Joku nyt toivoi esimerkkiä, lähipiirissä on yksi 7-lapsinen uusioperhe ja yksi 9-lapsinen perhe (eivät ole lestoja, pitävät vain lapsista).
Tässä tehtiin suora tulonsiirto hyvätuloisille eli niille lisää joilla jo on. Hyvätuloiset ostaa joka tapauksessa uuden auton ja nyt saa sen vaan halvemmalla. Köyhät ajaa vanhoilla romuilla jotka kuluttaa paljon ja taas köyhä maksaa. Jos ilmastonmuutosta oltaisiin ajateltu niin mitään hintoja ei olisi saanut laskea vaan toiset olisi pitänyt nostaa enemmän kuin toiset.
Joku nyt toivoi esimerkkiä, lähipiirissä on yksi 7-lapsinen uusioperhe ja yksi 9-lapsinen perhe
Te puhutte pelkästään autoverosta, minkä lasku on hyvä juttu. Mutta ne kustannukset ei jää siihen, mä kritisoin enemmänkin ajoneuvoveroa, jota ei ilmeisesti olisi saanut sanoa tässä ketjussa. Eli kuten aikasemmassa postauksessa kirjoitin, puhuin kokonaisuudessaan eilisistä esityksistä, joissa on hyviä ja huonoja puolia. Huonot puolet tulee ajoneuvoverossa.
Niin, ja sergeille, mulla on nelihenkinen perhe, ja V40 on hieman pieni auto meille mun mielestä. Onneksi ei ole koiraa. Se jos joku muu perhe tulee toimeen pienemmälläkin autolla, hyvä juttu heille.
Tarkoittaako tämä nyt sitä, että kannattaa mennä nopeasti autokaupoille ja ostaa muutama hieman sporttisempi peli alle?
Tämä on kyllä totta, muutenkin varsin sopivasti Bemarin "Efficient Dynamics"-mainokset ovat ruvenneet pyörimään töllössä. BMW:n satsaukset taloudellisuuteen sekä CO2-päästöarvojen kurissapitoon tehoa unohtamatta alkavat nyt Suomessakin todennäköisesti maksaa takaisin. Kun Bemarin 100-sarjan diesel-malleja alkaa saamaan miltei samaan hintaan kuin esim. Toyota Corollan vastaavia diesel-malleja, niin ei ihme jos BMW kaappaa itselleen lisää markkinaosuuksia.BMW on suurin voittaja tässä diilissä, aika hyvin kun 535d jossa tehoa on 286heppaa on jatkossa yli 5000€ halvempi kuin aikaisemmin. Muutenkin BMW:n mallisto lienee paras teho/kulutus suhteeltaan ja kun lähtöhinnatkin ovat korkeita niin euromääräinen alennus on suurin.
BMW on suurin voittaja tässä diilissä, aika hyvin kun 535d jossa tehoa on 286heppaa on jatkossa yli 5000€ halvempi kuin aikaisemmin.
Moottori-lehdessä oli kolaritesti uuden Fiestan ja -90 Sierran välillä. Taisivat ajaa viittäkymppiä nokat puoliksi vastakkain, simuloitu yleisintä maantiekolaria tjsp. Tulos oli kuitenkin se, että Sierran kuski olisi menehtynyt, kun taas Fiestan kuski olisi selvinnyt lievin jälkavammoin. Sierra painoi 200 kg enemmän, eli ei se aivan esittämälläsi tavalla mene.Tämä muutos suosii siis pieniä autoja, joissa on tosiaan noin litrainen kone, eikä ne kuluta mitään. Kaunista se on ajatella näin puhtaasti ympäristön kannalta, mutta vastaavasti isommat ja ennenkaikkea turvallisemmat autot joutuvat tässä kohtaa huonoon valoon. Kaikissa kolaritilanteissa isompi ja massiivisempi peli on turvallisempi kuin joku pieni korppusaha.
Ymmärtääkseni veron voi tilittää ensi vuonnakin, tosin silloin käyttöönottopäivän tarvitsee olla 1.1.2008. Eri asia toki, jos kauppias haluaa kompensoida asiaa. Voi olla että haluaakin, koska muuten saattaa loppuvuoden myynnit olla aika laihoja.Tilauskannasta on kuitenkin mennyt jo info Tullille, että tuollainen auto on tilattu minulle 2 viikkoa sitten. Saa nähdä, tuliko "kallis" Audi vai laskeeko hinta tuohon jo ennen veromuutosta tilattuunkin autoon. Autokauppiaan oma mielipide oli että kyllä tulee hyvitystä, koska varastossa oleviinkin voi hakea hyvitystä.
No kyllä mä ainakin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että toi on just niin typerää ja omahyväistä toimintaa kuin olla ja voi. Luulisi olevan nykyään firmallekin tärkeää näyttää vihreitä arvoja, mutta näköjään vanhat ukot firmojen johdossa haluaa venyttää pippeleitään näin.Uskaltaakohan tuolla enää edes ajella kun saa syytteen luonnonvarojen tuhoamisesta ja kasvihuoneilmiöstä kaaran kuluttaessa 18 litraa satasella. Siis tyhjäkäynnillä. Moottoritiellä sitten 25 litraa.
Seuraava auto on todennäköisesti joku hieman vähemmän kuluttava. Ja aivan oikeaan suuntaan tässä kaiketi sinänsä mennään. Isoista tehoista isot maksut. Kaipa sen niin pitääkin olla.
Jep! Hieno asenne. Vuoden vammariemuidiootin palkinto menee redcougarille.Vaikka Suomesta poistuisi kaikki autot, sillä ei olisi mitään vaikutusta saasteisiin. Puhuisivat asioista niiden oikeillä nimillä paskanjauhannan sijasta.
No kyllä mä ainakin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että toi on just niin typerää ja omahyväistä toimintaa kuin olla ja voi. Luulisi olevan nykyään firmallekin tärkeää näyttää vihreitä arvoja, mutta näköjään vanhat ukot firmojen johdossa haluaa venyttää pippeleitään näin.
Hienoa kyllä että ajattelet valtion tulevaisuutta, toivottavasti sun lapsenlapsetkin diggailee sun ajattelutavasta kun alkaa olemaan trooppinen ilmasto näilläkin leveysasteilla. Mä en vaan itse henkilökohtaisessa mielessäni saa oikein perusteltua omaa kiirettäni ja tilantarvettani siten, että mun olis pakko ajaa ökyautolla joka vie 25 litraa sadalla. Toi on ihan järjetöntä, ei tossa oo mitään järkeä. BMW M5 kuluttaa n. 12 litraa sadalla. Mikä auto sulla oikein on?Aika samaan johtopäätökseen tulin itsekin kun analysoin asiaa viime kesänä.
Toisaalta asia ei ole noin mustavalkoinen. Jos tällä linjalla pysytään, tietää tukevansa yhä enemmän ja enemmän verorahoilla suomalaista kansantaloutta. Mitä enemmän veroja maksetaan, sitä paremmin taloudellisessa mielessä yhteiskunta voi rahoittaa meille kaikille tärkeitä palveluita.