Pidän aika erikoisena sitä, että joku Suomessa pitää Shapiron ajatuksia arvossaan. Nimittäin hänen perusarvot ovat vahvasti ristiriidassa oikeastaan kaiken sen kanssa mikä tekee pohjoismaisesta yhteiskunnasta modernin hyvinvointiyhteiskunnan.
Mitkä Shapiron perusarvot ovat ristiriidassa modernin hyvinvointiyhteiskunnan kanssa? Olen kyllä tutustunut hänen ajatuksiinsa, jotka ovat aika lailla konservatiivisia, mutta ei kai konservatiivisuus ole jotenkin myrkkyä hyvinvointiyhteiskunnalle? Itse näen, että että poliittiset vastapuolet pitävät toisiaan kurissa, ettei kummallakaan lähde mopo käsistä.
Ja mitä Shapiron ajatuksiin tästä aiheesta tulee, niin eikö aika moni täällä pohjolassakin ole sitä mieltä, että on vain kaksi sukupuolta? Koiraat ja naaraat (jos luontoäidin erikoisuuksia ei lasketa mukaan). Sanoisin, että ne, jotka hedelmöittävät ja ne, jotka hedelmöittyvät, mutta eikös joku ehtinyt tässä edellä tästäkin luonnehdinnasta pahoittaa mielensä. Kelpaisiko siis määritelmäksi, ne joilla on y-kromosomi, ja ne joilla ei ole?
Täällä tuntuu olevan paljon väkeä, jotka ovat trendikkäästi sitä mieltä, että sukupuolia on lukuisia, mutta en ole oikein kuullut mitään rakentavaa tukemaan tuota väitettä. Enkä puhu nyt sukupuoli-identiteetistä. Ellette tosissanne ole sitä mieltä, että ihminen on juuri sitä mitä hän tuntee olevansa. Ja jos näin on, niin miksei nimimerkin
@Zoidberg antama esimerkki iästä ole pätevä? Yhtälailla siinä esimerkissä tunnetaan olevan jotain mitä oikeasti faktojen ja biologian kautta ei olla.
En ole psykologi tai asiantuntija aiheesta, mutta sukupuoli ei ole ainoa asia, jonka jotkut ihmiset mielessään kyseenalaistavat. Meillä oli ala-asteella yhden vuoden tyttö, joka jatkuvasti leikki olevansa leijona. Hän katosi tuon vuoden jälkeen. Myöhemmin kuulin, ettei hän leikkinyt ja tapaus vaati mielenterveydellisiä toimia (eivät leikkauttaneet hänestä leijonaa). Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka ilman lääkitystä yms. kokevat olevansa eläin ihmisen ruumiissa. Loikka lajien välillä on tietenkin isompi kuin sukupuolen, mutta periaatteessa näitä kaikkia yhdistää se, etteivät he tunne olevansa sitä, millaiseksi ovat syntyneet. Toisilla se on radikaalimpaa, kuin niillä, jotka kokevat epämukavuutta pelkän sukupuolen kautta.
Viittaan tällä kieltämättä siihen, että gender dysforia olisi lievä mielenhäiriö /-sairaus, vaikka en haluaisi. En ole millään muodoin pätevä määrittelemään näitä asioita. Ja mielisairaus on loppupeleissä pelkkä määritelmä niille ääripäiden ihmisille, joiden mieli toimii eri tavalla kuin useimpien ihmisten. Olen kuitenkin valmis määrittelemään sukupuolet uusiksi, jos joku vaan kertoo siihen hyvät perusteet. Mielummin kuitenkin puhuisin pelkästä sukupuoli-identiteetistä, kuin sukupuolesta. Biologia tuntuu olevan monen vasemmistoideologian vihollinen, mutta itse pidän siitä, että maailma rakentuu tieteen päälle, eikä tunteiden ja uskomusten.