Uteliaana haluaisin tietää mitä näiden ihmisten ajatuksissa liikkuu??
Niin miten on mahdollista että samanikäisissä hinta liikkuu 12000-17000e välillä. Ymmärtäisin jotenkin jos kyseessä olisi hintaero yksityisen - liikkeen välillä, mutta kun kyseessä on yksityisten myyjien. Mikä tekee tuosta 20 000km vähemmän ajetusta miltei 5000e kalliimman, kun varusteet on samat?
En kyllä näkisi asiaa näin. Vuosiluku on edelleen se, joka määrää sen perushinnan autolle.100tkm ajettu auto on "vuoden vanhempi" kuin vastaava 80tkm ajettu. Näin siis autokaupoissa, yksi vuosi = 20tkm. Oikealla iällä ei ole merkitystä, kilometrit on ne jotka tänä päivänä ratkaisee.
Uteliaana haluaisin tietää mitä näiden ihmisten ajatuksissa liikkuu?? Ymmärrän että siitä omasta autosta olisi kiva saada mahdollisimman paljon rahaa, mutta kun ei se 12000e autokaan mene myydyksi, niin miten nämä ihmiset luulee että tämä 5000e kalliimpi sitten menee? Pieni reality check paikallaan??? Ja sitten kun soittaa ja edes sanalla vihjaisee sinne suuntaan että tuo hänen auto on hieman ylihintainen, niin tullaa miltei luuria pitkin... Totuus sattuu.
Huvittavaa välillä autokauppa.
Omien kokemusten mukaan nämä joilla on ronskia ylihintaa, ovat joko niitä joiden mielestä se oma auto on se "suomen paras ja hienoin sekä parhaiten huollettu auto" tai sellaisia kuten minäkin, että oma auto on jatkuvasti kaupan kohtuullisen roimalla ylihinnalla myynnissä ja sitten vain toivotaan, että se hölmö mato tarttuisi koukkuun. Pari kertaa on onnistanut ja rahaa on tullut joitakin tuhansia enemmän, kuin mitä itse autosta olin maksanut.
Itseasiassa tuli mieleen vielä kolmaskin syy, varsinkin Nettiautossa asioidessa, eli siellä kuitenkin yli 90% ostajista on liikkeellä vaihdokin kanssa, niin tuon hinnan tarvitsee yleensä pitää sisällään sen ilman siitä vastapuolen vaihdokin hinnasta. Koska kuitenkin todella iso osa myyjistä ja varsinkin vaihtajista selvästi ylihinnoittelee autonsa, jotta olisi sitten varaa neuvotella.
80000km mittarissa IV Golfilla ja jakohihnan vaihto rupeaa lähestymään. Laittakaas pk-seudulta hinta- laatusuhteeltaan hyviä mestoja asian hoitamiseen. Suomenojan Volsu arvioi hinnaksi about 1000€, joka kuulostaa aika kovalta/ilmavalta.
Mutta on näissä vaihdoissakin omat ajatusmaailmat. Kun tässä myyn omaa autoa 8000e ja joku ehdotti vaihtoa 12000e autoon ja pyysi väliin 5000e. No kysyin sitten että laskitko hieman väärin? Niin vastaus oli että "ei sun auton arvo ole kuin 7000e". Tää on mielenkiintoinen näkemys. Että mikä tekee kaverin auton täyshintaiseksi, ja mun auton 1000e arvoaan alhaisemmeksi. Ja siellä ilmoituksessa ei lukenut mitään "vaihtohinta" eri. Myydään sitten molemmat bruttohinnoilla.
No juu, näitähän voi aina taivastella. Aina löytyy kaikenlaisia myyjiä. Tuo on varmasti totta että moni kokeilee kepillä jäätä myyden autoa ylihintaan. Itse olen vaan semmoinen että kun sitä autoa myydään, niin silloin sitä sitten myydään kilpailukykyiseen hintaan ja pidetään myyntikunnossa (pesten miltei 2krt viikossa) koko ajan.
Hintavaikutus näillä 50-100 lisähevosvoimaa tuottavilla kapistuksilla on tuhansia euroja. Muistan vieläkin heinäkuulta jonkun 80-luvun puolivälin Golffin (en ymmärrä, miten sille sivulle jouduin), josta omistaja pyysi 12.000 €. Toiset kun yrittivät sitä sitten vaihtaa samanlaisilla ritsoilla, kaveri veti ihan pokerilla, että pitäisi maksaa tuhansia euroja väliä.
80000km mittarissa IV Golfilla ja jakohihnan vaihto rupeaa lähestymään. Laittakaas pk-seudulta hinta- laatusuhteeltaan hyviä mestoja asian hoitamiseen. Suomenojan Volsu arvioi hinnaksi about 1000€, joka kuulostaa aika kovalta/ilmavalta.
Mikä kone? Mulla oli firman autona vm. 2002 1,8 bensa ja tuskastuin täysin kun se ei vaan perkele mennyt mihinkään. Mukava ajaa tosin. Paitsi penkit olivat surkeat.Koska en vielä tiedä, kuuluuko tämä onnellisuus- vai vitutusketjuun, laitan tänne. Päivitin siis autoni farmarimallin C5:een.
Tuo on 2,0 bensa, vuosimallia 2005. Käskettiin välttämään 2004 vanhempia malleja. Eikä tuo pienempi kone oikein houkutellut, kun tuo on melko kookas kuitenkin.Mikä kone? Mulla oli firman autona vm. 2002 1,8 bensa ja tuskastuin täysin kun se ei vaan perkele mennyt mihinkään. Mukava ajaa tosin. Paitsi penkit olivat surkeat.
Onkos jatkislaisilla kokemusta renkaiden nettikaupoista ja niiden toimivuudesta? Kesäkummit pitäisi uusia ja selaillut joitain kauppoja, joten jos ruusuja ja risuja nettikaupoista on niin kiitollisena ne vastaanotan. Hinnat kuitenkin tuntuvat olevan aikalailla edullisemmat paikallisiin verrattuna.
Old TJ
Velipoika on tuolta rengas-online.comista tilannut parit kummit ja aina ovat renkaat oven taakse tulleet. Ilmeisesti on vähän halvempaa kuin liikkeissä.
Vitoa tuli kokeiltua viime talvena koeajon verran. Ihan mukavahan tuo on ajella, mutta ei sillä Suomessa tee mitään. Aivan käsittämättömällä tavalla toimiva luistonesto jota ei saa pois päältä tappaa vedon tehokkaasti ja siihen jäädään. Sutimiseneston saa toki pois, mutta luistonesto sitten pysäyttää etenemisen.
Sinulla siis oli kokemuksia vain liukkaista talvikeleistä? Mites Viton "mölyfaktori" - eli millainen oli sisämekkala - sikäli mikäli jos sinulla on vertailukohteita esim. Hiace, VW Transporter tai Transit?
Onko palstalaisilla kokemuksia auton maalipinnan suojakäsittelystä, kuten Perma-Shine? Onko hinnan väärti? Käsittelyhän maksaa äkkiä sellaisen 500 euroa keskikokoiseen perheautoon.