Viestin lähetti Damien
Höh ei tullut sitten kaipaamaani voittoa. Peli oli kyllä ehdottomasti niitä jotka olisi pitänyt voittaa siis sarjajumpo vieraissa. Caloun oli ilmeisesti saanut puhelun hollywoodista. No loistava kiekkoilija mutta hieman jää kismittämään että joukkue jolla on 1 nhl tasonen kenttä ja muut lähempänä divaritasoa voittaa pelin :( Oksa oli ilmeisesti ilmiömäinen. Saarela tuntuu taas kadottaneen maalijyvän. Ja tuomaritkin oli taas isoa pahaa lukkoa vastaan :(
Alangon taklauksesta: kysymys tässä tilanteessa taisi pikemminkin olla se, että ainakaan mun muistikuvan mukaan Alangon maila ei noussut mitenkään rikollisen korkealle, Lukon kaveri vaan sattui olemaan aika kyyryssä tilanteessa. Ja tässähän silloin nimenomaan noudatettiin tämän kauden linjaa (niinkuin Santalankin tapauksessa): yhtä tärkeä taito taklaamisen lisäksi on taklausten vastaanottamisen taito. 2 min mun mielestä ihan oikein, Alangon maila ei ollut kovin korkealla.
Tuomarit ei muutenkaan olleet ihan isoa pahaa Lukkoa vastaan: Calounin hypyn ja edellämäinitun tilanteen lisäksi JanJ todennäköisesti "unohti" mainita ne 5-6 tilannetta, jossa espoolainen koukattiin päivänselvästi kumoon eikä jäähyä kuulunut. Muutenkin Lukon annettiin kenties väsyneenpänä joukkueena vähän kahvata vauhtia pois, mutta se tuntuu olevan liigan tapa, kaikkihan sitä harrastaa... päivän ainoa kahvausjäähy meni Bluesin Kari Sihvoselle, joka ei junnuna vielä tiennyt tän päivän liigan kahvausrajaa, otti pikkasen liian törkeästi ja 2 min.
Calounin hyppy tuli muuten n. 10 s sen jälkeen, kun muistaakseni Hurme oli koukattu tosi tyylipuhtaasti kumoon, eli ei sekään mikään oikeusmurha kokonaisuudessaan ollut. Vaikka en kyllä itse suhtaudukaan näihin filmeihin positiivisesti, sen sijaan piste/erä-tahti lämmittää mieltä huomattavasti enemmän.
Itse pelistä: Blues pelasi ihan hyvin, liigan trendi tällä kaudella tuntuu olevan 5 vs 5 -maalien puuttuminen, ja pisteet jaettiin tänäänkin erikoistilanteiden perusteella. Ykkösylivoima oli tosi hyvää ja tehokasta: Caloun pääsee pyörittämään ja T.Elomo+Ylönen tekevät tilaa. Kakkosylivoimakin paranee vielä, kun Ahonen-Sulku-Vykoukal -akseli saa vielä pikkasen juonikkaammin pelattua vetopaikkoja, ja M.Elomo-Nieminen menee maalille tekemään maskia.
Oksalta OK peli, tosin 2-2-maali meni kaukaa, vaikka olikin hyvä veto.
Ja laitetaan loppuun vielä pieni veikkaus: ei tarvitse välttämättä odottaa edes joulutaukoon, kun harva enää muistaa Ässien, Lukon ja JYP:n olleen kärkipäässä. Olihan se Pelicanskin viime kauden alussa kärjessä...