Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 827
  • 19 022

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
kysynpä vielä täällä, jos jollekin sattuisi vastaan tieto tähän, kun asiasta tietävä huolto ei suvainnut tänään vastata puhelimeen. Paljonko arviolta maksaa lämppärin ja sisätilapistokkeen asentaminen vm. 2009 (tätä uutta näköä) VW Golfiin? Lohkolämmitintä noihin ei saa, joten vaihtoehto on se säteilylämmitin. Vai olisko myös joku letkulämmitin, ja mitä nää mahtaa maksaa? Saako ne asennuttaa missä vaan liikkeessä ilman että takuut kärsii?

Sanoisin että työtä 2-3 tuntia ja osat 220€ (100 elementti+50 johtosarja+70sisähaara)Motonetistä, eli voit selvitä jollain pikkupajalla 300€ kokonaislaskulla. Ja ei syö takuuta, koska nykyään kaikilla on oikeus huollattaa auto missä vaan korjaamolla (joka on virallisesti firmarekisterissä) ilman että takuu menee. Mutta VW:llä voi olla joku VW service tienpäällä, joka loppuu jos auton huollattaa muualla, eli katso se ennenkuin laitat lohkon, jos se on tärkeä sinulle.
 

Thumb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Edmonton Oilers, Liverpool
DAF,

Maksoin juuri Calixin letkulämmittimen ja sisähaaran asennutuksesta 2.0TDi-koneeseen 350e pääkaupunkiseudulla. Auto oli saman konsernin eri merkkiä mutta eiköhän ne sisuskalut aika yks yhteen ole.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Noita suola-autoja odotellessa ajattelin vahata auton. Kertokaas joku hyvä vahamerkki? Hakusessa olisi ensisijaisesti vaha mikä antaisi pitkän ja hyvän suojan maalipinnalle.
Jossain aikoja sitten lukemassani testissä autoglym pärjäsi hyvin. Vieläkö asia on niin?
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noita suola-autoja odotellessa ajattelin vahata auton. Kertokaas joku hyvä vahamerkki? Hakusessa olisi ensisijaisesti vaha mikä antaisi pitkän ja hyvän suojan maalipinnalle.
Jossain aikoja sitten lukemassani testissä autoglym pärjäsi hyvin. Vieläkö asia on niin?

Itse olen käyttänyt Autoglymiä vuosikaudet eikä noihin turtlewaxeihin ym. ole paluuta. Ennenkaikkea helppotöinen ja antaa hyvän kiillon. Suosittelen.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jotenkin koomisen kuuloista, kun ensin on vara ostaa kolmenkymmenen tonnin auto ja sitten perään etsitään halvinta nyrkkipajaa muutaman kympin säästön takia.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Noita suola-autoja odotellessa ajattelin vahata auton. Kertokaas joku hyvä vahamerkki? Hakusessa olisi ensisijaisesti vaha mikä antaisi pitkän ja hyvän suojan maalipinnalle.
Jossain aikoja sitten lukemassani testissä autoglym pärjäsi hyvin. Vieläkö asia on niin?
Korrek Kestovaha. Tuota olen itse käyttänyt. Kevyt levittää ja kiillottaa. Kestää pitkään pinnassa. Vahaan auton kerran keväällä ja kerran syksyllä. Hyvin on riittänyt tähän asti. Ja auto aina ulkoparkissa.

Autoglymistä sen verran että aika monet tuntuvat käyttävän vanhan maineen nojalla. Oli aikoinaan (6-7 vuotta sitten) edelläkävijä ja markkinoiden kärkeä erityisesti kiillon osalta. Vastaavia ja parempiakin löytyy nykyään muitakin. Ja erityisesti edullisemmin.
 

12961

Jäsen
Korrek Kestovaha. Tuota olen itse käyttänyt. Kevyt levittää ja kiillottaa. Kestää pitkään pinnassa. Vahaan auton kerran keväällä ja kerran syksyllä. Hyvin on riittänyt tähän asti. Ja auto aina ulkoparkissa.

Tuo kestää kohtuullisesti myös suolaa, on hyvä valinta talvivahaksi. Mikäli haluaa kunnon kiiltoa, ei ole paras ratkaisu. Zaino on silloin hyvä (kylläkin kallis) valinta, kelpaa parhaisiinkin näyttelypeleihin ja kestää hyvin kesärengaskauden yli.

Tietty old-skool miehille on sitten ne nykyaikaiset carnaubat, jotka ovat edelleen työläitä, mutta kiilto kyllä palkitsee.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Jotenkin koomisen kuuloista, kun ensin on vara ostaa kolmenkymmenen tonnin auto ja sitten perään etsitään halvinta nyrkkipajaa muutaman kympin säästön takia.

Se on tyhmä joka maksaa. Totuus on kuitenkin se että siellä nyrkkipajassa on varmasti osaavampaa porukkaa duunissa kuin merkkikorjaamossa. Niin monen monta kertaa nähty.

Eli sinun mielestä kannattaa maksaa enemmän huonommasta työstä? Logiikka se tuokin.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Se on tyhmä joka maksaa. Totuus on kuitenkin se että siellä nyrkkipajassa on varmasti osaavampaa porukkaa duunissa kuin merkkikorjaamossa. Niin monen monta kertaa nähty.

Eli sinun mielestä kannattaa maksaa enemmän huonommasta työstä? Logiikka se tuokin.


Höpöhöpö. Nyrkkipajoja löytyy joka lähtöön, merkkikorjaamojen jälki (tai ainakin vastuu tekemisistään) on huomattavasti tasalaatuisempaa. Siinä missä penanpajoja löytyy jos jonkinlaisilta protestilistoilta, hoitavat merkkikorjaamot hommansa ainakin sen verran hyvin, että pysyvät poissa samoilta listoilta. Kyllä itse ainakin vien takuunalaisen auton luottavaisemmin mielin merkkihuoltoon kuin tuntemattomalle nyrkkipajalle, vaikka nyrkkipajan lasku voisikin olla vähän pienempi.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Se on tyhmä joka maksaa. Totuus on kuitenkin se että siellä nyrkkipajassa on varmasti osaavampaa porukkaa duunissa kuin merkkikorjaamossa. Niin monen monta kertaa nähty.
Priceless. Se jos sinä olet nyrkkipajassa töissä ei todellakaan tarkoita, että siellä olisi osaavampaa väkeä töissä. Ei todellakaan.
Eli sinun mielestä kannattaa maksaa enemmän huonommasta työstä? Logiikka se tuokin.
Ei. Minun logiikalla on ihan sama minne sen maksaa. Kunhan työ on hyvää, ei tarvitse itse ostaa osia eikä tarvitse arpoa rikkoutuiko takuuehdot vai ei.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jotenkin koomisen kuuloista, kun ensin on vara ostaa kolmenkymmenen tonnin auto ja sitten perään etsitään halvinta nyrkkipajaa muutaman kympin säästön takia.

Jos minuun viittasit, kysyin hinnasta täysin tietämättömänä kustannusarviota - en ylivoimaisen halvinta vaihtoehtoa, en ole ostanut mitään kolmenkymmenen tonnin autoa enkä ole sanonut etsiväni ylivoimaisen halvinta korjaamoa laadusta riippumatta. Kävi sen sijaan niin, että Volkswagen-centerin huolto ei suvainnut vastata hintakyselyyn mitään (yli kahden päivän soittopyynnön vasteaika on minusta aika heikko), niin täältä hoitui hinta paremmin. Enkä ole ajatellut muutenkaan maksaa "turhasta", mutta auton huollot/lisäasennukset tehdään kyllä kuitilla ja laadukkaasti.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jotenkin koomisen kuuloista, kun ensin on vara ostaa kolmenkymmenen tonnin auto ja sitten perään etsitään halvinta nyrkkipajaa muutaman kympin säästön takia.
Juu, en suosittele. Itse asennutin Seat Toledooni (-04) AD:ssa juuri nuo lämppärit ja sisäpistokkeet. Neljä vuotta ajelin, vuosi vaihdon jälkeen uusi omistaja soittelee, että missä asennus tehtiin. Oli kuulemma tuo asennus tehty aikapommiksi. Letku pääsi hinkkaamaan ohjaustehostimen letkua vasten, joka fiksumpana oli antanut periksi. Korjauskustannukset isommat kuin ko. asennus.

Tosin vastaava moka voisi todennäköisesti sattua myös konsernin omalla pajalla.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Kävi sen sijaan niin, että Volkswagen-centerin huolto ei suvainnut vastata hintakyselyyn mitään (yli kahden päivän soittopyynnön vasteaika on minusta aika heikko), niin täältä hoitui hinta paremmin. Enkä ole ajatellut muutenkaan maksaa "turhasta", mutta auton huollot/lisäasennukset tehdään kyllä kuitilla ja laadukkaasti.

Tuttua palvelua. Eräs auto oli kovasti unohtumassa Volkswagenin huoltoon tässä taannoin. Puhelimiin ei vastattu kuin jossain infotiskillä, sieltä lupasivat selvittää asiaa, mutta kukaan ei koskaan soittanut. Auto oli kaksi päivää huollossa "kadoksissa", vaikka piti olla valmis.

Asian selvisi sillä, että omistajan (Kesko) kautta saatiin Audi-puolen työnjohtajan suora numero ja henkilö puhelimen päähän. Häneltä pyydettiin asiasta selvitystä. Mies oli sitten ilmeisesti kävellyt VW-huollon puolelle ja soittelikin sitten pian, että jotain lisätyötä oli tehty (ilman lupaa) ja että auto on valmis pian, soitto tulee kun auto valmis. Ja soitto tuli sitten puolen tunnin päästä.

Ei antanut kovin hyvää kuvaa tavantallaajan palvelusta ko. liikkeessä. Suosittelen ostamaan auton, jota voi huollattaa paikassa, josta tuntee välillisesti jonkun. Siis pystyy käyttämään suhteita. Ei muuten mistään mitään tule.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Siinä missä penanpajoja löytyy jos jonkinlaisilta protestilistoilta, hoitavat merkkikorjaamot hommansa ainakin sen verran hyvin, että pysyvät poissa samoilta listoilta. Kyllä itse ainakin vien takuunalaisen auton luottavaisemmin mielin merkkihuoltoon kuin tuntemattomalle nyrkkipajalle, vaikka nyrkkipajan lasku voisikin olla vähän pienempi.

Riippuu tietysti millaisessa pajassa teettää. Ehkä teilläpäin ei ole osaavia pajoja, vaan ainoastaan protestipajoja.

Voin kokemuksesta sanoa että olen asioinnut kolmen eri merkkikorjaamon kanssa tällä paikkakunnalla ja lopputulos on ollut miltei aina sama. Jotain mennyt päin persettä, milloin väärää osaa tilattu ja ajellaan uudestan ja uudestaan huoltoon, milloin auto on saanut valohoitoa ja mitään ei ole korjattu, vaihdettu joku saatanan kallis osa vaan jne.

Se on kun raavitaan suoraan amiksen penkiltä korjaamaan autoa, ilman että on oikeasti tietoa/taitoa korjata se auto. En toki kiellä etteikö merkkikorjaamoissakin olisi osaamista, varmasti on, mutta se nyt vaan on niin että sulle voi tulla eteen se amiskaveri joka vaihtelee osia etsien vikaa ja lasku tulee sinulle. Osien vaihtaminen on eria asia kuin auton korjaaminen!Tätä ei tapahdu "nyrkkipajoissa" joissa itse käyn. Näiden pajojen pitäjät korjaavat ja ajavat vapaa-ajalla ralliautoja. Luotan mielummin oikeaan osaamiseen.

AnFA kirjoitti:
Priceless. Se jos sinä olet nyrkkipajassa töissä ei todellakaan tarkoita, että siellä olisi osaavampaa väkeä töissä. Ei todellakaan.

En ole nyrkkipajassa töissä, en edes osaa korjata autoja.

Ei. Minun logiikalla on ihan sama minne sen maksaa. Kunhan työ on hyvää, ei tarvitse itse ostaa osia eikä tarvitse arpoa rikkoutuiko takuuehdot vai ei.

Minun loogiikalla maksan vähemmän ja tiedän varmasti että auto on korjattu. En myöskään itse osta osia ja eikä minulla rikkoudu takuuehdot. Kuten sanoin, kukin tyylillään.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
kysynpä vielä täällä, jos jollekin sattuisi vastaan tieto tähän, kun asiasta tietävä huolto ei suvainnut tänään vastata puhelimeen. Paljonko arviolta maksaa lämppärin ja sisätilapistokkeen asentaminen vm. 2009 (tätä uutta näköä) VW Golfiin? Lohkolämmitintä noihin ei saa, joten vaihtoehto on se säteilylämmitin. Vai olisko myös joku letkulämmitin, ja mitä nää mahtaa maksaa? Saako ne asennuttaa missä vaan liikkeessä ilman että takuut kärsii?

Ei saa lohkolämmitintä? Faija osti puolisentoista kuukautta sitten uuden Golf Variantin ja mielestäni kyllä lohkolämmitin pistettiin sinne, vai onko sitten tavis-Golf siltä osin erilainen Variantin kanssa? Vai onko faijaa koijattu, jonkinlainen pistoke kyllä löytyy etumaskista.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Minun loogiikalla maksan vähemmän ja tiedän varmasti että auto on korjattu. En myöskään itse osta osia ja eikä minulla rikkoudu takuuehdot. Kuten sanoin, kukin tyylillään.

Oman kiesini takuu ei ole enää voimassa ja huollot suorittaa juurikin kaverini, joka on nyrkkipajalla duunissa. Tosin auton huolto suoritetaan kaverin vapaa-ajalla ja ilman kuittia törkeästi työnantajan tiloja hyväksikäyttäen...

Esimerkkinä auton etujarrupalat alkoivat olla lopussa. Kaveri tutki asiaa ja sanoi, että kannattaa vaihtaa myös takaa palat. Jarrulevytkin alkoivat olla kuluneet, joten vaihdatin nekin samalla kerralla. Jarrupalat ja levyt eteen ja taakse maksoivat yhteensä 160€ ja kaveri otti parin tunnin työstä 40€ + laatikon olutta = 50€. Yhteensä aikaa meni kolme tuntia, kun tuon työajan lisäksi kaveri tutki kaaran ja haki osat paikallisesta varaosakaupasta.

Vähän aikaa sitten tuli Autokeskuksen huolto"tarjous", josta poimin seuraavat hinnat sisältäen työn ja osat:

Jarrupalojen vaihto: Eteen 95€, taakse 105€
Jarrulevyjen vaihto: Eteen 179€, taakse 169€

Yhteensä: 548€

Autokeskuksessa olen pari kertaa käynyt kausihuollossa. Aina pitää muistaa kertoa, että osaan täyttää pissapojan itse ja myös muiden nesteiden lisäys onnistuu ja vielä pitää aina kieltää erikseen lisätöiden tekeminen ilman lupaa. Hinnat ovat myös katteen osalta kohdallaan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei saa lohkolämmitintä? Faija osti puolisentoista kuukautta sitten uuden Golf Variantin ja mielestäni kyllä lohkolämmitin pistettiin sinne, vai onko sitten tavis-Golf siltä osin erilainen Variantin kanssa? Vai onko faijaa koijattu, jonkinlainen pistoke kyllä löytyy etumaskista.
Diesel- vai bensakone? VAG-konsernin dieseleihin sai vain letkulämmittimen, kun viimeksi 2004 asiaa kyselin.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Oman kiesini takuu ei ole enää voimassa ja huollot suorittaa juurikin kaverini, joka on nyrkkipajalla duunissa. Tosin auton huolto suoritetaan kaverin vapaa-ajalla ja ilman kuittia törkeästi työnantajan tiloja hyväksikäyttäen...

Vähän sama tilanne. Kakkosautoon välillä vaihdetaan kaverin toimesta vapaa-ajalla, välillä firman piikkiin. Ykkösautoon vaihdetaan aina sitten firman nimiin. Käytän myös toista firmaa samalla lailla. Suhteita, joo. Mutta se on varmaa että työn jälki on hyvää tuntien ihmiset ja hinnat ovat kohdallaan, vaikka sitten firman nimiin tehtäisiin.

Otetaan esimerkkejä jossa nyrkkipaja tekee kuitilla:
Golf IV 1.8T GTI jakopäänhihnan vaihto : Tämä "nyrkkipaja" : Osineen 350€
Laakkonen : 550€
Octavia 1.9 TDI 30tkm huolto : Tämä "nyrkkipaja" : 140€
Laakkonen : 280€
Kansihuolto Golf V5 GTI : : Tämä "nyrkkipaja" : Osineen 1200€
Laakkonen : 2000€
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ei saa lohkolämmitintä? Faija osti puolisentoista kuukautta sitten uuden Golf Variantin ja mielestäni kyllä lohkolämmitin pistettiin sinne, vai onko sitten tavis-Golf siltä osin erilainen Variantin kanssa? Vai onko faijaa koijattu, jonkinlainen pistoke kyllä löytyy etumaskista.

Ei saa TSI-moottoriin (eikä kai siihen dieseliinkään) lohkoa. Pistokehan voi olla ihan samanlainen kuin ennenkin, mutta se ei taas kerro mitään siitä, millainen lämmitin siinä autossa on. En toki tiedä, onko siinä isäsi Variantissa millainen moottori, enkä osaa sanoa perusversion moottorista mitään.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät

Tuolla sinun "kaverillasi" ei ainakaan kummoisesti näy tuo teidän kaveruus hinnoissa.


Mun autoon vaihdettiin "nyrkkipajalla" viime syksynä vesipumppu, jako-,ilmastointi-,ohjaustehostin- ja laturinhihna. Itse kävin hakemassa tarvikeosat ja ammattimies otti työstä 60€. Ja "mekaanikko" ei ollut kuin tutun tuttu.

Nykyinen auto pitäisi viedä kohta 150000km huoltoon, johon kuuluu jarrujen aukaisu ja tarkistus, nesteiden tarkistus ja lisäys, öljyt+suodatin ja sisäilmansuodattimen vaihto. Merkkiliikkeen tarjous 320€.

Noh, huoltokirjasta tarkistin että öljyt on vaihdettu kesällä ja sisäilmansuodattimen osaan vaihtaa itse, niin ilman noita töitä huollon hinta tipahti 180 euroon. Tuossakin hintaa ihan kivasti, mutta kun miettii että ne olisivat ottaneet öljynvaihdosta toista sataa niin ei saatana.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ei saa TSI-moottoriin (eikä kai siihen dieseliinkään) lohkoa. Pistokehan voi olla ihan samanlainen kuin ennenkin, mutta se ei taas kerro mitään siitä, millainen lämmitin siinä autossa on. En toki tiedä, onko siinä isäsi Variantissa millainen moottori, enkä osaa sanoa perusversion moottorista mitään.

TSI-bensakone kyseessä, mutta pitänee kysäistä asiasta tarkemmin kunhan palaa reissusta. No, jos siellä on pistoke niin kai se sähkö jonnekin menee (jos menee) ja lämmöksi muuttuu.

Samoin hieman hämää se, että hinnastojen mukaan sivupeileissä pitäisi olla lämmittimet vakiona, mutta eipä se tunnu toimivan.

No muuten hyvä auto kyseessä, että ei voi valittaa ja tuli sattumalta kokeiltua samaa autoa vuokraversiona Saksassa ja yllättävän hyvin tuplaturbo potkii 1,4 litraista konettakin eteenpäin.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
No muuten hyvä auto kyseessä, että ei voi valittaa ja tuli sattumalta kokeiltua samaa autoa vuokraversiona Saksassa ja yllättävän hyvin tuplaturbo potkii 1,4 litraista konettakin eteenpäin.

Kun kerran Autoiluketjussa ollaan, sen verran kehtaan oikaista, että kyseessähän ei ole tuplaturbo, vaan kompressori- ja turboahdettu kone.

Ja jos sattumoisin oli 90 kW:n versio tuosta 1,4TSI:stä, siinä ei ole kuin turbo. Mutta toivottavasti automies kompuran vikinän erottaa turbosta...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
TSI-bensakone kyseessä, mutta pitänee kysäistä asiasta tarkemmin kunhan palaa reissusta. No, jos siellä on pistoke niin kai se sähkö jonnekin menee (jos menee) ja lämmöksi muuttuu.

Luultavasti siis se öljypohjan paistinpannu eli säteilylämmitin tai letkulämmitin. Näistähän tässäkin ketjussa taidettiin aiemmin keskustella.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko palstalaisilla kokemusta uudesta Peugeot 3008 crossoverista?
Tuollainen kiinnostaa, koeajettu on ja taitaa lähteä tilaukseen kaikilla herkuilla ja 150 heppaisella dieselillä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kannattaa ottaa tässä nyrkkipaja-/merkkihuoltokeskustelussa huomioon myös kokonaisuus ja vastuu työstään, mielestäni merkkihuolto on aina luotettavampi vaihtoehto.

"Nyrkkisääntönä" veisin itse ehdottomasti 5v ja nuoremmat merkkihuoltoon ja silloin tulee myös kyseeseen viasta riippuen takuu-/virhevastuuasiat.

Yksi erittäin negatiivinen kokemus nyrkkipajasta missä todellinen ammattilainen(uskon että kokemus voittaa useammat merkkihuollot) omistajana meni näin: Iso parin tonnin huolto missä auto palasina, pajalla tämän huoltoyön tekee ainoastaan omistaja, ensiksi englannista tilatut osat myöhässä, omistaja sairastuu pariksi kuukaudeksi, auto korjaamolla palasina, mitä teet? Mikä hyvitys auton seisomisesta? Oli muuten rehellisesti sanottuna pirun vaikeaa päästä sopimuksiin hinnoista jne..

Kuluttaja-asiamiehellä ei ollut muuta sanottavaa kuin "nämä sovitaan aina huoltamon ja asiakkaan kesken"...

Toki sain huollon halvemmalla kuin merkkihuoltamossa, MUTTA JOKU OLISI SAATTANUT TARVITA AUTOA KAHDEN KK AIKANA.



_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös