Ai, olitko vaihtanut sähköautoon? Viimeksi taisi olla vielä hybridi.
Kesällä on tullut käytettyä sekä että. Itsehän en omista yhtään liikennevakuutettavaa ajoneuvoa.
Ai, olitko vaihtanut sähköautoon? Viimeksi taisi olla vielä hybridi.
Ollaan myös heitetty Suomikierrosta ja kyllä vähissä ovat sähköautot. Ehkä vielä vähemmässä mitä kuvittelisi. Teslan kun tunnistaa ja monesti sanoo ääneenkin vääristyy tuo tunne kun edellinen tuli vastaan ehkä kaksi tuntia taaksepäin.
Mutta ihmekös tuo. Siinä vaiheessa kun sähkön ”tankkaaminen” nopeutuu vaikka nyt tyhjä—>täysi kahvitauon mittaiseksi saattaa tilanne muuttua. Ja että töpseleitä on joka huoltoasemalla. Useita.
Sääli, jos tuota direktiiviä autojen päästöjen mittauksesta ei muuteta suoran päästön mittaamisesta elinkaarimalliin, jossa kaasu olisi ykkönen. Sääli siis tietysti kaasuautoilun mutta myös Suomen kannalta sikäli, että kotimaista vähäpäästöistä polttoainetta olisi saatavilla, tosin en tiedä suorista työllistämisvaikutuksista sen enempää.Luonnollisesti käyttäjien määrän lisääntyminen parantaa infraa, mutta onko tahti kuitenkin liian hidasta Suomen osalta. Kaasuautojen kehitystyö on tainnut useammalla merkillä loppua ja raha panostetaan sähköön. Tällöin osa alueista jää väkisin ilman kaasuasemaa ja käytössä olevien kaasuautojen jälleenmyyntiarvo saattaa pudota.
Kuinka moni kaasuautoilija valitsee sitä ympäriatöystävällisempää biokaasua halvemman venäläisen maakaasun sijaan? Onkohan tuosta tilastoa?@T1971
Toisaalta Vihreät puhuvat yhtälailla kaasun puolesta, mm. Heidi Hautala tuossa edellä linkkaamassani Ylen jutussa. Kaasuauton hankintahinta on about bensan luokkaa ja nykyään niitä saa kohtuukilometreillä 10k€ hintaluokassa myös, käyttökulut 20tkm vuosittaisella ajolla on halvin ja samalla kaasuautoon siirtyminen on yksityisliikenteestä puhuttaessa välittömin ympäristöteko.
Minä ymmärrän täysin sen, että sähkö valtaa alaa ja varmasti teknologian kehittyessä se tulee olemaan järkevin ratkaisu. Oma pointtini on siinä, että en millään tavalla ymmärrä, että kaasu tapetaan kehtoonsa ainakin henkilöautoissa, kun se voisi olla (anteeksi että toista itseäni) ekologinen vaihtoehto jo nyt ja tosiaan se selkein ympäristöteko, eikä perusautoilijan tarvitsisi luopua yhtään mistään. Ymmärtäisin selkeät argumentit kaasua vastaan, mutta nyt kyse on mittaustavasta, joka on älytön.
Ei ole tullut eteen tilastoa ja tuo on ihan totta, että ensinnäkin kotimaisuusaspekti ei enää päde ja toisaalta myös ekologisuus kärsii maakaasu valittaessa. Automaattisesti ajattelin biokaasua, koska nyt ilmaisilla tankkauksilla se on ollut no brainer ja vakaa tarkoitukseni on ollut jatkaa biolla myös kampanjan jälkeen (kop kop).Kuinka moni kaasuautoilija valitsee sitä ympäriatöystävällisempää biokaasua halvemman venäläisen maakaasun sijaan? Onkohan tuosta tilastoa?
Ymmärrän täysin. Kaasu ei ole edes minun mielestäni erityisen seksikäs vaihtoehto, mitä olen ymmärtänyt moottorien tehoja tiiraillessani, ja siltä osin sähkö on edes jollain tavalla realistinen vaihtoehto mulle joskus tehokkaasta autosta.Täysin itsekkäästä näkökulmasta ottaisin kaikkein mieluiten luotettavan ja helposti ladattavan sähköauton. Johtuen omasta rakkaudesta sähkömoottoria kohtaan. Välitön voima ja käytännössä rajaton potentiaali houkuttaa.
Ymmärrän täysin. Kaasu ei ole edes minun mielestäni erityisen seksikäs vaihtoehto, mitä olen ymmärtänyt moottorien tehoja tiiraillessani, ja siltä osin sähkö on edes jollain tavalla realistinen vaihtoehto mulle joskus tehokkaasta autosta.
Se on sitten oma lukunsa, miksi kaasuun ei siinä rinnalla tai edes siirtymäaikana haluta panostaa, kuten nyt EU:n johdolla näyttää suuntaus olevan.
Oisiko niin, että biokaasua ei ole osattu markkinoida ja lobata tarpeeksi, vaan Euroopassa kaasu yhdistetään venäläiseen maakaasuun?Se on sitten oma lukunsa, miksi kaasuun ei siinä rinnalla tai edes siirtymäaikana haluta panostaa, kuten nyt EU:n johdolla näyttää suuntaus olevan.
Nykyisellä tankkausinfralla ymmärrän hyvin miksei kaasuun haluta panostaa. Piti oikein tsekata tankkauspisteet, mutta eipä niitä nyt niin hirveästi ole. Sähköauto kuitenkin teorissa sopisi melkein koko kansan autoksi, ellei työssä joudu jatkuvasti ajelemaan, jolloin lataus saattaa muodostua esteeksi. Toki hankintahinta on kova.Se on sitten oma lukunsa, miksi kaasuun ei siinä rinnalla tai edes siirtymäaikana haluta panostaa, kuten nyt EU:n johdolla näyttää suuntaus olevan.
Itsellä on pieni varaus jenkkejä kohtaan, menee mun kategorioissa sinne harrasteautojen suuntaan. Ottaisin V8 Mussen ilomielin.Onko kokemuksia Chryslerin 300C 5.7 Hemi pirssistä? Tai Audin A8 4.2 bensalla? Lyhyehköt työmatkat mahdollistaisi ajella jollain nykyistä mukavammalla ja nälkäisemmällä kulkupelillä. Nuo edelliset miellyttää silmää, korvaa ja persustaa. Mitä muita samantyylisiä vaihtoehtoja on tarjolla kun hintaluokka pyörii siellä 10 ja 20 tuhannen välillä?
Bemarissa 5.0- ja Audissa 5.2-litrainen V10 ja molemmissa omat, varsin kalliit vitsauksensa.@Veijari Oliko näissä V10:ssä 5.0 ja 5.2 litraiset?
Nyt nopeasti ei jaksa muistaa, onkohan niissä luotettavuus eroja.
Ääniä olen ihastellut mutta vain V8 :ja ajellut.
Harrasteautoksi tälläinenkin sopisi, oliko tyylikkään mk1 Audi A5 coupen isoin kone V8?
Nyt kun mietin niin tuo varmaan mulle tulisi ennen sitä Mussea, muskeliarkea ympäri vuoden. :)
Ja eikös 6.0 bensakin löydy W12, mutta silloin ollaan vahvasti edustusautoluokassa.
Onko kokemuksia Chryslerin 300C 5.7 Hemi pirssistä? Tai Audin A8 4.2 bensalla? Lyhyehköt työmatkat mahdollistaisi ajella jollain nykyistä mukavammalla ja nälkäisemmällä kulkupelillä. Nuo edelliset miellyttää silmää, korvaa ja persustaa. Mitä muita samantyylisiä vaihtoehtoja on tarjolla kun hintaluokka pyörii siellä 10 ja 20 tuhannen välillä?
Ei pyöränlaakerit oikeastaan ole ongelma, vaan raidetangon päät. Niitä parit vaihdettiin molempiin vanhempieni 300c. Vanhemmilla oli kaksi noita n. 6 vuoden ajan(mutsilla sedan ja isällä farmari), mutta toki diesel koneina, jotka on mersun tekemiä.Muistelen, että 300C:ssä olisi tyyppivikana alimitoitetut pyöränlaakerit, joita saa olla säännöllisesti vaihtamassa.
Tankkauspisteitä tulee koko ajan, mutta hitaasti nykyään. Itse en isoimpana ongelmana EU:n taipumisen polttomoottorilobbaajien edessä, vaikea tuohon on muutakaan syytä keksiä.Nykyisellä tankkausinfralla ymmärrän hyvin miksei kaasuun haluta panostaa. Piti oikein tsekata tankkauspisteet, mutta eipä niitä nyt niin hirveästi ole. Sähköauto kuitenkin teorissa sopisi melkein koko kansan autoksi, ellei työssä joudu jatkuvasti ajelemaan, jolloin lataus saattaa muodostua esteeksi. Toki hankintahinta on kova.
Kaasuautoilla taas rajataan iso osa kansasta (ei kuitenkaan suurin osa) pois tankkauspisteiden takia. Jos siis ajatellaan että kaasuautolla käytettäisiin pääasiassa kaasua, eikä bensaa. Tiedä sitten onko kyseessä klassinen munakana-ongelma, ei ole käyttäjiä, niin ei rakenneta pisteitä, mutta ei tule käyttäjiä, koska ei ole pisteitä.
Jos ekologisuus on sitä, niin ok.Kaasuautojen tukemisen näen samanlaisena typeryytenä öljylämmittäjien lämmitysjärjestelmän vaihdon tukemisen. Typerää tulonsiirtoa.