Autoiluketju

  • 3 191 505
  • 18 516

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ja sitten huomioon pitää ottaa myös mittarivirhe. Jos auto menee sata kilometriä kuudella litralla, mutta todellinen kilometrimäärä onkin 91 kilometriä tuolle kuudelle litralle, niin onhan heitto aika merkittävä.

Tuossa se suurin heitto tuleekin, kun ihmiset luottavat sokeasti autonsa mittariin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja sitten huomioon pitää ottaa myös mittarivirhe. Jos auto menee sata kilometriä kuudella litralla, mutta todellinen kilometrimäärä onkin 91 kilometriä tuolle kuudelle litralle, niin onhan heitto aika merkittävä.

Tuossa se suurin heitto tuleekin, kun ihmiset luottavat sokeasti autonsa mittariin.
Lopeta se hillitön sudittelu, niin mittarikin pysyy paremmin kartalla.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Lopeta se hillitön sudittelu, niin mittarikin pysyy paremmin kartalla.

Kyllä minä olen jo liian vanha sudittelemaan.

Tuo kulutushomma on muutenkin arkiautoilijalle aika tyhjänpäiväinen tieto, kun tässä maassa ne ajot pitää kyetä hoitamaan joka tapauksessa.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
3v ajan mittaillut kulutuksia sovelluksen avulla (kilometrit ja litrat ylös tankkauksella) ja heitot ajotietokoneen lukemiin ollut max 2 desiä, eli ihan hyvin pitänyt kutinsa.

Olen ajatellutkin, että siellä 0,1-0,5l/100km voisi olla heittoa. Tietokoneetkin kovasti kehittyneet männä vuosina. Jossain pihistelykisoissa Volvon VEA-koneet muistaakseni menneet pirun pienellä annoksella, jotain 3l/100km, joten siinäkin mielessä tuo 5l/100km voi olla ihan realistinen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen itsekin tuota useasti miettinyt mutta aina on tullut halvemmaksi olla ilman ja huollattaa auto merkkiliikkeessä erikseen.
Sisältyykö tuohon jos tulee jotain yllättäviä korjaustarpeita? Meinaan vaan, että kun en ole koskaan mällännyt, niin Kasko ei ole koskaan kannattanut, mutta...
 
Sisältyykö tuohon jos tulee jotain yllättäviä korjaustarpeita? Meinaan vaan, että kun en ole koskaan mällännyt, niin Kasko ei ole koskaan kannattanut, mutta...
Jos uuteen autoon ottaa niin ainakin sisältyy, mutta siinä taas on takuu ja virhevastuu. Toki käytetyssäkin kyllä on nämä tiettyyn rajaan asti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos uuteen autoon ottaa niin ainakin sisältyy, mutta siinä taas on takuu ja virhevastuu. Toki käytetyssäkin kyllä on nämä tiettyyn rajaan asti.
Joo uuteen autoon huoltopaketti kuulostaa turhalta. Käytetyssä voi olla hyötyä.
 

nevins

Jäsen
Tarkoituksena päivittää kakkosauto. Kuitenkin sen verta tilaa jotta silläkin pitää pystyä ajamaan vähän pidempiäkin matkoja.

5 henkinen perhe joista 2 lasta istuimessa kasvot menosuuntaan. 1 lapsista istuu nyt jo ilman koroketta. En haluaisi ostaa isoa autoa tyyliin passat, 5 bemmiä jne. Vaan 3-sarjan bemu, MB - C, audi a4 jne. Vuosimalli joku -14 ja uudempi. Tila-auto alkanut pahasti tökkimään tässä vuosien saatossa.

Kokemuksia miten olette saaneet porukan kyytiin? Tiedän jotta turvavöiden laitto on taidetta ja kädet välillä verillä, mutta elämä on.
 

teppana

Jäsen
Olen itsekin tuota useasti miettinyt mutta aina on tullut halvemmaksi olla ilman ja huollattaa auto merkkiliikkeessä erikseen.

Muistaakseni oli myös niin, että pidennettyä takuuta ei saanut jos ei ollut tuota sopparia. Se oli muistaakseni n. 1000-2000 euroa jälleenmyyntiarvoon se pidennettu takuu.

Meillä tosiaan on tilanne sellainen, että vähintään perus huoltosoppari kuuluu ottaa. Sellaista väkisinmyyntiä jolla kompensoidaan sitä halvempaa ostohintaa.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Kävin tänään koeajamassa uusia Volvoja. Ensin V60 T8 hybridiä ja sen jälkeen V90 D4 AWD. Jälkimmäinen oli hirveä laiva, ei vakuuttanut yhtään. Lisäksi nuo kaksilitraiset nelisylinteriset dieselit ovat kauheita rahinamyllyjä.

V60:een on jännästi saatu ison auton tuntua (no ei se pieni auto toki olekaan) ja tuo T8 on kyllä varsin kiva voimanlähde. Koeajoautoon oli laitettu myös Polestarin optimointi niin tehoja löytyi. Ohjaustuntuma oli ihan eri luokkaa kuin V90:ssä.

Täytyy käydä vielä kokeilemassa muutama Bemmi ja Mersu. Voi sitten katsella tarkemmin onko järkeä vaihtaa nykyisestä Leon ST:stä "premiumiin".
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko porukalla kokemuksia LED-lisävalopaneeleista? Jos kokemusta löytyy useammasta, niin millä hinnalla saa laadukkaita tuikkuja?
Itse ajan paljon hämärään/pimeään aikaan ja kyllä sitä ekstraa kaipaa valoihin varsinkin näin syksyn/talven mustimpaan aikaan.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kävin tänään koeajamassa uusia Volvoja. Ensin V60 T8 hybridiä ja sen jälkeen V90 D4 AWD. Jälkimmäinen oli hirveä laiva, ei vakuuttanut yhtään. Lisäksi nuo kaksilitraiset nelisylinteriset dieselit ovat kauheita rahinamyllyjä.

V60:een on jännästi saatu ison auton tuntua (no ei se pieni auto toki olekaan) ja tuo T8 on kyllä varsin kiva voimanlähde. Koeajoautoon oli laitettu myös Polestarin optimointi niin tehoja löytyi. Ohjaustuntuma oli ihan eri luokkaa kuin V90:ssä.

Täytyy käydä vielä kokeilemassa muutama Bemmi ja Mersu. Voi sitten katsella tarkemmin onko järkeä vaihtaa nykyisestä Leon ST:stä "premiumiin".
Muista, että Volvon automaattilaatikot on paskoja. Stefat pettää, toki uusista saa takuun mutta haittaa sivilielämää.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Muista, että Volvon automaattilaatikot on paskoja. Stefat pettää, toki uusista saa takuun mutta haittaa sivilielämää.

Onko tämä kuinka tuoretta tietoa? Sen tiedän, että vanhemmissa geartronic-askeissa on näitä vuotoja ollut jonkin verran. En ole mistään kuullut/lukenut että näissä uusissa olisi samaa.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Muista, että Volvon automaattilaatikot on paskoja. Stefat pettää, toki uusista saa takuun mutta haittaa sivilielämää.
Menee vähän pilkun nussimiseksi, mutta volvolla ei ole omia automaatteja vaan käytössä on Aisinin valmistamat automaattilaatikot. Samat automaattilaatikot ovat käytössä lukuisissa muissa automerkeissä ja malleissa. Viisivaihteinen AW55-50 ja kuusivaihteinen AW-TF80 vaihdelaatikot ovat herkkiä öljyn vaihdolle. Jos öljyt on vaihdettu säntillisesti laatikot kyllä kestävät.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Menee vähän pilkun nussimiseksi, mutta volvolla ei ole omia automaatteja vaan käytössä on Aisinin valmistamat automaattilaatikot. Samat automaattilaatikot ovat käytössä lukuisissa muissa automerkeissä ja malleissa. Viisivaihteinen AW55-50 ja kuusivaihteinen AW-TF80 vaihdelaatikot ovat herkkiä öljyn vaihdolle. Jos öljyt on vaihdettu säntillisesti laatikot kyllä kestävät.

Tiedätkö kuuluuko Volvojen huolto-ohjelmaan vaihteiston öljyjen vaihto, vai onko omistajan aloitteellisuudesta kiinni?
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Tiedätkö kuuluuko Volvojen huolto-ohjelmaan vaihteiston öljyjen vaihto, vai onko omistajan aloitteellisuudesta kiinni?
Ei taida kuulua, kuin takselilla. Huoltokirjastahan se selviää, onko vaihdettu vai ei. Aika harvassa autossa automaattilaatikon öljyn vaihto taitaa kuulua huolto-ohjelmaan. Tosin kaikissahan se tulisi enintään 100 tkm välein.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Menee vähän pilkun nussimiseksi, mutta volvolla ei ole omia automaatteja vaan käytössä on Aisinin valmistamat automaattilaatikot. Samat automaattilaatikot ovat käytössä lukuisissa muissa automerkeissä ja malleissa. Viisivaihteinen AW55-50 ja kuusivaihteinen AW-TF80 vaihdelaatikot ovat herkkiä öljyn vaihdolle. Jos öljyt on vaihdettu säntillisesti laatikot kyllä kestävät.
No aiemminkin sanonut täällä, että duunikaverin Volvosta meni o-renkaat kantikkaiksi laatikosta, kuulemma tyyppivika noissa. Muuta en tiedä, mutta kalliiksi olisi tullut. Ja vielä kalliimmaksi myöhemmin, jos olisi jättänyt tekemättä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mietin vähän tuota hinnan tiputusta. Meillä oli muutama vuosi takaperin BMW:n 420d Coupe joka oli uutena muistaakseni sen 60 tonnia. Reilu kaksi vuotta ja n. 120tkm myöhemmin autoliike möi sen karvan alle 30 tuhannella eurolla. Meillä ainakin oli tuossa BMW:n huoltosopimus ja sen mukaisesti autoa huollettiin. Luulisin että aika yleisesti tuollaiset huoltosopparit tuon hintaluokan autoille tehdään. Näin äkkiseltään kuulostaa aika isolta erolta kilometreissä tuo 120 vs. 250-350 ja itse kallistuisin herkemmin vähemmän ajetun puoleen.

3 ja 4 coupeissa ei hinnat putoa niin paljon kuin esim 5-sarjalaisissa, joka on oikea verrokki E-sarjalle. Kai nuo em. on haluttuja nuorempien keskuudessa ja niitä on tarjolla vähemmän. 5-sarjan markkina kyllästetty ex-liisareilla, niin niissä sukeltaa käytettyjen hinnat enemmän. Ehkä ostajakunta ja käyttökohdekin on erilainen. Pienempi coupe ostetaan kesäautoksi tms harrastehenkiseen touhuun ja ajetaan yleensäkin vähemmän, 5/E-sarja oikeastaan vain käyttöautoksi, johon ladotaan kilsoja enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös