Jesus Shaves
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Dorados de Sinaloa
Ei todellakaan kannata tankata MY-dieseliä tai dieseliä muutenkaan. Volvon hybridit ovat bensiinikäyttöisiä.
Eipä muuten ole. Tuo V60 on maailman ensimmäinen diesel plug-in hybridi.
Ei todellakaan kannata tankata MY-dieseliä tai dieseliä muutenkaan. Volvon hybridit ovat bensiinikäyttöisiä.
Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko diesel hybridissä sama dieselvero kuin ihan normaalissa diesel autossa?
Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko diesel hybridissä sama dieselvero kuin ihan normaalissa diesel autossa?
Huomasin aamulla lähtiessäni, että auto ei starttaa. Vakuutusyhtiön kautta hinausliike paikalle ja akkuun virtaa, auto käyntiin ja ajelemaan. Lenkkiä 50-60km, auto pihaan sammuksiin ja huvikseen yritän heti uudelleen startata eikä sano mitään. Akku vai laturi paskana? Ei vilkuta mitään akun tai laturin valoa kojetaulussa.
Kyllä mä nyt väittäisin, että akku siellä on loppu. Et olisi muutoin ajellut moista pätkää, jos laturi olisi sökönä.
Todella huonollakin akulla voi näin kesäkelein ajella, kun laturi vain toimii, mutta toisinpäin meno loppuu kuin seinään melko nopeasti (puhaltimet, valot yms. haukkaa nykyautoissa virtaa).
Eipä muuten ole. Tuo V60 on maailman ensimmäinen diesel plug-in hybridi.
Honda Accordia suosittelisin. Niillä ajaa kevyesti 400 000 km (nettiautossa parhaat 450 000 ajettuja) ja tuohon hintaluokkaan löytynee 250 000 ajettuja. Lisäksi ne ovat ajettavina ihan jotain muuta kuin joku hikinen Astra.
@Hiker Mersu varmaan ainoa jonka voi odottaa kestävän tuonne 300k nurkille.
Se on tuo mannemersujen dieselmoottorin maine joka tätä myyttiä pitää yllä.
Itselläkin on muutamia ooppeleita ollut, mielestäni huomattavan aliarvostettu automerkki, sekä ajomukavuuden että kestävyyden puolesta, tosin tiedän kyllä mistä se huono maine on tullut. Itse suosittelisin ottamaan mieluummin Opelin kuin jonkun Hondan riisikipon. Sama juttu moneen ranskikseen, ne sähköviat tietyissä malleissa on kyllä laskeneet noiden arvostusta, mielestäni, liian alas.Mulla on nykyinen ja edellinen auto olleet Astroja (-96 ja -00) ja vaikka ne eivät mitään mukavuuslaitoksia ole, niin olen noissa mainitsemissani rajoissa ollut tyytyväinen, eli eivät ole jättäneet tielle, kuluvat osat halpoja ja jokainen kyläpaja osaa sepittää ne kuntoon. Mutta ei se automerkki ja -malli ole mikään ideologinen valinta, vaan minusta on tullut sattumaopelisti.
Kestäähän nuo muutkin. Se on tuo mannemersujen dieselmoottorin maine joka tätä myyttiä pitää yllä. 300k+ moottoreita löytyy useilta eri valmistajilta.
Ei nyt ihan täysin. Nettiauto on täynnä puoli miljoonaa ajettuja W211 ja W212 -mallien uudempia Mersuja. Kyllä ne tekniikan osaavat tehdä ja ero noihin riisiläjiin on siinä, että 450 tuhatta ajetulla Mersulla viitsii vielä ajaa.
Mersu on muutenkin palannut muutamien katovuosien ja yhtiösekoilun jälkeen laadun huipulle.
Höpöhöpö, muutkin voi kestää, mutta se on sitten hyvää tuuria.
Ai että muut autot vetelee tuurilla sinne 300k hujakoille ja mese taidolla? Salli mun nauraa.