Autoiluketju

  • 3 227 952
  • 18 609

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Re: Niin aina

Viestin lähetti SergeiK
Ja sitten hän jatkoi kertomalla koko Nissan brändin olevan suunnattu ainoastaan vanhuksille ja purskahti itkuun. Pidit häntä viisi minuuttia tiukasti sylissäsi, kunnes nyyhkiminen lakkasi. Vai mistä sitten keksit koko Nissanin brändin perustuvan vanhusten mielyttämiseen?

Juuri näin ja sitten annoin nessun jotta myyjä sai pyyhkiä silmänsä - luetaan niitä tekstejä! Seuraappa niitä Almerakuskeja liikenteessä - tarvittaessa voidaan tehdä vaikka markkinatutkimus, :-) Minähän kirjoitin, että ainakin Almeran myynti joudutaan segmentoimaan tuonne ikärekisterin yläpäähän. Muotoilu ei sinällään ole huono, mutta alusta sieltä jostain. Vanhan korimallin Almera 2,0 Gti:ssä oli eri alusta kuin vakiossa ja sitä olikin ihan mukava pyöritellä.

Primerahan taitaa tällä hetkellä olla luokkansa suurimpia ja halvimpia (ellei jopa halvin) malleja joten luonnollisesti se on lapsiperheiden suosiossa. Itse en voi sietää Primeran muotoilua enkä etenkään keskelle kojelautaa sijoitettua mittaristoa. Siihen kuulemma tottuu, mutta minulle ei ainakaan 500km lenkki riittänyt siihen.

Jos itse olisin japanilaista autoa ostamassa, niin suuntaisin katseeni Hondaan. Hondat ovat herkempiä ruostumaan, mutta moottoreiden ja alustan toiminnasta pidän hyvinkin paljon.

-ipa rules
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mummot trendien huipulla

Viestin lähetti ipa rules
Itse en voi sietää Primeran muotoilua enkä etenkään keskelle kojelautaa sijoitettua mittaristoa. Siihen kuulemma tottuu, mutta minulle ei ainakaan 500km lenkki riittänyt siihen.
Ilmeisesti ne vanhukset ovat autojen suhteen sopeutuvaisempia rohkeisiin ratkaisuihin, kun tuo Nissan on niiden suosiossa oudoista ja ennennäkemättömistä mittariratkaisuista huolimatta.

Koetko siis, että isoäidit ja isoisät ovat varhaisia omaksujia vai innovatiivisìa edelläkävijöitä? Tosin alustoista ne eivät tiedä hevon vittua.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Re: Mummot trendien huipulla

Viestin lähetti SergeiK
Ilmeisesti ne vanhukset ovat autojen suhteen sopeutuvaisempia rohkeisiin ratkaisuihin, kun tuo Nissan on niiden suosiossa oudoista mittariratkaisuista huolimatta.

Koetko siis, että isoäidit ja isoisät ovat varhaisia omaksujia vai innovatiivisìa edelläkävijöitä? Tosin alustoista ne eivät tiedä hevon vittua.

Sinulla tuntuu olevan ihan todellisia ongelmia ymmärtää lukemaasi tekstiä? Ehkä joku voisi auttaa asiassa.

Vai mitä kohtaa et tästä tekstistä ymmärtänyt?:

"Primerahan taitaa tällä hetkellä olla luokkansa suurimpia ja halvimpia (ellei jopa halvin) malleja joten luonnollisesti se on lapsiperheiden suosiossa."

Tai sitten et ymmärrä senkään vertaa että tietäisit mitä eroa on Almeralla ja Primeralla?

-ipa rules
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ohhoh, täällähän on menossa oikein kunnon vääntö tuon saksalaisen "todistustehtaan" julkaisemien testien tiimolita.

Mikäs sen mukavempaa luettavaa? Tämä teidän verbaalikisailu on huomattavasti viihdyttävämpää kuin esim. TM:n (siis Tekniikan Maailman) kuivat tesitinumerot.
Jatkakaa, kiitos!

Terveisin Tyytyväinen Ranskanpullan omistaja (Peugeot 406 Special Executive Edition 1.8. farkku)... nyt mittarissa n. 10 400 km ja ilman minkäänlaisia pulmia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin, asia taitaa olla sellainen, että joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas postinkantajasta. Jos puhutaan vain ja ainoastaan perustarpeen tyydyttämisestä (uskokaa tai älkää, mutta pelkkä kaupassakäynti riittää vielä monille), en malttaisi millään olla kehaisematta näitä korealaisia masinoita. Kattavat takuut, hyvät varustelut ja alhaiset hinnat --> mukavia ja varmoja kilometrejä. Tietenkin autoiluun liittyy niin paljon muitakin arvoja (jonkin verraan näin on myös itselläni), joten ymmärrän, mikäli imagoltaan vielä heikkoja korealaisia karsastetaan. Tottakai merkkien välillä on eroja myös laadussa, ajo-ominaisuuksissa jne, mutta kyllä se suurin erottaja on imago/maine.

Itse autokuumeesta sen verran, että Chevrolet Nubiran on alkanut kiinnostaa meikäläistäkin. Kokemukseni Kaloksesta olivat pääasiassa myönteiset ja mielestäni tuo farkku Nubira on ihan vetävännäköinen kiesi. CDX-varustelu on hulppea ja tilat luulisi riittävän, joten kai sen voisi koeajaa joskus. Tai sitten ei. Sitikkaan tai Nissaniin en toivottavasti kuitenkaan lankea, ohjaus on kuin sämpylätaikina molemmissa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Re: Re: Niin aina

Viestin lähetti ipa rules
Itse en voi sietää Primeran muotoilua enkä etenkään keskelle kojelautaa sijoitettua mittaristoa. Siihen kuulemma tottuu, mutta minulle ei ainakaan 500km lenkki riittänyt siihen.

Jos itse olisin japanilaista autoa ostamassa, niin suuntaisin katseeni Hondaan. Hondat ovat herkempiä ruostumaan, mutta moottoreiden ja alustan toiminnasta pidän hyvinkin paljon.

-ipa rules
Farmari on ruma, mutta porrasperä ok. Ja se mittaristo on loistava! Ei tarvitse kytätä ratin välistä numeroita... Mutta alusta ovat, kuten kirjoitit, onnettomia.

Hondasta olen samaa mieltä. Paras japsi, mitä olen ajanut.
 

Gordon Gecko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Predator

Terveisin Tyytyväinen Ranskanpullan omistaja (Peugeot 406 Special Executive Edition 1.8. farkku)... nyt mittarissa n. 10 400 km ja ilman minkäänlaisia pulmia.

Ranskalainen ja kestänyt jo miehekkäät 10 000 km ilman mitään ongelmia. Joudun ilmeisesti pyörtämään puheeni ihan lopullisesti...

Nyt kun alettiin käymään kädenvääntöä lähinnä ranskalaisten ja japanilaisten välillä, niin tutkikaapa tätä:
http://www.toyota.fi/Ajankohtaista/Uutiset/aygo_by_toyota.html

Täytyy sanoa, että on se perkele kun "veriviholliset" alkaa yhteistyöhön meidän kaikkien päämme menoksi. Täytyy vaan toivoa, että kyseinen kiesi on varustettu ranskalaisella "laadulla" ja japanilaisella tylsyydellä, niin kukaan ei sitä erehdy ostamaan...
Minunkin täytyy varmaan vaihtaa merkkiä, niin voin edelleen tiukasti pysytellä omassa japski-lerissäni. Toivon tietenkin, että kaikki PSA konsernin autoilla ajavat vaihtavat tämän myötä esim. relluun, niin voidaan edelleen jatkaa tätä vääntöä...

Varoitus! Meinaan taas sohaista ampiaispesää: RAV4 on paras city-maasturi!!!

En muuten suostu käyttämään hymiöitä, joten väärin tulkittuna tekstini saattavat olla ehkä hiukan liian provokatiivisia...

EDIT: sekoilu automerkkien ja eläinlajien kanssa korjattu.
 
Viimeksi muokattu:

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Nissaneista vielä

Täytyy vielä puolustella Nissaneita, kun itselläni niitä on jo pari ollut, ja kolmas on kohta käytössä. Eli etuna verratuna moniin eurooppalaismerkkeihin siinä on luotettavuus ja osittain sen tuomat alhaiset käyttökustannukset. Minulla ehti olla vm. 99 almera, jolla ehdin ajaa 75tkm ilman mitään vikaa tai muutakaan valittamista. Nyt minulla on Primera farkku vm. 03, jolla olen ajanut 30tkm ilman mitään ongelmia. Isälläni on toinen peräkkäinen Almera, niillä on yhteensä ajettu n. 300 tkm, eikä niistäkään ole tarvinnut korjata mitään.

Primeran kojelaudan keskellä olevat mittarit ovat kätevät. Ainakin Almerassa ja muissakin aikaisemmissa pirsseissäni vaivasi se, että nopeusmittaria ei nähnyt kunnolla, kun ratti oli osittain tiellä. Ihmetyttää, miksi muut automerkit eivät ole ottaneet samaa käytäntöä käyttöön.

Primera sopii ennenkaikkea perheelliselle. Ne jotka kaipaa munanjatketta, hankkikoon sen Audin tai BMW:n lievittämään tuota tuskaa. Eihän sen Primerakaan mikään täyden kympin auto ole, mutta olen tyytyväinen valintaani. Enkä ole ainoa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ajelin kortin saatuani porukoiden Toytota Carina e, 2.0 automaatilla, vm. 94 (310 000km) ja Hilux 2.4D, vm. 90 (340 000km) ja ihan mukavasti menivät.
Ostin tuossa sitten viime syksynä BMW 523i vm. 96 (140 000km) ja kyllä täytyy myöntää, että ajaminen oli aivan erilaista. Radiota ei tarvitse vääntää isommalle maantienopeuksillakaan, melua kun ei näin talvellakaan juuri sisään kuulu. Voi tosin johtua nastojenkin vähyydestä. Ainoa asia mikä harmittaa on, että edellinen omistaja osti uudet 15" kesäkumit. Niihin ei oikein aluja viitsi iskeä. Joten nyt keväällä on tarkoitus hakea M5 replicat ja 17" kumit. Eipä ole kovinkaan kalliit.

Öljyhuollon olen joutunut teettämään, eikä sekään mitenkään mielettömän kallis ollut, jatkuipahan metro-auton leimojen rivi täydellisessä huoltokirjassa. Päädyin syksyllä tuohon pirssiin, sillä tiesin ajavani lähitulevaisuudessa melko paljon maantieajoa, tiesin auton pitävän arvonsa, auto oli enemmän kuin sopivan hintainen ja ihastuin auton vaivattomuuteen ja ajettavuuteen.

Pahaa sanottavaa ei mistään edellä mainituista kolmesta autosta ole, mitä nyt Hiluxin ruostuminen. Carina e:ssä sen sijaan ruostetta löytyy ainoastaan kuskin puolen tuulilasinpyyhkijän "varresta".

Eipä ole tullut kovinkaan monella eri pirssillä ajettua, pikaisesti laskettuna näillä: Carina e 1.6, Ford Ka, Chrysler Neon, Hilux 2.4 TD, Nissan Sunny GTI coupe, Opel Ascona erittäin vanha, Honda Accord 1.8, Honda Civic1.6 2002, WV Transporter TDi, parilla eri Ford Transitilla, parilla Mercedes kuorma-autolla ja noilla edellä mainituilla kolmella.

Kyllä parhaat ovat olleet omani, Honda Accord ja Transporterit. Eipä tuo uudempi Hiluxkaan hassumpi ole. Ford Ka:ta en suosittele isommille ihmisille.
Vielä olisi kaverin uusivanha Audi A4 2.8 quattro -98 testaamatta. Tuntuu ihan kivasti liikkuvan näin talvikeleilläkin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Re: Re: Mummot trendien huipulla

Viestin lähetti ipa rules
...mitä kohtaa et tästä tekstistä ymmärtänyt?:

"Primerahan taitaa tällä hetkellä olla luokkansa suurimpia ja halvi¨mpia (ellei jopa halvin) malleja joten luonnollisesti se on lapsiperheiden suosiossa."

Tai sitten et ymmärrä senkään vertaa että tietäisit mitä eroa on Almeralla ja Primeralla?
Totta. Minulla on tosiaan tekstin ymmärtämisongelmia. Se esiintyy siten, että en tajua miten joku Nissan (oli se Primera tai ei) voi olla lapsiperheiden suosiossa, jos aiemmin kirjoittamasi pitää paikkansa:

Kyllähän se kuitenkin on tosiasia, että Nissania ja etenkin Alemraa myydään pääasiassa 60+ vuotiaille.

Ovatko nämä innovatiiviset edelläkävijä-mummot alkaneet perustaa perheitäkin vanhoilla päivillään? Vai eikö ne Nissanit olleet suunnattu pääasiassa yli 60-vuotiaille?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti Gordon Gecko


Varoitus! Meinaan taas sohaista muurahaispesää: RAV4 on paras city-maasturi!!!
]


Rav4 on ainoa katumaasturi jota itse olen ajanut, kun isälläni sellainen on. En tykkää sitten yhtään kuten jo ylempänä kirjoitinkin. Voipi olla, että tahmeasti toimivalla automaatilla on tekemistä tämän kanssa. Vakionopeudensäädin on myös epäkäytännöllisin, jota koskaan olen käyttänyt. Näyttää tosin Suomessa asennetulta tuo härveli, kun ei ole lähelläkään rattia vaan vasemmalla alhaalla.

Tiedä sitten minkälaisia ne muut ovat, mutta ainakaan tuo Toyotan 150 heppanen automaatti ei minua miellytä.

-ipa rules
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Sergei:

Tutustu nyt ensin Almeran ja Primeran eroihin ja jatketaan sitten keskustelua.
Nissan nyt vaan yleisesti tunnetaan ns. pappa-autona nimenomaan tuossa Almera-luokassa. Nissan Sunny Coupe ja tuo Almera 2,0 Gti luonnollisesti poikkeuksena.

Edellisen korimallin Primera Gt:tä näkee alle kolmekymppisilläkin ja uutta korimallia sitten näkeekin jo kaikilla.

Micraahan myydään sitten nuorille ja vanhoille naisille, vaikka se onkin yksi rumimmista autoista mitä koskaan on ollut.

Maximalla ajaa sitten toimitusjohtajat, johtajat tai muuten vaan halvahkoa isoa autoa haluavat.

-ipa rules
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Re: Nissaneista vielä

Viestin lähetti jpet
Täytyy vielä puolustella Nissaneita, kun itselläni niitä on jo pari ollut, ja kolmas on kohta käytössä. Eli etuna verratuna moniin eurooppalaismerkkeihin siinä on luotettavuus ja osittain sen tuomat alhaiset käyttökustannukset. Minulla ehti olla vm. 99 almera, jolla ehdin ajaa 75tkm ilman mitään vikaa tai muutakaan valittamista. Nyt minulla on Primera farkku vm. 03, jolla olen ajanut 30tkm ilman mitään ongelmia. Isälläni on toinen peräkkäinen Almera, niillä on yhteensä ajettu n. 300 tkm, eikä niistäkään ole tarvinnut korjata mitään.
Entisessä työpaikassani ajelin Nissaneilla kohtuullisen paljon ja yhdyn kyllä kirjoittamaasi täysin, luotettavia ovat mokomat. Neljän vuoden aikana yksi Primera jätti tienpäälle ja yhdessä Almerassa reistaili keskuslukitus, mutta kun ottaa huomioon, että noiden neljän vuoden aikana ajettavana oli viitisenkymmentä erilaista Nissania, ei prosentti ole suuri. Esimerkiksi Volvot olivat harmillisempia vekottimia.


Primeran kojelaudan keskellä olevat mittarit ovat kätevät. Ainakin Almerassa ja muissakin aikaisemmissa pirsseissäni vaivasi se, että nopeusmittaria ei nähnyt kunnolla, kun ratti oli osittain tiellä. Ihmetyttää, miksi muut automerkit eivät ole ottaneet samaa käytäntöä käyttöön.
Citroen Xsara Picassossa on.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllä noita uusia perusalluja näkyy aika paljon nuorillakin, joskus jopa kevyesti laitettuna. Näin ainakin meilläpäin.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Nissaneista vielä

Viestin lähetti jpet

Primeran kojelaudan keskellä olevat mittarit ovat kätevät. Ainakin Almerassa ja muissakin aikaisemmissa pirsseissäni vaivasi se, että nopeusmittaria ei nähnyt kunnolla, kun ratti oli osittain tiellä. Ihmetyttää, miksi muut automerkit eivät ole ottaneet samaa käytäntöä käyttöön.

Muissa autoissa on vakiona penkin korkeus- yms. säädöt sekä ratin syvyys- ja korkeussäädöt jolla voi paikata asennon sellaiseksi että näkee mittariston ;-)
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti ipa rules
-Edellisen korimallin Primera Gt:tä näkee alle kolmekymppisilläkin ja uutta korimallia sitten näkeekin jo kaikilla.

-Micraahan myydään sitten nuorille ja vanhoille naisille...

-Maximalla ajaa sitten toimitusjohtajat, johtajat tai muuten vaan halvahkoa isoa autoa haluavat.
Pitääkö tämä tulkita, ettei Nissanilla ajakkaan pääasiassa yli 60-vuotiaat?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Meikäläisen "kärryhistoria" kokonaisuudessaan....

- VW kupla 1600
- Triumph Herald
- Ford Cortina
- Opel Manta Rallye SR
- Opel Ascona (2 kpl)
- Volvo Amazon (2 kpl)
- Datsun Bluebird
- Toyota Carina (2 kpl)
- Peugeot 404 (2 kpl)
- Toyota Carina farmari
- Toyota Avensis Lift Back
- Chrysler PT-Cruiser
- Peugeot 406 1.8. farmari
... ja lisäksi NELJÄNTOISTA vuoden kokemus Toyota Hiacen kahdesta eri dieselmallista.

Tuosta litaniasta minut on tielle jättänyt vain yksi auto - Datsun Bluebird. Syynä oli konepellille pyrkinyt hirvi. Kaikilla muilla merkeillä on pärjätty Suomen talvet ja kesät. Tosin Volkkarin moottorin kanssa oli lieviä käynnistysongelmia kovalla pakkasella.

Lisätään nyt vielä listaan hallussani olleet prätkätkin (näiden kanssa ei ollut koskaan talvella ongelmia - ehe ehe ehe ehe)...

- Suzuki 250
- Honda 750
- Moto Guzzi 1000 (edelleen tallissa)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ethän nyt Preda jättänyt Packardia vahingossa pois?

Voisin laittaa lähes yhtä pitkän ja varsinkin vaihtelevan listan, mutta se ei liene tämän ketjun tarkoitus joten annetaan olla. Viimeisin on kuitenkin aina paras.

Vuosi sitten autokuume tuli vahingossa hoidettua alta, kun varas nussi edellisen. Joutui hankkimaan itselle uuden, ja ihan olen ollut tyytyväinen.

Keväisin aina tuo prätkäkuume tahtoo meikäläistäkin yllättää, mutta se taitaakin olla eri ketjun aihe. Ja ehkä toisessa foorumissa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti fiftyeight
Ethän nyt Preda jättänyt Packardia vahingossa pois?

Nii tai Panhardia?

No eikun tarkoitukseni oli näille "nykyajan" nuorille uroille näyttää että se auto kuitenkin on VAIN lyhytaikainen kulutushyödyke - vaikka se just ostettu uusi biili tuntuukin aina niin perskeleen mageelta. Autoja tulee ja menee. Niinkuin naisia.
Jengiä ei kuitenkaan koskaan ikinä newer vaihdeta. Eiks jeh, 58? Tämä ei tietenkään päde Aake Kallialaan eikä H. Harkimoon.

Niin ja tuon minun listani alkupään autot ovat tietenkin ns. opiskelijabudjettibiilejä (isän avulla ostettuja vanhoja ruostekasoja), että siltä pohjalta...
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Re: Re: Nissaneista vielä

Viestin lähetti pasil
Muissa autoissa on vakiona penkin korkeus- yms. säädöt sekä ratin syvyys- ja korkeussäädöt jolla voi paikata asennon sellaiseksi että näkee mittariston ;-)

Entä kun katto tulee pään kohdalla vastaan? Voi olla että alle 180 senttinen voi olla tyytyväinen, mutta kyllä se ratti on nopeusnäytön tiellä vaikka kuinka säätelisi. Primerassahan nuo mainitsemasi säädöt ovat kyllä olemassa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Nissaneista vielä

Viestin lähetti jpet
Entä kun katto tulee pään kohdalla vastaan? Voi olla että alle 180 senttinen voi olla tyytyväinen, mutta kyllä se ratti on nopeusnäytön tiellä vaikka kuinka säätelisi.

Ainahan voi kattoon sahata reiän pitkälle ihmiselle. Siihen sitten vaan reikään muovikuplaa pykäämään ja kuplalle heijastusnäyttö kojetaulusta.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Re: Re: Nissaneista vielä

Viestin lähetti jpet
Entä kun katto tulee pään kohdalla vastaan? Voi olla että alle 180 senttinen voi olla tyytyväinen, mutta kyllä se ratti on nopeusnäytön tiellä vaikka kuinka säätelisi. Primerassahan nuo mainitsemasi säädöt ovat kyllä olemassa.

No ajoasentohan on aika persoonallinen juttu, mutta mulla ei ole vielä tullut vastaan kuvailemaasi tilannetta vaikka mittaa on 190 cm.
C-kadetistakin näkyi mittarit, vaikka kuinka oli paksupuolainen nahkaveivi jolla pystyi ohjailemaan 47:n hevosvoiman raivoa oikeaan suuntaan :-)
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä ainakin tykkään laskea penkkiä alaspäin, jotta mittareita näen. Monessakaan autossa en muista, ettei hyvää asentoa olisi saanut.

EDIT: Niin, toi on siis mun mielipiteeni mittareiden näkemisestä. Eli yleensähän penkkiä pitää laskea tai rattia nostaa, että ne mittarit näkee. En minä ainakaan ratin yli mittareita näe, se "aurinkosuojan" yläosa on yleensa niin lähellä rattia, ettei niiden välistä näe.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Predator
- - -
Autoja tulee ja menee. Niinkuin naisia.
Jengiä ei kuitenkaan koskaan ikinä newer vaihdeta. Eiks jeh, 58?
- - -

Näinhän se homma etenee. Onneksi ei ihan ihan yhtä usein ole tullut naista vaihdettua kuin autoa. Auton vaihdossahan ei oikeasti koskaan voita. Ne jotka sanovat voittaneensa, puhuvat paskaa tai valehtelevat itselleen. Sitävastoin naisen vaihto se vasta kallista on (elämä on).

Autoja ja naisia vaihdetaan. Jengiä ei koskaan.
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Katsastusraportti paljastaa suuret laatuerot

Viestin lähetti ZOOM
Ja itse ajat millä?

Onnellisena Audin omistajana voin sanoa, että sellaisia ajo-ominaisuuksia, joita Audi tarjoaa, ei ns. muista "tehdasautoista" löydy (Ei BMW:stä taikka Mersustakaan)... kokemusta kaikista merkeistä. Ja minä olen tässä nyt ehdottoman oikeassa, koska väitteeni perustuu vain ja ainoastaan omaan kokemukseeni!

Audissa on hyvin vähän ollut huollettavaa, yksi airbackin rele on matkassa hajonnut.

Seuraavaksi ostoslistalla A4 2.0T quatro...

Vituttaa vääräuskoiset!!!=)

Uskon tämän ihan täysin. Itsekin olen sitä mieltä että Audi on paras "normaali" auto markkinoilla ajettavuuden suhteen. A6 farmari varsinkin on semmoinen peli että ei pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista (paitsi ehkä bemari-uskovaisilla). Omalla kohdallanikin juuri A6:n osto oli erittäin lähellä kun viimeksi uutta autoa olin hankkimassa, sitten kuitenkin nykyinen koslani vei kalkkiviivoilla voiton.

Viime metreillä en pitänyt Audin hieman korkeammasta hinnasta, kapeammasta alustasta, liian joulukuusimaisesta ohjaamosta (aluksi näyttää hienolta, mutta yököttää tosi nopeasti), sekä jokusesta tuttavien epäluotettavuuslauseista. (myöskin ainoa auto joka on jättänyt tiellä ikinä kyydissä ollessani oli A6, jäähdyttäjä keitti). Viimeinen naula arkussa oli automaattivaihteiston reagointiviive, joka on vituttavan pitkä. Köyhä. Mutta itse ajo-ominaisuudet ovat silti mahtavat, en valita.

Niin, ja itse siis ajan 2002 mallin Toyota Camrylla, 2.4 automaatti. Omassa uskonnossani olen sitä mieltä että se on paras auto mitä olen ikinä kokeillut. Ko. auton osto-operaation yhteydessä kävin kokeilemassa Bemarin 5-sarjan, Audi A6:n, Mersu E-sarjan, Volvo V70:n, Saab 9-5:n, Opel Omegan, VW Passatin ja Nissan Maximan. Camry pesi omilla kriteereilläni kirkkaasti koko sarjan, poislukien siis Audi A6:n, jonka kanssa joutui vääntämään tiukan kisan. Kriteerejä olivat:

- Luotettavuus (ehdoton nro 1 johtuen silloisesta elämäntilanteesta)
- Ajettavuus (oikeasti, vain Audi A6 ja Camry olivat samoilla viivoilla, en tykännyt edes Bemarista. VW ja Volvo olivat sitten erittäin kaukana takana)
- Tilavuus (tässä kohdassa viimeistään esim. Bemarin 5-sarja jää kuin nalli kalliolle)
- Laatu
- Persoonallisuus
- Ulkonäkö
- Hinta

Kesällä tulee täyteen 3 yhteistä vuotta onnellisuutta. Seuraavan kerran autoa vaihtaessakin tulee eteen sitten tosi kova paikka, sillä Camryn eurooppaantuonti lopetettiin hiljattain. Voipi olla että kallistun sitten tuonne Audi A6:n suuntaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös