Viestin lähetti Vänrikki Naapero
Muistaakseni Jokereissa ei enää pelaa Frank Banham-nimistä erittäin kovan luokan maalintekijää, vai olenko ymmärtänyt väärin? Everton voi tietysti valaista minua ymmärtämätöntä tässä asiassa?
Ensinnäkin: kyse ei ollut siitä, että Banham lähti, vaan siitä, että mies pelaakin Phoenixissa änhooällää farmin sijasta. Ja mielestäni siinä ei kukaan menetä mitään. Paitsi Virmanen, joka sanoi, ettei Banham voi pelata tällä kaudella NHL:ssä.
Äläkä nyt ala perustelemaan kommenttiasi sillä, että nythän Jokerit säästää Banhamin palkan (naks-naks)... Vai pystyykö arvon everton ajattelemaan tilanteen oman joukkueesi kohdalle? Joukkueen yksi tärkeimmistä pelaajista lähtee vastoin kaikkia, ainakin periaatteellisia, sopimuksia muualle, ja sinä näet asian niin, ettei tilanteessa hävinnyt kukaan mitään, ainoastaan oman seurasi johto menetti kasvonsa? =)
En ajatellutkaan asiaa noin perustella. Joku muu kylläkin ajatteli. En väitä, etteikö korpeaisi jos KooKoon oma tukkajumala Timo Nurmberg vietäisiin kesken kauden meiltä poies. Mutta mutta. Jos Nurmberg, joka siis olisi joka tapauksessa lähtenyt joukkueesta pois, olisi kaksi vaihtoehtoa: pelata Norjassa kakkosdivaria (ja haastaa Jari Kesti pistekisassa) taikka tuoda väriä Elitserieniin, niin ei minua haittaisi yhtään enempää se jos mies pelaisi vaikkapa Brynäsissä kuin siellä norskilandiassa.
Sitä en tiedä, kuinka pitkälle asia oli sovittu Banhamin kanssa (=oliko paikka ylhäällä luvattu jo etukäteen?), ja kuinka paljon se vaikutti asiaan. Sillä ei kuitenkaan luulisi olevan merkitystä Jokereille, että missä mies jatkossa pelaa. Kunhan ei pelaa teitä vastaan. Vai?
Ja sitä paitsi. Olen antanut ymmärtää, ettei Banhamnin panos ole tällä kaudella ollut 100%. Olisiko se siitä pakolla muuttunut parempaan suuntaan?
On varsin huvittavaa, että tilanteessa jossa ainoa häviäjä on Jokerit, edelleen nämä puusilmäiset antijokerisivujen vakiokävijät näkevät tilanteen niin, että nimenomaan Jokerit olisi toiminut tässä jotenkin väärin (Virmanen menettänyt kasvonsa jne...).
Luetaankohan minutkin puusilmäisiin antijokerisivujen vakiokävijiin? Mielenkiintoinen määritelmä joka tapauksessa...
En minä ole ainakaan väiitänyt, että Jokerit olisi tässä jotain väärää tehnyt. Päinvastoin. Toivottavasti vielä rahat menevät oikeaan osoitteeseen, mikäli Phoenix on sääntöjä rikkonut. Sen sijaan Virmanen olisi voinut varmasti asian toisinkin junailla, ehkä?
Jos tietää, niin ei kannata puhua paskaa. Ja jos ei tiedä, niin ei kannata puhua mutupaskaa. Ja jos Virmasen puheisiin olisi ennen luotettu, niin luotettaisiinko enää?