Mainos

Bitcoin ja muut kryptovaluutat

• 109 563
  • 563

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Olen miettinyt kevyttä sijoittamista kryptoihin Coinbasen kautta. Homma kaatuu jo lähtöviivalla, osoitteeni vahvistaminen osoittautuu kerta toisensa jälkeen mahdottomaksi. Olen toimittanut puhelinlaskuja, sähkölaskuja ym., joita pyytävätkin. Unknown document submitted. Kerta toisensa perään.

Lafkalla on joku bottichatti, josta en ole onnistunut saamaan apua tilanteeseen.

Osaako joku auttaa miestä mäessä?

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu

Spire

Jäsen
Olen miettinyt kevyttä sijoittamista kryptoihin Coinbasen kautta. Homma kaatuu jo lähtöviivalla, osoitteeni vahvistaminen osoittautuu kerta toisensa jälkeen mahdottomaksi. Olen toimittanut puhelinlaskuja, sähkölaskuja ym., joita pyytävätkin. Unknown document submitted. Kerta toisensa perään.

Lafkalla on joku bottichatti, josta en ole onnistunut saamaan apua tilanteeseen.

Osaako joku auttaa miestä mäessä?
Tyhmä kysymys, mutta ovatko e-laskuja vai kuvia paperisista? E-laskujen kanssa ei ollut mitään ongelmia verifioinnin kanssa. Tuskin tämä ongelma nyt siitä on kiinni, mutta parempaakaan en keksi.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmä kysymys, mutta ovatko e-laskuja vai kuvia paperisista? E-laskujen kanssa ei ollut mitään ongelmia verifioinnin kanssa. Tuskin tämä ongelma nyt siitä on kiinni, mutta parempaakaan en keksi.
PDF-muotoisia laskuja olen lähehellyt. Siis esimerkiksi sähköpostiin tuleita laskuja.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaihda firmaa. Kraken on pätevä, tullut käytettyä jo varmaan 10 vuotta ilman mitään ongelmia.
Kiitos tästä. Tein kokeeksi tilin -> 20 minuuttia myöhemmin olen valmis käymään kauppaa kryptoilla.

Spire

Jäsen
PDF-muotoisia laskuja olen lähehellyt. Siis esimerkiksi sähköpostiin tuleita laskuja.
Jaahas, no sitten en ymmärrä mistä kiikastaa. Coinbase on ollut tällaiseen satunnaiseen kaupankäyntiin ihan hyvin soveltuva alusta, mutta onneksi niitä on muitakin. Kotiutukset ovat aina hoituneet todella nopeasti.

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaalihypessä sitten Bitcoin meni ja otti uudet ATH:t, n. 76k USD tällä hetkellä.
Saa nähdä onko tämä se viimeinen kiima ennen karhumarkettia, vai tavoitellaanko tässä vielä kuuta (100k?)?

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaalihypessä sitten Bitcoin meni ja otti uudet ATH:t, n. 76k USD tällä hetkellä.
Saa nähdä onko tämä se viimeinen kiima ennen karhumarkettia, vai tavoitellaanko tässä vielä kuuta (100k?)?

Oma veikkaus että kyllä se vielä käy tuolla 100k ainakin, mutta sitten voi myös olla semmoinen raja myös jossa isot tahot alkaa myydä.

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karhumarkettia? Härkämarkkina ei ole vielä edes kunnolla alkanut?
Se on toki mitä noista charteista haluaa nähdä. On tuo omaan silmään alkanut n. vuosi sitten.

Edellinen bulli kesti laskentatavasta riippuen 1v-1,5v?

Urasiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kari Wahlroos on kuollut

Mm. Onecoin säätäjä Wahlroosin säätämiset loppuivat siihen. Oli Tuohivirtaa yms. "tyhmiltä joutava raha pois" - viritelmää. Erittäin kyseenalaista touhua, mutta jotenkin vaan tuomiotta säilyi ja leveästi eleli muilta kusetetuilla rahoilla.

Ex-vaimon kommentti Karista: "– Ikävöin Karia ihmisenä ja ystävänä kovasti. Pohjimmiltaan hän oli kiltti ihminen, mutta ikävä kyllä hänen bisneksensä olivat kaikkea muuta."

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Melkoinen fomo päällä XRP:n suhteen.
Hyppäsin juuri tähän junaan sijoittamalla kaikki valtavat BNB-varani. Eli noin 150 dollaria. Saapa nähdä keuliiko hehkutettuun 10 dollariin, vai onko taas ihan höpöjuttuja.

Nämä on kyllä ihan hauskoja arpoja ja nopanheittojuttuja, kunhan on järki kädessä. Jotain hiluja on myös uudessa Earthmetassa, kun sattui olemaan jotain pakkokaupattavia roskarahoja juuri launchin aikaan. Nyt omistan ylpeänä palan New Jerseyn rantakaistaletta!

MegaForce

Jäsen
Hyppäsin juuri tähän junaan sijoittamalla kaikki valtavat BNB-varani. Eli noin 150 dollaria. Saapa nähdä keuliiko hehkutettuun 10 dollariin, vai onko taas ihan höpöjuttuja.

Nämä on kyllä ihan hauskoja arpoja ja nopanheittojuttuja, kunhan on järki kädessä. Jotain hiluja on myös uudessa Earthmetassa, kun sattui olemaan jotain pakkokaupattavia roskarahoja juuri launchin aikaan. Nyt omistan ylpeänä palan New Jerseyn rantakaistaletta!
Marketcap on jo 150 miljardia, tarvitsisi noin 650 miljardia 10usd hintaan. Mistäpä sitä tietää, mutta paljon saa edelleen mielestäni tapahtua, että näin kävisi.

Itselläni on paria pienempää projektia, mm. Nexaa ja Kaspaa. Ainakin Nexan potentiaalin näen vielä moninkertaistuvan, (Kaspan Market capilla olisi jo yli 300x)

To the moon!

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Marketcap on jo 150 miljardia, tarvitsisi noin 650 miljardia 10usd hintaan. Mistäpä sitä tietää, mutta paljon saa edelleen mielestäni tapahtua, että näin kävisi.

Itselläni on paria pienempää projektia, mm. Nexaa ja Kaspaa. Ainakin Nexan potentiaalin näen vielä moninkertaistuvan, (Kaspan Market capilla olisi jo yli 300x)

To the moon!
Heh, juu en mä näihin hypejuttuihin jaksa kauheasti uskoa, mutta mitään tuossa ei oikeastaan häviä kun tällaisia tuottamattomia hiluja heittelee sinne tänne. Jos tosta saa taas joskus vaikka 250 dollaria irrotettua seuraavaan sikaisoonjuttuun niin mikäpä siinä, jos taas ei niin ihan sama. Todellista fire & forget bingoa.

Viitisen vuotta sitten tutustuin näihin vähän tarkemminkin, mutta punaista lankaa en löytänyt sitten millään. Bitcoinia olisi tietenkin pitänyt hommata silloinkin. Ja hymiötä tähän.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Viitisen vuotta sitten tutustuin näihin vähän tarkemminkin, mutta punaista lankaa en löytänyt sitten millään.

Olen joskus ennenkin avannut omaa kryptostrategiaani ja se on: follow the hype. Nähdäkseni punainen lanka on juuri tuossa, että etsitään niitä kolikoita, joista pöhinä on nousussa ja betsataan niihin. En pidä kryptoilua sijoittamisena, vaan uhkapelinä, mutta tälläkin pelailulla on päässyt jo maksamaan viisinumeroisia summia verottajalle.

XRP:n nousua en tosin osannut ajoittaa, koska hype on ollut aivan valtava jo ties kuinka kauan. Viimeiset ripplet möin pois joskus 2018, enkä koskaan ostanut takaisin.

Spire

Jäsen
Olen joskus ennenkin avannut omaa kryptostrategiaani ja se on: follow the hype.
Tähän perustuu omakin strategiani, tosin pienemmillä summilla ja vähemmällä menestyksellä.
En pidä kryptoilua sijoittamisena, vaan uhkapelinä
Tämäpä se ja siksi olen nykyään melko inaktiivinen kryptojen kanssa. Siinä missä osakemarkkinoilla vain tyydyn ostelemaan milloin mitäkin ja pitämään kiinni nauttien osingoista ja mahdollisesta arvonnoususta, kryptoissa on kuitenkin jostain syystä hirveä polte aktiivitreidata. Tästä johtuen en koskaan kykene ajoittamaan ostoja ja myyntejä tarpeeksi nappiin tehdäkseni suuria rahoja. Mutta olenkin näiden kanssa täysin amatööri enkä jaksa paneutua asiaan enempää.

Harmittaa silti etten ole XRP- junassa mukana. Jasmykin on noussut niin vallan perhanasti ja möin nekin pois hinnan ollessa 0.0222.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Siinä missä osakemarkkinoilla vain tyydyn ostelemaan milloin mitäkin ja pitämään kiinni nauttien osingoista ja mahdollisesta arvonnoususta, kryptoissa on kuitenkin jostain syystä hirveä polte aktiivitreidata

Kryptojen kanssa ongelmaksi itselleni muotoutui se, että pörssi ei hiljene koskaan. Todella stressaavaa pahimmillaan kytätä ympäri vuorokauden "sopivia" ikkunoita kaupanteolle ja silti kaikki on enemmän tai vähemmän arpapeliä. Nykyään mulla onkin enää vain pienehkö stäkki muutamaa uhkapelikolikkoa, joiden kanssa voi mennä syteen tai saveen. Kryptot kuitenkin toi käsirahan nykyiseen asuntoon, niin se riittää mulle.

Uhkapeliongelmaisille en suosittele tätä leikkiä yhtään parempana vaihtoehtona.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tämä nyt nähty XRP:n nousu on vasta alkua. Analyytikot povaavat sille tammikuussa nousua jopa 40 dollariin.
Boostin käynnisti Trumpin valinta joka aikoo vapauttaa kryptot, jonka seurauksena SEC:n puheenjohtajan Genslerin ennenaikainen ero. Trump aikoo nimittää tilalle uuden kryptomyönteisemmän puheenjohtajan. Jos tämä saa vedettyä SEC:n oikeusjutun pois, alkaa todella tapahtumaan. Ja jos se päivä tulee jolloin XRP otetaan käyttöön rahaliikenteen siirtoihin korvaten Swiftin, sen arvo voi jopa tuhatkertaistua.
Vielä ei todellakaan ole myöhäistä lähteä mukaan. Mutkia on matkassa, mutta paremmalta näyttää kuin koskaan aiemmin.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Olen joskus ennenkin avannut omaa kryptostrategiaani ja se on: follow the hype. Nähdäkseni punainen lanka on juuri tuossa, että etsitään niitä kolikoita, joista pöhinä on nousussa ja betsataan niihin. En pidä kryptoilua sijoittamisena, vaan uhkapelinä, mutta tälläkin pelailulla on päässyt jo maksamaan viisinumeroisia summia verottajalle.

XRP:n nousua en tosin osannut ajoittaa, koska hype on ollut aivan valtava jo ties kuinka kauan. Viimeiset ripplet möin pois joskus 2018, enkä koskaan ostanut takaisin.
Jep, uhkapeliä tosiaan, onneksi ei penninjeniä omaa rahaa kiinni. Olen täälläkin tainnut mainita, että voitin silloin viitisen vuotta sitten jostain uhmapelikonferenssin arpajaisista tonnilla GoMining-tokeneita ja silloin sitä pöhinää riitti vähän jokaisen uuden huigean kolikon kohdalla, kaiken maailman John Terryn NFT:t teki tuloaan jne.

Ja silloin ihan kiinnostuksen vuoksi syvemminkin hommaan perehdyin ja asiantuntijoita (ja myös "asiantuntijoita") tuli jututettuakin jonkin verran. Teoriassahan tämä voisi olla myös ihan solidia markkinaa ja käypää valuuttaa, mutta ei sellaista kukaan oikeasti halua ainakaan meikäläisen elinaikana.

Mutta juu, pyramiditkin on kivoja jos on siellä ylätasanteella ja onhan kryptoissakin omat mekaniikkansa, eli joku voi osata ihan oikeastikin ennakoida eli tehdä massia. Itse en todellakaan, vaikka jotkut arvat (hah, esim. ARPA) on olleet täysiä syöksylaskijoita ja sitten taas joku näkyi olleen 10x.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tämä nyt nähty XRP:n nousu on vasta alkua. Analyytikot povaavat sille tammikuussa nousua jopa 40 dollariin.
Boostin käynnisti Trumpin valinta joka aikoo vapauttaa kryptot, jonka seurauksena SEC:n puheenjohtajan Genslerin ennenaikainen ero. Trump aikoo nimittää tilalle uuden kryptomyönteisemmän puheenjohtajan. Jos tämä saa vedettyä SEC:n oikeusjutun pois, alkaa todella tapahtumaan. Ja jos se päivä tulee jolloin XRP otetaan käyttöön rahaliikenteen siirtoihin korvaten Swiftin, sen arvo voi jopa tuhatkertaistua.
Vielä ei todellakaan ole myöhäistä lähteä mukaan. Mutkia on matkassa, mutta paremmalta näyttää kuin koskaan aiemmin.
Niin tämähän se teoria on ja hypen alkulähde - vaan kuinka paljon tuossa on ilmaa ja renkaiden pumppausta elikkäs wanhaa cunnon kuplautumista, kukapa tietää. Tokihan näissä on se hyvä puoli, että hype ruokkii nousua ja nousu ruokkii hypeä, eli toisaalta aika pitkään voi olla täysin yhdentekevää tapahtuuko oikeassa maailmassa mitään. Kunhan hehkutetaan!

pullaristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS sekä muut yritteliäät ja joukkueet
Pakko myöntää että en ole hirveästi itse XRP:tä seuraillut. Ihan muut kryptot on meikäläisellä seurannassa.
Tuo 40 dollaria tietäisi jo että market cap olisi jossain 2.1 triljoonassa? bitcoinia isompi market cap ainakin.
Onko XRPssä siis se että pankit voi sillä siirtää rahaa ja tämän takia kaikki pankit tarvitsee sitä kohta ja tämän takia arvo nousee? En siis halua vähätellä XRP:tä ihan vilpittömästi vain kyselen kun en ole sitä seurannut kun itsellä on mikro cappejä pääasiassa.

Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
40c hintaan tuli XRP:a aikanaan hommattua, kun sain "vinkin". Harmi kun ei ole tullut aikoinaan massikeisaroiduttua, olis kiva hihitellä näille nousuille.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Onko XRPssä siis se että pankit voi sillä siirtää rahaa ja tämän takia kaikki pankit tarvitsee sitä kohta ja tämän takia arvo nousee? En siis halua vähätellä XRP:tä ihan vilpittömästi vain kyselen kun en ole sitä seurannut kun itsellä on mikro cappejä pääasiassa.
Coinmotionin sivuilla kerrottu hyvin mikä XRP on ja mihin sitä käytetään. XRP:n etu Swiftiin nähden on sen pankkien välisen rahasiirron tapahtuminen välittömästi ja sen taustalla on henkilöitä jotka ovat aikoinaan olleet mukana kehittämässä Bitcoinia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy