sika säkissä kirjoitti:
Luulisi että Kuopiossa toivottaisiin uuden joukkueen nousua. Mestiksessä kun kuulemma on niin huonoja joukkueita, joilla ei olisi mitään mahdollisuuksia liigassa. Eipä olisi Kalpa siis viimeinen.
Sinä voit sortua näin yksinkertaiseen ajatukseen, minä en. Kerro minulle, kun näin viisas olet, että mikä muu motiivi(kuin kilpailijan välttäminen ja imago) liigajengillä on tasonmittausta pelata, kun karsinta vesitettiin päätöksellä, ettei liigajengi voi tippua?
Edelleen, missä vaiheessa olen täällä pohtinut karsinta-asiaa KalPan tai Kuopion kannalta? Käsittääkseni olen toivonut avointa sarjaa ja 10 joukkueen liigaa.
Eikä Kuopio ja KalPa ole välttämättä liigan viimeinen. Puhuin jumbojengin näkökulmasta. Totta kai jumbojengille uusi kilpailija on uhka. Pelaajamarkkinat ovat kuivat ja pienet. Liigatasoisia pelaajia ei oikein 14 jengille riitä, 15 joukkueelle vielä vähemmän. En jaksa itse ajatella noin lapsellisesti, että jumbosijan välttäminen olisi niin etu, että tasonmittaus kannattaa hävitä. Hyvää provoamista sieltä säkin pohjalta taas kerran.
Liiga ei uutta seuraa halua. KalPalle on annettu ohje pelata tosissaan ja niin, ettei uusi jengi nouse. 15 joukuetta sotkisi hiekkalaatikon puuhat liian pahasti. Saa nähdä mihin suuntaan liiga kehittyy. Liiga Oy:n osakkaita on vaikea pudottaa, joten se kaivattu joukkuemäärän pudottaminen on vaikea homma.
Pelleilyksi tämä homma on mennyt lopullisesti. Pelataan karsinta, jossa ei voi tippua, mutta voittamallakaan ei välttämättä nouse. Joukkuemääriä korkeintaan nostetaan. Näinhän se liigantaso nousee....
Vaasaan vielä loppuhuomatus, että ei, en katso tätä KalPan kannalta tippakaan. Kunnon karsinta kiitos, eikä tätä pelleilyä. Joukkueita on jo nyt liigaa se 4 kappaletta, uutta ei tarvita, anteeksi vaan Vaasa, samassa sarjassa sitä silti oltaisiin, jos minun ja monen muu haave kunnon karsinnasta ja reilusta joukkuemäärän laskemisesta toteutuisi.