Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 681
  • 19 022

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Vaimolle kakkosauto
Pitäiskö toi vaan noukkia kotiin? Jos on kesäloman jälkeen vielä myynnissä niin ilman muuta. Autoa ei ennen elokuuta tarvita ja koko kesä menee maalla niin ei millään viitsisi ostaa kakaroiden rääkättäväksi parkkipaikalle. Mutta mun mielestä tuo on jopa varsin halpa.

Linkki vie Nettiauton myynti-ilmoitukseen.

Oletko siis ihan varma että haluat juuri tummoisen Sensodriven? Tämä voi toki olla pelkkä yksittäinen tapaus, mutta kaveri kävi koeajamassa tuollaista ja tuo vaihteisto yritti kesken vauhdin lyödä ykköstä tai peräti pakkia sisään. Tuli ymmärrettävistä syistä siinä vähän tilannetta. Onneks ei kuitenkaan käyny mitään. Mitä ite olen ajanut, niin musta toi on laiska vaihteisto. Muutenhan noissa autoissa ei nyt pahemmin oo ollu mitään. Tai no viallisia penkkejä, mut ei niin paha asia.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Oletko siis ihan varma että haluat juuri tummoisen Sensodriven? Tämä voi toki olla pelkkä yksittäinen tapaus, mutta kaveri kävi koeajamassa tuollaista ja tuo vaihteisto yritti kesken vauhdin lyödä ykköstä tai peräti pakkia sisään. Tuli ymmärrettävistä syistä siinä vähän tilannetta. Onneks ei kuitenkaan käyny mitään. Mitä ite olen ajanut, niin musta toi on laiska vaihteisto. Muutenhan noissa autoissa ei nyt pahemmin oo ollu mitään. Tai no viallisia penkkejä, mut ei niin paha asia.
Joo, pitää olla toi vaihteisto ihan ehdottomasti. Keppivaihteista autoa mä en enää talouteen huoli missään nimessä. Budjetti on aika rajallinen, ja se huomioiden C2 on aika lailla ainut jonka saa automaatilla ja ilmastoinnilla.

Me käytiin tuommoista ajamassa, yks vähän reilu 100 tkm ajettu yksilö. Siinä toimi laatikko ihan hyvin. Laiskahan se on kuin mikä, varsinkin kun vertaa siihen DSG-laatikkoon mikä ykkösautossa on. Kattellaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yhdellä automaatti-Citikalla (C5) olen ajanut ja ei kyllä oikein sekään loota tehnyt suurta vaikutusta. Jotenkin tuntui että se laatikko ei koskaan oikein osannut päättää mikä pykälä pitäisi olla milloinkin sisällä. Amerikkalaisilla ja Mersun automaateilla suurimmaksi osaksi ajaneena tuntui aika paskalta tuo laatikko. Ja tuon ylläolevan jäsenen todistuksen perusteella vaikuttaa että tuo Sensodrivekään ei ole juuri sen parempi. Mutta tietysti jos kyse on kakkosautosta ja vaihtoehdot on vähissä niin mikäpä siinä. Itsekin olen tullut vannoutuneeksi automaattimieheksi mutta ainakin tuon oman kokemukseni perusteella harkitsisin pitkään manuaalia vaihtoehdoksi, koska mieluummin sitä melkein ajaa manuaalillakin kuin huonosti toimivalla automaatilla.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Ensiauton ostoon

Auton tarve nostaa autokuumetta ja netistä on tullut jo kärryjä katseltua. Liikkeissäkin olisi tarkoitus lähiaikoina vierailla. Tuli mieleen semmoinen asia, että kuinkahan paljon tuommoisesta esim. 9000 euron hintalapulla varustetusta autosta lopulta joutuu maksamaan, kun minulla ei siis ole vaihdokkia, josta olisin luopumassa? Siis, miten paljon on varaa tinkimällä saada hintaa tippumaan. Käsittääkseni noissa liikkeiden hinnoissa on aika paljon ilmaa juurikin auton vaihtajia silmällä pitäen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Siis, miten paljon on varaa tinkimällä saada hintaa tippumaan. Käsittääkseni noissa liikkeiden hinnoissa on aika paljon ilmaa juurikin auton vaihtajia silmällä pitäen.

No ei se nyt ihan niinkään mene, kaveri kävi ostamassa tuossa pari viikkoa sitten käytetyn diesel Octavia RS:n (käytetyn), hintaa sai tiputettua tonnilla ja siihenkin piti töitä tehdä, että myyjä suostui. Sitten kun halusi vielä täyden tankin, niin myyjä joutui menemään kysymään omalta pomoltaan onko se mahdollista. Mitä halvempi auto, niin sitä vähemmän tinkimisvaraa, tietysti siihen vaikuttaa myös hyvin paljon se, minkälaiseen autoon tämä vaihdokki on käytetty. Kyllä ne myyjät nykyään tarkkaan laskee, kun autosta pitää jäädä kuitenkin tietty prosentti voittoa. Mutta, yrittänyttä ei laiteta, sen kun vain menet laittamaan rohkeasti tarjouksia vetämään.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Auton tarve nostaa autokuumetta ja netistä on tullut jo kärryjä katseltua. Liikkeissäkin olisi tarkoitus lähiaikoina vierailla. Tuli mieleen semmoinen asia, että kuinkahan paljon tuommoisesta esim. 9000 euron hintalapulla varustetusta autosta lopulta joutuu maksamaan, kun minulla ei siis ole vaihdokkia, josta olisin luopumassa? Siis, miten paljon on varaa tinkimällä saada hintaa tippumaan. Käsittääkseni noissa liikkeiden hinnoissa on aika paljon ilmaa juurikin auton vaihtajia silmällä pitäen.

Vanha sananlaskuhan on että 10% pitäisi saada käteisellä ostettaessa pois. Eri asia on, millainen se auto on. Jos se on just tullut liikkeeseen niin ei varmaan saa tonnia pois, varsinkin jos on ollu kyselijöitä. Pitkään seisseestä voi saada 2000 euroa pois, mutta sitten voi itse miettiä miksi se siellä liikkeessä seisoo. :)
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Auton tarve nostaa autokuumetta ja netistä on tullut jo kärryjä katseltua. Liikkeissäkin olisi tarkoitus lähiaikoina vierailla. Tuli mieleen semmoinen asia, että kuinkahan paljon tuommoisesta esim. 9000 euron hintalapulla varustetusta autosta lopulta joutuu maksamaan, kun minulla ei siis ole vaihdokkia, josta olisin luopumassa? Siis, miten paljon on varaa tinkimällä saada hintaa tippumaan. Käsittääkseni noissa liikkeiden hinnoissa on aika paljon ilmaa juurikin auton vaihtajia silmällä pitäen.

Oma kokemus käytettyjen autojen alennuksista on 10-15%. Autojen hinnat ovat vaihdelleen 5 000 - 15 000€ välillä. Alle kymmeneen prosenttiin ei kannata suostua varsinkaan jos vastaavia malleja on saatavilla muiltakin kauppiailta.



_
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Vanha sananlaskuhan on että 10% pitäisi saada käteisellä ostettaessa pois. Eri asia on, millainen se auto on. Jos se on just tullut liikkeeseen niin ei varmaan saa tonnia pois, varsinkin jos on ollu kyselijöitä.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, kuin noissa edullisimmissa autoissa, menepä ostamaan 20000 €:n autoa, niin ei varmasti saa mitään 10% pois hinnasta. Tonnin voi saada pois ja siihen autoliikkeet usein suostuvatkin, niin kuin tuossa mun kaverin tapauksessa juuri kävi (oli käteisosto). Omaa autoa kun alkaa tarjomaan vaihdossa, niin persnettoa tulee aivan varmasti.

Tällä hetkellä muuten Pk-seudulta saa käteisostaja edullisimmin ostettua autonsa. Maakunnissa taas vaihtoautoista hyvitetään paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Kiitoksia vastauksista tähän asti!

Täällä kun vaikuttaa autoista tietäviä olevan enemmänkin, niin olisikos antaa vinkkejä merkin suhteen, mitä kannattaa suosia ja mitä ehdottomasti vältellä? Farmaria en aio hankkia, mutta 4- tai 5-ovea saisi olla. Pääasiassa kaupunkiajoa tulee, jonkin verran tietysti myös maantietä. Hinta ois max. 10000 ja mitä vähempi ajettu, sitä parempi (max. 150 000 km). Tuollaisilla kriteereillä siis suurin piirtein kärryä etsin. Ja vuosimalli 2002 tai nuorempi.

Suurin mielenkiinto kohdistunut tähän saakka Volkkareihin (Golf ja Polo), Skodat, Toyotat, sekä muutamiin muihin.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
tuo 10-15% on kyllä yleinen, mutta kaverini sai liikkeessä tingittyä autosta vajaa 30%. Kuulemma 3 tupakkataukoa, pari kahvikuppia ja 2,5h siihen oli mennyt, mutta lopulta lähti auto reippaasti halvemmalla kuin oli mukaan varattu ja jäi myös sitten bensarahaa. ja lapussa luki 10k ennen tinkaamista.

Mitenkäs Audi A4 Quattro 1.8t, kestääkö hyvin? hakusessa olisi joku 96-98, ja mielellään ei-ohjelmoitu (lue=150hv). Netistä luin ja kavereilta kysyin niin nelikkoaudeissa saa tiuhaan vaihtaa niveliä ja tukivarsia, ja turbo myös tuo lisää huoltotoimenpiteitä. Kannattaako unohtaa tämmöinen kokonaan laskuista, jos etsii edullisia kilometrejä?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En sanoisi noin jyrkästi kuin Hifk since 1993 tuossa yllä, ehdottomasti kannattaa opetella tinkimisen jalo taito ja rehellisesti kilpailuttaa liikkeitä keskenään jos vastaavia malleja on saatavilla useita lähiseudunliikkeissä. Olen itse useamman kaupan tehnyt niin uusista kuin käytetyistä ja ollut vahvasti mukana frendien kaupan teossa miettimässä mitä diilejä kannattaa hyväksyä.

Kyllä niissä käytettyjen hinnoissa on yleensä paljon enemmän varaa kuin se ensimmäinen kysytty tarjous.
Eroa ei ole teetkö käteisellä vai rahoituksella koska liike saa samalla tavalla rahan heti, vaihtoauto kannattaa myydä yksityiselle koska siinä liikkeet maksavat huonommin kuin yksityiset, jollei heillä ole ostajaa valmiina(tälläinenkin yksi tapaus on tiedossa ja saatu hinta oli sama kuin nettiauton pyynnit). Moni hyväksyy kaikessa helppoudessaan autoliikkeen huonomman tarjouksen jottei tarvitse katsella renkaan potkijoita ja vastailla kysymyksiin: "paljoks toi kulkee?"

Tässä viimeiset kaupat pk-seudun autoliikkeissä jotka olen itse tehnyt 5 vuoden sisällä(joko omistajana tai haltijana):
Käytetty Ford pyynti 5990€ , lopullinen hinta 5200€
Käytetty Ford pyynti 14 100€, lopullinen hinta 11 900€
Uusi Toyota Yaris pyynti 22 000€, lopullinen hinta 20 000€
Esittelyauto VW Golf(juridisesti käytetty) pyynti 27 500€, lopullinen hinta 25 500 +lohko vielä luovutuksessa tingitty kaupanpäälle, "koska pidin itsestäänselvyytenä että siinä olisi ollut se". :)

Vaikka jonkun mielestä tinkiminen tuntuu hölmöltä niin kyse on kuitenkin omasta mielestä isoista rahoista joten itse en ainakaan helpolla niele pyydettyjä hintoja.



_
 

Veijari

Jäsen
Mitenkäs Audi A4 Quattro 1.8t, kestääkö hyvin? Kannattaako unohtaa tämmöinen kokonaan laskuista, jos etsii edullisia kilometrejä?

Jos etsit edullisia kilometrejä niin kannattaa valita pienempi kone ja jättää neliveto pois. Sellaiseen 10 l / 100 km kulutukseen on syytä tuollaisen kanssa varautua. Tuon ikäisessä autossa vikoja tulee satavarmasti vastaan, oli Audi tai ei. Kyse on enemmänkin yksilöstä, onko hyvin pidetty ja säännöllisesti huollettu. Audi ei kuitenkaan mikään vikaherkin ole ja tuo 1,8T kone on suhteellisen hyväksi todettu.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Tässä muutama vaihtoehto, joita itse voisin harkita:

Honda Civic
VW Golf
VW Golf
VW Bora

Tietysti kannattaa katsoa sellainen, missä ei ole tulossa heti mitään isompaa huoltoa eteen.

Sinänsä mielenkiintoisia vaihtoehtoja kaikki. Kiitoksia linkeistä. Niistä tullaankin sitten seuraavaan kysymykseen, eli yksityiseltä vai liikkeestä? Liikkeiden autoja tullut pääasiassa tähän asti katseltua. Jotenkin tulee itselle aina epäilys, kun näkee ilmoituksen yksityisellä henkilöllä myynnissä olevasta autosta. En tiedä, mistä johtuu, sillä joku niillä liikkeenkin käytetyillä autoilla on joskus ajanut.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos etsit edullisia kilometrejä niin kannattaa valita pienempi kone ja jättää neliveto pois. Sellaiseen 10 l / 100 km kulutukseen on syytä tuollaisen kanssa varautua. Tuon ikäisessä autossa vikoja tulee satavarmasti vastaan, oli Audi tai ei. Kyse on enemmänkin yksilöstä, onko hyvin pidetty ja säännöllisesti huollettu. Audi ei kuitenkaan mikään vikaherkin ole ja tuo 1,8T kone on suhteellisen hyväksi todettu.
Itsellä on Passat samalla koneella, ja se vie maantiellä n. 7 l /100 km ja kaupungissa sen kympin. A4 on hieman kevyempi, mutta neliveto tuo vähän lisää kulutusta, joten aika samoissa varmaan kulutukset. 270 tkm on Passatillani ajettu ja koneessa tai turbossa ei ole toistaiseksi ollut mitään vikaa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, kuin noissa edullisimmissa autoissa, menepä ostamaan 20000 €:n autoa, niin ei varmasti saa mitään 10% pois hinnasta.

No itse olen kyllä aina saanu ton 10% (3 autoa hintaluokassa 10 000 - 25 000) kun olen ostanut. Ei se ole kuin ostajasta kiinni osaako puhua asiaa. Mut toki yleensä vaihtoautoa joutuu tyrkkäämään mukaan ja silloinhan sun autoa ei halua kukaan ja liikkeen autosta ei tingitä yhtään.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Sinänsä mielenkiintoisia vaihtoehtoja kaikki. Kiitoksia linkeistä. Niistä tullaankin sitten seuraavaan kysymykseen, eli yksityiseltä vai liikkeestä? Liikkeiden autoja tullut pääasiassa tähän asti katseltua. Jotenkin tulee itselle aina epäilys, kun näkee ilmoituksen yksityisellä henkilöllä myynnissä olevasta autosta. En tiedä, mistä johtuu, sillä joku niillä liikkeenkin käytetyillä autoilla on joskus ajanut.

Voin kertoa kokemuksella että noi liikkeen "takuut" on täyttä paskaa. Ostin liikkeestä 7000e kansivikaisen IV V5 Golfin (mahdoton todeta koeajolla) ja mikä oli lopputulos: Viikon vänkäämisen jälkeen sain osat liikkeen puolesta (500e) mutta työ oli maksettava itse (1000e). Ja katteleppa kuluttaja-asiamiehen tapauksia esim. jakohihnan katkeamisissa, niin kaikissa niissä on lause "auto on korjaamisen jälkeen paremmassa kunnossa kuin ostettaessa" ja tuon takia joudut aina jollain lailla maksumieheksi. Sinänsä mielenkiintoista että mun mielestä autosta tulee takaisin ajettava kun se korjataan. Ei se siitä paremmaksi muutu jos kansi korjataan.

Eli sinuna jos haluan mennä varman päälle, ostaisin yksityiseltä, ja vaihtaisin jakohihnan sekä öljyt, niin voisit varmasti huoletta ajaa autolla jatkossa. Ja noiden huoltojen jälkeenkin säästät varmasti rahaa kuin että ostaisit liikkeestä. Eri asia toki jos ei oo rahaa, niin sitten saat rahoituksen helpommalla, mutta ei ainakaan tuon Fernando Alonson sponsori pankin vakuudettomat lainat ole mahdottoman hintaisia.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Nyt on sitten Camarolla päästelty ja niinhän siinä tulee käymään, että pajalle joutuu Chevy talvella. Autossa itsessään ei sinällään vikaa ole, mutta tekniikka on itselle liian onneton. 42 vuotta vanha 327-pikkulohko on kyllä menettänyt puhdin vuosien saatossa (käy ja kukkuu kyllä ok) ja tuntuu että kaikenmaailman Corollatkin liikkuu ripeemmin. Ei sillä, että joku kiihdytysauto pitäisi olla mutta saisi edes jotenkin liikkua. Ja ne äänet; on niin vaimeet V8:n löpinät, että kutoskoneeksi voisi joku luulla.

Eli talvella tulee tapahtumaan jotain seuraavaan suuntaan:

-350:nen kone on hakusessa. Saattaa hyvällä säkällä tulla syksyllä tutun jenkkireissulta. Häiskä kun menee tarvike ostoksille tutuille apajille. Koneeseen sitten sen verran kilkettä, että voimaa saa sinne 350:nen hevosen kointaalle.
-samalla vanhan ja väsyneen kaksipykäläisen lootan tilalle kestävä nelipykäläinen.
-suorat putket niin, että löpinä kuuluu seuraavaan kortteliin.
-levyjarrut eteen.

Tämä kesä mennään näillä ja ensi kesänä auto on sitten oman maun mukainen. Perkele, tässähän taisi tulla uusi harrastus.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No itse olen kyllä aina saanu ton 10% (3 autoa hintaluokassa 10 000 - 25 000) kun olen ostanut. Ei se ole kuin ostajasta kiinni osaako puhua asiaa. Mut toki yleensä vaihtoautoa joutuu tyrkkäämään mukaan ja silloinhan sun autoa ei halua kukaan ja liikkeen autosta ei tingitä yhtään.

Onhan tuokin ihan totta, ostajasta on aika paljon kiinni. Oli kaverillani kova kiire osta kyseisen mallinen auto, ei tainnut edes käydä koeajamassa muuta yksilöä kuin tuon ostamansa. Mutta silläkin on merkitystä, minkälaiseen autoon tuo ostamasti käytettyauto on vaihdettu? Edellisten kauppojen väliraha on aika olennainen tekijä tässä sinun tekemässäsi kaupassa.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kesäauto

Tulen tossa kesälomilla suomeen ja ajattelin hakea Saksasta kesäauton. Mielessä on -98 korvilla valmistettu MB 320 CLK. Joo tiedän, ihan vitun ruma, jopa niin ruma et on jo oikeesti kaunis. Onko kellään kokemuksia moisesta?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heitetään Kelju K. Kojootille sellainen vähän erilainen ehdotus. Nettiautossa näyttäisi nimittäin olevan myynnissä 67000 km ajettu 124-korinen Mersu, ihan huippukuntoinen ja sopii noihin asetettuihin kriteereihin hyvin muuten paitsi vuosimallin osalta. Onhan 7200 euroa tietysti paljon vuosimallin -88 autosta mutta jos tuo on vain ruostesuojattu kunnolla niin noilla kilometreillä tuolla tekniikalla ajaa ilman ongelmia vuosikausia.

Itsellä on nyt reilun kolmen vuoden ajalta kokemusta tuosta 124-Mersusta ja ei kyllä voi muuta kuin kehua. Ajettavuus voittaa edelleen monet uudetkin autot ja tuollaisen huollattaminen on ihan naurettavan halpaa koska varaosat eivät maksa juuri mitään ja tarvikkeena saa ihan kaikkea. Korihan noissa on se akilleen kantapää mutta jos se on asiallisesti joskus suojattu ja autoa on pidetty tallissa niin ei siitäkään ole mitään ongelmaa noin vähän ajetussa autossa. Ostaisin kyllä itse tuon pois kuljeksimasta mikäli olisi varaa sijoittaa tuollainen summa autoon, ikävä kyllä nyt ei ole kun on todennäköisesti asunnonvaihtoa sun muuta edessä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Oletko siis ihan varma että haluat juuri tummoisen Sensodriven?

Naapurin C4:n robottilaatikko (sensodrive) meni uusiksi jokunen kuukaisi takuun loppumisen jälkeen. Kokonaiskustannus 7000€ - toki maahantuonti tuli vastaan 50% osista ja työstä mutta 3500€ lasku ei kuulemma kauheesti naurattanut.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Voin kertoa kokemuksella että noi liikkeen "takuut" on täyttä paskaa. Ostin liikkeestä 7000e kansivikaisen IV V5 Golfin (mahdoton todeta koeajolla) ja mikä oli lopputulos: Viikon vänkäämisen jälkeen sain osat liikkeen puolesta (500e) mutta työ oli maksettava itse (1000e). Ja katteleppa kuluttaja-asiamiehen tapauksia esim. jakohihnan katkeamisissa, niin kaikissa niissä on lause "auto on korjaamisen jälkeen paremmassa kunnossa kuin ostettaessa" ja tuon takia joudut aina jollain lailla maksumieheksi. Sinänsä mielenkiintoista että mun mielestä autosta tulee takaisin ajettava kun se korjataan. Ei se siitä paremmaksi muutu jos kansi korjataan.

No jos olisit ostanut sen kansivikaisen auton yksityiseltä, niin olisit maksanut koko summan itse. JOS olisit itse kaivanut jostain käytetyn kannen ja näin ollen luopunut siltä osin jatkotakuusta ko. asian tiimoilta olisi liike varmaan suostunut maksamaan työt ja osien hinta olisi jäänyt sinulle. Näissä on varmasti myös isoja eroja sen mukaan ostatko auton tuusulan häkkiliikkeestä vai ison merkkiorganisaation liikkeestä. Synkkä tosiasia vaan taitaa olla niin, että jälkiseuraamuksien takia tuollainen 7000€ maksava Golf päätyy isosta liikkeestä jobbarille ennen jatkomyyntiä.

Jos taas laitetaan täysin uutta osaa vanhaan autoon niin eikös se ole sen jälkeen varmasti parempi, kuin käytetty?

Eri asia on sitten uudemmissa vaihtoautoissa käytettävät liikkeen jatkotakuut kuten "titaani" tai "varma ratkaisu", jolloin autoissa on oikea 12kk takuu.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Jos etsit edullisia kilometrejä niin kannattaa valita pienempi kone ja jättää neliveto pois. Sellaiseen 10 l / 100 km kulutukseen on syytä tuollaisen kanssa varautua.

Perkele, kirjoitin epäselvästi. Nyt huomasin itsekkin. Siispä: Pitääkö varautua vuosittaiseen kalliiseen turbohuoltoon/rikkooko neliveto noita niveliä ja tukivarsia tiuhaan tahtiin? Tämän hetkinen auto ei todellakaan ole alle 10 litran kulutuksella, siispä tuollainen "pikkulohko" kyllä on vallan mainio säästö ainakin bensan kulutuksen tiimoilta. Kaveri on huoltoliikkeessä töissä, ja sanoi, että ei kertaakaan ole A4 tullut turboremonttiin, eikä quattro mihinkään tukivarsien vaihtoon. Toisaalta, ei hän ollut koskaan joutunut myöskään Bmw:n m50-koneen kansipahvia vaihtamaan, joten hänen mielipidettä en ota niin vakavasti.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itsellä on nyt reilun kolmen vuoden ajalta kokemusta tuosta 124-Mersusta ja ei kyllä voi muuta kuin kehua. Ajettavuus voittaa edelleen monet uudetkin autot
Tähän täytyy ottaa kiinni. Kelju K. Kojootti nimen omaan kertoi aiemmin ettei ole kovin hyvin autoista perillä. Silloin ei ole tälläinen läpän heitto kovin reilua.

124-mersu ei voita kyllä yhtään uutta autoa ajettavuudeltaan. Okei en ole ihan pienimmillä autoilla edes ajanut, mutta uskallan silti pysyä kannassani. Esimerkiksi 15 vuotta uudempi Polo hakkaa tuollaisen mennen tullen ajettavuudeltaan. Olettaen siis, että tuo Mercedes on ihan orkkis kunnossa eikä ole esimerkiksi alustaa, istuimia sun muuta siihen vaihdeltu ja näin ollen pyritty parantelemaan. Myönnetään, että tuo varmasti voittaa monet 90-luvun alun autot sekä 90-luvun lopun huonommat autot, mutta kun vaihdetaan viimeistään 2010-luvulle niin ei ole soveliasta puhua edes samassa lauseessa noista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös