Kovaa on vääntö kustannuksista kun puhutaan autoista missä monella tunneasiat on ne tärkeimmät, minkälainen kuski olet, millaisella autolla ajat. Lasken tunneasiaksi senkin että haluaako säästää vai ei tässä talouden menoerässä. Ihan sivuheittona mainittakoon omatkin suuntaa antavat laskelmat ennen auton vaihtoa, voi olla jonkun mielestä aika kornit vaihtoehdot mutta kuitenkin.
Viimeksi olin talouteen hommaamassa kaupunkirassia jolla kehtaisi lähteä moottoritiellekin, vaihtoehtoja laidasta laitaan hintaluokassa 15t€-20t€. Helposti muodostui jo omalla 10tkm-15tkm vuosiajolla niin merkittäviä kulueroja näissä kuluissa mitä voi laskea etukäteen että kyllä se muokkaa ostopäätöstä vaikka isomman kutoskoneen murinoita haluaisikin kovasti kuunnella.
Lopulta päädyin polo bluegt vagiin ja nyt pari kk ajaneena täysin myyty miten näppärästi auto liikkuu niin nurkka-ajossa kuin motarilla, kuluttaa vähän ja mottoritielläkin tuntuu paljon vakaammalta ja "isommalta autolta" kuin edelllinen 2011 fiesta.
Pelkästään verot, bensankulutus arvio, vakuutukset, määräaikaishuollot tekivät jo sellaisen helposti reilun tonnin vuosittaisen eron muihin isomman koneen vaihtoehtoihin ja mieluummin käytän sen tonnin vaikkapa kesälomareissuun. Toki kädet on kyynärpäitämyöten ristissä ettei vagi porsi mutta 12kk vaihtoautotakuu + kuluttajasuojat nyt riittää johonkin jos jotain ilmenee. Tässä pitäisi olla se uudempi hihnakone ja ei ole dsg:täkään.
Ei autoilu ole halpaa blue gt:lläkään jos taloudesta löytyy vielä toinenkin auto ja löytyy vielä karting-autokin tallista ja se jos mikä kuluttaa niin bensaa kuin renkaita ja vähän muitakin osia.
_
Viimeksi olin talouteen hommaamassa kaupunkirassia jolla kehtaisi lähteä moottoritiellekin, vaihtoehtoja laidasta laitaan hintaluokassa 15t€-20t€. Helposti muodostui jo omalla 10tkm-15tkm vuosiajolla niin merkittäviä kulueroja näissä kuluissa mitä voi laskea etukäteen että kyllä se muokkaa ostopäätöstä vaikka isomman kutoskoneen murinoita haluaisikin kovasti kuunnella.
Lopulta päädyin polo bluegt vagiin ja nyt pari kk ajaneena täysin myyty miten näppärästi auto liikkuu niin nurkka-ajossa kuin motarilla, kuluttaa vähän ja mottoritielläkin tuntuu paljon vakaammalta ja "isommalta autolta" kuin edelllinen 2011 fiesta.
Pelkästään verot, bensankulutus arvio, vakuutukset, määräaikaishuollot tekivät jo sellaisen helposti reilun tonnin vuosittaisen eron muihin isomman koneen vaihtoehtoihin ja mieluummin käytän sen tonnin vaikkapa kesälomareissuun. Toki kädet on kyynärpäitämyöten ristissä ettei vagi porsi mutta 12kk vaihtoautotakuu + kuluttajasuojat nyt riittää johonkin jos jotain ilmenee. Tässä pitäisi olla se uudempi hihnakone ja ei ole dsg:täkään.
Ei autoilu ole halpaa blue gt:lläkään jos taloudesta löytyy vielä toinenkin auto ja löytyy vielä karting-autokin tallista ja se jos mikä kuluttaa niin bensaa kuin renkaita ja vähän muitakin osia.
_