Autoiluketju

  • 3 191 784
  • 18 516
Suosikkijoukkue
HIFK, NFL, Roosters
Sellainen huomio, että kyllä RS:lle olisit voinut antaa vähintään saman kuin Audille. Ei se auto turhaan ole maailmalla kehuja kerännyt.

Toinen ihmeellinen asia on se, että painotat enemmän ulkonäköä kuin ajettavuutta. Tuli mieleen, että oletko nyt hakemassa autoa ajoon vai torin ympäri köröttelyyn?

Kiitos petteri vastauksestasi.

Tarkentaisitko kuitenkin, että missä kategoriassa antaa saman RS:lle kuin Audille?

Ulkonäkö on erittäin tärkeä yksityiskohta/ominaisuus autossa minulle. Haluan Auton olevan hyökkäävän, suorastaan aggressiivisen näköinen jota komppaa hyvä suorituskyky. Kilometrejä ei tule paljoa vuodessa, mutta lähinnä maantieajoa. Ja en jaksa uskoa että mainitsemissani vaihtoehdoissa se ajettavuus on missään mallissa sieltä huonoimmasta päästä ;)

Onhan se RS kuitenkin ihan saman konsernin autoja kuin A4 =)

-Deion-
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitos petteri vastauksestasi.

Tarkentaisitko kuitenkin, että missä kategoriassa antaa saman RS:lle kuin Audille?

Joo, sorry, siis ajettavuudessa. Liian monta asiaa yhtä aikaa meneillään...

Skodassa ja Audissa on hyvin paljon samaa ja molemmissa omistamissani vaihdettiin samoja osia (iskareita, pyörien laakereita jne) suurin piirtein samoissa kilometrimäärissä. Ei kuitenkaan mitään epätavallista kulutusta. Olen ajotyyliltäni aika vaativa, mutta kumpikin merkki on kestänyt "kovan kohtelun" mukisematta. Mitään nippeli-, sähkövikoja tms. ei ollut ikinä kummassakaan.

BMW:stä kokemukset omassa omistuksessa olleesta ovat 500-sarjalaisesta, mutta siinä oli niin paljon vikoja, että ehkä niiden kertominen pilaa laatumerkin mainetta liiaksi.

Yhtään Volvoa ei ole meidän taloudessa koskaan ollut. Ajanut olen kyllä useita ja keväällä oli jo allekirjoitusta vaille, ettei nelivetoinen V70 löytänyt tietään meille. Eli olisin kelpuuttanut.

Mutta täytyy sanoa, että jos olisi joku tietty tasarahasumma, jolla saisi jonkun noista, päätyisin Audiin. Sen sijaan jos mietisin asiaa hinta- / laatusuhteella, ottaisin Skodan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, NFL, Roosters
Bemarissa haluan dieselin sen takia että voin sen sitten lastuttaa. Bensiinivaihtoehdoista ei löytynyt yhtä hyvää vaihtoehtoa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
BMW 320d - 42k + M Sport 5.5k = 42-48k

Arvon säilyvyys: 1


Skoda Octavia RS - 33.5k + Sport varusteet vakiona

Arvon säilyvyys: 3

Eikös Bemarit nimenomaan ole tunnettuja ihan hillittömästä arvonlaskustaan ja Skodat puolestaan pitävät arvonsa? Ainakin ajovalo.netin tjms. vertailussa pari vuotta sitten Skoda Octavia piti arvonsa kaikkein parhaiten.

Nuo kriteerit kuullostavat muutenkin siltä että vaikeapa nuita autoja on muiden vertailla. Etuvetoa ja takavetoa sekaisin ja dieseliä ja bensaa sun muuta. Ei nuita pysty oikein järkevästi vertailemaan ja jos ulkonäkö ratkaisee niin ei muuta kuin osta se joka miellyttää silmää eniten.

edit: Ihmetyttää myös tuo että perus Audi on parempi ajettava kuin RS Octavia. Nuo ajettavuusarvot jättäisin kyllä suoraan pois jos ne ovat täysin mutua.

http://www.ajovalo.net/ArvoKaikki.htm Kuten tuosta nähdään, bemarit eivät pidä arvoaan mitenkään erityisen hyvin. Jos arvonlasku laskettaisiin euroissa, niin ero olisi luonnollisesti vielä huomattavampi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, NFL, Roosters
Eikös Bemarit nimenomaan ole tunnettuja ihan hillittömästä arvonlaskustaan ja Skodat puolestaan pitävät arvonsa? Ainakin ajovalo.netin tjms. vertailussa pari vuotta sitten Skoda Octavia piti arvonsa kaikkein parhaiten.

Nuo kriteerit kuullostavat muutenkin siltä että vaikeapa nuita autoja on muiden vertailla. Etuvetoa ja takavetoa sekaisin ja dieseliä ja bensaa sun muuta. Ei nuita pysty oikein järkevästi vertailemaan ja jos ulkonäkö ratkaisee niin ei muuta kuin osta se joka miellyttää silmää eniten.

edit: Ihmetyttää myös tuo että perus Audi on parempi ajettava kuin RS Octavia. Nuo ajettavuusarvot jättäisin kyllä suoraan pois jos ne ovat täysin mutua.

http://www.ajovalo.net/ArvoKaikki.htm Kuten tuosta nähdään, bemarit eivät pidä arvoaan mitenkään erityisen hyvin. Jos arvonlasku laskettaisiin euroissa, niin ero olisi luonnollisesti vielä huomattavampi.

Euroissa eroa kyllä mutta prosentuaalisesti tarkasteltuna sekä BMW, Audi että Octavia RS olivat käytännössä tasoissa.

Tietenkin tämä vertailu on vaikeata mutta eikös aina autojen vertailu perustu enemmän tai vähemmän mutu-tuntumaan ;) ?
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
http://www.ajovalo.net/ArvoKaikki.htm Kuten tuosta nähdään, bemarit eivät pidä arvoaan mitenkään erityisen hyvin. Jos arvonlasku laskettaisiin euroissa, niin ero olisi luonnollisesti vielä huomattavampi.

Millä perusteella tuolla käytettyjen autojen arvo lasketaan? Otetaanko siinä huomioon esimerkiksi se, että yleensä diesel-auto ostetaan, kun on paljon kilometrejä tiedossa? Yleensähän vastaavan korimallin dieselillä on ajettu tuplakilometrimäärä bensamalliin verrattuna vaikkapa nyt parin vuoden sisällä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Euroissa eroa kyllä mutta prosentuaalisesti tarkasteltuna sekä BMW, Audi että Octavia RS olivat käytännössä tasoissa.

Tietenkin tämä vertailu on vaikeata mutta eikös aina autojen vertailu perustu enemmän tai vähemmän mutu-tuntumaan ;) ?

Mutut sivuun ja koeajoille. Laatuautojahan nuo kaikki ovat, joten paperilla vertailemalla ei homma etene.

Itse ottaisin mukaan vertailuun myös Alfa-Romeo 159:n. Ulkonäöllisesti pesee minun mielestäni nuo muut mennen tullen ja uusimman Autobildin 100tkm testin mukaan laatukin on kaikin puolin kunnossa nykyään. Arvohan nuissa ei pysy yhtä hyvin kuin nuissa muissa, mutta siksipä niitä saakin edullisesti vähän käytettyinä.

Alfa 159
 
Suosikkijoukkue
HIFK, NFL, Roosters
Mutut sivuun ja koeajoille. Laatuautojahan nuo kaikki ovat, joten paperilla vertailemalla ei homma etene.

Itse ottaisin mukaan vertailuun myös Alfa-Romeo 159:n. Ulkonäöllisesti pesee minun mielestäni nuo muut mennen tullen ja uusimman Autobildin 100tkm testin mukaan laatukin on kaikin puolin kunnossa nykyään. Arvohan nuissa ei pysy yhtä hyvin kuin nuissa muissa, mutta siksipä niitä saakin edullisesti vähän käytettyinä.

Alfa 159

Mitä enemmän näitä tutkii, vertailee, kääntää ja vääntää niin täytyy myöntää ettei tässä ole hullua hurskaammaksi tultu.

Täytynee siis lampsia liikkeeseen ja pyytää lelut testiin ;)
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onkos kolleegoilla kokemusta Ford Focus 1.6 Trend 100 hv wagonista ( tästä uudesta korimallista ) Automaasta saisi 20.500 € uuden kiesin ja siihen tulisi "kaupanpäälle" vaikka mitä.
Pikkaisen ois autokuumetta, tosin hyvin hyvin vähän ja Focus voisi vähän kiinnostaa. Farkkua nyt en kyllä tilan/käyttäjien määrän puolesta tarvitse mutta aika edullisesti saisi farkun.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Mitä enemmän näitä tutkii, vertailee, kääntää ja vääntää niin täytyy myöntää ettei tässä ole hullua hurskaammaksi tultu.

Täytynee siis lampsia liikkeeseen ja pyytää lelut testiin ;)

Haluat, että auto on näyttävä, kulkee hyvin, on hyvä ajaa eikä menetä arvoaan nopeasti. Lisäksi sinulle ei tule paljon kilometrejä.

Noilla kriteereillä sinun on ostettava tällainen(en sano, että tuo yksilö, mutta osviittaa antaa):

http://www.nettiauto.com/porsche/911/2112259
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Onko kelllään tietoa paljon maksaa vakuutukset mersu S320:n 99 vuoden malliin tai uudempaan?
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tapiolan laskurilla pikaisesti arvottuna pelkkä liikennevakuutus nollabonuksilla tzadissa 991e.
 

Fordél

Jäsen
Onko palstalaisilla kokemuksia 2000-luvun alun Mersun A-sarjalaisista ja mielellään isommalla koneella kuin 1.4:lla? Millainen on ajaa, alusta, viimeistely ja onko luotettava peli/paljon tyyppivikoja?

Hinnat pyörivät tuossa 10t korvilla inhimillisillä kilsoilla varustetuilla yksilöillä, joten tavallaan mielenkiintoinen vaihtoehto tuokin.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Onko kelllään tietoa paljon maksaa vakuutukset mersu S320:n 99 vuoden malliin tai uudempaan?
Suosittelen ostamaan vuoden 2001 tai sitä uudemman mallin. Vuosien 1999 ja 2000 malleja voisi kuvata pyörillä liikkuviksi sähkövikakokoelmiksi. Nimimerkillä "ollut siellä ja tehnyt sen."
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko palstalaisilla kokemuksia 2000-luvun alun Mersun A-sarjalaisista ja mielellään isommalla koneella kuin 1.4:lla? Millainen on ajaa, alusta, viimeistely ja onko luotettava peli/paljon tyyppivikoja?

Luotettavuudesta ja vioista en osaa sanoa mitään mutta joskus tuli koeajettua tuollainen ja ajettavuus ei kyllä erityisemmin vakuuttanut. Aika huojakan ja epävakaan oloinen ja ilmeisesti tuon kaatumisepisodin jälkeisistä toimenpiteistä johtuen jousitus tuntui minusta liian kovalta. Käsittääkseni mallin toinen sukupolvi on tässä suhteessa paljon parempi.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä nyt kuuluisi varmasti enemmänkin tuonne ihmettelyketjuun, mutta mutta...

Tilasinpa äsken autonrenkaat saksalaisesta nettikaupasta. Hintaa kierrokselle tuli 345 euroa kotiintoimitettuna, isohkot tunnetun valmistajan kesärenkaat siis kyseessä. Ei siinä muuten mitään, mutta suuri suomalainen rengasliikeketju myy vastaavia kiekkoja sarjahintaan 895 euroa. Ilman asennusta.

Tässä on vielä hyvää aikaa odotella kesäkelejä sekä noita uusia renkaita, sitten vaan käymään puolitutun bensa-asemanpitäjän pakeilla rengaskonetta lainaamassa, vanhat alta pois ja uudet nakit vanteille, puolen tunnin ja kossupullon verran palaa aikaa & rahaa ja säästöä on tehty 550 euroa; oman "kuukausipalkkani" verran.

No, voihan tässä mennä vielä monikin asia vituiksi, mutta jos jengiä kiinnostaa, niin voin myöhemmin kirjoitella tässä samassa ketjussa miten homma on edennyt. Nyt on ainakin erittäin positiiviset vibat näistä kaupoista.
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tilasinpa äsken autonrenkaat saksalaisesta nettikaupasta. Hintaa kierrokselle tuli 345 euroa kotiintoimitettuna, isohkot tunnetun valmistajan kesärenkaat siis kyseessä. Ei siinä muuten mitään, mutta suuri suomalainen rengasliikeketju myy vastaavia kiekkoja sarjahintaan 895 euroa. Ilman asennusta.

Saksasta saa isompia rengaskokoja (ainakin 17" lähtien) selkeästi halvemmalla. Jos ei halua saksalaisten kanssa alkaa tekemään kauppaa niin löytyy suomenkielisiäkin verkkokauppoja. Omassa kipossa on niin pienet renkaat että moinen ei kannata mutta kaveri osti Nokian NRY:t jo pari vuotta sitten ulkomailta. Hintaero oli 510e (asennettuna), Suomen 800 euroon.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Suomen verkkorengaskaupoistakin löytää silloin tällöin ihan hyviä tarjouksia. Ostin joku kesä sitten 225/40 R18 renkaat ja olisin Saksasta ostamalla säästänyt parikymppiä. Sitten kun ostin vielä vanteet samasta paikasta, kumit tuli vanteilla tasapainoitettuna valmiiksi eli varmaan olisi kalliimmaksi tullut Saksasta.

Eikä tuossa edes tullut mitään alennusta vaikka samalla tilasinkin.
 

Jindebyne

Jäsen
No, voihan tässä mennä vielä monikin asia vituiksi, mutta jos jengiä kiinnostaa, niin voin myöhemmin kirjoitella tässä samassa ketjussa miten homma on edennyt. Nyt on ainakin erittäin positiiviset vibat näistä kaupoista.

Kolmet viimeiset renkaat (2x talvi, 1x kesä) ostettu netin kautta saksasta. Säästöä on tullut reilu 1000e ja joka kerta kumit tulleet ongelmitta kotiovelle asti viikon sisällä maksusta. Todella suositeltavaa puuhaa, mikä varmasti yleistyy täälläkinpäin, ellei paikalliset firmat lähde pudottamaan hintoja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, NFL, Roosters
Pistäkääs linkkejä hyviin Saksan rengasnettiliikkeisiin, mielellään sellaisiin mistä saa vanteet samalla. YV:t kelpaa kanssa mikäli ette tänne kehtaa postata niitä =)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Saksalaisista en tiedä, mutta itse tilasin tuolta 17" Nokian nastat 100~200e halvemmalla kuin liikkeestä.

http://www.rengasnet.com/

Tässä joidenkin käyttämä toinen nettiliike (itse sain sopivamman koko/hinnan tuosta ekasta):

http://www.rengas-online.com/

Noi siis ihan suomalaisia käsittääkseni. Kauhean saarnan sain (kun asennutin vanteille) pikkukylän ropari-rengasasentajalta, miten noita konteissa käytetään ulkomailla ja kierretään ties mitä pykäliä jne jne, että saadaan hintaa alemmas ja miten on vanhaa erää ja niin edelleen. Vitutuksissaan tottakai, kun en häneltä ostanut. Mutta lopuksi kuitenkin tokaisi ohimennen ettei tuohon hintaan olisi niitä pystynyt mulle myymään...?!

Kesärenkaissa on vielä isommat katteet (oletettavasti) kuin talvirenkaissa, koska talvirenkaita tarvii tehdä vain tänne pohjoiseen ja erät ovat pienempiä. Itse en kuitenkaan nyt tarvi kesäksi uusia, joten niistä en nyt niin tiedä.

Renkaassahan on siis XXXX -numerosarja, ja olikos niin että ekat kaksi on kuukausi ja toiset kaksi vuosi jolloin renkaat on tehty. Siitä vaan tarkistelemaan.

**

Kysymys vielä illan päätteeksi, kun noita uusia Audeja olen seuraillut, joissa on tuollaiset kivat päivävaloledirivistöt lamppujen alareunassa. Niin, kai siinä kuitenkin on normaalilamppukin lyhyille sitä varten kun alkaa hämärtämään? Ja onko siinä joku erillinen valokatkaisin sitten sille, jolloin saa "oikeat" lähivalot päälle..?
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Onko palstalaisilla kokemuksia 2000-luvun alun Mersun A-sarjalaisista ja mielellään isommalla koneella kuin 1.4:lla? Millainen on ajaa, alusta, viimeistely ja onko luotettava peli/paljon tyyppivikoja?

Vaikka en ole omistanut A-mallin mersuja, niin siitä huolimatta olen sekä vanhalla, että uudella korimallilla ajanut kohtuullisen paljon useampana kesänä. Vanhemmillani on sattunut olemaan kakkosautoina sekä vuoden 2000 (muistaakseni) malli, että sittemmin tämä uudempi, 2005 (tai 2006) korimalli. Sen perusteella uskallan neuvoa, että jos on mitään mahkuja ostaa tuo uudempi korimalli, niin aivan ehdottomasti se. Ajettavuus on aivan toista luokkaa. Muistaakseni uudempi on korimalliltaan yhtä pitkä kuin A-Lang ja lisäksi lähes viisi senttiä vanhaa korimallia leveämpi ja varsinkin tämä jälkimmäinen asia parantaa ajettavuutta huomattavasti. Itse asiassa pidin uudemman korimallin pikkumersusta niin paljon, että vakavasti harkitsin sellaisen hankkimista itsellenikin (vielä Suomessa asuessani, jossa 80% ajosta keskittyi Helsingin sisällä ajamiseen ja ajokilometrejä ei tullut vuodessa kymppitonnia enempää). Mielestäni uudemman korimallin pikkumesessä on "isomman" auton ajotuntuma, mutta kokeilemallahan se selviää, miltä se itselle tuntuu. Jos taas A-malli kiinnostaa kovasti, mutta uudemman korimallin hinnat karkaavat käsistä, niin kannattaa katsastaa noita A-Lang malleja. Itse en tosin sellaista ostaisi.

Tyyppivioista ei ole tietoa. En muista ainakaan vanhempieni maininneen mistään ongelmista, mutta eihän "uudessa" vikaa saa ollakaan... Tai no "tyyppiviaksi" voi varmaan laskea sen, että iso tuulilasi on aika herkkä ottamaan iskuja edellä ajavien autojen lentämistä kivistä, nastoista jne. Jätä ne 1.4 litraset pois laskuista. 1.6:lla pärjää sitä vastoin jo ihan hyvin normaaliajossa.

Joku osaa kertoa varmaan paremmin. Allekirjoittanut ei ole varsinaisesti mikään "automies". Ihan vaan "näppituntumalla" ajellaan... ja tänne kommentoidaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös