Mainos

Autoiluketju

  • 3 332 944
  • 19 049

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Yksityisten huoltoliisarit ja vastaavat kannattavat lähinnä tilanteessa, jossa uudella autolla ajetaan hyvin vähän, eli arvonaleneman osuus on merkittävä suhteessa kilsoihin. Tyypillisiä liisarikilsoja ajavien tilanteessa eivät kannata.
 

Aapee79

Jäsen
Jos pidät kyseisen auton niin eikö siitä tule vielä jäännösmaksu maksettavaksi? Jos taas annat vanhan auton vaihdossa sopimukseen niin ne rahat täytyy laskea myös kustannuksiin.

En epäile valintaasi kunhan pohdiskelen tuota leasingia.

Tietysti tulee. Sitä en juuri nyt ihan käsitä, että periaatteessa osti auton, mutta maksaa nyt muutaman vuoden ylimääräistä, ettei tarvitse huoltoja pelätä, mitä nyt ei tietenkään uuteen autoon edes tule, mikä ei takuuseen kuuluisi. Renkaatkin kestää sen 3 vuotta hyvin.

Noh jos on kerta laskenut, että on hyvä, niin pakko uskoa.

Tuntuisi, että sama ostaa se auto jo itelleen ja maksaa pienempää kuukausierää sitä pois, kun liisiä 400e/kk. Saa 3 vuoden päästä auton myymällä saman, minkä nyt liikekin on lupautunut ostamaan yms.

Itsekin tutkin liisarit noin vuosi sitten, mutta ei sopivaa ja järkevää saanut siitä millään. Uusi oli paljon kannattavampi ostaa suoraan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tietysti tulee. Sitä en juuri nyt ihan käsitä, että periaatteessa osti auton, mutta maksaa nyt muutaman vuoden ylimääräistä, ettei tarvitse huoltoja pelätä, mitä nyt ei tietenkään uuteen autoon edes tule, mikä ei takuuseen kuuluisi. Renkaatkin kestää sen 3 vuotta hyvin.
Nuo mun mainitsemat noin 200€/kk liisarit on ainakin osalla frendeistä näitä Autoverkkokauppa.comin "melkein uusia", ei ei täysin uusia. Niillä tiedoilla mitä mulla on eli jos tuollaisen pikkuauton haluaa millä pääsee liikkumaan niin ihan ok diilejä kaiketi. Ei ole kaverit murissut partaansa.


Hiukan isompi koko luokka, pikkufarkku/katumaasturi pösöltä näyttäisi kustantavan 250€-350€/kk. Kilsat rajattu 15tkm:n. Sitoudutaan 24kk käyttöön eli siihen 5000€-8000€ maksuun.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos pidät kyseisen auton niin eikö siitä tule vielä jäännösmaksu maksettavaksi?
Eli. Nyt tehtiin luottosopimus auton myyntihinnasta, ja sopimus siitä, että maksan/pidän sitä 3 vuotta. Auton hinta lyhenee tuon 3 vuotta koko ajan samaa tahtia mitä maksan noita kuukausimaksuja. Kolmen vuoden kuluttua voin sitten jättää auton itselleni sillä hintaa mitä siitä on jäljellä, tai sitten ottaa uuden auton.

Itsehän en osta koskaan autoa sen takia, että saisin siitä jotain rahaa takaisin. Jos ostan 35 tonnin auton, ja myyn sen 5 vuoden päästä. Mitä jää? Paskanen rukkanen.

Maksan ajonautinnosta mielelläni.

ettei tarvitse huoltoja pelätä, mitä nyt ei tietenkään uuteen autoon edes tule,
Nuo merkkihuollot tuppaa olemaan marmoritiskillä suht arvokkaita.

Ajatellaan näin. Edellinen vuoden 2010 auto vei lompakostani yhteensä kahden vuoden aikana noin 15 000 euroa, kun lasketaan lainanlyhennykset, korjaukset ja renkaat/vanteet.

Nyt maksan kolmessa vuodessa 12.600 euroa ja saan ajaa aivan uudella autolla. Ja halutessani tuon kolmen vuoden jälkeen ostaa auton 12.600 halvemmalla.
 

Aapee79

Jäsen
Eli. Nyt tehtiin luottosopimus auton myyntihinnasta, ja sopimus siitä, että maksan/pidän sitä 3 vuotta. Auton hinta lyhenee tuon 3 vuotta koko ajan samaa tahtia mitä maksan noita kuukausimaksuja. Kolmen vuoden kuluttua voin sitten jättää auton itselleni sillä hintaa mitä siitä on jäljellä, tai sitten ottaa uuden auton.

Itsehän en osta koskaan autoa sen takia, että saisin siitä jotain rahaa takaisin. Jos ostan 35 tonnin auton, ja myyn sen 5 vuoden päästä. Mitä jää? Paskanen rukkanen.

Maksan ajonautinnosta mielelläni.


Nuo merkkihuollot tuppaa olemaan marmoritiskillä suht arvokkaita.

Ajatellaan näin. Edellinen vuoden 2010 auto vei lompakostani yhteensä kahden vuoden aikana noin 15 000 euroa, kun lasketaan lainanlyhennykset, korjaukset ja renkaat/vanteet.

Nyt maksan kolmessa vuodessa 12.600 euroa ja saan ajaa aivan uudella autolla. Ja halutessani tuon kolmen vuoden jälkeen ostaa auton 12.600 halvemmalla.

No, minusta sitä edellisen kuluja ei tule nyt verrata, vaan mitä itselle uusi auto nyt tulisi maksamaan vs. liisattu uusi. Meinaat, että tuosta 12.600e ei liisarifirma ota välistä rahaa, vaan voit suoraan ajatella sen, että olet omaa autoa sen verran maksanut? Eikai liisarifirmat niin pyöri vai ovatko he ihan idiootteja... Itsellä nyt Toyotan hybrid ja huolto on joka toinen vuosi alle 200 tai joka toinen vuosi alle 400. Minusta ihan siedettäviä lukuja.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, minusta sitä edellisen kuluja ei tule nyt verrata, vaan mitä itselle uusi auto nyt tulisi maksamaan vs. liisattu uusi.
Mielipidekysymyksiä. Itse tottakai vertaan edelliseen autoon, kun haluan päästä halvemmalla nyt ja saada suuremman hyödyn (ajokokemus)

Meinaat, että tuosta 12.600e ei liisarifirma ota välistä rahaa, vaan voit suoraan ajatella sen, että olet omaa autoa sen verran maksanut? Eikai liisarifirmat niin pyöri vai ovatko he ihan idiootteja...
Kyseessä ei ole liisarifirma, vaan iso autokauppa/ketju.

Dokumenteissa näkyy, että kk-maksuni lyhentää samalla hinnalla auton hintaa.

Tällä tavoin autoliike sai "myytyä" taas yhden uuden auton. Kolmen vuoden päästä palautan sen, ja voit olla varma, että autoliike saa siitä tuolloin vielä hyvän hinnan. Hyvä bisnes autoliikkeelle. Näin saadaan myytyä enemmän uusia autoja.
 

Aapee79

Jäsen
Mielipidekysymyksiä. Itse tottakai vertaan edelliseen autoon, kun haluan päästä halvemmalla nyt ja saada suuremman hyödyn (ajokokemus)


Kyseessä ei ole liisarifirma, vaan iso autokauppa/ketju.

Dokumenteissa näkyy, että kk-maksuni lyhentää samalla hinnalla auton hintaa.

Tällä tavoin autoliike sai "myytyä" taas yhden uuden auton. Kolmen vuoden päästä palautan sen, ja voit olla varma, että autoliike saa siitä tuolloin vielä hyvän hinnan. Hyvä bisnes autoliikkeelle. Näin saadaan myytyä enemmän uusia autoja.

No kysytään nyt näin, kun ei tämä muuten etene:

Miksi et suoraan ostanut kyseistä autoa itselle pikkukorolla ja osamaksulla? Toki, jos kaikki kerta on samaa tässä nykyisessä systeemissäsi, niin autoliike vaan tarjoaa sulle hyvää hyvyyttään ilmaiset huollot ja muut pensselit päälle kolme vuotta, niin ymmärrän. En vaan näe, mikä vitun järki siinä on autoliikkeen kannalta. Tietty, autonhinta on voitu laittaa millaiseksi vaan, kun sitä ei ole suoralla rahalla ostettu jne.

Joku ei nyt stemmaa tässä jutussa, mitä itsekin liisinvaihtoehtoja tutkaili ja laski kuukausihintoja.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En vaan näe, mikä vitun järki siinä on autoliikkeen kannalta.
Juurikin se, että saivat "myytyä" uuden auton, joka tulee kolmen vuoden päästä takaisin vähillä kilsoilla, josta on maksettu jo 12.600 euroa. Selvä bisneshän tuo on.

Miksi en ostanut itselleni sitä? Kuten sanoin aikaisemmin, en halua enää omistaa autoa. Yllätyskuluja on tullut liikaa. Kukaan ei pysty takaamaan, että tehdastakuun rauettua saisin autosta myynnissä velkani pois. Kukaan ei pysty takaamaan, että töitä riittää. En näe mitään hyötyä omistaa enää autoa. Liisinki on huolettomampi, vaikka tulisikin hieman kalliimmaksi. En näe tällä hetkellä mitään eroa, olisinko ostanut tuon auton vai liisannut. Muuta kuin, että helpompi itse hankkiutua siitä sitten eroon, kun se on liisattu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Auton yksityisleasing on kalliimpi kuin osamaksu. Osamaksusta ei mene arvonlisäveroa, mutta yksityisleasing katsotaan arvonlisäveron piiriin kuuluvaksi toiminnaksi.

Mitä tulee auton vaihtamiseen, yksityisleasingin purkaminen kesken sopimuskauden maksaa noin 30 prosenttia jäljellä olevista maksuista. Osamaksulla tai käteisellä auton voi vaihtaa milloin tahansa, jos niin haluaa ilman sakkomaksua.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juurikin se, että saivat "myytyä" uuden auton, joka tulee kolmen vuoden päästä takaisin vähillä kilsoilla, josta on maksettu jo 12.600 euroa. Selvä bisneshän tuo on.

Miksi en ostanut itselleni sitä? Kuten sanoin aikaisemmin, en halua enää omistaa autoa. Yllätyskuluja on tullut liikaa. Kukaan ei pysty takaamaan, että tehdastakuun rauettua saisin autosta myynnissä velkani pois. Kukaan ei pysty takaamaan, että töitä riittää. En näe mitään hyötyä omistaa enää autoa. Liisinki on huolettomampi, vaikka tulisikin hieman kalliimmaksi. En näe tällä hetkellä mitään eroa, olisinko ostanut tuon auton vai liisannut. Muuta kuin, että helpompi itse hankkiutua siitä sitten eroon, kun se on liisattu.
Mitä jos tulee tarve päästä autosta eroon sopimuskauden aikana, miten tuo leasing toimii silloin?
 

Aapee79

Jäsen
Juurikin se, että saivat "myytyä" uuden auton, joka tulee kolmen vuoden päästä takaisin vähillä kilsoilla, josta on maksettu jo 12.600 euroa. Selvä bisneshän tuo on.

Miksi en ostanut itselleni sitä? Kuten sanoin aikaisemmin, en halua enää omistaa autoa. Yllätyskuluja on tullut liikaa. Kukaan ei pysty takaamaan, että tehdastakuun rauettua saisin autosta myynnissä velkani pois. Kukaan ei pysty takaamaan, että töitä riittää. En näe mitään hyötyä omistaa enää autoa. Liisinki on huolettomampi, vaikka tulisikin hieman kalliimmaksi. En näe tällä hetkellä mitään eroa, olisinko ostanut tuon auton vai liisannut. Muuta kuin, että helpompi itse hankkiutua siitä sitten eroon, kun se on liisattu.

"Liisinki on huolettomampi, vaikka tulisikin hieman kalliimmaksi. "

No niin, nyt päästiin asiaan. Maksat nyt vaan uudesta autosta enempi, ettei tarvitse huolehtia ja stressata. Ymmärrän.

Sitten päästäänkin siihen, että kun uuteen autoon nyt ei ole tai ei pitäisi olla mitään isompaa remppaa kolmeen vuoteen, varsinkin noilla kilsoilla, päästääkin siihen, että kannattaako se liisaus? Onko liikkeen lupausostohinta sitten vielä millainen vs. möisi itse 3 vuotta vanhan ja vähän ajetun pois? Mitkä on renkaiden merkit ja laatu vs. itse neuvottelee uuteen liikkeessä? Varustetaso? Paljon lisäkilometrit maksaa, kun ei se 15k riitäkään jostain syystä. Entä jos pitääkin auto myydä tai vaihtaa? Se vasta kallista onkin.

Edelleen, sanoin jo, että varmasti olet laskenut kaikki tarkalleen, että tämä on sinulle paras ratkaisu, niin mitä minä sitä olen epäilemään. Itse en vaan saanut mitenkään kyseistä juttua kannattavaksi, joten siksi tämä suuri ihmetys.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä jos tulee tarve päästä autosta eroon sopimuskauden aikana, miten tuo leasing toimii silloin?
Tuossa liikkeessä rahalla pääsee irti. Sitä kalliimpi, mitä aikaisemmin purkaa sopimuksen. Puolivälin purku taisi olla 500€.

Itse en vaan saanut mitenkään kyseistä juttua kannattavaksi, joten siksi tämä suuri ihmetys.
Sehän on juurikin mitä asioita arvostaa. Toisen tavalla se voi olla kannattavaa, ja toisen tavalla taas ei.

Hyvin suurella todennäköisyydellä uuden auton ostaminen olisi tullut loppu peleissä halvemmaksi rahallisesti. Haluanko ottaa 30 tuhatta lainaa autoa varten? En. Haluanko päästä helpoimmalla, vaikka siitä joutuisi pari kymppiä enemmän kuukaudessa pulittamaan? Kyllä. Loppujen lopuksi niin pieni raha mielenrauhasta.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Liisaria laskeskelin itselle, ja laskeskelenkin silloin tällöin. Ajokilsat vuoteen 20tkm tekee käytännössä noista toimimattomia kun kk-erä pomppaa ja mieluisissa autoissa maksaa sitten sopimuskaudelta 20-30 tonnia kk-maksuja eli n. 40-50% auton arvosta uutena. Lisäksi liisareissa on kaikissa palveluissa kate mukana ja varmaan pieni vara vielä varmanpäälle, että hyvityshinta on varmasti autoliikkeelle kilpailukykyinen (eli saavat sen vielä myytyä voitolla käytettynä) sopimuksen päättyessä. Eikä rahoituskulukaan ihan markkinatoppi ole asiakkaan kannalta. Poikkeus on ehkä jotkut loppuvuoden huippudiilit kun autoliikkeen on rekisteröitävä autoja vaikka muuttuvien päästöjen tms takia, jonka vuoksi ne jo tilatut on autot on myytävä ja rekisteröitävä (eli verotkin maksettua).

Yksi potentiaalinen tilanne missä asiakas voisi voittaa on ottaa esim. plug-in hybridi jollain 4v diilillä ja sinä aikana teknologia harppaa tai facelift/uudet mallit ovat niin paljon parempia, että aiempien versioiden hinnat tippuu niin paljon että vanhat laitteet ovat "arvottomia", eli leasing-sopparilla saa sen arvon lukittua etukäteen. Tai autoissa on vaikka todella kalliita akkuvikoja heti takuun jälkeen jolloin niiden hinnat käytettynä sukeltaa.

En oikein ymmärrä miksi moni ottaa vaikka 2-3v diiliin kaikki korjaukset mukaan kun tuona aikana autossa on takuu joka muutenkin kattaa korjaukset jos esim. kone hajoaa tms. Kaskosta sitten omat töppäilyt. Samoin renkaissa ja rengaspalveluissa on aika kova hintalisä, kattelin esim. Volvoja missä talvirenkaat vanteineen oli jotain kahden ja kolmen tonnin välillä.

Mitkä oli @Sämppäri sun vanha ja leasing-auto? Tietäisi vähän millaista kalustoa vertaillaan 3v käyttökuluissa. Mulle äkkiseltään tuli mieleen tyyliin S Mersu vs. Toyota Yaris kun vanhassa oli huoltoa reippaammin ja uudessa todella pieni kk-erä. Onhan noissa eroa kyydissäkin...
 
Itsekin tuollaista liisaria pohtinut, kun nyt on aikamoinen murrosvaihe menossa teknologian suhteen.

Taitaa vaan kannattavuus hiipua, jos kilsoja tulee vuodessa se 20t ja auton pitäisi olla kooltaan Golf-luokkaa (ja sitten on vielä muitakin rajoitteita, joka rajaa valikoiman aika suppeaksi).
 

Aapee79

Jäsen
N.30 tonnin uuden auton arvonalenema on kolmessa vuodessa merkistä riippuen 5-12k€, vaikka kilsoja olisi tuo vajaa viiskymppiä. Liisarissa voi kuitenkin kauden lopussa päättää, maksaako tuon loppuvelan ja myy itse vai jättääkö maksamatta. Kannattaa tutustua aiheeseen jos on väärä käsitys tuosta.
Nykyhallituksen päätöksillä tuo arvonalenema vaikkapa dieselillä voi kohota polttonesteen verotuksen korotuksilla vielä reilusti, kun haluttavuus noille pienenee. Tällä tavalla tuo ja muutama muu riski jää ainoastaan liisarifirmalle.

Ei ole väärää käsitystä. Ja jos joku on nyt niin idiootti, että ostaisi dieselin, tässä tapauksessa 15k vuosittaisilla kilometreillä, niin häntä sietääkin rankaista. Vai meinaatko, että ottaisi liisariauton 100k vuosikilsoilla? Ok.

Ihan kuin autoliikkeet eivät jotenkin mystisesti tietäisi esim. dieselautojen hintojen romahdusvaaraa eikä mitään muutakaan, paljon huollot ja varaosat maksaa. Rupean tajuamaan liisien suosiota, kun osa selvästi ei ole syntynyt laskukone kädessä.

Liisareissa on toki oma helppoutensa sekä se tyhjentää nopeammin ylimääräiseen paineen pankkitililtä.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näillä näkymin parin kuukauden autokuume realisoituu keskiviikkona, kun menen katsomaan vuoden 2016 Audi a4 sedan 2.0tfsi land of quattro sport editionia Espooseen. Ajot vähentyneet korona-aikana reilusti joten paluu bensaan on ajankohtainen ja onhan se kiva saada tuon bensaturbon tehot myös. Autossa itselleni tarpeelliset varusteet eli navigointi virtuaalimittaristolla, matrix ledit, webasto, audi connect ja perushilppeet. Yksilön historia vaikuttaa hyvälle, ollut yhdellä omistajalla alusta asti ja autossa täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria ja juuri auto huollettu. Auto on Olarin Biliassa ja tähän mennessä ainakin sieltä päin ollut hyvää palvelua. Kaupantekijäksi sain tingattua vuoden Bilia takuun. Lisäksi oli kampanja, että vuoden bensat ilmaiseksi, joka käytännössä tarkoittaa 1100€ rahaa tilille kauppojen jälkeen. Toivottavasti ei tule koeajolla pettymystä.

Ei tullut pettymystä vaan auto vaihtui eilen. Hieno auto ajaa ja tehojakin kivasti varastossa. Matrix ledit etenkin tuotti iloa eilen lumisateessa ajaessa. Ainoa häiritsevä on pieni ulina tietyissä tilanteissa, mutta Audi centerin mukaan normaalia ja ei voi tehdä mitään. Pitänee seurailla tilannetta. Onneksi on vuoden takuu.

Ja pakko antaa erikoismaininta Bilia Olarille. Erinomainen palvelu ja kaikki hoitui sovitusti. Suosittelen.
 

Aapee79

Jäsen
15 tkm riittää dieselin kannattavuuteen vs. bensa, melko monessa verrokissa jos taloudellisuutta ajattelet. Mut ei siinä, voit sinä vänkäillä pelkästä talouspuolesta ja olla näkemättä niitä hyötyjä.

Eli nyt diesel kannattaa taas? Liisarifirmat eivät tätä ole ottaneet huomioon hinnoissa plus mahdolliset myyntiongelmat sopimusten loputtua. Älä puhu vänkäämisestä ja poistu paikalta, vaan vastaa edelliseen viestiin eka asiallisesti ja sitten poistu paikalta. Itse.

Sämppärillä oli se syy, että on helppo, vaikka maksaakin enemmän. Se on jo riittävä syy, kun sen itse tiedostaa. Taloudellinen puoli tässä asiassa juuri kiinnostaa. Taloudellisia hyötyjä uusi 40k liisingauto vs. uusi 40k oma auto on aika helvetin vähän. Tai siis, ei yhtään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taloudellisia hyötyjä uusi 40k liisingauto vs. uusi 40k oma auto on aika helvetin vähän. Tai siis, ei yhtään.
Voi siinä olla vaikka sellainen hyöty että sijoittamalla tuon 40K johonkin tuottavaan kohteeseen, voi saada enemmän rahaa lopulta käteen kuin menettää liisausvaihtiehdon kanssa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi siinä olla vaikka sellainen hyöty että sijoittamalla tuon 40K johonkin tuottavaan kohteeseen, voi saada enemmän rahaa lopulta käteen kuin menettää liisausvaihtiehdon kanssa.
Tämän lisäksi monet joutunevat ottamaan rahoitusta ja sen kustannukset kuitenkin tuhansia. Jos on 40k taskussa silloin ei varmaan kannata pohtiakaan liisaria.
 

Aapee79

Jäsen
Voi siinä olla vaikka sellainen hyöty että sijoittamalla tuon 40K johonkin tuottavaan kohteeseen, voi saada enemmän rahaa lopulta käteen kuin menettää liisausvaihtiehdon kanssa.


Anteeksi, unohdin sinua varten laittaa huomion, että ostaa sen uuden auton osamaksulla, mistä meillä oli tuolla ylempänä puhe, Voit sen 40k sijoittaa silti siis vielä muuhun. Ja jos sitä ylimääräistä on 40k, niin on varmaan vara maksaakin liisareista tyhjästä muutaman satkun, kun ei tunnu missään.

Edit. On liisareissa hyviä puolia se helppous ja huolettomuus. Taloudellinen puoli tietyissä esimerkeissä ei vaan voi olla se syy, jos laskin toimii. Eiköhän tämä jankkaus nyt riitä jo tästä. Kukin itse arvottaa, mihin rahansa työntää ja mistä on valmis maksamaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi, unohdin sinua varten laittaa huomion, että ostaa sen uuden auton osamaksulla, mistä meillä oli tuolla ylempänä puhe, Voit sen 40k sijoittaa silti siis vielä muuhun. Ja jos sitä ylimääräistä on 40k, niin on varmaan vara maksaakin liisareista tyhjästä muutaman satkun, kun ei tunnu missään.
Rahan päälle ymmärtävät voivat ottaa sen 40K lainaa ja sijoittaa koko 80K johonkin tuottavaan kohteeseen ja jäävät mahdollisesti vielä enemmän voitolle kun liisaavat sen auton.
 

Aapee79

Jäsen
Rahan päälle ymmärtävät voivat ottaa sen 40K lainaa ja sijoittaa koko 80K johonkin tuottavaan kohteeseen ja jäävät mahdollisesti vielä enemmän voitolle kun liisaavat sen auton.

Et näköjään edellenkään tajua, mistä puhutaan, mutta eipä se minua kyllä yllätäkään. Auto rahoituksella vs. liisaus on nyt puhe, ei mikään pörssisijoittajan ammatti. Toki, voihan sitä ylimääräistä rahaa tehdä toisaalla, että sillä voi sitten ostaa helppoutta kalliilla. Kuten sanoin, eiköhän tämä jankkaus jo riitä ja sinun kanssa keskustelu on yhtä hyödyllistä kuin syödä kiviä.

Ps. Miksihän muuten kaikki ei vaan ota lainaa ja sijoita sitä johonkin? Taisit juuri keksiä, miten maailmasta poistetaan köyhyys. Onnittelut!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et näköjään edellenkään tajua, mistä puhutaan, mutta eipä se minua kyllä yllätäkään. Auto rahoituksella vs. liisaus on nyt puhe, ei mikään pörssisijoittajan ammatti. Toki, voihan sitä ylimääräistä rahaa tehdä toisaalla, että sillä voi sitten ostaa helppoutta kalliilla. Kuten sanoin, eiköhän tämä jankkaus jo riitä ja sinun kanssa keskustelu on yhtä hyödyllistä kuin syödä kiviä.

Ps. Miksihän muuten kaikki ei vaan ota lainaa ja sijoita sitä johonkin? Taisit juuri keksiä, miten maailmasta poistetaan köyhyys. Onnittelut!
Puhutaan siis siitä että sinä esitit typerän väitteen ettei olisi yhtään hyvää taloudellista syytä olla ostamatta autoa omaksi liisauksen sijaan ja minä debunkkasin sen helposti.

Ilmeisesti olen onnistunut viestiesi sävyn perusteella kusemaan muroihisi joskus aiemminkin kunnolla, joka on hieman outoa, kun en muista nimimerkkiäsi mistään yhteydestä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
1. Onko keskustelijoilla tiedossa, että nk. yksityisleasing-tuotteita on edelleen todella vähän tarjolla, kk-erällä yksityisille myytävät ratkaisut ovat valtaosin normaaleita osamaksu-kauppoja taatulla jäännösarvolla (viimeinen iso erä).

2. Diesel-autojen arvon romahtaminen (kun puhutaan EURO5/EURO6-autoista) on täysi myytti => niiden kysyntä käytettynä on edelleen valtava, ja tuollaiset autot ovat käytettyjä autoja maahantuoville firmoille lataus-hybridien ohella rahasampo.
 

Aapee79

Jäsen
Puhutaan siis siitä että sinä esitit typerän väitteen ettei olisi yhtään hyvää taloudellista syytä olla ostamatta autoa omaksi liisauksen sijaan ja minä debunkkasin sen helposti.

Ilmeisesti olen onnistunut viestiesi sävyn perusteella kusemaan muroihisi joskus aiemminkin kunnolla, joka on hieman outoa, kun en muista nimimerkkiäsi mistään yhteydestä.

Kerrotko vielä tästä, miten sinä sen helposti debunkkasit? Liisaus on sinusta halvempi kuin ostaa se auto itse rahoituksella? On ne autoliikkeet kyllä helvetti tyhmiä. Lienet siellä itsekin töissä? Kohta väität varmaan, että pankki antaa ilmaiseksi lainaa tai siis kyseisessä esimerkissä maksaa sulle siitä, että otat rahaa?

Minä muistan kyllä sinun nikkisi. Olet aina heavy luettavaa ja saat asian kuin asian vietyä ketjunaiheesta aina sivuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös