Autoiluketju

  • 3 192 235
  • 18 516

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Sitten, kun kaikilla on, on eri juttu kun siirtymävaihe.
Ymmärrän. Tää siirtymävaihekin saattaa vaan tuottaa päättäjille tuskaa. Veroja ja maksuja pitäisi kerätä, mutta ne pienentyy koko ajan kun jengillä on enemmän ja enemmän hybridejä ja sähköautoja. Eiköhän jossain johtaa tätä siirtymääkin rupea maksut nousemaan myös vihreät arvot edellä autoilevilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko näin? Minun kuplassani ihan tavallisille lapsiperheille, jotka kynsin hampain ja perse hiessä pitävät lapsensa mukana yhteiskunnan osallisuudessa. Sellaisessa tilanteessa se muutama tonni kartanovolvon hinnassa on kohtalaisen paljon.
Olen itse noussut köyhän lapsuuden ja nuoruuden turruttavasta välinpitämättömyyden ja osattomuuden suosta monien mutkien kautta suht hyvin toimeentulevaksi valkokaulusorjaksi, joka pyrkii parantamaan oman jälkipolvensa sosioekonimista asemaa ja henkistä pääomaa kaikin mahdollisin kyynärpäin, mitä sääntöjen rajoissa vain kykenee käyttämään. Siltä pohjalta kunnioitan jokaista perusduunaria tai toimistorottaa, joka vastaavassa oravanpyörässä ajattelee vilpittömästi perheensä parasta muut huomioiden. Sitten taas sen auton voi valita vähän tylsemminkin kuin tehokkaan dieselin tai suurikulutteisen bensakoneen - jos rajan vetää ihan hatusta jonnekin vaille 20k€ luokkaan, saa sillä nopeasti tsekattuna jonkin 7-10 vuotta vanhan dieselmyllyn kuusinumeroisilla kilsoilla tai pykälän pienemmän mutta viisi vuotta tuoreemman ja puolet vähemmän ajetun kaasu-Octavian. Ihan vain nopeina esimerkkeinä, VAG-haterit voi lyödä jäitä hattuun ja hakea omat suosikkinsa vapaasti. Jos kaasuasemia ei lähellä ole, löytyy pienikoneisia ja suht pieniruokaisia bensojakin noiden isojen dieselmyllyjen sijaan. Jees jees, jollain on 100 km yhteen suuntaan työmatkaa eikä sähkö tai kaasu ole vaihtoehto - ajakoon mun puolestani ihan vapaasti dieselillä ja hommatkoon vaikka sen Saksasta tuodun nelilitraisen tdi:n vauhtiraidoilla, kunhan ego sallii ajaa jonkun sähkö-Mii:n takana ilman tarvetta saattaa itseään kera sivullisten seuraavassa mutkassa vaanivaan kallionleikkaukseen.
 

Glove

Jäsen
Onkohan Tesla truckissa häiveominaisuuksia kun on tuommoinen kantikas kuten F-117 Nighthawk? olisihan se kiva jos tutka ei saisi nopeutta mitattua, voisi huristella menemään ihan huoletta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Täytyy kyllä edelleen suositella tuota Autoverkkokaupan tarjousta 1% korolla ja ilman kk-käsittelykuluja. Toimituskulut 90e lisätty auton hintaan jo verkkosivuilla. Voi olla, että kusettavat kaikkia muita ja mulla kävi vain tuuri, mutta olen edelleen mykistynyt, kuinka selkeä ja helppo prosessi auton osto saattoi olla. Toki rajoitteena joillekin on tuo valikoima, joka koostuu lähinnä Relluista tuolla tarjouksella, mutta jos ei merkki ahdista, niin näyttäisi olevan Clioja vielä tuolla 1% todellisella vuosikorolla saatavilla.

Tosiaan Clio hommattiin tytölle, kun hän halusi manuaaliluvat tulevien ammattisuunnitelmien vuoksi. Tästä varmasti voisi kirjoittaa toisaallakin, mutta menköön tähän yhteyteen, että aikamoinen steppi on ollut totutella koordinoimaan vaihteita ja polkimia, kun ajo automaatilla sujui jo todella hyvin. Ihan hyvä herätys toisaalti itsellekin ajo-opettajana, kun luottoa toisen kykyihin alkoi olla ehkä liikaakin. Ei lopulta vaadi kovinkaan paljon, että junnu hätääntyy risteyksessä, ja tämähän voi periaatteessa käydä automaatillakin jostain syystä, vaikka sammuttaminen ei manuaalin tapaan olekaan se kriittinen kohta. Jo kerääntyneen itseluottamuksen kaapiminen jostain kaasu- ja kytkinpolkimien tasolta takaisin kasaan ei ole kaikkein miellyttävin prosessi, mutta uskoisin tämän palvelevan lopulta myös tytärtäkin, kun on tajunnut, miten helposti huomiokyky häviää, kun kolmonen luiskahtaa vitosen loveen ja ratti kääntyy katseen mukana oikealle tms. Sama kun voi käydä automaatilla vaikkä kännykän pudotessa hantin jalkatilaan kurottaessa sitä kohti, tällaista vain ei tule demonstroitua opetuksen aikana.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tietenkin niille keksitään. Vai onko sulla joku parempi ratkaisu olemassa rahan keräämiseen sitten, kun kaikilla on se ekologinen sähköauto alla?

On vähenevä tarve tältä osin "rahan keräämiseen" ainakin talousteoreettisesti, koska öljyn tuonnin väheneminen parantaa vaihtotasetta merkittävästi.

Ei se toki kaikkea verodippiä kompensoi, mutta sillä, että öljyn (100 % tuontia) sijaan käytetään sähköä ja vaihtotaseen alijäämä pienenee jää kotimaan talouteen enemmän rahaa, mikä tuottaa dynaamisia vaikutuksia yllättävänkin paljon.
 
Käytin auton normaalissa määräaikaishuollossa ja ilmoittautuessa kerroin, että käyntiääni tyhjäkäynnillä kuulostaa hieman toiselta, kun tuon tasoisessa autossa pitäisi kuulostaa. Pois hakiessa kertoivat, että moniurahihnan kiristin liikkuu liikaa ja on vaihdon tarpeessa, hinta-arvio operaatiolle n. 900€. Luojalle kiitos, että valmistajan takuuta on autolle vielä n. 10 päivää jäljellä, joten remontti menee valmistajan tahi maahantuojan piikkiin. Itse kuulemma joudun maksamaan tämän 50€ hintaisen moniurahihnan, koska on ns. kuluva osa. Autolla ajettu 42 tkm.
Paikallisen jälleenmyyjän palvelusta taas en osaa hirveästi kehuja antaa, koska itse tämän takuuasian jouduin esille tuomaan. He ei sitä sanonut, että ”autossasi on vielä takuuta jäljellä ja täten korjaus menee sen piikkiin”, vaan itse kerroin, että käsitykseni mukaan auton takuu on vielä voimassa ja täten en mielelläni itse ole ko. operaatiota maksamassa.

Edit: Mietin vain, että käyköhän useinkin niin, että asiaan vihkiytymätön asiakas maksaa huollosta/korjauksesta, jonka pitäisi kuulua takuun piikkiin? Kieltämättä vähän sellainen ”kokeillaan kepillä jäätä” -fiilis jäi.
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Itselleni on meni Capturin alapallonivelet vaihtoon kun oli väljyyttä tullut 4v ja vain 60 000 km jälkeen. Auto oli säntillisesti huollettu merkkiliikkeessä. Viimeiseen huoltoon huikkasin ”kolinasta etupäässä” ja siitä sitten seurasi luovutettaessa toteamus ”nämä pitää vaihtaa”.

Osat tilaukseen, uutta aikaa tulille ja hinta-arvio 900€. Itse en tiedä ovatko osat kuluvia vai mitä kun Rellut kuulemma syövät näitä kuin karkkia. Vaihdon jälkeen kun autoa luovutettiin, niin huollon kaveri totesi, että lasku menee Renaultille eli ei muuta kuin ajoa. En tuonnut missään vaiheessa esille, että ei näin vähillä kilometreillä ja takuuaikana voi yhdet nivelet väljääntyä ja Renault nosti ainakin minun silmissäni siinä kohtaa osakkeitaan miten suhtautuvat asiaan.

Harmillisesti tässä kohtaa jo päätin etten ole uusimassa niitä uudestaan neljän vuoden päästä omaan piikkiin ja muutamaa kuukautta myöhemmin Captur nopeutti vaihtopäätöstäni sekoittamalla sähköjärjestelmänsä kesken matkantekoa ilman mitään ennakkovaroitusta kun akku ei enää kyennyt ohjaamaan sytytystä ja automaattivaihteistoa samanaikaisesti.

Captur oli mielenkiintoinen auto. Olisin kovasti halunnut pitää siitä, mutta nivelet ja sähköt sekä laiskaakin laiskempi automaatti veivät lopulta hermot ja näkemiin vaan.
 

Glove

Jäsen
Itselleni on meni Capturin alapallonivelet vaihtoon kun oli väljyyttä tullut 4v ja vain 60 000 km jälkeen. Auto oli säntillisesti huollettu merkkiliikkeessä. Viimeiseen huoltoon huikkasin ”kolinasta etupäässä” ja siitä sitten seurasi luovutettaessa toteamus ”nämä pitää vaihtaa”.

Osat tilaukseen, uutta aikaa tulille ja hinta-arvio 900€. Itse en tiedä ovatko osat kuluvia vai mitä kun Rellut kuulemma syövät näitä kuin karkkia. Vaihdon jälkeen kun autoa luovutettiin, niin huollon kaveri totesi, että lasku menee Renaultille eli ei muuta kuin ajoa. En tuonnut missään vaiheessa esille, että ei näin vähillä kilometreillä ja takuuaikana voi yhdet nivelet väljääntyä ja Renault nosti ainakin minun silmissäni siinä kohtaa osakkeitaan miten suhtautuvat asiaan.

Harmillisesti tässä kohtaa jo päätin etten ole uusimassa niitä uudestaan neljän vuoden päästä omaan piikkiin ja muutamaa kuukautta myöhemmin Captur nopeutti vaihtopäätöstäni sekoittamalla sähköjärjestelmänsä kesken matkantekoa ilman mitään ennakkovaroitusta kun akku ei enää kyennyt ohjaamaan sytytystä ja automaattivaihteistoa samanaikaisesti.

Captur oli mielenkiintoinen auto. Olisin kovasti halunnut pitää siitä, mutta nivelet ja sähköt sekä laiskaakin laiskempi automaatti veivät lopulta hermot ja näkemiin vaan.


Kallista on työ. Omaan Citroeniin alapallonivel maksoi alle 20 € ja kaverini vaihtoi sen varmaan alle tuntiin, en katsonut kelloa kun siinä vänkärinä olin ja ihmettelin. Kaveri vielä väitti, että ei ole aiemmin vaihdettu sitä alapalloniveltä ja autolla on nyt ajettu 250 tuhatta.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen tästä aiemminkin avautunut, mutta auton vuokraaminen Suomessa on kyllä aivan helvetin tautista hommaa. Puhun lähinnä näistä vakuutuksista, millä saisi omavastuun nollaan (kuten vuokra-autossa pitääkin). Pientä printtiä ja klausuulia klausuulin perään, eikä netistä saa mitään lopullista summaa. Pitäisi soittaa ja venkslata. Jenkkilässä ja Kanadassa oli käytännössä se yksi vakuutus, mikä korvasi kaiken. Voit palauttaa auton vaikka ruttaamalla vuokraamon seinään.
 

Ränse

Jäsen
Nyt on Lexuksella reilu pari viikkoa ajettu. Tavallista arkiajoa lähinnä kaupungissa, lyhyitä motariosuuksia sisältäen. Kulutuslukemat ovat pysyneet todella maltillisena vaikka välillä kaasupoljinta on tullut runtattua ihan kunnolla. Auton paras ominaisuus on silti matkamukavuus ja yleinen fiilis, ainakun Lekan rattiin hyppää tuntee olevansa etuoikeutettu. Täytyy sanoa että odotukset ovat täyttyneet ja jopa ehkä ylittyneet. Tuntuu että tohon hintaan on saanut valtavan paljon autoa. Vieläkun kehuttu luotettavuus pitäisi paikkaansa niin voisi sanoa että nappihankinta. Katsotaan vuoden, parin päästä.
 

lebak

Jäsen
Kakkosautoa etsimässä

Työmatka kasvaa ja tarve kakkosautolle on välttämätön. Työmatka on 20km/20min ja lisäksi tarve olisi saada vietyä lapsia päiväkotiin. Eli takapenkille pitäisi saada myös 2kpl lastenistuimia kiinni niin että ~180cm pystyy vielä ajamaan.

Millaisiin edukkaisiin, mutta luotettaviin vaihtoehtoihin palstaveljet ohjaavat kääntämään katseensa? En ajatellut hirveästi panostaa kyseiseen autoon, koska ykkösauto hoitaa muut ajot. Kotona ja työpaikalla pystyisin järjestämään myös hitaan latauksen, joten hybridi on myös hyvä vaihtoehto.

Eli toisinsanoen tarpeessa kauppakassi mihin saisi lapset kyytiin lyhyelle matkalle ja itse pääsisi luotettavasti töihin aina välillä.

Polo, Golf, Yaris, i20, i30, Ceed, Clio, Leon, Micra?
 

Chieftain

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kakkosautoa etsimässä

Työmatka kasvaa ja tarve kakkosautolle on välttämätön. Työmatka on 20km/20min ja lisäksi tarve olisi saada vietyä lapsia päiväkotiin. Eli takapenkille pitäisi saada myös 2kpl lastenistuimia kiinni niin että ~180cm pystyy vielä ajamaan.

Millaisiin edukkaisiin, mutta luotettaviin vaihtoehtoihin palstaveljet ohjaavat kääntämään katseensa? En ajatellut hirveästi panostaa kyseiseen autoon, koska ykkösauto hoitaa muut ajot. Kotona ja työpaikalla pystyisin järjestämään myös hitaan latauksen, joten hybridi on myös hyvä vaihtoehto.

Eli toisinsanoen tarpeessa kauppakassi mihin saisi lapset kyytiin lyhyelle matkalle ja itse pääsisi luotettavasti töihin aina välillä.

Polo, Golf, Yaris, i20, i30, Ceed, Clio, Leon, Micra?

Käy testaamassa Priusta. -04-08 korimalli on luotettava, tilava ja edullinen. Muistaakseni sai aikanaan jossain törmäystestissä täydet pisteet, eli luulisi olevan kohtuu turvallinenkin...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämä nyt ei sinänsä asiaan liity, koska muita tarjouksia en edes kysynyt, mutta ymmärtääkseni takuuasioiden vuoksi on jokseenkin kannattavaa käyttää virallisessa liikkeessä. Tämä toki pätee silloin, jos auto on suht. uusi.

Aika usein varsinkin lähes uusien autojen kohdalla samalla tehdään erilaisia ohjelmisto yms. päivityksiä, että joskus siellä kannattaa käydä, mutta tosiaan välttämätöntä ei ole takuun kannalta käydä merkkipaikassa, valtuutettu riittää. Mersun kohdalla pitäisin tärkeänä, että osaamisen lisäksi pystyvät myös täyttämään Mersun sähköisen huoltokirjan. Varsinkin autoa myytäessä/vaihtaessa autoliike tuon lähes aina tarkastaa.

Tuossa oli puhetta aiemmilla sivuilla Autodocin tilauksista. Pieni varoituksen sana ja kannattaa olla tarkkana jos sieltä tilaa (tai heidän sisarkaupoistaan), että saa sen tavaran mitä haluaa. Joskus vaihtavat merkkiosan tilalle talon oman tuotemerkin tarvikeosan. Toinen ongelma on osanumeroiden käyttö haussa. Jos hakee tietyllä OEM-osanumerolla ja sillä pitäisi tulla vain tietty osa, mutta Autodoc tarjoaa lähellä tätä olevia osia esim. edeltävästä vuosimallista, tarvikeosia tai samalla koneella olevasta muusta merkin mallista jonka osa ei fyysisesti sovi omaan autoon tms. Ja heillä on aika hidas tuo palautus ja muu systeemi. Itse huomasin viimeisen tilauksen kohdalla, että miten nämä tuotteet yhtäkkiä tilausvahvarille oli muuttuneet. Aspan kanssa painia sitten että en ota tuotteita vastaan, älkää lähettäkö ja palauttakaa rahat. Syy miksi tuotteet oli vaihdettu OEM-laadusta tarvikeosiin oli "this way you get the order faster". VMP. Tietenkin lähetys lähti kuljetusyhtiön matkaan, piti Suomessa sanoa kuriirille, että en ota vastaan eikä tarttee tuoda, ja palauttakaa takaisin Autodocille. Aikanaan palautui ja hieman kesti rahojen palautuksessa ja kaikkiaan tasan kuukauden kesti maksupäivästä kun sai rahat takaisin paypal-tilille. Mietin jo että tekisin paypalissa reklamaation paria päivää aiemmin.

Tilasin sitten samat osat saksalaisesta pienemmästä liikkeestä hyvällä palvelulla ja nopealla toimituksella lopulta n. 10% halvemmalla vs Autodoc ja OEM-osina Mersun paketeissa. Hain/kilpailutin osat ja myyjät daparto.de-sivun kautta ja sieltä sitten halvimman tarjoajan omien sivujen kautta tilasin suoraan. Daparton sivuilla osissa oli n. 5% palkkio eli kai siitä tekevät oman tuloksensa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuossa oli puhetta aiemmilla sivuilla Autodocin tilauksista. Pieni varoituksen sana ja kannattaa olla tarkkana jos sieltä tilaa (tai heidän sisarkaupoistaan), että saa sen tavaran mitä haluaa. Joskus vaihtavat merkkiosan tilalle talon oman tuotemerkin tarvikeosan.
Tuo on kyllä harvinaisen perseestä, koska minusta koko Autodocin etu on ollut se, että voi valita osan valmistajan, ja saa sitten ihan just sitä mitä on tilannut.
Ja autodocin kanssa vääntäminen on kyllä ihan legendaarista tasoa. Tilasin joskus (joo halvimman mahdollisen) ilmastoinnin lauhduttimen ja kuivaimen, ja sitten kun siihen lauhduttimeen tuli takuuaikana reikä, niin meinasin tottakai, että korvaavat myös sen kuivaimen hinnan, koska senhän joutuu aina vaihtamaan kun kylmäpiiri avataan. Varmaan kymmeniä viestejä vaihdettiin useilla eri kielillä usean eri (keksityn) nimisen asiakaspalvelijan kanssa ja aika hyvissä ajoin olin jo valmis antamaan periksi (että saisin edes siitä lauhduttimesta rahat).
Pyydettiin kaiken maailman valokuvia ja vikakuvauksia siitä kuivaimesta ja koitin aina selittää ettei siinä ollut mitään vikaa, mutta se oli teiltä ostettu ja jouduttiin vaihtamaan samalla kun se viallinen lauhdutin vaihdettiin. Joku vielä soitti peräänkin jostain intiasta ja kyseli että missä kuivain on nyt ja muuta yhtä fiksua ja minä vain anelin että unohtakaa koko juttu ja give me my money.

Lopulta kuitenkin pyytämättä ja yllätyksenä sain rahat siitä kuivaimestakin eli tarinalla oli onnellinen loppu, mutta tarinan tyylilaji ei silti rohkaissut tilailemaan tuolta uudelleen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt tuli sen sortin vikalista Saabiin, että haluaisin tietää, jatkuuko romutuspalkkio ensi vuonna? Onko jossain ollut tietoa?
Jos sitä ostaisi vaikka uuden sähköpyörän.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Ei se toki kaikkea verodippiä kompensoi, mutta sillä, että öljyn (100 % tuontia) sijaan käytetään sähköä ja vaihtotaseen alijäämä pienenee jää kotimaan talouteen enemmän rahaa, mikä tuottaa dynaamisia vaikutuksia yllättävänkin paljon.
Neste ostaa öljyn sovittuun hintaan ja jalostaa sen eri tuotteiksi. Kun tuote lähtee jalostamosta jakelijoille sen hinta on sellainen, että Neste jää voitolle. 2019 vertailukelpoinen liikevoitto oli 1 962 miljoonaa euroa. Tällöin polttoneste on ns amerikan hinnoissa 0%. Tähän päälle liikennepolttoaineista kerätty vero 3 840 milj€.
Kyllä tuon 5 800 miljoonan täyttämiseen tarvitaan aikamoinen Pelle Peloton keksimään uusia veroja ja maksuja. Ne kyllä keksitään huoli pois, sitä en epäile hetkeäkään. Valitettavasti.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Nyt tuli sen sortin vikalista Saabiin, että haluaisin tietää, jatkuuko romutuspalkkio ensi vuonna? Onko jossain ollut tietoa?
Jos sitä ostaisi vaikka uuden sähköpyörän.

Mitään sen isompaa puhetta ei ole ollut mutta itse jättäisin kyllä pihaan odottamaan josko enivuonna olisi uutta tietoa aiheesta,.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdotuksia hyvästä firmasta halpaan yksityisleasingiin?

Tavoitteena on päivittää puolison 15v. vanha auto nykyaikaisemmaksi ja pääpointtina on ihan vain se, että on mahdollisimman halpa sopimus/kuukausihinta. Ajoa tulee ehkä joku 6000km vuodessa.
Auton osalta toiveina on vain, että takaovet löytyy ja kokoluokaltaan sellainen pikkuauton a'la Golfin kokoinen maksimissaan.
Joku peruutustutka voisi vielä hyvä lisävaruste olla (tätä ei tyttöystävälle kerrota kjeh kjeh)

Autoverkkokaupassa ainakin näytti jotain Clioja yms. olevan pari vuotta vanhoina sellaiseen 160e/kk hintatasolla.

Onhan noita tullut itsekin netistä eri sivuja katseltua, mutta ihan mielenkiinnosta ja keskustelun ylläpitämiseksi kyselen foorumisteiltakin asiasta.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Kuskinpuolen eturenkaasta alkanut kuulua laahaavaa ääntä. Varsinkin hitaissa vauhdessa kuuluu hyvin. Välillä katoaa kun ajaa esim. töysyyn. Ilmenee varsinkin silloin kun kääntää ääriasentoon esim. kun ajaa parkkiin.

Tänään ajoin motaria vajaa 100km eikä ääntä kuulunut kuin vasta sitten kun hidasteli kun pääsi kotiin. Ajettavuuteen ei mitään vaikutusta.

Otin renkaan irti, mutta mitään poikkeavaa ei näkynyt. Koitin pesurilla suihkutella, jos olisi kivi jossain, mutta ei jeesaannut. Voisko tuolla silti olla kivi jossain välissä? Ongelma alkoi kun ajeli hiekkatiellä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Aja suoraa tietä ja käännä rattia edestakas. Jos kohina voimistuu välillä niin napa sökö. Varmista, ettei takana tai vastaan tule autoja, kun lingertelet:)
 
Suosikkijoukkue
HPK
Tuossa vähän youtubesta katselin videoita niin aika samalta kuulostaa kun nuo missä on kivi jarrun ja suojakilven välissä. En kyllä ite saanut mitenkään paikallistettua kiveä, joten täytyy viedä johonkin katsottavaksi.

edit: Kävin vähän koputtelemassa jarrukilpeä(?), eikä sieltä mielestäni mitään isompaa pudonnut. Tämän jälkeen veivailin autoa parkkihallissa ja ääntä ei enää kuulunut. Täytyypi seurailla vielä tovi.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuli sitten tehtyä autokaupat tänään. Tai siis tilaus ja esisopimus. Toyota C-HR hybrid 1.6 Premium plus koriin vähän lisäkilkkeitä. Auton saa tosin vasta lokakuussa. Nyt on odottavan aika pitkää. Ei ole koskaan ennen ollutkaan tuliterää kuljetinta omistuksessa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuossa vähän youtubesta katselin videoita niin aika samalta kuulostaa kun nuo missä on kivi jarrun ja suojakilven välissä. En kyllä ite saanut mitenkään paikallistettua kiveä, joten täytyy viedä johonkin katsottavaksi.

edit: Kävin vähän koputtelemassa jarrukilpeä(?), eikä sieltä mielestäni mitään isompaa pudonnut. Tämän jälkeen veivailin autoa parkkihallissa ja ääntä ei enää kuulunut. Täytyypi seurailla vielä tovi.
E39 bemarissa meni tuskastuttavan usein kivi kilven väliin. Rivakasti peruuttamalla yleensä poistui. Ääni sai kyllä jalankulkijoiden katseet kääntymään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös