Viestin lähetti St_Patrick #16
Tässä Banhamin tilanteessa on koko ajan ollut pieni salamyhkäisyys yllä näiden ns. henk.koht. syiden muodossa. Nyt kun Banham ei Jokereissa enää vaihtoakaan pelaa ainakaan lähiaikoina, voisitko cobol raottaa hieman tätä salaisuuden verhoa?
Mikäpäs siinä. Banhamin tarkoitus ei ollut pelata Jokereissa enää tällä kaudella. Soppari piti saada Phoenixiin tai muualle. Kun sitä ei vaan jostain syystä tullutkaan, pelaaminen Jokereissa oli edessä. Kannattaa huomata, että USA:sta katsoen Suomi on todella sivussa kaikesta. Euroopastakin, tännehän päättyy vapaa Eurooppa. Suomi on takamaa jossain Siperian rajoilla. Synkkä talvi, puhumattomia ihmisiä - paitsi kännissä... Banhamin perhe ei ollut enää varautunut uuteen Suomen keikkaan. Frankinhan piti pelata Ämerikoissa. Kuten pelipaikaksi olikin varmistumassa Jokerit myös kaudella 02-03, Frankin vaimo ilmoitti suunnilleen niin, että saat kuule mennä sinne ihan itse, perhettä ei moinen enää kiinnosta... Vähän tyyliin, että joko minä tai Jokerit - Suomeen perhe ei enää lähde. Banham tuli ja perhekin lopulta pitkin hampain perässä. Mutta sitten selvisi se, että asiat olivat vaan jotenkin jääneet hoitamatta Phoenixin puolelta. Sopimus piti kyllä tehdä, mutta sitä ei vaan jostain syystä tultu tehneeksi. Ja hommeli alkoi taas kiertää ja päätyi lopulta siihen, että Banhamin ja Jokereiden välinen sopimus purettiin.
Frankki pelaa Phoenixissa ensi kaudella - jos pelaa. Tällä kaudella ei voi pelata, ensi kaudella voi. Jos mahtuu kokoonpanoon. Perhe on jenkeissä, mistä ovat kuulemani mukaan tyytyväisiä. Jokereiden osalta taas homma kannatti laittaa poikki. Ilman muuta! Jos avainhyökkääjä ja joukkueen toinen miljoonamies ei pelata halua, ei häntä pitääkään kannata. Ei noilla palkoilla.
Tuossa yllä on se versio tapahtumista, joka minulla on. Se perustuu tietoihin useista hyvistä ja asiantuntevista lähteistä sekä Banhamilta itseltään. Voi olla, että se ei ole ainakaan täysin oikea versio asioista. Sitä tuskin tietää kukaan muu kuin Banham itse.