Blues-Tappara 26.11

  • 11 320
  • 158

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Re: Oleellista!

Viestin lähetti blues75
Huomenta!

Oleellisen löytää uudesta signaturestani. Vähän niinkuin
K****n ovesta.

onko toi 75 tossa sun nimimerkissä ÄÖ vai ikä kuukausissa ?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Re: Re: Kamalaa paskaa

Viestin lähetti tapio
Hohoijaa... onkohan tämänkin tarinan juoni kuultu jo miljoona kertaa. Väillä se on Jyp ja välillä se on Tappara ja välillä Pelikans.

Oot sä tapio ruvennu jo käymään peleissä kun noin kärkkäästi kommentoit? Lainaamassasi tekstissä kommentoin lähinnä tuomaria ja nykyistä tuomarilinjaa, koska joku haukkui Revon paskaksi, mitä hän ei ollut. Ei siitä sen enenpää. Tämä on mielipidepalsta. Täällä kait vielä saa esittää omia mielipiteitään vaikkei olisikaan nähnyt jokaista Bluesin koti- ja vieraspeliä kuluneelta kymmeneltä vuodelta. Minä en ole mitään muuta sanonut kuin sen että eilinen peli oli paska. Kerro oma mielipiteesi pelistä jos sen näit äläka arvostele toisten mielipiteitä.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Footless
Tuollaista lausetta ei löydy. Sen sijaan löytyy useita kertoja se tuttu mantra Tampereelta: "Kyllä muutkin kahvaa, Tapparalla on vaan tää maine, ei me olla sen pahempia." Minkä ihmeen takia missään en ole aikaisemmin nähnyt Bluesia syytettävän kahvaamisesta, ainakaan laajamittaisesti? Nyt sitten kaikilla Tapppara-faneilla on hätä kaivaa edellinen Tappara - Blues koitos esiin ja kertoa miten Blues kahvasi siinä törkeästi.

Ehkä sihen on osa syynä se, että me kuulemme tästä kahvaamisesta jatkuvasti oli syytä tai ei. Minun oma pointti oli näissä vertauksissa se, että kun Tapparan pelityyli haukutaan maasta taivaisiin, niin pitää muistaa myös, että oma joukkue on syylistynyt samaan ja samassa tilanteessa.

Viestin lähetti Footless
Mistään muusta ei ole kysymys kuin siitä että Tappara pelasi eilen aivan kamalaa "kiekkoa". Ja Tappara kahvasi eilen. Sitä ei voi kukaan kiistää, oli sitten millaiset lasit tai silmälaput silmillä. Siitä huolimatta ihmiset jotka eivät peliä nähneet täällä satuilevat ihan mitä sattuu. Hanneskin on jo viinaanmenevä ja vedettiinhän onneksi se Bluesin juurettomuus ja Espoolaisten tyhmyyskin mukaan. Kivakiva.

Tätä en ainakaan minä kiellä, en huomannut kielsikö joku muu, mutta näin jo pelkistä maalivahtien torjunnoista ja "objektiivisen" 957:n selostuksen pohjalta, että Tappara oli altavastaaja ja uskoin sen syyllistyneen kaikkeen siihen mitä täälä mainitaan.

Hanneksen viinaan menevyydestä en sen paremmin tiedä, eikös kaikki Savolaiset vähän ole =). Leikki, leikkinä, tämä ei kuitenkaan ole oikea paikka tuoda sitä esille ja tuomitsen tuon mauttomuuden myös. Sillä ei ole mitään tekemistä tämän ketjun kanssa,

Viestin lähetti Footless
Minulle se olisi ollut aivan se ja sama josko Blues oli pelin voittanut tai ei. Peli oli paskaa. Olen jo aikaisemmin sanonut etteivät maalit voi itsessään lisätä paskan pelin viihdearvoa huomattavasti. Eivätkä olisi eilenkään lisänneet. Tottakai olin iloinen Bluesin tehdessä maalit, mutta eivät ne kaksi maalia muuttaneet pelin tasoa mihinkään suuntaan.

Voitko nyt varmasti hyvällä omallatunnolla väittää, että ajatuksesi pelistä eivät olisi muuttuneet, jos Blues olisi sen viimeisen maalin tehnyt? Uskon pahan maun jääneen suurimmlata osaltaan sen takia, että Tappara sai pisteet mitkä Blues olisi ansainnut. Maalit eivät pelkästään muuta peliä, ihan totta, mutta nyt olisi ollut kyse maalista joka olisi tuonut yhden lisäpisteen ja jättänyt ottelusta paremman kuvan. Nostan hattua jos pystyt totisella naamalla sanomaan, että et olisi ollut mielissäsi pelistä jos sen olisi Blues voittanut.

Minulle ainakin ennen kun kävin peleissä vapaa-aikana, (nykyään olen hallilla töissä, eikä peliä tule seurattua, niin tunnepitoisesti) niin minulle ainakin jäi huonon, voitetun ottelun jälkeen suh.koht. hyvä maku suuhun kuitenkin siitä, että se tärkein eli voitto kaikesta huolimatta tuli. Minä en ainakaan kyennyt katselemaan peliä, niin objektiivisesti, että olisin pystynyt olemaan iloinen hävityn pelin jälkeen, vaikka peli oli muuten hyvää, enkä toisinpäin.

edit.
Onko Bleg=Blues?
Ja mitä kieltä?
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti TBK
Ehkä sihen on osa syynä se, että me kuulemme tästä kahvaamisesta jatkuvasti oli syytä tai ei. Minun oma pointti oli näissä vertauksissa se, että kun Tapparan pelityyli haukutaan maasta taivaisiin, niin pitää muistaa myös, että oma joukkue on syylistynyt samaan ja samassa tilanteessa.
Tappara on itse tehnyt maineensa ja tiedän hyvin että aina se kaivetaan esiin, oli syytä tai ei. Viime vuonna jo puhuttiin kahvaamisesta, mutta esim. pudotuspeleissä nähtiin Tapparalta hyvääkin peliä. Ja varmasti on sen jälkeenkin on nähty. En leimaa Tapparaa kahvajoukkueeksi ja itsekseni olen ihmetellyt kommentteja lähes jokaisen Tapparan vieraspelin jälkeen että miten Tappara kahvaa kamalasti. Mutta eilinen oli kyllä kamalaa, enkä ole sellaista aikaisemmin nähnyt liigassa. Enkä toivottavasti näekään.

Viestin lähetti TBK

Voitko nyt varmasti hyvällä omallatunnolla väittää, että ajatuksesi pelistä eivät olisi muuttuneet, jos Blues olisi sen viimeisen maalin tehnyt? Uskon pahan maun jääneen suurimmlata osaltaan sen takia, että Tappara sai pisteet mitkä Blues olisi ansainnut. Maalit eivät pelkästään muuta peliä, ihan totta, mutta nyt olisi ollut kyse maalista joka olisi tuonut yhden lisäpisteen ja jättänyt ottelusta paremman kuvan. Nostan hattua jos pystyt totisella naamalla sanomaan, että et olisi ollut mielissäsi pelistä jos sen olisi Blues voittanut.

edit.
Onko Bleg=Blues?
Ja mitä kieltä?

Uskon että voin hyvällä omallatunnolla väittää että olisin ollut suorastaan vihainen vaikka Blues olisi eilen voittanutkin. Niinkuin aikaisemmin sanoin, lätkä on minulle viihdettä ja katson sitä pitkälti siitä syystä että se on mukavaa ja hauskaa. Lähiaikoina on tullut mieleen että kannattaako sitä lähteä katsomaan koska SM-liigan taso on mitä on. Vaikka hyviä pelaajia on paljon, pelityyli on sellaista nyhväystä ettei se paljon intohimoja herätä. Olen nähnyt useita pelejä jotka on voitettu ja silti olen ollut sitä mieltä että ajan- ja rahanhukkaa.

Eilen lähdinkin katsomaan pääosin Stapletonia, muuten en olisi varmaankaan paikalla ollut. Lisäksi pääsin ilmaiseksi. Silti pelin jälkeen vitutti.

Pointsit Bluesille Stapletonin paluun kuuluttamisesta. Ja yleisölle hienoista aploodeista.

Hei, mikä toi Bleg läppä on? Selittäkää joku. Ilmeisesti pirun hauska kun osa ei siitä tunnu pääsevän yli...

Edit. Jaa, selviskin jo. Tosi hauska. Ei mikään ihme että se jaksaa joitain naurattaa vieläkin...
 
Viimeksi muokattu:

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti kuningas
. Toki Blueskin sitä tekee, mutta minä olen sitä mieltä, että ei todellakaan samassa mittakaavassa, mitä Tappara tekee. Tämä on minun mielipiteeni, eikä se siitä mihinkään muutu, ennen kuin näen Bluesin todellakin tekevän sitä vieraskaukalossa. Kertaakaan minun näkemissäni vieraspeleissä se ei sitä vastaavassa mittakaavassa ole tehnyt.

:) hienoa järjen juoksua. Pitäisi käydä aika paljon eri paikkakunnilla katsomassa vieraspelejä ennen kuin tuollaisella päättelyllä päästään edes jonkinlaisiin tuloksiin, lisäksi tulisi olla objektiivinen ja kiihkoton, eli neutraali, eli mieluusti jonkun muun joukkueen kannattaja tai vaikka jääkiekon ammattilainen.

Mielipiteitä toki saa olla, mutta perustelujen tulisi olla edes jollain tasolla ennen kuin niitä kannatta määkiä.

Espoo taitaakin olla juustopäiden luvattu maa.
 
Viimeksi muokattu:

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti eagle
TBK katso Bluessin logoa, siitä selviää tuo Bleg. Sori chat.

Miten hitossa siihen enään saa Bluesia tekemälläkään?!?=)
Enpä ole ennen huomannut, no nyt selvisi sekin.
Sori chat.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Footless

Uskon että voin hyvällä omallatunnolla väittää että olisin ollut suorastaan vihainen vaikka Blues olisi eilen voittanutkin. Niinkuin aikaisemmin sanoin, lätkä on minulle viihdettä ja katson sitä pitkälti siitä syystä että se on mukavaa ja hauskaa.

No siinä tapauksessa eroat monista muista eri joukkueiden faneista ja nimenomaan positiivisessa mielessä. Itse ainakin elin aina katsomossa ollessani, niin pelin mukana ja kovalla tunteella. Meinasi välillä puristaa oluttuopin rikki erätauolla.

Nykyään peli on minulle kuin auki oleva telkkari, josta tulee merkityksetön euro hockey tourin sijoitus peli, oli kaukalossa Tappara tai Ilves. Sinänsä sääli, mutta kai sitä pitää pistää työ ennen huvia, vaikka se peli kyllä monesti työtekoa häiritsee. Yleensä tunteen nousevat vasta kotona lukiessani otteluraportteja.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Re: Re: Re: Kamalaa paskaa

Viestin lähetti Footless
Oot sä tapio ruvennu jo käymään peleissä kun noin kärkkäästi kommentoit? Lainaamassasi tekstissä kommentoin lähinnä tuomaria ja nykyistä tuomarilinjaa, koska joku haukkui Revon paskaksi, mitä hän ei ollut. Ei siitä sen enenpää. Tämä on mielipidepalsta. Täällä kait vielä saa esittää omia mielipiteitään vaikkei olisikaan nähnyt jokaista Bluesin koti- ja vieraspeliä kuluneelta kymmeneltä vuodelta. Minä en ole mitään muuta sanonut kuin sen että eilinen peli oli paska. Kerro oma mielipiteesi pelistä jos sen näit äläka arvostele toisten mielipiteitä.

Peleissä en käy, kun lippujen hinnat on niin riistokorkeat ja Bleg on paska jengi joka häviää kotonaan nolosti Tapparalle. Ratiosta kuunnellessa voi käyttää ajan muuhun ja hävityn matsin jälkeen ei vituta kun rahat meni hukkaan... tai no Timo Hirvosen ja kummpaneiden ylisuureen palkkaan

Mielipiteitä toki saa esittää, mutta olisi kiva hävityn ottelun jälkeen lukea muutakin kuin:

- Tuomarit antoi kahvata
- Vastustajan pelityyli on paska koska [ne kahvaa/ ne kilpikonnapuolustaa/ pelaa muuten vaan sikaa]
- Kuinka Bleg ei kahvaa vierapeleissä
- SM -liigan tuomarinja kusee
- Virkkunen on paska
- Elomo pois ykkösestä
- 101 muuta yleistä mantraa, joilla helpotetaan omaa pahaa oloa.

Jos nyt viittaukseni sinun viestiisi oli pielessä, niin anteeksi, mutta tuntuu vaan siltä että jokainen kommentti on sitä samaa jankutusta.

Hirveetä vauvamenoa Bleg -faneilta.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti TBK
Miten hitossa siihen enään saa Bluesia tekemälläkään?!?=)
Enpä ole ennen huomannut, no nyt selvisi sekin.
Sori chat.

Tervetuloa jengiin, eli ihmisiin, jotka näkivät Blegin ennen Bleginä, mutta joille se nykyään näkyy aina vain Bleginä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Hyvä hyvä Tapio, kommentoi ihan rauhassa muiden kommentointia kun et edes peleissä käy niin et niitäkään pysty yhtään kommentoimaan.

Tapio on muuten ainoa joka Bluesia kutsuu Blegiksi eli se voidaan sivuuttaa ihan täysin.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti Daespoo
Hyvä hyvä Tapio, kommentoi ihan rauhassa muiden kommentointia kun et edes peleissä käy niin et niitäkään pysty yhtään kommentoimaan.

Tapio on muuten ainoa joka Bluesia kutsuu Blegiksi eli se voidaan sivuuttaa ihan täysin.

Kiitos, lukisin kuitenkin mieluusti asiallisia kommentteja ottelusta, kuin lapsellista marinaa kahvaamisesta. Muutama Bleg fani taisi vähän kommentoida pelaajien otteita, loput marmatti.

No toisaalta ihme että Tappara fanit jaksaa marista siitä että tapparaa haukutaan kahvajoukkueeksi.

Miksi sinä et pysty kutsumaan Blegiä Blegiksi ?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti tapio
Kiitos, lukisin kuitenkin mieluusti asiallisia kommentteja ottelusta, kuin lapsellista marinaa kahvaamisesta. Muutama Bleg fani taisi vähän kommentoida pelaajien otteita, loput marmatti.

No toisaalta ihme että Tappara fanit jaksaa marista siitä että tapparaa haukutaan kahvajoukkueeksi.

Miksi sinä et pysty kutsumaan Blegiä Blegiksi ?

Käy peleissä niin ei tarvi itkeä muitten matsikommentteja. Myös otteluraportti kertoo enemmän pelaajista. Yleensähän nää otteluketjut keskittyy johonkin ihan muuhun kun ottelun kulun selostukseen. Niinkuin tälläkin kertaa. Ai eilen hyviä? Lehto.

Aika lapsellinen toi Bleg juttu on... Mutta jos siitä saat kiksit niin pidä ihmeessä hauskaa.
 

bwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minua kaduttaa, että sanoin Kapasta lievästi viinaan meneväksi. Se oli virhe ja väärin sanottu. Anteeksi siitä, lähinnä kai Kapaselle.

Ja pelastaakseni tamperelaiset leimautumasta minun viestieni kautta sanottakoon, että olen tosiaan asunut Espoossa viimeiset 27 vuotta. Sitä ennen asuin kuusi vuotta syntymäkaupungissani Helsingissä.

Nyt kun nämä muotoseikat on saatu kuntoon, niin haluaisin palauttaa viestini oikean sisällön takaisin keskusteluun. Tähän asti tämä jäähonka-nerous on rajoittunut vikisemään Tapparan puolustuspelaamisesta, josta on ryhdytty käyttämään nimeä kahvaus. Samaa puolustuspeliä pelaavat kaikki muutkin, puhutaan siitä sitten blokkipelinä tai vapaiden äijien merkkaamisena.

On säälittävää koko keskustelun kannalta, ettei omassa karsinassa ole tehty eikä tehdä mitään väärin. Akkamaista nalkutusta. Toisaalta jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti tapio
:) hienoa järjen juoksua. Pitäisi käydä aika paljon eri paikkakunnilla katsomassa vieraspelejä ennen kuin tuollaisella päättelyllä päästään edes jonkinlaisiin tuloksiin, lisäksi tulisi olla objektiivinen ja kiihkoton, eli neutraali, eli mieluusti jonkun muun joukkueen kannattaja tai vaikka jääkiekon ammattilainen.

Mielipiteitä toki saa olla, mutta perustelujen tulisi olla edes jollain tasolla ennen kuin niitä kannatta määkiä.

Espoo taitaakin olla juustopäiden luvattu maa.

Sinä, joka et edes eilistä peliä nähnyt, ties oletko nähnyt tältä kaudelta yhtään peliä ja tulet tänne kommentoimaan muitten mielipiteitä ja haukkumaan pataluhaksi siinä samassa.

Pointtini oli se, että olen noita vieraspelejä tälläkin kaudella muutaman nähnyt ja voin sanoa, että missään niissä ei Blues ole esittänyt vastaavaa kahvaamista, mailahäirintää tai kiekottoman miehen estämistä. Toki voi löytyä yksittäistapauksia, mutta niistä ei pahemmin voi kommentoida, kun ei ole sellaista nähnyt.

Rupea sinäkin käymään niissä peleissä, ennen kuin tänne tulet omiasi haukkumaan mitään asiasta tietämättä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Re: Re: Kamalaa paskaa

Viestin lähetti tapio
Jos nyt viittaukseni sinun viestiisi oli pielessä, niin anteeksi, mutta tuntuu vaan siltä että jokainen kommentti on sitä samaa jankutusta.

Hirveetä vauvamenoa Bleg -faneilta.


Ei nyt millään pahalla, mutta kannattaa erottaa se itku oikeasti aiheellisesta kommentoinnista. Jos esimerkiksi tässä ketjussa 99% matsin nähneistä Blues-faneista on jotain tiettyä mieltä tietystä asiasta, eikö ole enemmän kuin todennäköistä, että näin myös on? Eritoten kun vastustajajoukkueen faneistakin suurin osa asian myöntää. On totta, ettei sitä ainainen huomauttaminen muuta suuntaan tai toiseen, muttei näitä ihan lävitse silmienkään pidä päästää.

On helppo olla tuota mieltä, kun ei itse tarvitse katsella sellaista jääkiekon irvikuvaa, mutta väitän että jos olisit edes kerran tälläkin kaudella matsissa, ja se matsi sattuisi olemaan tällainen kuin tämä Tappara-matsi oli, tulisi sitä valitusta sieltä suunnasta täyslaidallinen.


Hirveetä vauvamenoa sellaiselta, joka ei matseihin edes vaivaudu.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti bwo
Nyt kun nämä muotoseikat on saatu kuntoon, niin haluaisin palauttaa viestini oikean sisällön takaisin keskusteluun. Tähän asti tämä jäähonka-nerous on rajoittunut vikisemään Tapparan puolustuspelaamisesta, josta on ryhdytty käyttämään nimeä kahvaus. Samaa puolustuspeliä pelaavat kaikki muutkin, puhutaan siitä sitten blokkipelinä tai vapaiden äijien merkkaamisena.

Ja paskat. Olet ansainnut Tappara-faniutesi jos yhdistät puolustuspelaamisen synonyyminä kahvaamiseen, kertoo paljon niistä lähtökohdista joita sinullakin näyttää olevan tämän keskustelun suhteen.

"kaikki" eivät TODELLAKAAN pelaa samaa peliä kuin Tappara, kahvausta harrastaa jossain muodossa kaikki mutta Tapparan erikoisuus on kiekottomien pelaajien estäminen todella räikeästi.

On säälittävää koko keskustelun kannalta, ettei omassa karsinassa ole tehty eikä tehdä mitään väärin. Akkamaista nalkutusta. Toisaalta jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa.

Omassa karsinassa on tehty aivan vitusti väärin, tätä ei tod.näk. yksikään Blues-fani kiellä. Jos luet Blues-ketjuja niin huomaat että oma jengi saa enemmän paskaa kuin se oikeasti ansaitsee, erinäisistä syistä. Meitä saa syyttää HMV-jengiksi, perinteettömiksi rahajengi-faneiksi etc. mutta me todellakaan emme ole sokeita oman joukkueen huonoille puolille, itse asiassa väittäisin Blues-fanien olevan yksi liigan kriittisimmistä fani-ryhmistä.

FAKTA on kuitenkin se että Tappara tappoi todella tehokkaasti kaiken jääkiekon toissapäivänä ja se vituttaa enemmän kuin mikään menetetty piste. Itse olen laskenut Tapparan yhdeksi top3 joukkueeksi joten odotan sen päätyvän Bluesin edelle taulukossa, jos oltaisiin hävitty ns. ennakkoon heikommalle joukkueelle niin sitten jatko-aika tappio olisi saattanut oikeasti vituttaa mutta tällä kertaa korpesi kaikkein eniten Tapparan pelityyli ja omien pelaajien ryssityt tilanteet.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Re: Re: Re: Kamalaa paskaa

Viestin lähetti tapio
Mielipiteitä toki saa esittää, mutta olisi kiva hävityn ottelun jälkeen lukea muutakin kuin:

- Tuomarit antoi kahvata
- Vastustajan pelityyli on paska koska [ne kahvaa/ ne kilpikonnapuolustaa/ pelaa muuten vaan sikaa]
- Kuinka Bleg ei kahvaa vierapeleissä
- SM -liigan tuomarinja kusee
- Virkkunen on paska
- Elomo pois ykkösestä
- 101 muuta yleistä mantraa, joilla helpotetaan omaa pahaa oloa.

Jos kerran vituttaa lukea noin paljon niin sinulle jää kaksi vaihtoehtoa: a) älä lue tai b) käy peleissä. Valitse mielummin )b niin sittenhän voit esittää omia mielipiteitäsi ottelusta. Ei meitä Blueskirjoittajia liikaa ole.

Sitäpaitsi kyllähän noita hoetaan voitto-otteluidenkin jälkeen ;)
 

bwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä olen tässä kautta rantain yrittänyt sanoa, että Espoon pluus harjoitti tiistaina mielestäni jatkuvaa mailahäirintää. Mutta lienee turha jatkaa aiheesta enempää, jos kerran on FAKTA että Tappra TAPPOI jääkiekon. Ja täytyyhän sen olla fakta, koska (ottakaa lakki päästä) Jan Caloun sanoi niin.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Daespoo

FAKTA on kuitenkin se että Tappara tappoi todella tehokkaasti kaiken jääkiekon toissapäivänä ja se vituttaa enemmän kuin mikään menetetty piste. Itse olen laskenut Tapparan yhdeksi top3 joukkueeksi joten odotan sen päätyvän Bluesin edelle taulukossa, jos oltaisiin hävitty ns. ennakkoon heikommalle joukkueelle niin sitten jatko-aika tappio olisi saattanut oikeasti vituttaa mutta tällä kertaa korpesi kaikkein eniten Tapparan pelityyli ja omien pelaajien ryssityt tilanteet.

Aivan varmasti pelasi v-mäisesti, eihän sillä ole enään muuta vaihtoehtoa, kuin yrittää ottaa ne pisteet sieltä väkisin. Ja vaikka daespoo kovasti omaa absoluuttista totuutta tässä asiassa, niin nöyrästi yritän kertoa, että tämä ei ole yhden joukkueen ongelma vaan koko liigan. Olen nähnyt jokaisen joukkueen tänä vuonna kahvanneen, mutta yksikään joukkue ei ole sitä tehnyt jos he ovat hallinneet peliä. En löydä yhtäkään joukkuetta kenellä olisi puhtaat paperit viljellä kahvaus syytteeseen. Olen nähnyt jokaisen joukkueen tällä kaudella liigassa kahvanneen, poislukien TPS:n ja senkin vaan sen takia, että sitä en Hakametsässä ole vielä nähnyt, muuta kuin harjoitus pelissä.

Täytyy myöntää, että tämä peli on ottanut aika koville muutamille, kun siitä jopa on saatu uusi allekirjoitus.

Mutta vaikka Rautakorpea on haukuttu vastustajaa ja tuomaria itkeväksi valmentajaksi, niin ihmettelen Kapasen ja Calounin kommentteja pelistä. Ilmeisesti Calounin itsekritiikki on aika vähäistä, tosin on mies tällä kaudella ollut joten kuten ihmisiksi, mutta aika kovan miekkailijan leiman mies omaa ja onpa vielä muistissa Calounin viime kauden "huipennuskin".

Vaikka bwo viljeli asiattomuuksia, niin kirjoitti hän paljon asiaakin. Jokainen joukkue blokkaa kärki karvaajaa, kulmapelissä puolustajaa, keskialueella karvaajia jne. Näinhän tekee jokainen sitä ei käy kieltäminen, jos näin ei tee, niin ei tarvitse edes nykypäivänä haaveilla menestyksestä, tämä kuuluu jokaisen peli systeemiin.

Tappara saa tehostettua blokin vaikutusta isolla porukallaa ja juuri monesti vastustajat jäävät kakkoseksi juuri fyysisistä syistä. Kun vastustajan pelaajat pelataan tehokkaasti tilanteesta pois, saadaan aihe kiekottoman miehen estämiseen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kaikki harrastavat sitä mutta yksikään näkemäni joukkue ei tee sitä yhtä räikeästi kuin Tappara, siitähän tässä on kyse ollut koko ajan.

Mutta olkoon, samahan se on. Näillä mennään.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Viestin lähetti Footless
Loistavaa Taze. Ekana sait vedettyä mukaan Calounin filmaukset. Monta niitä oli eilen? Kakskymmentä tai jotain? Olitko oikeasti pelissä?

Joo olin ihan oikeesti, voin postittaa lipun kannan, jos haluat. Ai Caloun ei filmannutkaan pelissä, ehkä se on sitten vaan sen tyyli pelata jääkiekkoa, ihan miten vaan. Muistikuvina Caloun heitti yhden kiekonmenetyksen jälkeen mailan kulmaan ja lähti vaihtoon, vain tullakseen noin minuutin päästä takaisin - pelaamaan. Tokihan se varmaan pelasi käsi murtuneena loppu pelin? Lisäksi kädet nousi ainakin neljästi naamalle, yhdestä tuli jäähy. Perinteisiä uimahyppyjä ei nähty (ainakaan mitään tökeröitä), mutta toki pari kertaa siellä oltiin pitkällään, ja yleisö ulvoi.

Viestin lähetti Footless
Ja Hesarin kirjoituksen tekee puolueelliseksi tosiasioiden toteaminen? Kaipa se sitten oli puolueellinen raportti kaikin puolin. Ilta-Sanomat luin, siinä oli pitkä juttu Lehdosta. Tosi hyvä raportti ja tosiaan ihan eri luokkaa Hesarin vastaavan kanssa.

Mielestäni toin jo selvästi esiin ne seikat mitkä tuosta raportista tekivät mielestäni hmmm… espoolaismyönteisen. Barkovin syöttö ei ollut sokkosyöttö, jokainen joka on nähnyt yli kaksi Tapparan peliä tietää sen, tai sitten Sasha heittelee noita ”sokkosyöttöjä” suoraan lapaan lähes joka matsissa. Ja kuten axekin jo totesi, Luoman maali oli loistava suoritus, ei mikään säkä. Muutoinkaan jutun tekijän näkemykset eivät menneet ihan yksiin omieni kanssa.

Viestin lähetti Footless
Loistava ketju. Nopeat johtopäätökset tästä. Tappara ei oikeasti kahvaa. Ne vaan pelaa taktisesti oikein. Meille onkin jo Tampereen päästä kerrottu että Blues kahvaa ainakin yhtä paljon. Eli ei siinä Tapparan pelissä ole mitään väärää, se on ihan kivaa katottavaa itse asiassa.

Oletkohan nyt ihan varma ettet tee hätäisiä johtopäätöksiä? Kuka väitti ettei Tappara kahvaa? Ne pelasivat taktisesti oikein - 2 pistettä. Blues kahvasi tiistaina, ja tekee sitä luultavasti myös tänään, vaikkei sitä yksikään Bluesin kannattaja myöntäisi.
 

Action man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matinkylän Mahti
Voi ziisus

Ihme itkemistä Tapparan puolelta kun todetaan vain pelin factat kahvauksesta !

Vai meinaatteko että Kapanen, Caloun ja HS:n toimittaja luki ensin Jatkoajan keskustelupalstaa ja sitten antoivat oman raporttinsa ?

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa pitää tässä kyllä täysin paikkansa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Niin, jos luet ketjun kunnolla lävitse enne kuin teet "teräviä" johtopäätöksiä. Valtaosa myöntää täysin kahvaamisen varmasti tapahtuneen tässä pelissä. Calounin ja Kapasen kommentteihin en enään jaksa puuttua, mutta ei niistä kovin objektiivisia saa.

over and out.
 

blues75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo United
Pari yötä nukuttua....

Päivää!

Tapsalle terkkuja, että pitää huolta vaan omasta ÄÖ:staan.
Ja lisäksi:
a) Kertaa yhdyssanojen kirjoittaminen
b) Vähän vaikeampaa jo...mutta koeta saada jotain sisältöä sanomaasi.
c) Ikäni on 27, minkä joku aavistuksen nokkelampi vois tuosta johtaa.
d) Meillä taitaa olla vaan vähän erilainen huumorintaju. Vai onko sulla sitä ollenkaan?

No meikämandoliino on sen verran rauhoittunut, että
koen haukkuneeni väärää puuta. Eihän se Tapparan vika
ole, kun pelaavat niiden sääntöjen mukaan mitkä tuomari sallii.
Yleisemmin tämä kahvaustouhu olisi ratkaistava.

Ja kyllä! Minä tulen seuraavaankin Blues-Tappara otteluun
seuraamaan luultavasti vähämaalista, mutta jännittävää
ottelua.

Poltellaan nyt vaan rauhanpiippua mun puolesta. Yhteisten
intressien puolestahan tässä kirjoitellaan....joo...ja Tapsallekin
tervetuloa hallille! Kaljankin voin sulle tarjota.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös