Nestlé on ollut boikotissa jo kuusi vuotta, tosin viime aikoina on päässyt lipsumaan, varsinkin näinä hellepäivinä (ei täältä enää saa jäätelöä, joka ei olisi Nestlén omistaman firman valmistamaa). Perustelut Nestlé-boikottiin kaikki tietänevät? Niin kauan asia on ollut jo tiedossa ja siitä on jopa yleisesti puhuttu. Nykyistä asian tilaa en varmuudella tiedä, joten enpä ole pitänyt tuosta boikotista niin tiukasti kiinni. Aikas äkkiä siihen jopa tottuukin, nykyään kaupassa käydessä tulee automaattisesti otettua muita kuin Nestlén tuotteita.
Shell. Ehkä minun on huono sanoa mitään huoltoaseman boikotoinnista, koska minulla ei ole autoakaan. Mutta silti, mieluummin tankkaisin Nesteellä kuin Shellillä, syynä tähän Shellin vähintäänkin epäilyttävät toimet Nigeriassa.
Liha. En osta sitä itselleni. Mielestäni on väärin maksaa eläimen hengestä, ainakaan se ei sovi minulle. Kun taas itse metsästettyä lihaa pystyn kyllä maistamaan.
Mäkkärissäkään ei ole tullut käytyä moneen vuoteen, vaikka paljon ovat parantaneetkin ympäristöpolitiikkaansa. Kuten kaikissa muissakin asioissa, tässäkin liian suuri yritys/yhteisö alkaa tökkimään.
Olihan noita joskus enemmänkin, yhdessä vaiheessa mm. Unilever. Alkoi vain mennä niin pirun vaikeaksi, että jostain oli pakko alkaa karsimaan. Yksi ihminen ei voi koko maailmaa pelastaa, joten kukin tehköön sen minkä pystyy.
Niin ja mieluummin ostan kotimaisia tuotteita.