Autoiluketju

  • 3 192 453
  • 18 516

teppana

Jäsen
Yleensä tehot jaksavat tyydyttää 3 viikkoa ja sen jälkeen niihin on tottunut. Mikä siis tarkoittaa sitä, että pitäisi vaihtaa tehokkaampaan. Jos tuota tehokkuuden tunnetta hakee, niin tulee kalliiksi...Cobolilla ei tuota vammaa ole kirjoituksista päätellen.

No juu ja ei. Siinä mielessä oikeassa olet että siihen autoon tottuu ja se uutuuden viehätys katoaa, niin tehojen kuin sisustuksen suhteen. Mutta kyllä se tehokas auto tuntuu tehokkaalta autolta vielä kolmen viikon jälkeenkin.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Auton päivitystä olisi edessä, johtuen uuden duunin myötä lisääntyvästä vuosittaisesta kilometrimäärästä.

Hakusessa mukava maantieajokki työmatkoille, ehtoina lähinnä hiljaisuus ja sopiva teho/vääntö rekkojen ohittamiseen. Kilometrejä tulee jatkossa joku 30-40tkm vuodessa. Farmari pitäis kuulemma olla.

Nyt mulla on alla vuosimallin 2002 A4, johon olen kyllä ollut ihan tyytyväinen. Kattelenko suosiolla uudempia diesel-Audeja vai löytyykö halvemmasta luokasta yhtä hiljaisia ja mukavia kärryjä? Millainen auto on Peugeot 308?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Auton päivitystä olisi edessä, johtuen uuden duunin myötä lisääntyvästä vuosittaisesta kilometrimäärästä.

Hakusessa mukava maantieajokki työmatkoille, ehtoina lähinnä hiljaisuus ja sopiva teho/vääntö rekkojen ohittamiseen. Kilometrejä tulee jatkossa joku 30-40tkm vuodessa. Farmari pitäis kuulemma olla.

Nyt mulla on alla vuosimallin 2002 A4, johon olen kyllä ollut ihan tyytyväinen. Kattelenko suosiolla uudempia diesel-Audeja vai löytyykö halvemmasta luokasta yhtä hiljaisia ja mukavia kärryjä? Millainen auto on Peugeot 308?
Miten olisi MB C 200-220 farmari, vm. 2008-12. Hiljainen, lämmin, kohtuu tilava, turvallinen ja luotettava kulkupeli, jossa varustelu riittävä, lisäksi halvat huolto- ja ylläpitokustannukset. Ajelin moisella reilut 100'000 km kolmessa vuodessa, jolloin mittarissa lopulta oli jo n. 300'000. Laakista läpi katsastuksissa eikä muutenkaan yhtään ylimääräistä remonttia tai huoltoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos hiljaista ja hyvää maantieautoa haluaa niin omasta kokemuksesta voi kyllä suositella myös V70 Volvoa. Noissa 2.4 dieseleissä riittää potku hyvin ihan kaikkiin tilanteisiin ja vaikka nyt eivät mitään taloudellisuusihmeitä ole niin kokoisekseen autoksi kulutus pysyy kyllä hyvin kurissa kun suht' siististi ajaa. Minulla 2.4D automaatin kulutus maantieajossa on ollut siinä 5-5,5 litran tuntumassa. Kun ei Kinetic-varusteista ota niin varustetaso on vähintäänkin riittävä, Summumissa jopa erinomainen, ja tilaa riittää hyvin. Ajettavuus on juuri maantiellä parhaimmillaan ja tuolla on oikeasti mukava ajella pitkiäkin matkoja kun penkitkin sopii ainakin allekirjoittaneen perseelle/selälle. Luotettavuuskin on hyvää luokkaa kun vaan katselee että automaattilaatikkoon on vaihdettu öljyt säännöllisesti ja ajallaan.

V60 tuntui myös todella hyvältä kun sellaisiakin koeajelin, mutta on sitten tiloiltaan parikin astetta pienempi kuin V70.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jo tyrehtyneeseen mutta kovin hauskaan keskusteluun viitaten lyön kovat faktat pöytään: mulla on pieni penis ja lisäksi ajan 1,0 Octavialla. Voiko pahempaa yhdistelmää olla?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
500 bemu tai e mese, jos hiljaista haluaa. Turha katsella muita.

Näin sanoi kaverikin, kun meidän autoon istui. Itse ajelee pari vuotta vanhalla A4:lla. Eihän mekään joka ikinen päivä tarvittaisi isohkoa ja tehokasta autoa, mutta ans olla kun ajat kesälomalla aina jonkin verran ja talvella pari kertaa Lappiin, niin mä en enää kertaakaan ajele sinne millään pikkurassilla. Toki Superb ym ajavat asiansa ja se onkin sitten se makuasia, ajaako Skodalla vai Bemarilla. Mä tykkään tuosta aiemmin mainitusta laadukkaamman tuntuisesta fiiliksestä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
500 bemu tai e mese, jos hiljaista haluaa. Turha katsella muita.
Eemeli on kyllä hiljainen, mutta kulut ovat C-mersua selvästi korkeammat. Oman C 200:n polttoainekulut olivat käsittämättömän pienet tuon kokoiselle autolle, etenkin maantieajossa. Keskikulutus koko omistusaikanani oli vain 5,6 l/100km - maantiellä kulutuslukemat alkoivat helposti nelosella.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaveri kyseli hiljaista eikä hyvää kompromissia. Ite ajelen -11 Passatilla ja se on ok kompromissi. Mut rengasmelu tulee liikaa sisään, joten ei voi hiljaisena mainostaa. Eli uudehko 500 tai e.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kaveri kyseli hiljaista eikä hyvää kompromissia. Ite ajelen -11 Passatilla ja se on ok kompromissi. Mut rengasmelu tulee liikaa sisään, joten ei voi hiljaisena mainostaa. Eli uudehko 500 tai e.
No, pelkästään tuossa valossa asiaa katsoen kyllä minäkin ottaisin maantieajoon Eemelin. Ajattelinkin vain, kun yksin ajelee, kuten minäkin tein, että C-malli olisi hankinnaltaan selvästi kokonaistaloudellisempi.

Mutta joo - tämä tästä mun osaltani.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Kiitos vastauksista! Lähdenpä tästä koeajamaan vitossarjalaista ja sen jälkeen noita muita, jotta saa hieman verrokkia. Tosiaan itelle tärkeää on, ettei melua tule liikaa hyttiin kovissakaan nopeuksissa. Budjetin mukaan sitten mietitään sitä kompromissin tarvetta.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
OMG mitä keskustelua. Itse törmään skidisti samanlaiseen ajattelutapaan aika usein arjessa. Sairastan melko kroonista autonvaihtamista ja joka kerta se uusi auto on ollut jollekin muulle isohko ongelma. Älytöntä.

Valitsen autot, kuten muutkin hassutteluun ja harrastamiseen käytettävät laitteet ja varusteet itseäni varten ja omista lähtökohdista. Todella erikoinen ajatus, että mun valinnat olisi aina joltakin toiselta jotain pois tms. Ajakoon millä haluavat, mäkin valitsen omat kulkupelini itse.
Autot on kivoja! Tykätkää niistä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Mun C4 tuntuu tehokkaalta vielä useamman vuoden jälkeen, tässä olet oikeassa.

Sama homma ja nyt ei puhuta ilmeisesti citikoista? Joka kevät kun lähtee liikenteeseen niin kiittää Jumalaa kuutiotuumista:)
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
OMG mitä keskustelua. Itse törmään skidisti samanlaiseen ajattelutapaan aika usein arjessa. Sairastan melko kroonista autonvaihtamista ja joka kerta se uusi auto on ollut jollekin muulle isohko ongelma. Älytöntä.

Valitsen autot, kuten muutkin hassutteluun ja harrastamiseen käytettävät laitteet ja varusteet itseäni varten ja omista lähtökohdista. Todella erikoinen ajatus, että mun valinnat olisi aina joltakin toiselta jotain pois tms. Ajakoon millä haluavat, mäkin valitsen omat kulkupelini itse.
Autot on kivoja! Tykätkää niistä.

Hyvä puhe. Se ei ole keltään pois millasella autolla ajaa. Kateelliset ainakin paljastaa itsensä ulisemalla kaikesta uuteen autoon liittyen.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Onko kenellään palstalaisella inside tietoa tästä rajotetunnopeuden autoista 16 vuotiaille? Ymmärrän, että normaali henkilöauto rajoitettaisiin tuohon 60km/h, mutta koska tuo olisi astumassa voimaan? Ei tässä varmaan uskolla harkita jälkikasvulle mopoautoa, koska tuon arvohan putoisi yhdesä yössä 0€ hintaan.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onko kenellään palstalaisella inside tietoa tästä rajotetunnopeuden autoista 16 vuotiaille? Ymmärrän, että normaali henkilöauto rajoitettaisiin tuohon 60km/h, mutta koska tuo olisi astumassa voimaan? Ei tässä varmaan uskolla harkita jälkikasvulle mopoautoa, koska tuon arvohan putoisi yhdesä yössä 0€ hintaan.

Asiasta on tehty siis kirjallinen kysymys, missään hallitusohjelmassa tätä asiaa ei ole eikä lakiesityksiä ole vireillä. Ei siis tapahtune ihan hetkessä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Onko kenellään palstalaisella inside tietoa tästä rajotetunnopeuden autoista 16 vuotiaille? Ymmärrän, että normaali henkilöauto rajoitettaisiin tuohon 60km/h, mutta koska tuo olisi astumassa voimaan? Ei tässä varmaan uskolla harkita jälkikasvulle mopoautoa, koska tuon arvohan putoisi yhdesä yössä 0€ hintaan.

Asiasta on tehty siis kirjallinen kysymys, missään hallitusohjelmassa tätä asiaa ei ole eikä lakiesityksiä ole vireillä. Ei siis tapahtune ihan hetkessä.

Ei ole mitään inside tietoa mutta tämä on ministeriössä selvityksessä, oma mutu-arvio ns. best case scenariosta on 1.7.2018, todennäköisesti menee 2019->.

Liikenneministeriö selvittää nopeus­rajoitettujen henkilöautojen käyttöönottoa Suomessa alle 18-vuotiaille – tieliikenteeseen ehkä jo vuonna 2019 - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Tuohan on niin päivänselvän järkevä muutos jolla poliittinen tuki yli rajojen että ainoastaan kaikkea ihmisyyttä vihaavat virkamiehet voivat tuota hidastaa.

Asiaan täysin liittymättömästi, onko kellään palstalaisella kokemuksia 2014-2016 Nissan Leaf sähköautosta? Nm. on tullut mietittyä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tuohan on niin päivänselvän järkevä muutos jolla poliittinen tuki yli rajojen että ainoastaan kaikkea ihmisyyttä vihaavat virkamiehet voivat tuota hidastaa.

Tuohan on niin saatanan tyhmä muutos, että kyllä muuten saadaan ruumiita lisää tähän maahan. Kuuttakymppiä köröttävä henkilöauto tarkoittaa helvetisti lisää ohittavaa raskasta kalustoa.

Mopoauton ohittaminen 76 tonnin massalla on huomattavasti helpompaa kuin kuuttakymppiä ajavan henkilöauton ohittaminen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tuohan on niin saatanan tyhmä muutos, että kyllä muuten saadaan ruumiita lisää tähän maahan. Kuuttakymppiä köröttävä henkilöauto tarkoittaa helvetisti lisää ohittavaa raskasta kalustoa.

Mopoauton ohittaminen 76 tonnin massalla on huomattavasti helpompaa kuin kuuttakymppiä ajavan henkilöauton ohittaminen.

Nyt lyö sarkasmi-mittarit tappiin niin lujaa että oletan tämän olevan vitsi?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuohon "normiauto rajoittamalla mopoautoksi" -juttuun mitään mistään tietämättömältä sellainen kysymys, että kuinka "terveellistä" se olisi tuollaisen nykyauton moottorille, että sillä ei pääsisi viittäkymppiä kovempaa? Meinaan vaan, että jos tuollaisella (uudella) normipikkuautolla ajaa normiajoa vaikkapa 100 k kilometriä vs. sama matka "kaasu pohjassa viittäkymppiä", niin rasittaako jälkimmäinen moottoria enemmän, saman verran vai vähemmän kuin ensimmäinen?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tuohon "normiauto rajoittamalla mopoautoksi" -juttuun mitään mistään tietämättömältä sellainen kysymys, että kuinka "terveellistä" se olisi tuollaisen nykyauton moottorille, että sillä ei pääsisi viittäkymppiä kovempaa? Meinaan vaan, että jos tuollaisella (uudella) normipikkuautolla ajaa normiajoa vaikkapa 100 k kilometriä vs. sama matka "kaasu pohjassa viittäkymppiä", niin rasittaako jälkimmäinen moottoria enemmän, saman verran vai vähemmän kuin ensimmäinen?
Miksi sitä pitäisi ajaa kaasu pohjassa? En tiedä, mikä se nopeudenrajoitinratkaisu olisi, mutta tuskin sitä niin tarvitsee tehdä, että tarvitsee aina kaasu pohjassa ajaa, jotta pääsee sitä suurinta mahdollista nopeutta. Jos nyt joku sitten on niin tyhmä, että siitä huolimatta ajaa aina kaasu pohjassa rajoitinta vastaan, niin kärsiköön moottori.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nykyautoissa on elektroninen moottorinohjaus ja vaikka se lätkä on lattiassa, niin tietokone antaa sopivan määrän soppaa. Eli kone ei koskaan työskentelisi kuin vähäisesti ja tietysti karstoittuu, kun kyse on rajoitetusta normiautosta. Ei se olisi kuin muunneltu vakionopeuden säädin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nykyautoissa on elektroninen moottorinohjaus ja vaikka se lätkä on lattiassa, niin tietokone antaa sopivan määrän soppaa. Eli kone ei koskaan työskentelisi kuin vähäisesti ja tietysti karstoittuu, kun kyse on rajoitetusta normiautosta.

Jotain tällaista meinasinkin, että sikäli tuo "kaasu pohjassa" oli multa luokattoman huonosti muotoiltu. Mietin tuossa lähinnä sitä, että jos ja kun nykytilanteessa ostetaan sille omalle kullannupulle mopoauto, niin "normiauto rajoittamalla mopoautoksi" -tilanteessa ostettaisiin ehkä sitten ihan oikea auto, jonka kulkua sitten rajoitettaisiin kunnes kuski on täysi-ikäisyyden ja ajokortin saavuttanut, jolloin rajoittimen voisi poistaa ja näin nuorella olisi jo valmiiksi tuttu kulkupeli alla.

Tuollainen ei varmaankaan tulisi kysymykseen, mikäli muutaman vuoden moporajoittimella ajaminen aiheuttaisi auton moottorille jos nyt ei peruuttamatonta, niin ainakin kallista (?) korjaamista vaativaa vahinkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös