Itse olen Nallen suuri ihailija ja on tullut luettua Wahlroo$in epävirallinen elämäkerta. Sen pohjalta parit jutut liittyen tuohon puolustusmotivaatioon ja Ruotsiin muutoon. Sinänsä on vähän hölmöä kyllä spekuloida lähteekö 62v mies sotimaan kovan paikan tullen, sillä jos Nalle halutaan rintamalle niin asiat ovat jo todella huonosti. Kuitenkin, Nallehan on reservin majuri ja monesti ylistänyt RUK:ta, miten siellä pääsee jo verkostoitumaan jne jne. Nallella on myös partio-taustaa ja harrastaa edelleen metsästystä, eli täysin untuvikko herra tuskin olisi jos metsään pitäisi lähteä tetsaamaan. Uskaltaisin väittää että Nallella enemmän motivaatiota sotatouhuihin olisi lähteä kuin minulla.
Ruotsiin muuttaminen taas oli Esko Seppäsen mukaan tehty oman turvallisuutensa takia. Ruotsissa Nalle ei ole niin julkkis kuin Suomessa, ja saa olla siellä huomattavan paljon enemmän rauhassa, kuin täällä. Sitten tähän päälle vielä huomioidaan Nallen äidinkieli ja että hän on ruotsalaisen pankki-konsernin johdossa, eli ei se juuri Ruotsiin muutto täysin tuulesta ole temmattu. Ai niin, onhan Nallella frendejäkin Ruotsissa. Wahlroos on käynyt usein metsällä yhdessä muuan Kalle#16:n kanssa.
Mitäpä ajattelit tehdä noilla rahoilla sitten kun aika jättää? Perinnön jättäminen vasta tyhmää onkin, sehän vain innostaa nuorisoa odottamaan. Mitään ei tarvitse tehdä, kun ihan lain mukaan kohta tulee rahaa,
Tämä on itselleni pirun mielenkiintoinen keskusteluaihe. En tiedä onko tälle parempaa ketjua jossa voisi ihan huoletta vetää off topicia, mutta viserrelläänpä vähän jo tänne. Se on kyllä jännä että monesti rahankäytön suhteen ei ole monen mielestä olemassa kuin kahden ääripään tapauksia: joko yltiötuhlaajia, tai sitten vaihtoehtoisesti äärettömyyksiin meneviä pihinuukailijasaitureita. Minä kuulun näistä jälkimmäisiin. Melko tarkasti tutkailen ostoksiani, enkä tee mitään tyhmiä heräteostoksia. Sitten ne tilille kertyneet rahat olen sijoittanut pörssiosakkeisiin, jossa ne ovat tuottaneet minulle lisää rahaa. Jotkut kavereistani naljailevat minulle tästä elämäntyylistä, "tiesitkö että käärinliinoissa ei ole taskuja". Tiedän, mutta en silti näe sitä minään syynä että sitten täytyisi joka kuukausi ryypätä ja rellestää tili tyhjäksi.
Minä komppaan mutia ja Remy Martinia, että nautin siitä kun säästöistä löytyy useampi kymppitonni hätätilan varalta. Mitään kymppitonnien yllätyksiä vielä ei ole tullut (onneksi, ei tarvitse myydä tuottavia osakkeita), mutta nyt esimerkkinä sanottakoon vaikka kun autoni tämän kevään aikana. Autossani on ollut vähän väliä jotain ongelmaa, ja huoltoihin on palanut pariin kuukauteen reilu tonni. Normaalisti monen opiskelijabudjetilla elävän parikymppisen talous saattaisi kaatua rytisten tälläisiin muuttujiin, mutta minun tapauksessani sain remontit maksettua lähestulkoon pelkillä tämän kevään osingoillani. Kirpaisihan se, mutta helpolla minä pääsen. Kaverini eivät pääse ihan yhtä helpolla. Lainaavat sukulaisiltaan satojen eurojen summia ja sitten stressaavat työvuoroista että miten saadaan velat maksettua pois. Mulla on itelläni käyttötileillä yleensä joku tonni tai pari, ja siitä ylimenevät rahat sitten laitan salkkuun/johonkin muuhun tuottavaan. Jos vaikka nyt läppärini pimenisi lopullisesti, niin voin ilman mitään lainoja tai sen suurempia laskemisia marssia lähimpään Giganttiin, ostaa vaikka vähän kalliimman läppärin vaikka vielä samana iltana, jonka jälkeen voin vielä huoletta tankata auton täyteen ja ostaa kahden viikon sapuskat kaupasta. Ja vieläkin jää rahaa tilille, eikä tarvitse seuraavaan palkkapäivään asti kituutella. Yllättävän monella ihan aikuisellakin ihmisellä on se tilanne, että kun tulee joku yllättävä meno, niin sitä täytyy venailla vähintään seuraavaan palkkapäivään asti, että on varaa tehdä korvaava ostos. Ja senkin jälkeen sitten joudutaan ruokakaupassa laskemaan eurosia että onko mulla varaa ostaa nyt tässä kuussa enää sitä juusoa leivän päälle.