Autoiluketju

  • 3 310 228
  • 18 978

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Analyytikko_
Ford Mustang 2005, ai jai, kun on nätisti muotoiltu keula. Tulee vanhat 60-luvun keulat mieleen, kun tuota katselee.

Kaunis on tuo uusi Mustangi, mutta siihen se sitten jääkin, en suosittele ostoa. Edellisen version Mustangeissa oli suora taka-akseli, eli ei erillis-jousitusta. Vain tehokkaimmassa Cobra-mallissa oli erillisjouset, ja ihan jees käsiteltävyys.

Mitenkäs sitten tämä uusi? Ford tekee tämän UUDENKIN mallin sillä samalla suoralla taka-akselilla, mukaanlukien se joskus esiteltävä Cobra-versio, koska erillisjousitus tulisi liian kalliiksi!!! Vain amerikoissa "osataan" rakentaa autoja näin hienosti. Tietysti jos joku ajaa mielellään kiikkerällä trampoliinilla niin siitä vaan, mutta itkettää ihan GM:n puolesta.

Meikäläisellä parannus kevään autokuumeeseen löytyi tuolta Geneven autonäyttelystä jossa tuli käytyä eilen. Tuli sen verran yliannostusta autoihin ja niiden nippeleihin ja nappeleihin että vähään aikaan ei tee edes mieli miettiä niitä. Yleisesti voisi silti sanoa että kovastipa kaikki valmistajat yrittävät vääntää niitä autojaan samaan muottiin, todella erilaiset ja innovatiiviset ratkaisut ovat kiven alla. Muutenkin jouduin toteamaan kollegani kanssa että eipä tuo automaailman kuumin kärkikään kovin kummallisia nykyään tarjoa, lähinnä haukotuttaa.

Tulin lopulta siihen tulokseen että itselläni on vähän helvetin hyvät autot, eikä mitään tarvettaa vaihtaa ole vielä ainakaan muutamaan vuoteen.

Ja uudet Audit eivät lämmittäneet meikäläistä yhtään, liian saksalaisen tylsän näköisiä sisältä, ei herätä mitään omistamisen halua. Eli hautaan Audi-vaihtoehdon omalta osaltani tähän.

Oikeastaan koko näyttelyn säväyttävin kokemus oli Ladan esillepano. Itse autoista viis, mutta yhdellä "respan" tytöllä oli todella antoisa kaula-aukko ja hyvät tissit.
 
Viestin lähetti Carlos
Ford tekee tämän UUDENKIN mallin sillä samalla suoralla taka-akselilla...

... mutta itkettää ihan GM:n puolesta.

Onkos tassa joku juju? Mitenkas se General Motorsia itkettaa jos Ford tekee huonon auton?
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti hermosillo
Jotenkin tuossa on onnistuttu säilyttämään vanhanajan komea muotoilu. Kaunista.

Voi olla että olen väärässä, mutta olen saanut sellaisen käsityksen että mustangit olivat aikoinaan suunnattu nuoremmille kuljettajille, joilloin hinta ja varustelutaso olivat sieltä alhaisimmasta päästä.

Kyllä oikeassa olet, lukaisin tuota Lee Iacoccan omaelämänkertaa ja siinä mainittiin "Mussen" hinnaksi sen tullessa markkinoille 2368 dollaria ja monet ostivat alkuperäiseen Mustangiin vielä lisävarusteita n. 1000 dollarilla. Tietysti rahan arvo oli vähän eri kuin nyt, mutta tarkoituksena oli tehdä edullinen, urheilullinen ja nuorille kuljettajille suunnattu menopeli. Ja tässähän onnistuttiin loistavasti.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Carlos, varmaankin tarkoitit itkettää Fordin puolesta eikä "Yleisten Moottoreiden".

No joka tapauksessa kiitos tiedoista, Mustangin osto ei nyt aivan lähitulevaisuudessa opiskelujen vuoksi ole ajankohtaista, mutta katsellaan sitten valmistumisen jälkeen.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Re: Re: Citroen C2 VTS

Viestin lähetti Bluesbrother
VTS:n sahkot on pelittanyt taysin ongelmitta. Aikaisemmassa VTR:ssa takaluukun sahkolukko paleltui aina kun oli hieman enemman pakkasta. Nyt on ilmeisesti saatu vika korjattua naihin sporttimalleihin. Autolla on herkku ajella ja vauhtia loytyy.

Kyllä, auto oli varsin mainio ajettava. Eikä tässä edes tämä digitaali mittaristo osoittanut häiritseväksi toisin kun C4 VTS mallissa. C4 mittaristo oli todella sekava, mittaristoa on ripoteltu pitkin poikin sinne tänne. Ei hyvä.

Viestin lähetti Bluesbrother
Xsara VTS on todennakoisesti paljon pippurisempi kuin C2 VTS.

Valmistajan mukaan C2 VTS pitäisi lähteä tykimmin 0-100, (C2 8,2sec & Xsara VTS 8,7sec), mutta C2 jälkeen kun hyppäsi omaan autoon tuntui se niin paljon voimaakkaalta siihen 1.6 verrattuna.

Viestin lähetti Bluesbrother

Kovilla pakkasilla auton alumiininen vaihdekepin nuppi on aivan jarkyttavan kylma, hanskat on oltava.

Täysin totta. Oli muuten aikasta helevatan kylmä nuppi kun oli siinä pakkasessa seisonut jonkun tovin.

Viestin lähetti Bluesbrother

Ajotietokonetta ei todennakoisesti markkinoida, koska se on aika simppeli. Lahinna se vain laskee bensan kulutusta ja arvioi kuinka pitkaan tankissa olevalla polttonesteella viela ajelee sen hetkisella kulutuksella jne.

Jep, siinähän se olikin nopeusmittarin kanssa samassa. Ihmettelen että sitä ei juurikaan missään mainita, samat asiat siitä löytyy kun Xsaran ajotietokoneesta.

Viestin lähetti Bluesbrother

Olen todella tyytyvainen autoon kaikin puolin. Nyt kun on vahan aikaa ajellut niin sita vain toivoisi viela lisaa tehoa.

C2 VTS Xsaran VTS koneella olisi loistokas yhdistelmä :)
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Re: Citroen C2 VTS

Viestin lähetti MetalMac


Jep, siinähän se olikin nopeusmittarin kanssa samassa. Ihmettelen että sitä ei juurikaan missään mainita, samat asiat siitä löytyy kun Xsaran ajotietokoneesta.

Ainakin Sensodrivella varustetuissa VTR:ssä ajotietokone on lähes vaikkapa Bemarin luokkaa. Ainoa mikä siitä näytöstä puuttuu, on lämpömittari ja kello. Löytyy tripin lisäksi keskinopeus, hetkellinen kulutus, keskikulutus ja se paljonko voi ajaa tankilla vielä kilsoja. Eli kyllä se tosiaan määritelmien mukaan pitäisi olla ajotietokone.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt se sitten selvis.
Tänään käytin autooni nosturilla ja hellästi katalysaattoria nyrkillä hierottiin. Ihana helinä kuului. Pidemmän aikaa olin jo epäillytkin kyseistä vikaa, kun auto tuntui laiskalta ja moottorijarrutuksessa pieni helinä kuului muuten niin hyvin äänieristettyyn koppiin sisälle.

Nyt tässä pohditaan sitten, että kehtaisiko tuolla vielä ajaa ja siirtää hieman menoerää tuonnemmaksi. mieli kyllä tekisi käydä tilaamassa walkerin katti ja laitattaa paikalleen. Yllätyksenä tuli myös, että koko pakoputkisto (puhunkohan nyt oikeilla termeillä?) on yhteinäistä. Eli katti ja molemmat äänenvaimentimet. Rälläkällä paloiksi ja uudessa osassa on ilmeisesti jonkin sortin levitys, että se sopii ilman suurempia hitsauksia?

Bensaa on myös tuntunut viime aikoina kuluvan pirusti. Onkohan vain luulotautia vai voiko pieni tukkeuma katissa nostaa paljonkin kulutusta?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tässä vaihtoehto uudelle Mustangille?

Joo, ja sitten takaisin maan pinnalle. Autokuume on ollut kohtalainen jo jonkin aikaa, vaikka alla on tähän elämäntilanteeseen lähes paras mahdollinen menopeli. Xsara Picassoon mahtuu viiden matkustajan lisäksi vauvan vaunut sekä matkatavarat oikein hyvin, ja varustelukin on kohdallaan. Mutta kun vain tekee mieli uutta kärryä! Kunhan vain taloudellinen tilanne alkaa vakiintua, saatan tehdä järjettömän ratkaisun suurella tunteella ja vaihtaa auton. Toiveissa olisi joku sporttinen farkku, kuten Mazda 6. Kuinka iso tavaratila niissä on, mahtuuko rattaat heittämällä vai pitääkö asetella?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Palattuani Miamista ja selattuani siellä autojen hintoja ei voi kun itkeä. Möhkömaastureita suorastaan tyrkytetään siellä pilkkahintaan ja bensanhinta on sen verran alhainen, että siitä ei kannata välittää (38-45 eurosenttiä/ litra) oli gason hinta Floridassa.

Uusia Mustangeja näkyi yllättävän vähän sillä luvuksi jäi neljä kappaletta - pirun hienoja olivat. Itsellä oli alla Buick Le Sabre 3,4 litraisella kutosella joten kateeksi kävi kaikkia kasin koneella jyrskytelleitä. On muuten käsittämättömän surkea alustassa tuollaisessa Buickissa. 70 mp/h highwaylla viisi päällä ja jo kaistanvaihto sai aikaan tunteen auton kaatumisesta.

-ipa rules
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti sampio
Tässä vaihtoehto uudelle Mustangille?

Miksi ihmeessä legendaarisesta Chargerista on tehty tuollainen neliovinen "perheauto"? Etuviistosta tuo näyttää Chryslerin 300 C:ltä ja perä on kyllä myös tosi mielikuvitukseton. En varmasti osta ;)

Vanha kunnon Chargeri
 

HOOPEEKOO

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vw Golf 2.0 Tdi DSG

Ajoin ekaa kertaa DSG-vaihteista autoa ja ainakin tossa Golffissa toimi loistavasti! Mites Octavian vastaava? Oon hankkimassa uutta tai uuden karheeta autoa ja mietiskelen Audin (A4), VW:n (Golf) ja Skodan (Octavia) välillä et mihin päätyis. Noista autoista vois heittää kokemuksia tänne, thanks!
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Vw Golf 2.0 Tdi DSG

Viestin lähetti HOOPEEKOO
Ajoin ekaa kertaa DSG-vaihteista autoa ja ainakin tossa Golffissa toimi loistavasti! Mites Octavian vastaava?

Eiköhän se toimi ihan samalla tavalla, kysymyshän on samasta laatikosta :E
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Autokuumetta kai tämäkin, mutta auto pitäisi saada sisältä mahdollsiimman puhtaaksi - eli kevätkuntoon.

Mites tuollaiset kankaiset matot saa mahdollisimman puhtaiksi ja uuden näköisiksi? Harjaa ja mäntysuopaa?
 

Särki

Jäsen
Kevät siivousta suunnitellessa, kysynpä neuvoja/niksejä tuttuun ongelmaan. Eli kuinka saa tupakanhajun auton verhoiluista pois?

Vaihdoin vuodenvaihteessa autoa, jossa oli polteltu sisällä ja ensi töikseni pesin auton istuimet ja katon pesuvaahdolla (valkoinen vaahto joka levitetään penkkiin ja hangataan istuimiin ja annetaan kuivua, jonka jälkeen imuroidaan moska pois). Tämän operaation jälkeen haju lähti osittain pois, mutta auringonpaisteessa seistyään tupakanhaju on selvästi havaittavissa. Kokeilin myös hajukuusta, joka sai roikkua kaksi päivää, kunnes löysi itsensä roskiksesta haistuaan vielä pahemmalta kuin tupakanhaju. Onko tähän vaivaan olemassa jokin hyvä keino saada hajut lopullisesti pois?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Ota Särki yhteyttä johonkin autojen meikkaamoon.
Kyllä häviää hajut ja maalinkin saa kiiltämään todella hienosti.
Mitään aivan halpaa lystiä se ei ole,mutta..elämä on.
 

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
No nyt se eka auto on sitten hommattu! Tosin
en oo vielä ajanut tätä kulkuneuvoa itse vaan
luotan muiden asiantuntemukseen. Toyota Yaris
vm 2003, 56 tkm ajettu ja myyjä on kautta rantain tuttu
ja luotettava. Ai niin ja merkillä niin väliä kunhan auto on
punainen=).
 
Viestin lähetti sampio
Toiveissa olisi joku sporttinen farkku, kuten Mazda 6. Kuinka iso tavaratila niissä on, mahtuuko rattaat heittämällä vai pitääkö asetella?

Kuutosen ruuma on muistaakseni kohtuullisen suuri. Omaan, huomattavasti pienempiperäiseen farmariinikin Emmaljungat menevät lähes heittämällä pyöriä irrottamatta. Ja vaunujen päällehän saa sitten lastattua vaikka mitä, kun tavaratilan suojapeitteen rullaa sivuun.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti flatfoot
No nyt se eka auto on sitten hommattu! Tosin
en oo vielä ajanut tätä kulkuneuvoa itse vaan
luotan muiden asiantuntemukseen. Toyota Yaris
vm 2003, 56 tkm ajettu ja myyjä on kautta rantain tuttu
ja luotettava. Ai niin ja merkillä niin väliä kunhan auto on
punainen=).

Samalla hinnalla olisit varmana saanut yksityiseltä henkilöltä 5-6 vuotta vanhan auton, missä ois ollu reippasti enemmän tehoo ku jossaan Yarikses (varmana vaikka sit punasen : D). Ite en ikinä suostuis ajamaan 1.6:ta (mieluiten väh. 1.8) pienemmällä koneella. Eihän Yariksella pääse mihinkään, mutta jos ei ulkonäöllä ja suorituskyvyllä ole väliä, niin sitten.


Mutta kevät ja autokuume todellakin sopivat yhteen. Itse aloitan oman autoni kunnostamisen heti kun piha ja maa ovat sulaneet ja kuivuneet. Sitten kun pölyt ja hiekka lakaistaan vielä kaduilta pois, niin on se ajaminen auringossa nannaa puuhaa. Kortti kylläkin tulee vasta parin viikon päästä... DAMN!
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Violaattori
Ite en ikinä suostuis ajamaan 1.6:ta (mieluiten väh. 1.8) pienemmällä koneella. Eihän Yariksella pääse mihinkään, mutta jos ei ulkonäöllä ja suorituskyvyllä ole väliä, niin sitten.

Miksi vielä ihmetellään että tiellä sattuu ja tapahtuu nuorille kuskeille liikaa? Olis ihan hyvä jos harjoittelis niillä karvaooppeleilla ja 45 hv:n tehoilla vähän. Uskoisin että tiedän sinua paremmin että kyllä tuolla Yariksella pääsee ihan yhtä hyvin kuin jollain mukanopealla thyyning-autolla. En tosin ole kokeillut, mutta liikenteessä olen niitä niin monta nähnyt.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti pasil
Miksi vielä ihmetellään että tiellä sattuu ja tapahtuu nuorille kuskeille liikaa? Olis ihan hyvä jos harjoittelis niillä karvaooppeleilla ja 45 hv:n tehoilla vähän. Uskoisin että tiedän sinua paremmin että kyllä tuolla Yariksella pääsee ihan yhtä hyvin kuin jollain mukanopealla thyyning-autolla. En tosin ole kokeillut, mutta liikenteessä olen niitä niin monta nähnyt.

Eli tiedät siis että koneen teholla ei ole mitään väliä siihen että kuinka nopeasti pääsee liikkeelle? Itse nyt olen pari vuotta autoja laitellut, enkä puhu pelkästään mistään korin tuunaamisesta vaan koneen laitosta ja niillä vehkeillä kyllä pääsee nopeammin kuin joillain nuhapumpuilla. Yhdellä tuttavallani on aivan uusi Yaris ja todettu on että sillä ei kyllä pääse mihinkään, joten se faktoista. Lue huvikses vaikka TM:n uusien autojen vuosiopas ja käännä takasivuille, etsi Toyota Yaris ja katso kiihtyvyys 0-100 km/h (HUOM! ei sitten T-Sport). Esimerkiksi Helsingin suuntaisella joka aamuisella autoruuhkalla on varmana kiva olla vähän ripeämpi auto alla, niin pääsee pienempiikin väleihin eikä myöhästy aina töistä. Heh.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Violaattori

Määrittele ripeä? Alle 6 sek. 0-100 km/h? Ja kyllä sitä karvakadetilla on päässyt liikenteeseen ihan hyvin liittymään, eikä nyt niin ole tarvinnut jaloissakaan olla Suomen nopeusrajoituksilla. Eihän nykyinenkään kulkine mene kuin ~8.5 sek 0-100 km/h, siltikään ei ole koskaan tarvinnut ns. vetoja antaa liikenteeseen liittyessä. Kovin on sulla hassut käsitykset liikenteestä, mutta olkoot.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti pasil
Kovin on sulla hassut käsitykset liikenteestä, mutta olkoot.

Ajokortittomilla usein on.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti msg
Ajokortittomilla usein on.

No kato, sait sanottua ne sanat mitä itse pitkään tapailin mutten jostain syystä saanut välitettyä niitä kymmensormijärjestelmälle. Kiitos.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Violaattori
Kortti kylläkin tulee vasta parin viikon päästä... DAMN!

Viestin lähetti Violaattori
Esimerkiksi Helsingin suuntaisella joka aamuisella autoruuhkalla on varmana kiva olla vähän ripeämpi auto alla, niin pääsee pienempiikin väleihin eikä myöhästy aina töistä. Heh.

Tästä tulee vielä hyvä.

Siellä Helsingin ruuhkissa ei tee ripeällä autolla yhtään mitään.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti pasil
Määrittele ripeä? Alle 6 sek. 0-100 km/h? Ja kyllä sitä karvakadetilla on päässyt liikenteeseen ihan hyvin liittymään, eikä nyt niin ole tarvinnut jaloissakaan olla Suomen nopeusrajoituksilla. Eihän nykyinenkään kulkine mene kuin ~8.5 sek 0-100 km/h, siltikään ei ole koskaan tarvinnut ns. vetoja antaa liikenteeseen liittyessä. Kovin on sulla hassut käsitykset liikenteestä, mutta olkoot.

8.5 sekuntia onkin ihan hyvä kiihtyvyys ja se nyt melkein on jo ripeä, mutta kun alkuperäinen aihe eli Yaris kiihtyy siinä 13 sek, niin sillä ei paljoa juhlita. Mutta joku vanha vakio karvaooppeli, mistä puhuit vetää samat varmaan 3 sekuntia vielä Yarista hitaammin. Enkä väittänyt etteikö hitaallakin autolla pääsisi perille ajoissa, mutta ääritilanteissa sellaisten autojen tehot vain eivät riitä. Onhan se ny mukavampi päästä vaikkapa 3 minuuttia aikaisemmin pieneen väliin joltain sivutieltä ilman kiihdytyskaistaa (mitä nuo vehkeet tarviikin) kuin sen sijaan odottaa isoa väliä mihin uskaltaa mennä.

PS. Enkä sitten ole kehunut omia ajotaitojani ylivertaisiksi. Varmaan osaatkin ajaa minua taitavammin liikenteessä (suljetut radat ovat sitten eri asia) ja kokemuksen ansiosta osaat liikkua liikenteessä sujuvammin, mutta kyllä minullakin käsitykset on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös