Nojoo
...eipä näytä paskemmalta Bluesin paketti, kunhan savon ihme vielä häipyy vaikkapa Kulkija Kuosmasen kanssa kalaan. Voin tässä luottamuksellisesti paljastaa -kunhan tämä ei leviä- että olen kaudesta 95/96 asti lyönyt vetoa SM-liigan voittajasta ja osunut 3 kertaa oikeaan seitsemästä (-97 Jokerit, -00 ja -01 TPS) ja 2 kertaa veikkaukseni on pelannut finaalissa (-99 HIFK, -02 Tappara). Totaalimäessä olen ollut kaksi kertaa (-96 veikkasin voittajaksi Lukkoa ja -98 Jokereita). Nyt veto lähti Blöössille. Joten mitä todennäköisimmin ainakin finaalissa:D
Vedonlyönti ja faniushan ovat eri asioita....
Mielenkiintoista keskustelua pelityylistä - ja itsekin joskus talvella peräänkuulutin Bluesille "omaa juttua". Siitä olen, tottakai, eri mieltä vain voittojen perään janoavien kanssa, että pelkkä menestys riittäisi konseptiksi. Se on raskas ja huonosti palkitseva tie silloin, kun dyykkauksia tulee. Menestyshän tarkoittaa lähes aina huippupelaajista kisaamista ja sen toivomista, että heistä tulisi huippujoukkue. Homma on kivaa niin kauan kuin se sujuu, mutta laskukaudella yleisö saattaa marssia ulos, kun ei näekään suosikkinsa menestyvän. Vrt. Tepsin katsojaluvut ja Jokerien yleinen haukotuttavuus omiensa keskuudessa HIFKin jyllätessä -97-99. Lisäksi Jyp ja Kalpakin ovat kokeneet menestyksen hetkensä, mutta käteen ei ole jäänyt silti juuri mitään. Menestys houkuttelee gloryhuntereita, jotka poistuvat paikalta, kun homma alkaa haista haaskalta.
HIFKin tinkimätön oma tyyli tuo ainakin sen tutun perusjengin, vajaat 6000 heeboa, hallille. Jos ei muuta, niin mollaamaan omiaan. Ja "edes ryminää" katselemaan. HIFKin katsojaluvut viime kaudelta, kotona ja vieraissa, olivat itse asiassa huikeat liigan 10. sijoittuneelle sonnilaumalle. Mutta joku siinä HIFKissä kuitenkin veti/vetää. Se on se tyyli, oma juttu.
Bluesilla on pieni kaukalo, jonka pitäisi pitää sisällään automaattisesti kaksi elementtiä: vauhti ja yritys. Kun vauhtiin yhdistyy kontaktipeli, syntyy viihdyttävä paketti. Näin uskon. Mielestäni Bluesin konseptiin voisi kuulua nopeajalkaiset tsemppaajat, jotka eivät puhaltele muniinsa silloin, kun on paikka taklata. Mukana tietenkin myös taitoa, mutta ei pelkkää virtuoosimaisuutta. Liiallinen keskittyminen tähtiin vie joukkueen Jokerien kilpailijaksi/klooniksi. Näin minä sen näen kakkosjoukkuettani tarkastellessani.
Niinhän se Hurriganeskin toteaa: "It ain´t what you do, it´s how you do". Ugh!
tommylle: Nikke-lausuntoni allekirjoitan vieläkin, mutta Hentunen yllätti minut ainakin Jokereihin (mahdollisena) paluullaan. Niin pahasti Summanen miestä mollasi erään "pään irtiruuvausinsidentin" seurauksena.
edit: typot