vähän sellainen kysymys, etten todellakaan tiedä oikeaa vastausta.
Taidanpa kuitenkin laittaa foodoran boikottiin ihan periaatesyistä. Tällainen toiminta on tietysti pyllistys viime kädessä pitserioille, mutta eihän tässä touhussa ole mitään järkeä.
Kuopiossa työntekijät foodoralla on pääsääntöisesti kohteliaita ja iloisia. Ainoastaan yksi kuljettaja on sellainen että joka kerta puhuu korvanappiin jollekin kaverilleen minulle tuntematonta kieltä eikä tervehdi tai mitään@Nelfor
Joo, tällainen kielitaidoton ja alistunut nainen kävi viime kerralla. Miten nää on niin alistuneita kaikki? Oli vielä eri pitseria. Oli niin myrtsiä kun piti edes tämä pizza tuoda. Mä en oikeasti kuvittele näitä, vaan noi kuskit vaikuttaa siltä että fuck you and your mother.
En pidä foodoraa lähtökohtaisesti isona pahana sutena, ja varmasti oikealla tavalla hyötyvät firmat toisistaan monissa tapauksissa, mutta nämä ovat nyt ne nykyajan kokemukset ja tulkinnat tästä lähiseudulta :)
Haluaisin tukea sitä pientä pitseriaa, ja jos foodora on tuotteliain keino, niin olkoon niin. Minä harkitsen kuitenkin vahvasti mistä tilaan seuraavan kerran. En edelleenkään sitten ala soittelemaan mihinkään, kun eivät suomea puhu ja minulla on se puhelinkammo.