Mikä on se fundamentaaliongelma että Blues teki tämän eikä joku pienen kaupungin jengi?
No sen takia että on menty jo vuosikausia Jussin rahoilla takapuoli päin puuta. Mun mielestä on täysin käsittämätöntä ettei esim Kivimäki ole tähän puuttunut. Jos mies on toiminut täysin annettujen raamien mukaan niin saakoot synninpäästöön mutta kysyn kyllä missä miehen näytöt ovat?
Jos syyt jakaa kolmeen suurimpaan niin vasta oikeastaan viime kaudelle alkoivat loppua nämä täysin järjettömät sopimukset. Ok, onhan siellä vieläkin pelaajia joiden hinta-/latusuhde on päin mäntyä mutta ei enää yhtä pahasti. Suunta tässä asiassa on/oli oikea. Ei tuo tämänhetkinen joukkue mun mielestä heikkenisi juuri yhtään jos kolmikko Uhlbäck-Tolsa-Rönnberg olisi tuosta poissa ja silloin tuosta "säästettävästä" summasta olisi jo yli puolet kasassa.
Toiseksi rinki jota on pidetty on ollut todella laaja ja kun ns runkopelaajallekin on maksettu se 50kiloa voi jokainen miettiä paljonko tuossa on löysää. Nythän siihen tosin oltiin jo muutenkin puuttumassa.
Kolmas syy on tulojen liian positiivinen arvionti. Eihän Blues saa läheskään niitä lipputuloja mitä noilla katsojamäärillä pitäisi saada. Lippuja on annettu ihan helvetisti ilmaiseksi + kausareita on läiskitty niiden yhteistyösopimuksien päälle joko ilmaiseksi tai pilkkahintaan. Varmasti on luotu pohjaa ja saatu porukkaa halliin mutta mikäköhän on ollut suunnitelma millä tämä jossain vaiheessa käännetään rahaksi? On todella vaikeaa saada kuluttaja maksamaan palvelusta jonka on tottunut saamaan ilmaiseksi mutta tätä ei kai Tapiolassa ole ymmärretty.
Kaiken kaikkiaan pitää nyt vain toivoa ettei rysäys ole liian iso. Silti olen jollain lailla myös tyytyväinen tähän jos tähän hommaan nyt saadaan enemmän tolkkua. Meillä on helvetin lupaavia junnuja joukkue täynnä ja jos se tarkoittaa sitä etten jatkossa saa nähdä Super-Jari Tolsan tapaisia jääkiekkoilijoita pelaamassa nelosketjussa niin en voi sanoa että hirveästi harmittaisi.
No, totean silti edelleen uskovani siihen että kohta käydään keskustelua siitä josko pelaajat suostuvat palkanalennuksiin. Luulisin että jo -10% voi olla sellainen jolla homma nytkähtäisi hyvin eteenpäin (tiedän, pelaajien ei ole tähän pakko suostua). Siihen samalla yhden hieman kokeneemman pelaajan siirto joka vapauttaisi tuon vajaat 100 000 vaikka Ruotsiin niin luulen että Jussi hoitaa sen puuttuvan 100 000 ja yhtälö on siinä. Luulenpa myös että painetta lyödään nyt näille pelaajille jotka ovat huonoja hinta-/laatusuhteltaan ja kokeneemmasta päästä. Ei jonkun Puustisen päästäminen toiseen liigajengiin saa olla mitään muuta kuin viimeinen vaihtoehto ja siihen en millään jaksa näiden tietojen perusteella uskoa.
Salt kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta kyllä ne suomalaisetkin pelaajat osaa ahneita olla ja kuka nyt antaisi sopimuksiaan rukattavan uusiksi varsinkin kun joukkueen takana olevalla henkilöllä ei rahat lopu kesken?
Entäs jos pelaajille esitetään toiseksi vaihtoehdoksi konkurssia?
Edit: kuuluisi tuonne tiedotusketjuun mutta että mua osaa ottaa päähän se että Kivimäkikin puhuu 31 pelaajasta vaikka julkistettuja sopimuksia on 29. Huutonaurua nyt muutenkin noille kotisivuille.
Edit 2: onko tämän ketjun otsikko harhaanjohtava? Minä tulkitsen tuon otsikon niin että nyt yhdelläkään Bluesin pelaajalla ei olisi voimassa olevaa sopimusta ja näinhän ei ole.