Kyllähän se on idioottimaisuutta jos hätärahat ovat yhtä kuin naitetun visan ja vihreän omistajakortin luotto. En oikeassa elämässä tykkää jutella rahasta kuin samanhenkisten kanssa, kun se että eletään kädestä suuhun ja matkustellaan kokoajan (risteilyt olen laskenut mukaan tähän) tuntuu olevan kovassa huudossa. Saadaan niitä kokemuksia että elämä ei mene hukkaan, sitten muutaman oluen ja terävän jälkeen alkaa kyynel vieriä poskella kun rahat on loppu, luotot käytetty ja lainoja on kertynyt niin paljon että yöllä ei saa nukuttua. Vittu aikuiset ihmiset hoitavat raha-asiansa kuin nuoret teinit. Eli kaikki mikä tulee, menee myös yhtä nopeasti. Kyseessä ei ole heikot tulot, vaan puhdas tyhmyys. Tai ainakin itse näen sen tyhmyytenä. Itse olen laittanut rahaa kohtuullisesti säästöön, mutta silti päässyt ulkomaille, risteilylle yms. Eli kyllä nalle oli taas oikeassa, alkuperäisessä lausunnossaan. Ja ne ketkä rahojaan ottaa pankista tuon lausunnon takia, ovat juuri niitä ketkä tuovat vain kuraa pankin lattioille.
Idioottimaisuutta kyllä, mutta elääkö 80% ihmisistä näin? Ei ainakaan minun tutuista. Ainoastaan ne muutamat, joilla on elämänhallinta muutenkin vähän hukassa.