Autoiluketju

  • 3 225 350
  • 18 599

scholl

Jäsen
En ole RAV4:ta testannut, mutta muovisen ja heppoisenoloinen se on. En nyt niin mielettömästi eri maastureita tai katumaastureita ole ajanut, mutta viimeisen 14 vuoden aikana on kokemusta tullut ainakin seuraavista: Blazer S-10 4x4, Cherokee Limited 4,0 4x4, X5 3,0DA, Cayenne S (vain koeajoa, ei ostettu sitä), Touareg V10TDI, Hummer H1 (vain lyhyesti kun ei k-a-korttia) sekä muutama pick-up päälle. Eikä ykskään ole ollut sellainen, että olisi tuntunut, että olisi tehnyt mieli ajaa mielummin Ravilla.

Vaikea allekirjoittaa väite, että RAV4 olisi paras citymaasturi.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kommentoinpa hieman tuota Primera keskustelua. Itselläni on moinen ollut kohta pari vuotta ja juuri mitään valittamista ei ole ollut. Eihän se mikään jatke olekaan, mutta kun en sellaista tarvitsekaan :), kun perhekin on jo kasassa.

Autoa hankkiessa luin kasan kaiken maailman arvosteluja mittareiden sijoittelusta ja sen "inffo näytön" epäkäytännöllisyydestä. Itseäni ei pätkääkään ole häirinnyt mittareiden sijoittelu. Inffo-näytöstä säädettäviä asioita en ole vielä nähnyt tarpeelliseksi säätää ajon aikana. Kukapa sitä esim. näytön kieltä vaihtaa kesken ajon. Kaikkia Inffo-näytön eri näyttötiloja voi kyllä pyörittää siinä näytössä ihan ratissa olevilla napeilla.

Autollani ei hirveästi ole ajeltu, mutta ei siinä ole ollut ensimmäistäkään vikaa. Kaikki mahdolliset varusteet ja automaatit autosta löytyy. Peruutuskamera on loistava keksintö ja se yksinään sitoo minut luultavasti Primeraan, ainakin kunnes se tulee muihinkin autoihin. Auto on kokoluokassaan sekä hinnaltaan, että varustelultaan selvästi paras.

Valittamista jos hakee niin pari asiaa ottaa pattiin. Toinen on se, että mittarivalot eivät syty, mikäli valoja ei itse käännä päälle. Samalla tulilasinpesunestettä alkaa tuhlautua myös valoille. Toinen on tuo ilmeisesti juuri alustasta johtuva taipumus hakeutua uriin. Tämän vuoden malliin on mittarivalot pistetty toimimaan kuten haluankin ja alustallekin on tehty jotain remonttia. Lisäksi vakiovarusteisiin on lisätty luiston- ja sutimisenesto.

Myyjäkin soitteli tänään ja ehdotteli kärryn vaihtoa uuteen, joten taidanpa mennä juttelemaan. Pyyhkijän sulatkin on ihan paskana, joten ne saisi siinä samalla vaihdettua toimiviin.
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katsastusraportti paljastaa suuret laatuerot

Viestin lähetti Rööri
No helvetti, siinähän se syy sitten olikin. Minulla kun on viimeiset 17 vuotta ollut jotenkin niin tyttömäinen olo, mutta nyt kun tulit mainninneeksi, niin tottahan tuo on ollut Audin "vika".

Riennänkin nyt mitä pikimmin Fiat Panda-kauppaan, jotta saan taas tuta, mitä on olla Äijä!

Oliko muita jalan?

ei välttämättä äijää, mutta on toi niin hassunnäköinen härveli että nimenomaan ulkonäön perusteella tollaisen joku voisi olettaa juuri tällaisiksi talvikeleiksi alleen tempaisevan, jos ykkösautolla ei huonon aurauksen takia juurikaan pysty/viitsi ajamaan/pysäköimään. Panda SUV

Sopii kaikenlisäksi myöskin mainosautoksi jollekin firmalle.
EDIT: Onko tossa Ronald McDonaldin seuraava työsuhdeauto?
 

Gordon Gecko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti scholl
En ole RAV4:ta testannut, mutta muovisen ja heppoisenoloinen se on. En nyt niin mielettömästi eri maastureita tai katumaastureita ole ajanut, mutta viimeisen 14 vuoden aikana on kokemusta tullut ainakin seuraavista: Blazer S-10 4x4, Cherokee Limited 4,0 4x4, X5 3,0DA, Cayenne S (vain koeajoa, ei ostettu sitä), Touareg V10TDI, Hummer H1 (vain lyhyesti kun ei k-a-korttia) sekä muutama pick-up päälle. Eikä ykskään ole ollut sellainen, että olisi tuntunut, että olisi tehnyt mieli ajaa mielummin Ravilla.


Aika mielenkiintoinen tuo sinun city-maasturi listasi... Vähintään puolet noista vois kyllä luokitella ihan oikeiksi maastureiksi, tai tämähän on vain minun mielipide. Tosin olis kiva nähdä mitä vehkeitä sun maasturilistalles pääsee...

Ymmärän hyvin, että esim. Touareg, Hummer ja Cayenne tuntuivat mielekkäämmiltä kuin RAV4. Jos nämä neljä laitettais riviin, niin kyllä minäkin sieltä jonkun mun poimisin kun RAV4:sen. Mun mielestä nämä vehkeet painii vaan ihan eri sarjassa verratuna RAV4:ään (tästä kertokoon n. nelinkertainen hinta verratuna RAV:iin), vai oletko oikeasti eri mieltä? Sitten kun RAV4 korvataan Land Cruiserilla (joka sopii ehkä hiukan paremmin tuohon sinun listallesi) ja autoa ostetaan ihan omilla rahoilla, niin voi olla, että tulee vähän tiukempi vääntö...

Itseäni RAV:ssa mielyttää lähinnä ulkonäkö, verrattuna esim. Hondan CR-V ja HR-V laitoksiin. Automaattia en ole edes ajanut, mutta kyllä se manuaali aika pirteästi liikkuu ja ohjaus on kyllä helkkarin mukava kaupunkioloissa... Toisaalta tämäkin oli vaan minun mielipide asiasta ja erittäin todennäköisesti olen väärässä ainakin jonkun mielestä...
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Scholl puhuu ökymaastureista ja Gordon puhuu citymaastureista. Eihän noilla nimityksillä ole eroa hinnassa kuin vaivaiset palttiarallaan 50 000- 60 000 euroa.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Työsopimuksen mukainen autonvaihtoaika koitti, siis vaihdettava olisi jos omalla haluaa ajaa.
Kokemukset autoliikkeistä ovat taas vaihtelevia:hyvästä oikein huonoon.Lisäksi olen itse aika hankala ja äkkiväärä asiakas jos en ole tyytyväinen ja joskus muutenkin.
Sähköposteilla aloittelin tunnustelut jo marraskuussa,mutta eipä tärpännyt.Tammikuussa lähti kyselyitä runsaasti,vastausprosennti oli hyvä ja arviot vaihtosummasta ihan älyttömän kaukana toisistaan.Neljä kiinnostavinta kävin katsomassa,kokemukseni kiinnostavimmasta autosta lähtien:
1. Juuri haluamani tehokas nelivetofarmari. Olen hallissa ainoa asiakas.Tutkin autoa yli 10 minuuttia.Kopeissa on myyjien näköistä porukkaa.Pari pukuheppua lisäksi tuijottaa yhdessä ikkunasta ulos.Yritän vielä katsekontaktia moneenkin suuntaan ja häivyn.
2. Myyty
3. Citymaasturi 1. Koeajan.Meluisa muovipulkka.Hyvä tarjous ja hyvä myyjä.Olisin häneltä ostanut mielelläni.
4. Citymaasturi 2. Vanha malli,mutta ajattelin tsekata.En tykännyt,mutta myyjä lupasi etsiä tuoretta.Soitti jo samana päivänä ja lupasi palata pian asiaan. Tästä on nyt 2 viikkoa.

Auto edelleen vaihtamati.Ajattelinkin vähin äänin jatkaa Camryllani on se vaan niin hyvä.
Ja pistetäänpä tähän vielä:Muovipulkka oli RAV 4.Aivan kamala tutiseva mölykone.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti tombraider
Scholl puhuu ökymaastureista ja Gordon puhuu citymaastureista. Eihän noilla nimityksillä ole eroa hinnassa kuin vaivaiset palttiarallaan 50 000- 60 000 euroa.

Citymaastureita on mielestäni kaikki SUVit, joilla ei lähdetä maastoon samoamaan.
Eli siis ihan jostain halvasta Lantikan Freelanderista Cayenne Turboon saakka.

Ne on eri pelejä, joita ei käytetä kaupunkiajoon ja muuhun kruisailluun, vaan joilla harrastetaan kunnon maastoajoa.

Öky on urposana, jota en ymmärrä. Se on joku perushaukkumanimi, joita demarit tunkee joka väliin peruskestokulutushyödylleistä puhuttaessa. Ei se voi olla hinnasta kiinni, jos puhutaan absoluuttisesti parhaasta citymaasturista. Jos joku on parempi, on luonnollista, että se on kalliimpi. Asiakkaan pitää siinä vaiheessa miettiä paljonko laittaa rahaa maastureihin ja paljonko muihin asioihin.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Gordon Gecko
ja autoa ostetaan ihan omilla rahoilla, niin voi olla, että tulee vähän tiukempi vääntö... [/B]

Eikös autot yleensä osteta omilla rahoilla. Tai no voihan olla, että pappa betalar, mutta tuskin se nyt hirveästi vaikuttaa siihen. Sama asiahan se on, että laitat fyrkkaa johonkin nautintoaineeseen, mikä tossa tapauksessa on auto. Jollekin toiselle se voi olla kokaiini, kolmannelle maailmanympäri reissailu, neljännelle kellot ja korut, viidennelle kämpät ja muut vastaavat. Meitä on moneen junaan.



Viestin lähetti Gordon Gecko
Aika mielenkiintoinen tuo sinun city-maasturi listasi... Vähintään puolet noista vois kyllä luokitella ihan oikeiksi maastureiksi, tai tämähän on vain minun mielipide. Tosin olis kiva nähdä mitä vehkeitä sun maasturilistalles pääsee...


ei vaan sanoin, että ton verran on kokemusta maastureista, mutta koska ns. citymaastureitakin listalla on X5, Cayenne S ja Touareg niin jotain voi sanoa väitteeseen siitä, että RAV4 olisi paras
 
Viimeksi muokattu:

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti scholl
Citymaastureita on mielestäni kaikki SUVit, joilla ei lähdetä maastoon samoamaan.

Väärä määritelmä.

Kirjoittamasi perusteella "oikeita" maastureita ei ole olemassakaan. Ainakaan keskituloiselle.
Äveriäälle kaikki (city-) maasturit sensijaan ovat maastureita. Ei tää oikein toimi...

Mitä jos sanottaisiin "oikean" maasturin määritelmiksi vaikka alennusvaihteisto, erillisrunko ja lukot vähintään yhdelle akselille. Tai ainakin kaksi kolmesta edellämainitusta? Muista heebeleistä plussaa...
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Schwalbe
Väärä määritelmä.

Kirjoittamasi perusteella "oikeita" maastureita ei ole olemassakaan.

onhan lantikan defenderit ja monet muut sairaan halpaa kamaa ja oikeita maastureita. Sen sijaan joku X5 ei maasturi ole, vaan itse asiassa tehtaankin mielestä SAV (sport activity vehicle)
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti Schwalbe

Mitä jos sanottaisiin "oikean" maasturin määritelmiksi vaikka alennusvaihteisto, erillisrunko ja lukot vähintään yhdelle akselille. Tai ainakin kaksi kolmesta edellämainitusta? Muista heebeleistä plussaa...

Harvassa Sport Utility Vechilessä taitaa noita mainitsemasia "varusteita" löytyä, eli sinällään Schollin määritelmäkin on ihan kohdallaan. Vai tuleeko mieleen SUV(citymaasturi) josta nuo mainitsemasi heebelit löytyvät.

Toyotan Land Cruiser
Hummer H1
Mercedes-Benz G-sarja nyt ensimmäisenä tulee mieleen oikeista maastureista.

Näitä isoja jenkkimaastureita ainakin minä kutsun tuttavallisesti möhkömaastureiksi.

-ipa rules
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti scholl
onhan lantikan defenderit ja monet muut sairaan halpaa kamaa ja oikeita maastureita. )

Ja kuten sanottua keskituloinen ei pidä 43640,- euron hinnat alkaen Defenderiä niin "sairaan halpana" autona, että sillä lähdettäisiin umpimetsään offroadia harrastelemaan. Voipi tulla naarmuja.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jos määrittelee samaan kastiin RAV4:sen ja Cayannen Turbon, niin Micra ja 300C V8 HEMI kuuluu sitten samaan kastiin eli henkilöautoihin. voiko noita nyt edes verrata keskenään?
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti tombraider
Jos määrittelee samaan kastiin RAV4:sen ja Cayannen Turbon, niin Micra ja 300C V8 HEMI kuuluu sitten samaan kastiin eli henkilöautoihin. voiko noita nyt edes verrata keskenään?

Juu, ja mun mielestä Toyota Corolla 1.6 ja Porsche 911 Turbo on ihan samassa luokassa. Pienikokoisia henkilöautojahan ne on molemmat.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
ESP & ASR, Tupakointipaketti, Radio + CD-soitin, Kevytmetallivanteet, Vakionopeudensäädin, Metalliväri
----------------------------------------------------------------------------

Ylläoleva on suora lainaus Autotalli.comin myynti-ilmoituksesta.
Mikähän lienee ´tupakointipaketti´?
 

Jokke

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Katsastusraportti paljastaa suuret laatuerot

Viestin lähetti ZOOM
Ja itse ajat millä?

Onnellisena Audin omistajana voin sanoa, että sellaisia ajo-ominaisuuksia, joita Audi tarjoaa, ei ns. muista "tehdasautoista" löydy (Ei BMW:stä taikka Mersustakaan)... kokemusta kaikista merkeistä. Ja minä olen tässä nyt ehdottoman oikeassa, koska väitteeni perustuu vain ja ainoastaan omaan kokemukseeni!

Mä väitän vastaan koska mulla on bemari. Kävin kyllä autoa viimeksi vaihtaessani testaamassa A4 avantin, mutta tykkäsin enemmän 300-sarjalaisesta joten otin sellaisen. Eipä audissakaan isompaa moittimista ollut, ehkä vähän epämiellyttävämpi ajaa ja kovempi sisämelu. Nämähän ovat tietysti makuasioita joista pitää kiistellä.

Niin ja jos hinnoista puhutaan, niin ovathan BMW, Audi ja MB kalliita ja yliarvostettua, ainakin siis köyhien mielestä. :-D Muahahaa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
ESP & ASR, Tupakointipaketti, Radio + CD-soitin, Kevytmetallivanteet, Vakionopeudensäädin, Metalliväri
----------------------------------------------------------------------------

Ylläoleva on suora lainaus Autotalli.comin myynti-ilmoituksesta.
Mikähän lienee ´tupakointipaketti´?

Jotkut automerkit ovat alkaneet ns. vakiomallina myymään autoa jossa on tupakansytyttimen tilalla tavallinen 12v pistoke ja tuhkakupin tilalla pieni säilytyslokero. Erikseen tilaamalla saa sitten "tupakointivarustuksen". Itse pitäisi hyvin todennäköisenä, että tällaisessa autossa on poltettu.

-ipa rules
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti scholl
Eikös autot yleensä osteta omilla rahoilla. Tai no voihan olla, että pappa betalar, mutta tuskin se nyt hirveästi vaikuttaa siihen.

Kyllähän tänä päivänä työsuhdebilikankin hankkija miettii mistä mallista eniten saa rahalle vastinetta.
Näissä pohdinnoissa auttaa autoliikkeiden business-malllistotn ja passelit 850 € varustepaketit.
 
Monet sauhuavat täällä autojen ajettavuudesta: merkki B on parempi kuin merkki A, koska se on niin hyvä ajaa. Ookoo, mutta kuinka tuo ajettavuus tai hyvät ajo-ominaisuudet määritellään?

Makuja kun on monia tämänkin asian suhteen. Joillekin hyvä ajettavuus on sitä, että auto etenee moottoritiellä vakaasti kuin panzerwagen. Toinen taas nauttii autosta, joka taittuu halukkasti tiukkoihin mutkiin. Joku haluaa autoonsa nopean ohjauksen, toisen mielestä samainen auto on levoton suoralla tiellä.

Itse olen nauttinut eniten vanhempien italialaisten sekä erään baijerilaisen merkin takavetoisten mallien ajamisesta. Nykyisellä etuvedollakin tulee muutama kerran kesässä käytyä moottoriradalla merkkikerhon mukana, mutta kohtuullinen hevosvoimamäärä ja etuveto eivät niissä olosohteissa ole mikään paras yhdistelmä.

Kuinka sinä määrittelet hyvät ajo-ominaisuudet?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Nännimäinen
Kuinka sinä määrittelet hyvät ajo-ominaisuudet?

Perheellisenä kun välttelee ääritilanteita, niin eipä noissa normaalinopeuksissa isoja eroja huomaa.
Koeajoin äskettäin paljon parjatun Almeran, mutta minusta se vaikuttu ihan normikärryltä ajettavuuden suhteen.
Olisin voinut varsin hyvin valita Almeran, mutta huoltosopimuksen rajaaminen maksimissaan kolmeen vuoteen oli yksi syy valitsematta jättämiseen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti tombraider
Jos määrittelee samaan kastiin RAV4:sen ja Cayenne Turbon

En ole edes ajanut Cayenne Turboa, mutta kun kerran näin miten sellainen lähti liikennevaloista "hiukan ripeästi", niin ns. unelma-auto on sen jälkeen ollut mainittu Porsche..
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Nännimäinen
Kuinka sinä määrittelet hyvät ajo-ominaisuudet?

Itse kuulun ainakin luokkaan "ei kompromisseja". Auton täytyy olla ketterä, mukava, vakaa, tehokas (vääntävä) ja tunnokas ajaa tiukoilla vuoristoteillä, sen täytyy olla vakaa, mukava ja jämäkkä ajaa autobahnilla. Itse asiassa olen havainnut että "tosi" hyvissä autoissa meno vaan paranee koko ajan:

- Kurvaat vuoristotielle, ensimmäinen mutka, lyhyt suora, jarrutus, toinen mutka, S-mutka, taas kiihdytys loivassa kaarteessa ja jarrutus, neulansilmä, ärjyvä kiihdytys jyrkkään ylämäkeen. Tunnet että "tämä autohan on suorastaan tehty näille teille ja tämmöiseen ajoon, WAU!"

- Sitten hurautat takaisin autobahille, ja kiihdytyskaistalta poistuessasi mittari huitoo kevyen kaasunpainalluksen jälkeen jossain 140-160km/h, otat rennon asennon, nautit hiljaisuudesta, mukavasta+ripeästä matkanteosta, laadukkaasta kosketuksesta tiehen, ja tunnet että "TÄHÄN hommaanhan tämä auto vasta onkin tehty!".

- Sitten takaisin alppitielle, ja jälleen sama elämys, "ei, kyllä sittenkin auto sopii vielä paremmin tänne kurvaisille teille..."

- Jnejnejne.

Siinä kohtaa tiedän että olen täysin tyytyväinen auton ajo-ominaisuuksiin.
 

Kapo

Jäsen
Jeesatkaa miestä mäessä..

Itse en ole autonostopuuhissa, mutta arvatkaas kuka on...TaDaa! tuleva anoppihan se on työsuhdeautoaan vaihtamassa ja sai jostain päähänsä, että tällainen nuori kloppi tietää varmasti kaiken autoista. Mutta kun ei tiedä, joten tarttis hiukan apua että pääsisi vähän paremmin väleihin sen kanssa.. Eli vaihtoehdot ovatten C5 Break ja Vectra Wagon. Nämä on oikeastaan ainoat vaihtoehdot koska heillä on niin julmetun iso koiraeläin, ettei se+tavarat mahdu mihinkään pikkufarkkuihin. Nyt kaikki ne, joilla on kokemusta näistä autoista anopintaivutustalkoisiin. Eli miten on toiminut, millainen ajaa, varustelu jne.. kittokset etukäteen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös