Tämä selvä, eli kun reippaampi ajelu mäkisellä mutkatiellä ei onnistunut halutusti niin teho riittääkin sitten vain taajamaan tai kaupunkiin. Suomen olosuhteisiin ja nopeusrajoituksiin riittää kyllä hyvin, voin kertoa.Ihan suht pakasta vedettyjä ne molemmat olivat, siis se Hyundai että Opel. Olivat erään yrityksen esittelyautoja. Hyundain sisusta ei pärjännyt Opelille vaikka ei sekään mikään mieltä ylentävä ollut, ja minulle tutumpien Audin, Volvon, Bemarin ja Jaguarin sisustalaatuihin ei voi verrata mitenkään. Mitä tehoon tulee, niin reippaampi ajelu mäkisellä mutkatiellä ei varsinaisesti onnistunut, vaikka toki tässä oli taatusti osansa myös sillä että alusta ei ollut lainkaan mukana mutka-ajossa ja kurveihin joutui hiljentämään enemmän kuin mihin olen tottunut. Mukana oli yksi matkustaja, joka muistaa minun mielipiteeni tuosta ajettavuudesta edelleen.
Jos etsisin autoa joka sopii parhaiten jonnekin mäkisille mutkateille, niin en varmaan minäkään ensimmäiseksi harkitsisi Toyota Priusta tai Hyundai Ioniqia.
Voisinhan minäkin sanoa että Alfa 147 2.0 t-spark on aivan kamala auto ajaa, sen jälkeen kun olisin yrittänyt päästä sillä metsätyömaalle.
Pointti siis lähinnä siinä, että jos etsii autoa siitä luokasta jota Ioniq edustaa, niin se ei todellakaan ole kamala auto ajaa muihin vastaaviin verrattuna.