Viestin lähetti Wiipuri
No syyttömiähän me siihen ollaan jos et asiaa ymmärrä. Täytyy muistaa kuitenkin ettei kaikkia ole suotu samalla älykkyysosamäärällä, mutta onneksi kuitenkin suurin osa ihmisistä asian ymmärtää. Tottakai Sinun lisäksi löytyy ainakin Urpo Helkovaara joka ei myöskään asiaa ymmärrä.
Ensiksi voin sanoa arvoisalle Wiipurille, että Teidän ei tarvitse olla lainkaan huolissanne allekirjoittaneen älykkyyden riittävyydestä tai riittämättömyydestä. Toistaiseksi ovet eivät ole näkemykseni mukaan sulkeutuneet minulta elämässäni näiden vajaan 30 vuoden aikana älykkyyteni rajallisuuden vuoksi (näkemys on luonnollisesti puhtaasti subjektiivinen).
Neuvoisin, että tämän kaltaiset henkilökohtaisuudet, jotka voidaan tulkita lieviksi kunnianloukkauksiksi, kannattaa jättää yleensä kirjoittamatta täällä (vaikka minä en sitä toki päätäkään) tai muualla. Suomen perustuslakiin kirjoitetuissa kansalaisen perusoikeuksissa taataan yksittäisen kansalaisen kunnia.
Viestin lähetti Orion Star
Mutta eikös liigan joukkueiden lukumäärällä ole merkitystä ? Ei kait se liigakaan kaikkia sinne ota jotka täyttävät ko. ehdot...
Totta kai joukkuemäärällä on merkitystä. Siitä ei liene suurta huolta aivan heti, että mestiksestä olisi tulossa "liikaa" liigakelpoisuusehdot täyttäviä seuroja. Tällä hetkellä niitä lienee korkeintaan kaksi.
Viestin lähetti Putte
Mites minusta tuntuu, että siellä pelaa jo nyt seuroja, jotka eivät täytä noita A.P.Järven peräänkuuluttamia taloudellisia ja urheilullisia ehtoja.
Voi olla, mutta ei ole kenenkään etu, että ne pudotetaan pelaamalla ja ajautuvat konkurssiin. Silloin pitäisi taas käydä veronmaksajan kukkarolla. Karsintaottelut ovat hienoja tapahtumia, se on fakta, mutta jos vaakakupissa toisella puolella ovat kymmenien ihmisten työpaikat, on selvää kumpi siinä menee edelle.
Viestin lähetti teroz
Ja tämäkö sinusta on urheilullinen vaihtoehto. Luuletko, että tällä järjestelmällä saadaan sponsorit, yleisö ym. heräämään.
Sanotaanko, että kaikissa vaihtoehdoissa on hyvät ja huonot puolensa. Talouskysymykset kallistavat kelkkani nykysysteemin kannalle. Se on pienten seurojen etu. Pitkällä aikavälillä esim. Sportin, joka mahdollisen liiganousun jälkeen voi rakentaa omaa juttuaan rauhassa. Se ei paljon naurata, jos liigapaikka saavutetaan velkaantumalla ja heti ensimmäisen liigakauden jälkeen pudotaan ja mennään konkurssiin; oli seura mikä tahansa. Oman suosikkijoukkueen konkurssi on niin ikävä asia, että kiinnostus koko lajiin saattaa pahimmassa tapauksessa lässähtää. Miettikääs, hei, ihan oikeesti tätäkin. Itse olen sen verran huono fani, että minulla meni yli neljä vuotta ennen kuin pystyin nauttimaan KalPan peleistä vuoden 1999 konkurssin jälkeen.
Viestin lähetti teroz
Teillä Kuopiossa on poikkeuksellinen tilanne, mutta ei se tarkoita, että teidän tarvitsisi lähteä SM-liigan aivopesuun jo nyt mukaan?
Olen ollut suljetun liigan kannalla jo kymmenkunta vuotta, joten aivoni on pesty jo kotvasen aikaa sitten. Sanotaanko, että pohdin suljetun liigan järkevyyttä ensimmäisen kerran jo joskus 1990-luvun alussa, kun suosikkijoukkueisiini lukeutuneet (ja lukeutuvat) Itä-Suomen pienet liigaseurat KooKoo, JoKP ja SaiPa putosivat liigasta miljoonavelat niskassaan. Kyseiset seurat olisi ehkä jollain toisella systeemillä voitu pelastaa.
Totta kai mielipiteeseeni vaikuttaa myös läheltä nähty KalPan karsintakierre viime vuosikymmenen lopulla. Helppo olisi olla näistä asioista muutakin mieltä, jos olisin vaikka TPS:n tai Jokerien kannattaja, joille seuroille karsintasysteemi lienee suurinpiirtein yksi hailee. Karsintapelit olivat hienoja tapahtumia, mutta tulivat aivan liian kalliiksi, ja säilymisenkin jälkeen seuraavan kauden suunnittelu oli jo ratkaisevasti jäljessä muista kilpailijoista, jotka olivat päässeet vauhtiin jo kuukausia aiemmin.
Siitä olen samaa mieltä kaikkien (?) kanssa, että liigapaikan saavuttamiseksi on ensin voitettava mestis. Jos voittaja on KalPa niin hyvä, jos vaikka Sport niin OK, ja seuraavana vuonna yritetään uudelleen.