Blues 2002-2003

  • 228 482
  • 2 764
Viestin lähetti BlackMike


Joo, actionia tarvitaan, mutta halutaanko lisää jo mielestäni suureen jäähymäärän? Itse en missään nimessä haluasi joukkueeseen näitä aivottomia yhtään lisää. Jotain mitä tarvittaisiin olisi hyvä maalineduspakki, tyyliin ns. 'kanukkityyppinen', peruspeliä omassa päässä ja tulitukea siniviivalta ylivoimalla. Mitään 'pelotteita' tyyliin Nielikäinen ei mielestäni jo nyt hälyttävän matalatasoinen Sm-liiga tarvitse.

100% samaa mieltä.

Ai miksi mielestäni matalatasoinen, no siksi, että esim Bluessin pelaama jätepeli oikeuttaa neljänteen sijaan, no joku kannattaja on tähän tyytyväinen kenties, mutta ei mielestäni pisteet ole kaikki kaikessa, pelin pitää olla viihdyttävää ja taidokasta että siitä viitsii maksaa!

Arvokkaitahan kerätyt pisteet ovat kun runkosarja pelattu, en ihan jätepisteiksi nimittäisi. Viihdyttävyyden lisäämiseen täytyy pyrkiä ja siihen mielestäni on materiaali Bluesilla aika hyvin kasassakin. Kun peli-ilo vain löytyisi vielä niin luulisi näkyvän mestaritason otteina katsomoon.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti BlackMike


Joo, actionia tarvitaan, mutta halutaanko lisää jo mielestäni suureen jäähymäärän? Itse en missään nimessä haluasi joukkueeseen näitä aivottomia yhtään lisää. Jotain mitä tarvittaisiin olisi hyvä maalineduspakki, tyyliin ns. 'kanukkityyppinen', peruspeliä omassa päässä ja tulitukea siniviivalta ylivoimalla. Mitään 'pelotteita' tyyliin Nielikäinen ei mielestäni jo nyt hälyttävän matalatasoinen Sm-liiga tarvitse.

Ai miksi mielestäni matalatasoinen, no siksi, että esim Bluessin pelaama jätepeli oikeuttaa neljänteen sijaan, no joku kannattaja on tähän tyytyväinen kenties, mutta ei mielestäni pisteet ole kaikki kaikessa, pelin pitää olla viihdyttävää ja taidokasta että siitä viitsii maksaa!

Jäähymäärät ei mielestäni tällä hetkellä ole mitään kovin suuria, ei se meille mikään ongelma ole. Ongelma on tietty pehmeys joukkueessa. Liika mikkihiiriä, kiitos Kapasen, jolle ei kesällä kelvannut Nielikäinen eikä Ben-Amor. Pakkia me ei tarvita, se on ihan selvä. Puolustus on tällä hetkellä SM-liigan parhaimmasta päästä. Alanko on se pelaaja jota kuvailet, aika pitkälti. Tai Sulku. Maalintekijää tänne tarvittais ja se kai on tulossakin jossain vaiheessa.

SM-liiga ei mielestäni ole matalatasoinen. Se että Blues kerää pojoja on hyvän viisikkopuolustuksen ansiota, sekä siihen lisättynä hyvä maalivahtipeli illasta toiseen. Eihän se peli aina kaunista katsottavaa ole, mutta esimerkiksi HIFK pelissä oli aika kivaa vauhtia. Vieläkin vituttaa peli, jossa olisi voitu piestä HIFK oikein kunnolla. Mutta kun ei ole maalintekijää. Nautitaan nyt siitä että Blues voittaa illasta toiseen paskalla pelillä, sitten kun saadaan hyökkäys toimimaan kunnolla, ollaan todella kovilla. Silloin on realistiset mahdollisuudet mitalipeleihin.

Mielestäni Nielikäiselle on paikka valmiina niin kauan kun Virkkunen ja Virtanen mahtuu pelaavaan kokoonpanoon. Kummallakaan ei ole mitään sellaista annettavaa mitä esim. Nielikäisellä ei olisi.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Re: Huhuja Sarnosta...

Viestin lähetti Footless


Kuulostaisi aivan vitun hyvältä, mutta käsittääkseni aika kaukainen uni tällä hetkellä.

Ei välttämättä...Siis jos maantieteellisesti ajattelet, niin totta; väliin mahtuu melkoin lätäkkö vettä, mutta muuten tuo etäisyys ei välttämättä olekaan enää niin kovin pitkä.

Mutta vielä toistaiseksi; Kahtellaan...
 

BlackMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Footless

SM-liiga ei mielestäni ole matalatasoinen. Se että Blues kerää pojoja on hyvän viisikkopuolustuksen ansiota, sekä siihen lisättynä hyvä maalivahtipeli illasta toiseen. Eihän se peli aina kaunista katsottavaa ole, mutta esimerkiksi HIFK pelissä oli aika kivaa vauhtia. Vieläkin vituttaa peli, jossa olisi voitu piestä HIFK oikein kunnolla. Mutta kun ei ole maalintekijää. Nautitaan nyt siitä että Blues voittaa illasta toiseen paskalla pelillä, sitten kun saadaan hyökkäys toimimaan kunnolla, ollaan todella kovilla. Silloin on realistiset mahdollisuudet mitalipeleihin.


No asioista voi toki olla montaa mieltä, mutta mielestäni Sm-liiga on matalatasoisempi mitä vuosiin. NHL (+farmi) ja Euroopan rahakentät imevät vähänkään lupaavammat pelaajat liian nuorina ja liian nopeasti. Samoin pelikaverin arvostus kaukalossa johtuu ammattimaisuuden puutteesta ja näkyy törkeinä otteina sekä neitimäisinä selkään taklaamisina sekä sucker puncheina hanskat kädessä.

No joka haluaa nauttia siitä paskasta pelistä joka tuo 60 tai 65 minuutin jälkeen pisteen tai kaksi lukemilla 3-2 tai 3-3, niin siitä vaan. Mutta siihen asti kunnes peli on sitä jätettä mitä se nyt on, niin en rahojani siihen tuhlaa. Alkukauden pelit olivat kuin suoraan keskiajan kidutusoppaasta, en ole moista katsojan aliarvioimista nähnyt koskaan!!! No okei, pitkään espoolaista kiekkoa nähneenä, tietää aina mitä odottaa ennen kautta vaikka mitä nimiä näkyisi kokoonpanossa, joku mättää aina, se on fakta. Jos se ei ole pelaajat, se on valmentaja, jos se ei ole valmentaja, silloin se on pelaajat.

On vaan hieman surullista kun mahdollisuudet ja puitteet on rakennettu, niin sitä samaa vanhaa Ahovalinnan (Matinkylän halli) tavaraa myydään nyt Stockmannin (LA-areena) paketissa. En tiedä mistä johtuu, mutta sana peli-ilo ei ole näkynyt vuosiin katsomoon Espoossa...mutta ehkäpä joku päivä sitten?!
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti BlackMike


No asioista voi toki olla montaa mieltä, mutta mielestäni Sm-liiga on matalatasoisempi mitä vuosiin. NHL (+farmi) ja Euroopan rahakentät imevät vähänkään lupaavammat pelaajat liian nuorina ja liian nopeasti. Samoin pelikaverin arvostus kaukalossa johtuu ammattimaisuuden puutteesta ja näkyy törkeinä otteina sekä neitimäisinä selkään taklaamisina sekä sucker puncheina hanskat kädessä.

Ehkä makuasia, mutta faktahan on se että täksi kaudeksi SM-liiga sai todella kovia nimiä paluumuuttajina. Eikä se nyt varmaan ole tason puutetta että liiga on tällä hetkellä pirun tasainen. NHL imee toki nuoret ja nykyään vanhemmatkin, mutta se on fakta jonka kanssa on elettävä, turha sitä on ihmetellä. NHL on kuitenkin jokaisen pelaajan unelma. Euroopan rahakentille ei liene yhtään nuorta lupaavaa pelaajaa menetetty.

Viestin lähetti BlackMike


No joka haluaa nauttia siitä paskasta pelistä joka tuo 60 tai 65 minuutin jälkeen pisteen tai kaksi lukemilla 3-2 tai 3-3, niin siitä vaan. Mutta siihen asti kunnes peli on sitä jätettä mitä se nyt on, niin en rahojani siihen tuhlaa. Alkukauden pelit olivat kuin suoraan keskiajan kidutusoppaasta, en ole moista katsojan aliarvioimista nähnyt koskaan!!! No okei, pitkään espoolaista kiekkoa nähneenä, tietää aina mitä odottaa ennen kautta vaikka mitä nimiä näkyisi kokoonpanossa, joku mättää aina, se on fakta. Jos se ei ole pelaajat, se on valmentaja, jos se ei ole valmentaja, silloin se on pelaajat.

En minä siitä nauti, käyn silti katsomassa, se on mun joukkue. Mitähän helvettiä vaatii se että ihmiset sais tulemaan hallille? Yks valittaa perkeleen kalliita lippuja(13 €), toinen paskaa peliä. Ja kerrankin kun taulukossa näyttää hyvältä ja pisteitä tulee tasaiseen tahtiin. Oliko se sitten parempi silloin kun oli halvat liput ja viihdyttävää peliä a'la TT? Ja pisteitä ei tullut ja play-offit alko poikkeuksetta tammikuun alussa. En väitä etteikö peli voisi olla parempaa ja viihdyttävämpää, mutta ei se estä minua kannattamasta joukkuettani. Kyllä se peli tulee muuttumaan paremmaksi kauden kuluessa, kunhan saadaan viimeistelykin vielä toimimaan. Lähes kaikki muu onkin jo tällä hetkellä kunnossa. Tuohon lopun toteamukseen, tänä vuonna mättää valmentaja, tuo savon lahja Suomen jääkiekkoilulle. Mielestäni väärä mies valmentamaan nykyistä liiga-kiekkoa, samaa sarjaa Apen kanssa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No kyllä mulle ainakin viihdyttävyys on hyvin tärkeä tekijä, TT:n aikana pistettiin ainakin laidat ryskymään eikä puhalleltu muniin niinkuin tämän savolaisen mikkihiiren valtakaudella. Sator kehiin ja nikkarikiekkoa enemmän kiitos...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Daespoo
No kyllä mulle ainakin viihdyttävyys on hyvin tärkeä tekijä, TT:n aikana pistettiin ainakin laidat ryskymään eikä puhalleltu muniin niinkuin tämän savolaisen mikkihiiren valtakaudella. Sator kehiin ja nikkarikiekkoa enemmän kiitos...

Niin minullekin. Pidän eniten kunnon agressiivisestä pelistä jossa taklataan ja mielellään vaikka tapellaankin. Mutta en silti kaipaa TT:n aikoja. Vaikka peli oli viihdyttävää, tulokset oli mitä oli. Eikä tämä nykyinen mikkihiiri-kiekko estä minun hallille lähtöä. Minä kannatan kuitenkin joukkuetta, en pelityyliä.

Itse olen sitä mieltä että Kapanen suosiolla helvettiin valmentamasta, ja Satorille joku hyvä kakkonen oppiin. Kapanen on tällä hetkellä suurin este joukkueen pärjäämiselle.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kapanen

Itse en todellakaan usko Kapasen olevan mikään este Bluesin menestykselle. Sator on erittäin hyvä vahvistus valmennuspäähän, ja miehet tuntuvat tulevan loistavasti toimeen keskenään. Lisäksi oikeastaan jokaisessa antamassaan haastattelussa Sator kehuu kuinka hyvin Hannes peluutti ja muokkasi ketjuja, jonka ansiosta peli alkoi taas kulkea. Aina Ted muistaa kehua Kapasta. Kohteliaisuuttako pelkästään? Voihan niin aina uskotella ja pitää viimeiseen saakka kiinni pinttyneestä mielipiteestään, että Kapanen on paska, tulee aina olemaan eikä hän ole voittavan joukkueen valmentaja. Tämä on juuri tätä kuuluisaa selittelyä. Vaikka Kapasen joukkue voittaisi mestaruuden, sanottaisi syyn olleen loistavassa kakkosvalmentajassa tai joukkueessa, joka "oli niin hyvä, ettei Kapanenkaan enää voinut pilata mestaruutta". Tai sitten areenan valaistus oli niin hyvä, että se sen teki.

Ihme valitusta, joukkue on saatana neljäntenä sarjassa...
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Re: Kapanen

Viestin lähetti Cannibal
Itse en todellakaan usko Kapasen olevan mikään este Bluesin menestykselle. Sator on erittäin hyvä vahvistus valmennuspäähän, ja miehet tuntuvat tulevan loistavasti toimeen keskenään. Lisäksi oikeastaan jokaisessa antamassaan haastattelussa Sator kehuu kuinka hyvin Hannes peluutti ja muokkasi ketjuja, jonka ansiosta peli alkoi taas kulkea. Aina Ted muistaa kehua Kapasta. Kohteliaisuuttako pelkästään? Voihan niin aina uskotella ja pitää viimeiseen saakka kiinni pinttyneestä mielipiteestään, että Kapanen on paska, tulee aina olemaan eikä hän ole voittavan joukkueen valmentaja. Tämä on juuri tätä kuuluisaa selittelyä. Vaikka Kapasen joukkue voittaisi mestaruuden, sanottaisi syyn olleen loistavassa kakkosvalmentajassa tai joukkueessa, joka "oli niin hyvä, ettei Kapanenkaan enää voinut pilata mestaruutta". Tai sitten areenan valaistus oli niin hyvä, että se sen teki.

Ihme valitusta, joukkue on saatana neljäntenä sarjassa...

Täsmälleen samaa mieltä. Olisikohan niin, että Sator on tuonut valmennustiimiin tietynlaista auktoriteettiä ja samalla huolehtii, että pelaajien motivaatiotaso pysyy korkealla. Voitetun TPS-pelin jälkeen Ted oli kuulemma huutanut pukuhuoneessa pelaajille, koska pelasivat huonon ottelun. Tällaista Kapanen tuskin itse menisi tekemään. Kapanen johtaa peliä ja Ted tuo auktoriteettia. Homma toimii ja neljäs sija runkosarjassa tällä hetkellä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Re: Kapanen

Viestin lähetti Cannibal
Itse en todellakaan usko Kapasen olevan mikään este Bluesin menestykselle. Sator on erittäin hyvä vahvistus valmennuspäähän, ja miehet tuntuvat tulevan loistavasti toimeen keskenään. Lisäksi oikeastaan jokaisessa antamassaan haastattelussa Sator kehuu kuinka hyvin Hannes peluutti ja muokkasi ketjuja, jonka ansiosta peli alkoi taas kulkea. Aina Ted muistaa kehua Kapasta. Kohteliaisuuttako pelkästään? Voihan niin aina uskotella ja pitää viimeiseen saakka kiinni pinttyneestä mielipiteestään, että Kapanen on paska, tulee aina olemaan eikä hän ole voittavan joukkueen valmentaja. Tämä on juuri tätä kuuluisaa selittelyä. Vaikka Kapasen joukkue voittaisi mestaruuden, sanottaisi syyn olleen loistavassa kakkosvalmentajassa tai joukkueessa, joka "oli niin hyvä, ettei Kapanenkaan enää voinut pilata mestaruutta". Tai sitten areenan valaistus oli niin hyvä, että se sen teki.

Ihme valitusta, joukkue on saatana neljäntenä sarjassa...

Jos joukkue voittaa tänä vuonna mestaruuden, myönnän olleeni väärässä ja voin sanoa sen olleen (myös) Kapasen ansiota. En vain luota Kapaseen, ja se on mielipiteeni. Tottakai Sator kehuu ykköstään, eihän siinä nyt mitään ihmeellistä ole. Lähinnä olen Kapasen mikkihiiri-kiekkoa vastaan. Peli on tylsää ja taklaukset puuttuu lähes kokonaan. Joukkue ei pyri kokonaisvaltaisesti taklaamaan, ainoastaan pari pelaajaa pyrkii taklauksiin omatoimisesti.

Ollaan joo neljäntenä, mutta mitä sillä tehdään jos keväällä taas pelit loppuu ennen aikojaan. Runkosarja on vain treeniä play-offeja varten.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kannattaa muistaa millaisesta kulttuurista Sator tulee. Ei tarvitse paljoa lukea NHL:n otteluraportteja kun huomaa että ameriikoissa on täysin normaalia että kehutaan kaikki omat pelaajat, koutsit yms. maasta taivaisiin joka kerta.

NHL:ssä ei pärjää mitkään hissukat (siksi Apekin sai kenkää) joten on erittäin todennäköistä että Sator on tuonut tietynlaisen ryhtiliikkeen pukuhuoneeseen. Hyvä näin.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Kapanen

Viestin lähetti Cannibal
Itse en todellakaan usko Kapasen olevan mikään este Bluesin menestykselle. Sator on erittäin hyvä vahvistus valmennuspäähän, ja miehet tuntuvat tulevan loistavasti toimeen keskenään. Lisäksi oikeastaan jokaisessa antamassaan haastattelussa Sator kehuu kuinka hyvin Hannes peluutti ja muokkasi ketjuja, jonka ansiosta peli alkoi taas kulkea. Aina Ted muistaa kehua Kapasta. Kohteliaisuuttako pelkästään? Voihan niin aina uskotella ja pitää viimeiseen saakka kiinni pinttyneestä mielipiteestään, että Kapanen on paska, tulee aina olemaan eikä hän ole voittavan joukkueen valmentaja. Tämä on juuri tätä kuuluisaa selittelyä. Vaikka Kapasen joukkue voittaisi mestaruuden, sanottaisi syyn olleen loistavassa kakkosvalmentajassa tai joukkueessa, joka "oli niin hyvä, ettei Kapanenkaan enää voinut pilata mestaruutta". Tai sitten areenan valaistus oli niin hyvä, että se sen teki.

Ihme valitusta, joukkue on saatana neljäntenä sarjassa...

Itsekin olen kanssasi hyvin samoilla linjoilla. Anteeksi vaan, mutta JHag tämän "Kapanen on perseestä" -aivopesun muistaakseni on aloittanut ja saanut siihen vankan kannattajajoukon tuekseen, myös espoolaiskannattajien keskuudessa. Samankaltaisen ääriliikeen on aiheuttanut Tommy näillä TElomo jankutuksillaan, joita hän viljelee ketjussa, kuin ketjussa. Sitten on tämä Thepasi-asia, joka herää henkiin Espoo-leirissä aina kun jotain uutta herrassa ilmenee; "Juu juu meille vaan Virkkusten sun muiden tilalle".

Kyllähän asioista saa esittää kantansa ja pitääkin, mutta tämä jatkuva hokeminen ja omien pakkomielteidensä purkaminen antaa ainakin itselleni sellaisen kuvan, ettei "hemmoilla" ole mitään uutta sanottavaa, vaan vanha älppäri se siellä vaan jan-jan-jan-jankuttaa paikoillaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos väitän että Virkkunen on aivan perseestä ja Nielikäinen olisi 100x parempi pelaaja Bluesille, kuulunko ääriliikkeeseen?


Oikeasti, faktahan on se että Kapanen on mikkihiiri-koutsi, tästä ei päästä mihinkään. En tiedä onko erona Measuresin fudut ja Satorin tulo vai mikä mutta viisikkopuolustaminen on aivan eri planeetalta kuin viime vuonna. Toisaalta, väitän kirkkain silmin että olisin itse pystynyt peluuttamaan pakkeja paremmin kuin Allu viime vuonna (Hedberg-Murphy...OUCH!).
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Re: Re: Kapanen

Viestin lähetti Blues forever

Kyllähän asioista saa esittää kantansa ja pitääkin, mutta tämä jatkuva hokeminen ja omien pakkomielteidensä purkaminen antaa ainakin itselleni sellaisen kuvan, ettei "hemmoilla" ole mitään uutta sanottavaa, vaan vanha älppäri se siellä vaan jan-jan-jan-jankuttaa paikoillaan.

Itse en ole ainakaan omasta mielestäni jankuttanut, kunhan olen ilmaissut pari asiaa mitkä mieltä painaa. Sehän tämän palstan tarkoitus on, ei täällä pitäisi vaan hymistellä. Meillä kun Espoossa olisi mahdollisuudet vaikka mihin, mutta aina ne vaan hukataan jollain tavalla. Tälläkin hetkellä näyttää periaatteessa suht hyvältä. Kaikki tuntuisi olevan kunnossa, ollaan neljänsiä, ja voittoja tulee tasaista tahtia... Mutta silti epäilen, se kun on luontoni. En voi sille mitään ja jaan epäilyni myös muiden kanssa.

Se on hyvä että jollain on vankkumaton usko seurajohtoon ja valmennusjohtoon, minulla ei ole. Ihmettelen esimerkiksi sitä, miksi meillä on vain kolme ketjua? Neljäs ketjuhan on tällä hetkellä täysin turha ja kykenemätön yhtään mihinkään järkevään. Sitä voisi mielestäni käyttää järkevämminkin kuten ihan puhtaana rymistelyketjuna tai sitten junnuketjuna. Nyt se on ns. jämäketju jossa on miehet jotka ei oikein muualle mahdu. Turhia jätkiä siis. Esimerkkinä käy Virtanen joka on puolustaja, mutta kun ei mahdu pelaavien puolustajien joukkoon pistettiin neloseen. Mitä sitten kun Määttä tulee takaisin, meneekö sekin sinne? Mielestäni todella typerää, parempi olisi jos nelonen roolitettaisiin kunnolla, siitä voisi silloin olla jotain hyötyäkin.

Toisekseen minä en tarvitse omiin mielipiteisiini kenenkään neuvoja tai ohjastusta, minä kyllä näen mikä on vialla. Jos päävalmentaja antaa kommentteja joissa suorastaan vastustetaan taklauksia, älähdän, koska mielestäni taklaaminen kuuluu lajiin. Jos joku pelaa päin seiniä, kerron myös sen. Tai vielä pahempi, jos joku ei edes yritä. Ja mikä siinä on ettei sitä Virkkusta saisi arvostella? Mitään mies ei saa aikaan ja olisi korvattava ihan kenellä tahansa. Jos ehdotan siihen Nielikäistä, onko se väärin. Jos joku voisi kertoa miten Virkkunen on Pasia parempi?

Averysta vielä. Pelannut tällä kaudella Wingsseille kaksi peliä, 0+0 -1. Kuitenkin rosterissa mukana. Varmaan turhauttavaa hänellekin. Toivottavasti meidän pelaajaosastolla tapahtuu jotain, sentteri ja maaleja tekevä laituri mahtuisi vielä kokoonpanoon. Sarno on ihan ok, mutta aivan liian pehmeä ja korvattavissa esim. edellämainitulla, tai vastaavalla.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Ja tähän ikäänkuin lisäyksenä: Sarno Ei jatka Bluesissa..
Siitä, kuka tulee tilalle ei minullan ole harmainta aavistustakaan, mutta jos huhut pitävät paikkansa, niin joku kova ja kokenut peluri P-Ameriikasta...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itkua täälläkin.
Itse en näe myöskään mitään esteitä että nimenomaan Kapasen Blues ei voisi pärjätä. Varmasti loistovalmentaja Hannes on jne, muttä tässä savolaisessa nyppii nimenomaan tuo pelityyli.

Pelit ovat todella tylsiä. Okei, pisteitä näköjään tulee, mutta kuitenkin. TT:n aikainen kiekko oli viihdyttävämpää. Paljon viihdyttävämpää. Kai sen voi tähänkin aika suoraan kirjoittaa että eräs Blues-pelaaja #78 kierrellen kertoi että valmennus on "kieltänyt" taklaamasta. Ei lämmitä mieltä. Taklaukset kuuluvat jääkiekkoon.

Teemu Elomosta, kyllä. Olen kritisoinut TElomoa muutaman viikon ajan - ja täysin aiheesta. Teemu Elomo ei ole oikea pelaaja ykkösketjuun (lue: Jan Calounin rinnalle). Sen olet varmaan sinäkin Blues Forever -nimim. huomannut. Et varmasti voi kiistää sitä. Ihmetyttää tässä tilanteessa valmennuksen munattomuus.

Jossitellaan.. jos Teemu Elomo ja Jan Caloun olisivat pelanneet eri ketjuissa viimeiset 6-7 kierrosta, niin Bluesilla olisi varmasti 2,3 tai 4 pistettä enemmän runkosarjassa.

Roolituksesta, niin se juttu joka meidän joukkueelta puuttuu kokonaan. Kolme suht tasaista ja hyökkävää ketjua. Ei hyvä.

Itse rakentaisin suunilleen näin, yksi vahva ykkösketju joka tekee ne pisteet (Tuomainen-Ylönen-Caloun). Kakkosketju, joka pystyy myös pisteidentekoon, tosin tältä ketjulta ei odottaisi niin paljoa kun ykkösketjulta, tähän ketjuun voi laittaa Teemu Elomon. Teemu tykkää pitää kiekkoa, olla itsekäs ja laukoa kahdesta metristä yksinläpi-tilanteessa päin maalivahtia. Sitten kolmosketju, johon energisiä, tsemppaavia pelaajia kuten Kalto, Näätänen tai Nieminen. Nelosketju, tähän rouhijat. Niin, niitä meillä ei ole ja arvatkaa vaan ketä pelaajaa ehdottaisin tähän.

Mutta, Hannekselle sopii nelosketjuun mielummin kädettömät Virkkunen ja Virtanen. Tarjolla olisi ollut esmes. Nielikäinen ja Ben-Amor. Ei kelvannut ei, harmittaa vieläkin.

No, jätetään itku nyt tähän ja mennään nukkumaan.
Onneksi ensi kaudella päävalmentajamme ei ole Hannu Kapanen.
Toivottavasti Ted Sator.
 

BlackMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Siis onko täällä ihmisiä jotka haluavat jonkun TT:n takaisin valmentajaksi, tai muistelevat hyvällä sitä idioottia?! Onhan peli nykyään neitimäistä eikä siinä taklauksia ole, mutta onhan jääkiekko nyt muutakin kuin vain ja ainoastaan taklauksia! Ainakin allekirjoittaneen mielestä.

Mielestäni vaikka tuo naapurini tuosta vierestä olisi parempi valmentaja kuin Tuomi, ei hyvää valmentajaa tee se, että huutaa kuin apina pelaajille jälkeenpäin ja heittää tuoleilla pelaajia saunaillassa, jolloin pelaajat eivät edes halua pelata joukkueessa. Vaikka taklaukset olivat Tuomen aika paremmalla mallilla, niin ei se peli mitään kaunista ollut kyllä silloinkaan. Huijatuksi tunsin itseni silloin enemmän kuin nyt lipun ostettuani otteluun.

Ja mitä aiemmin sanoin liigan matalasta tasosta, ei se johdu siitä, että se on tasainen. Ja paluumuuttajat voi jättää omaan arvoonsa jos puhutaan esim Ylösestä, Tuomaisesta ja vaikkapa Pärssisestä. Miesten peliä kun katselee, niin eipä tarvitse ihmetellä miksi eivät enää pelaa rapakon takana. Ja ainakin Ylöstä kun katsoo pelissä, niin tulee ihmetelleeksi, että miten helvetissä se on siellä oikein saanut sopimuksen näinkin moneksi vuodeksi jos samalla tavalla on pelannut...

Mutta eihän se nyt mikään uusi asia ole, että jos pelaa nhl:ssä, niin olisi automaattisesti vahvistus tai edes keskikastin mies sm-liigassa, sen verran erilaiset pelitavat ja -tyylit liigoilla on.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti Tommy
Itkua täälläkin.
Itse en näe myöskään mitään esteitä että nimenomaan Kapasen Blues ei voisi pärjätä. Varmasti loistovalmentaja Hannes on jne, muttä tässä savolaisessa nyppii nimenomaan tuo pelityyli.

Pelit ovat todella tylsiä. Okei, pisteitä näköjään tulee, mutta kuitenkin. TT:n aikainen kiekko oli viihdyttävämpää. Paljon viihdyttävämpää. Kai sen voi tähänkin aika suoraan kirjoittaa että eräs Blues-pelaaja #78 kierrellen kertoi että valmennus on "kieltänyt" taklaamasta. Ei lämmitä mieltä. Taklaukset kuuluvat jääkiekkoon.

Teemu Elomosta, kyllä. Olen kritisoinut TElomoa muutaman viikon ajan - ja täysin aiheesta. Teemu Elomo ei ole oikea pelaaja ykkösketjuun (lue: Jan Calounin rinnalle). Sen olet varmaan sinäkin Blues Forever -nimim. huomannut. Et varmasti voi kiistää sitä. Ihmetyttää tässä tilanteessa valmennuksen munattomuus.

Jossitellaan.. jos Teemu Elomo ja Jan Caloun olisivat pelanneet eri ketjuissa viimeiset 6-7 kierrosta, niin Bluesilla olisi varmasti 2,3 tai 4 pistettä enemmän runkosarjassa.

Roolituksesta, niin se juttu joka meidän joukkueelta puuttuu kokonaan. Kolme suht tasaista ja hyökkävää ketjua. Ei hyvä.

Tylsiä matseja? OK, ei kaikki pelit ole olleet mitään jääkiekon ilotulitusta, mutta varmasti osaksi syy on se, ettei Blues ole onnistunut viimeistelemään paremmin. 1-2 maalia per peli lisää, niin johan se viihdearvo kohoaa. Aineksia selkeämpiin voittoihin on ollut. Mutta kauhean tylsästä (lue:passiivisesta) kiekosta ei mun mielestä Bluesia ole voinut syyttää. Jos joukkue pelaisi niinkuin Kapanen haluaa ja viimeistelisi edes kohtuullisesti, niin peli olisi vauhdikasta ja taidokasta. Sellaista kiekkoahan Kapanen nimenomaan haluaa nähdä. Eri asia onkin sitten haluaako Kapanen että kaikki taklaukset viedään loppuun. Itse en ole kuullut enkä varsinkaan nähnyt mitään taklauskieltoa, kyllä Blues taklaa kun on selkeästi sen paikka, mutta mitenkään kärkkäästi joukkue ei taklauksia lähde metsästämään. Mutta mikkihiirikiekosta se on kaukana, nykykiekkoon kuuluu taklaukset ja kontakti ja jokainen liigavalmentaja tietää sen. Kapanen tuntuu vaan olevan Tommylle, Daespoolle ja kumppaneille jotenkin tosi helppo syntipukki...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
BlackMike: Tuskin kukaan täällä haluaa TT:a takaisin mutta kyllä ainakin minun silmin silloin pelattiin viihdyttävämpää kiekkoa. Ok, turpiin tuli mutta laidat ryskyi. Kai sen nyt uskaltaa sanoa kun ribiskin on poissa: pelasimme IFK:n näköistä kiekkoa. Oli vauhtia ja taklauksia. Otanko siis mielummin voitot vai taklaukset? Voitot kyllä. Mutta sitä en ymmärrä miksi taklaukset ovat kiellettyjä tämän päivän Bluesissa. IFK:ta vastaan muutama pommi (Laatikainen, Murphy yms) ja siinä ne ovatkin.

TElomosta: miehestä yritetään näköjään väkisin tehdä ykköspyssyä ja siihen ei Teemusta näytä olevan. Tommyn esittämä kritiikki on nyt viime aikoina ollut paikkaansapitävää ja hyvä niin. Joten yritetään nyt rakentaa ketjuja uusiksi kun ei sunnuntaina muutakaan tekemistä ole.

Caloun - Ylönen - Tuomainen
TElomo - "Sarno" - Sniper
MElomo - Ahonen - Näätänen
Nieminen - Hurme - Virkkunen/Hirvonen/Jämä/Virtanen....

Jne eli lähes samassa tilanteessa kuin alkukaudesta. Sarnosta ei näytä apuja kuitenkaan olevan ja kun Ylönen on varjojen mailla tarvitsemme sentterin. Avery? Kelpaa minulle enemmän kuin hyvin mutta miehen omista kommenteista loppukesästä päätellen saa kyllä ihmeitä tapahtua jos Avery tänne tulee...mutta ehkä se penkillä istuminen saa mielen muuttumaan. Niin, eipä muuten sitten Kohnia ole Calgaryyn ainakaan vielä nostettu...
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti Tommy
Itkua täälläkin.
Itse en näe myöskään mitään esteitä että nimenomaan Kapasen Blues ei voisi pärjätä. Varmasti loistovalmentaja Hannes on jne, muttä tässä savolaisessa nyppii nimenomaan tuo pelityyli.

Pelit ovat todella tylsiä. Okei, pisteitä näköjään tulee, mutta kuitenkin. TT:n aikainen kiekko oli viihdyttävämpää. Paljon viihdyttävämpää. Kai sen voi tähänkin aika suoraan kirjoittaa että eräs Blues-pelaaja #78 kierrellen kertoi että valmennus on "kieltänyt" taklaamasta. Ei lämmitä mieltä. Taklaukset kuuluvat jääkiekkoon.

Teemu Elomosta, kyllä. Olen kritisoinut TElomoa muutaman viikon ajan - ja täysin aiheesta. Teemu Elomo ei ole oikea pelaaja ykkösketjuun (lue: Jan Calounin rinnalle). Sen olet varmaan sinäkin Blues Forever -nimim. huomannut. Et varmasti voi kiistää sitä. Ihmetyttää tässä tilanteessa valmennuksen munattomuus.

Jossitellaan.. jos Teemu Elomo ja Jan Caloun olisivat pelanneet eri ketjuissa viimeiset 6-7 kierrosta, niin Bluesilla olisi varmasti 2,3 tai 4 pistettä enemmän runkosarjassa.

Roolituksesta, niin se juttu joka meidän joukkueelta puuttuu kokonaan. Kolme suht tasaista ja hyökkävää ketjua. Ei hyvä.

Tylsiä matseja? OK, ei kaikki pelit ole olleet mitään jääkiekon ilotulitusta, mutta varmasti osaksi syy on se, ettei Blues ole onnistunut viimeistelemään paremmin. 1-2 maalia per peli lisää, niin johan se viihdearvo kohoaa. Aineksia selkeämpiin voittoihin on ollut. Mutta kauhean tylsästä (lue:passiivisesta) kiekosta ei mun mielestä Bluesia ole voinut syyttää. Jos joukkue pelaisi niinkuin Kapanen haluaa ja viimeistelisi edes kohtuullisesti, niin peli olisi vauhdikasta ja taidokasta. Sellaista kiekkoahan Kapanen nimenomaan haluaa nähdä. Eri asia onkin sitten haluaako Kapanen että kaikki taklaukset viedään loppuun. Itse en ole kuullut enkä varsinkaan nähnyt mitään taklauskieltoa, kyllä Blues taklaa kun on selkeästi sen paikka, mutta mitenkään kärkkäästi joukkue ei taklauksia lähde metsästämään. Mutta mikkihiirikiekosta se on kaukana, nykykiekkoon kuuluu taklaukset ja kontakti ja jokainen liigavalmentaja tietää sen. Kapanen tuntuu vaan olevan Tommylle, Daespoolle ja kumppaneille jotenkin tosi helppo syntipukki...

TElomosta: on eri asia kritisoida TElomon roolia kuin huutaa kurkku suorana että valmennus on menettänyt viimeisetkin uskottavuuden rippeet pitämällä Jaanaa ja Teemua samassa ketjussa... se on jo marmatusta ja sitä on saatu kuulla jo... itsekään en ole tyytyväinen TElomon suorituksiin, mutta kritiikki olisi hiljentynyt jos T olisi laittanut vaikka puolet niistä Calounin tarjoamista paikoista sisään, tai toisinpäin. Kummatkin on kimpassa hukanneet paljon paikkoja. Mutta siis ehkä olisi aika kokeilla jotain muuta yhdistelmää...

2,3,4 pistettä enemmän? Luepa toi uudelleen ja mieti kuinka naurettavalta se kuulostaa... kenelle me ollaan viimeisellä n.8-10 kierroksella menetetty pisteitä? Käytännössä Jokereille. Narrien kaatamiseen olisi kenties tarvittu jotain muutakin kuin yksi pieni kokoonpanomuutos, vai kuinka?

Toisaalta kuinka hyvä se olisi laittaa kaikki parhaat samaan ketjuun, olla taas se tuttu espoolainen joukkue, jossa kun otat yhden ketjun special-vartiointiin niin oot varmistanut itsellesi pinnat. Mun mielestä on tosi hyvä, että Bluesilla on kolme tasapainoista ketjua, joista kaikki pystyvät hyvään puolustuspeliin (OK, ehkä Caloun-Hurme-TElomo vähän kahta muuta vähemmän) ja kaikkia voidaan pyörittää ja pyöritetäänkin myös ylivoimalla. Se on hyvä tilanne: jokaisessa ketjussa on osaavia keskitason kavereita höystettynä muutamalla huippupelaajalla. Kaikki kolme ketjua voi ratkaista. Jos ja kun meille vielä tulee se snaipperi ja Hire+Jämä kuntoutuu, saadaan aikaan ihan vertailukelpoinen nelosketjukin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vituttaa vaan kun päävalmentaja antaa julkisuudessa saatanan tyhmiä kommentteja kuten "ajatelkaa miltä taklattavasta tuntuu", yksinkertaisesti tollasia ankkoja ei saa päästellä suustaan, menee respekti aivan kokonaan joukkueen silmissä.

Minun puolesta Kapanen saa jatkaa jos fyysisyyttä nostetaan aste ylöspäin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Kaljami

Jos ja kun meille vielä tulee se snaipperi ja Hire+Jämä kuntoutuu, saadaan aikaan ihan vertailukelpoinen nelosketjukin.

Ihan suoraan sanoen peli on kyllä pirun tylsää nysväyskiekkoa. Suurimmaksi osaksi. Ei ne maalit mitään viihdettä tuo sen kummemmin. Ja kunnon taklauksia Blues ei tällä hetkellä hae joukkueena.

Mitä ihmettä Hire ja Jämä voi tuoda meidän joukkueeseen lisää? Onko se vertailukelpoinen nelosketju muotoa Jämä - Virtanen - Virkkunen? Todella loistava. Roolikin on jo valmiina, surffailu. Meillä on tälläkin hetkellä laitureita liikaa, jos snaipperi vielä tulee ja Jämä+Hire kuntoutuu, niin aika moni kaveri tippuu kokoonpanosta. Ylläolevasta Niken kokoonpanostakin puuttuu Kalto, lisäilkää siihen vielä Hirvosta ja Jämsästä. Ahdasta tulee.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Footless

Ei ne maalit mitään viihdettä tuo sen kummemmin.


Olen kyllä eri mieltä. Ne maalithan nimenomaan sitä viihdettä tuovat. Niiden takia matsissa ollaan ja ne sen pelin ratkaisevat. Vaikka taklaukset ym. ovatkin ihan hienoja ja tuovat fiilistä, ei se fiilis pääse lähellekkään maalin tuottamaa iloa. Ottelutapahtumassa tärkeintä on siis maalit ja sitä kautta oman joukkueen hyvä peli. Nämä kaksi ovatkin sidoksissa toisiinsa, ja suuri tehtyjen maalien määrä lähes aina tarkoittaa hyvää peliä. Poikkeuksena alkukauden Hifk...

Taklaukset ovat lisä-, ei itseisarvo, ja 0-0 peli suurella taklausmäärällä on yhtä turha kuin 0-0 peli ilman taklauksia.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti juhaht



Olen kyllä eri mieltä. Ne maalithan nimenomaan sitä viihdettä tuovat. Niiden takia matsissa ollaan ja ne sen pelin ratkaisevat. Vaikka taklaukset ym. ovatkin ihan hienoja ja tuovat fiilistä, ei se fiilis pääse lähellekkään maalin tuottamaa iloa. Ottelutapahtumassa tärkeintä on siis maalit ja sitä kautta oman joukkueen hyvä peli. Nämä kaksi ovatkin sidoksissa toisiinsa, ja suuri tehtyjen maalien määrä lähes aina tarkoittaa hyvää peliä. Poikkeuksena alkukauden Hifk...

Taklaukset ovat lisä-, ei itseisarvo, ja 0-0 peli suurella taklausmäärällä on yhtä turha kuin 0-0 peli ilman taklauksia.

Hyvin irrotit lainauksen yhteydestään. Tarkoitin että alkukauden nysväys olisi ollut nysväystä muutamalla lisämaalillakin. Ei se olisi sen kummemmaksi siitä muuttunut. Tottakai maalit lisäävät viihdearvoa, mutta ei korkea maalimäärä välttämättä takaa hyvää kiekkoviihdettä. Niinkuin itsekin viittasit alkukauden HIFKiin, jossa hyökättiin puolustuksen kustannuksella.

Bluesin peli on tällä hetkellä tasaisen varmaa puolustuspeliä jossa karvaamalla ja sumputtamalla viedään tila vastustajalta eikä itse oteta mitään riskejä. Hyvä pisteiden kannalta, huono viihteen kannalta. Oikeastaan ainut näkemäni viihdyttävä peli tällä kaudella on ollut Blues - HIFK, jossa oli tilanteita ja jopa pari ihan mukavaa taklausta. Maaleja kaksi ja silti se oli kauden parasta lätkää meillä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Totta, mutta pisti vain niin pahasti silmään tuo lainaamani osa.


Kyllähän peli on ollut odotettua heikompaa tavallaan, mutta eikös siihen ole jo totuttu. Neljäs sija näin tasaisessa liigassa on erittäin hyvä suoritus ja en aio sen takia nyt valittaa senttiäkään siitä tyylistä jolla se on saavutettu. Niin kauan kuin tulosta tulee, niin siihen ei ole syytä.

Eri asia on sitten, jos meidän materiaalimme olisi sellaista joka mahdollistaisi toisen tyyppisen pelin. Nyt se ei sitä ole, joten pelataan sitten niinkuin valmennus parhaaksi näkee pisteiden keräämisen kannalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös