Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 306
  • 19 022

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
trrt!

Minkäs seuraavista autoista valitsisitte mieluiten.

1: Bmw 325i coupe
2: Lexus IS250
2: Audi A5 2,7 tdi

Systeri on tiukan valinnan edessä ja ajattelin kysäistä vetoapua palstan autotietäjiltä. Auto tulee olemaan automaattivaihteinen joka tapauksessa.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
trrt!

Minkäs seuraavista autoista valitsisitte mieluiten.

1: Bmw 325i coupe
2: Lexus ls250
2: Audi A5 2,7 tdi

Systeri on tiukan valinnan edessä ja ajattelin kysäistä vetoapua palstan autotietäjiltä. Auto tulee olemaan automaattivaihteinen joka tapauksessa.

No älä nyt ainakaan japanilaista osta. Audista lähtisin ja jos ei kelpaa, niin bemari sitten.
 

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
No älä nyt ainakaan japanilaista osta. Audista lähtisin ja jos ei kelpaa, niin bemari sitten.

Mikä vika uudessa Lexuksessa on? Hieno auto, mukava ajella ja toimii.

Audiltahan on kohta puoliin tulossa myös tomaattilaatikko tuohon A5 3.0Tdi-malliin.
Se on huomattavasti mukavampi moottori kuin tuo 2.7, mutta kyllähän tuollakin ehtii.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
trrt!

Minkäs seuraavista autoista valitsisitte mieluiten.

1: Bmw 325i coupe
2: Lexus IS250
2: Audi A5 2,7 tdi

Systeri on tiukan valinnan edessä ja ajattelin kysäistä vetoapua palstan autotietäjiltä. Auto tulee olemaan automaattivaihteinen joka tapauksessa.

Hieman erikoiset valinnat, jos noista pitää valita. Kaksi kaksiovista coupea ja yksi neliovinen perheauto, kaksi bensakutosta ja yksi diesel. Systerin kannattaisi varmaan ensin päättää, mitä on hakemassa.

Jos noista nyt pitäisi valita niin, ottaisin neliovisen Lexun yleisautoksi ja Bemarin kesäautoksi. Tosin vaihtaisin tuon 325i Coupen Z4 coupeen...
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yksi diesel, kaksi bensakoneella. Yksi neliovinen, kaksi coupe-mallista. Yksi kuluttaa karvan alle kymmenen litraa sekalaisessa ajossa, kun taas kaksi muuta hörppivät seitsemän litran molemmin puolin (toinen tosin dieseliä). Yksi takavetoinen ja kaksi etuvetoista. Tietysti nelivetoisuus on saatavissa Bemariin ja Audiin.

Lexus kiihtyy sataseen 8,4 sekunissa, Bemari melkein kaksi sekuntia nopeammin ja Audi 7,6 sekunnissa.

Äkkiseltään en ymmärrä, mikä noissa kolmessa on ollut valintakriteerinä. Luotettavia merkkejä, joissa varmaan näyttää kuski kuin kuski hyvältä. Hinta tietysti riippuu siitä, millaisia varusteita autoonsa ottaa. Turvallisuuden puolesta autot täyttävät koko lailla samat vaatimukset. Riippuu siis paljon siitä, mitä seikkoja siskosi arvostaa.

Itse ottaisin Audin pienen kulutuksen ja "mukavan" tehon vuoksi. Tietysti sekin merkitsee, että henk. koht. ei ole kyseisen merkin autoista pahaa sanottavaa oman omistuksen kautta.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mitkäs on kokemukset Hondan FR-V:stä, jos jollain semmosta on ollut? Itselleni ulkonäkö ja sisätilojen muunneltavuus toimii. Aluksi kun kyseinen laatikko tuli markkinoille niin ajattelin, että auto on ihan saatanan ruma. Nyt muutama vuosi jälkeenpäin olen alkanut tykästymään. Dieseliähän tuo moottorivalikoima vaatisi rinnalleen, jotta ostaisin. Onko kellään tietoa tai huhua siitä, että tuleeko riisseliä valikoimaan?
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Äkkiseltään en ymmärrä, mikä noissa kolmessa on ollut valintakriteerinä.

Ulkonäkö varmaan siskolla ensin ja sitten velipoika on katsonut kalleimmat malllit mallisarjasta, jotka mahtuvat budjettiin.

No en tiedä, mutta A5 sijasta kyttälilisin A4 3.0TDI guatroa, samanhintainen about. Menettää hieman kupeudessa mutta saa vetoa kaikkiin pyöriin, kaikin puolin paremman koneen ja esim. neljä ovea, vaikka eihän se sisko enää luovutupäivästä lähtien ajeluta kuin mua, ja mulle riittää etuovi.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ulkonäkö varmaan siskolla ensin ja sitten velipoika on katsonut kalleimmat malllit mallisarjasta, jotka mahtuvat budjettiin.

Tätä yritin hienovaraisesti sanoakin viittauksella siihen, miltä kuski kyseisessä vehkeessä näyttää...

Aanelkusta ihan samaa mieltä. Noista kupeista ei kauhean pitkään ole iloa, ainakin itsellä autossa tarvitaan tilaa ja käytännöllisyyttä. Tehoa, turvallisuutta ja ajo-ominaisuuksia unohtamatta.

En ole vielä ehtinyt uuteen A4-malliin tutustua, mutta edelliset korisarjat olivat käytännössä sisätiloiltaan meitille riittämättömiä. Mielenkiintoista nähdä, kuinka nuo lupaukset kasvaneista mitoista toteutuvat käytännössä.
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Ulkonäkö varmaan siskolla ensin ja sitten velipoika on katsonut kalleimmat malllit mallisarjasta, jotka mahtuvat budjettiin.

Suunnilleen näin :) Tuo A5 käsittääkseni on vahvimmilla. Ongelmia valintaan tekee sen osalta tuo automaattivaihteisto. 3,2 -litraisessa taas karkaa hinta.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Suunnilleen näin :) Tuo A5 käsittääkseni on vahvimmilla. Ongelmia valintaan tekee sen osalta tuo automaattivaihteisto. 3,2 -litraisessa taas karkaa hinta.

Tuolla nelkulla nyt vaan! Ellei siskolla ole jotain pakkomiellettä tuohon A5:een, niin nelkun paremmuus on helposti perusteltavissa. Tuo 3.0TDI quattro on pari tonnia kalliimpi kuin A5 2.7TDI vajaaveto, mutta vastaavasti mukana on lisäksi Xenon-valot, ja mikäli edellisen korimallin meininki jatkuu, niin ne valot jollain halogeeneillä on todella huonot. Siskohan muistaakseni tykkää nahasta, ja nahkasisusta on nelkkuun vähän halvempi. Ja etuvetoinen coupe, mitä siellä nyt oikein tapahtuu? Tällaisista jutuista ei ollut puhetta ainakaan viimeksi, tosin oltiin molemmat aika kännissä! :)
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Tuolla nelkulla nyt vaan! Ellei siskolla ole jotain pakkomiellettä tuohon A5:een, niin nelkun paremmuus on helposti perusteltavissa. Tuo 3.0TDI quattro on pari tonnia kalliimpi kuin A5 2.7TDI vajaaveto, mutta vastaavasti mukana on lisäksi Xenon-valot, ja mikäli edellisen korimallin meininki jatkuu, niin ne valot jollain halogeeneillä on todella huonot.

Joo-o, täytyy sekottaa syrran pakkaa vielä yhdellä mallilla.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo-o, täytyy sekottaa syrran pakkaa vielä yhdellä mallilla.

Missäs hinnoissa nämä edellä mainitut mallit ovat?

Tässä pitänyt tällä viikolla päästä kokeilemaan kaverin uutta autoa, Bemarin 135:sta, mutta Autokeskus on onnistunut sähläämään ihan tosissaan ja saa nähdä pääseekö koeponnistamaan edes tällä viikolla. Toinen asia onkin päästääkö kaverini minua rattiin...
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Jahas. Se olisi talvilomalle lähtö edessä parin viikon päästä ja pitäisi hommata kattotelineet ja suksiboksi tuohon Altea XL:ään.

Oliskos kenelläkään ehdotuksia, että mistä noita kannattaisi käydä metsästämässä täällä pääkaupunkiseudulla? Googlen kanssa tuntuu löytyvän melko kirjavaa sakkia ja hinnoissakin tuntuu olevan melkoisia heittoja, joten ehdotuksia otetaan vastaan.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
No älä nyt ainakaan japanilaista osta.

Tämä on mielenkiintoinen lausahdus.

Itse olen pieneen ikääni omistanut 3 eri autoa ja kaikki ovat sattumalta olleet japseja. Ensin oli 323 -87, sen jälkeen Carina II -89 ja nyt Avensis -99.

Muutamilla kavereilla on/on ollut bemareita, ooppeleita ja volvoja.

Kerran vuodessa auto tarkastetaan. Varsinkin Ooppeli-pojilla on ihan tavallista, että mennään ensiksi hakemaan vikalista, sitten viedään pirssi pajalle ja sitten uudestaan hakemaan leima paperiin.

Kamut vievät vuosihuoltoon bemunsa ja näyttävät kuittia: 500 euroa.
Itse ajan paskan japsini sinne ja laskussa lukee "3,90 e, lasinpesunesteen lisäys"

Kun en itse osaa autooni mitään ihmeellisempää laittaa/vaihtaa paitsi jotkut jarrupalat ja öljyt, niin en voi vaihtaa autoa mihinkään "hienoon", jonka ylläpitoon menee kaikki ylimääräiset fyrkat.

Niin ja seuraavat talvikumit on saletti kitkat. Kuukausi vaihtuu maaliskuuhun ja lumesta vain kuvia netissä.
 
Kamut vievät vuosihuoltoon bemunsa ja näyttävät kuittia: 500 euroa.
Itse ajan paskan japsini sinne ja laskussa lukee "3,90 e, lasinpesunesteen lisäys"

Kerropa minkä merkkistä "paskaa japsia" huolletaan ilmaiseksi? Ainakin kaikista tähän asti omistamieni autojen huolloista ovat veloittaneet vaikkei olekaan mitään ylimääräistä remonttia tarvinnut tehdä.

Toinen juttu on se että jos auto maksaa n.30000 euroa ja sen joutuu kerran vuodessa (30tkm välein) käyttämään huollossa niin se 300 euroa on 1% (!) auton hankkimiskustannuksista. Minusta se ei tunnu yhtään kalliilta kun ajattelen asiaa noin. Eri asia olisi tietenkin jos 1000 euron auton huollosta joutuisi maksamaan sen saman 300...

Edit: Lukeehan se tuolla viestissäsi että Avensiksesta on kyse. Nyt enää askarruttaakin että missä on se paikka missä Avensikset huolletaan ilmaiseksi? Porin seudullako (suosikkijoukkue Ässät)?
 

Kostaja#2

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Hiki-Hockey. Sympatiat Rauman Lukolle.
Niin ja seuraavat talvikumit on saletti kitkat. Kuukausi vaihtuu maaliskuuhun ja lumesta vain kuvia netissä.

Todellakin, tossa katsastusmieskin antoi hylsyn kun oli kuulemma liian suuri nastaero toisen eturenkaan ja muiden välillä, yleensä ei ole tapana avautua kenellekään työtään tekevälle virkailijalle mutta nyt teki kyllä mieli kun ulkona on ollut täällä lounaiskärjessä sellasta viittä plussaa ja aurinko paistaa. Muistaakseni koko talven aikana on etukumit sutineet puoli kierrosta ja sekin jonkun märän suojatien päällä vahingossa krapulassa. Kitkat siis hankintalistalle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toinen juttu on se että jos auto maksaa n.30000 euroa ja sen joutuu kerran vuodessa (30tkm välein) käyttämään huollossa niin se 300 euroa on 1% (!) auton hankkimiskustannuksista. Minusta se ei tunnu yhtään kalliilta kun ajattelen asiaa noin. Eri asia olisi tietenkin jos 1000 euron auton huollosta joutuisi maksamaan sen saman 300...

Kyllä minusta 30 000 euroa ja rapiat on aika paljon verrattuna tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Tai sanotaanko että tulee hintaa aika paljon niille lisäarvoille joita tuolla 29 000 eurolla saa.

Nimimerkki japseihin siirtynyt.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Edit: Lukeehan se tuolla viestissäsi että Avensiksesta on kyse. Nyt enää askarruttaakin että missä on se paikka missä Avensikset huolletaan ilmaiseksi? Porin seudullako (suosikkijoukkue Ässät)?
Varmaan juuri siellä, missä autolle ei tehdä mitään muuta kuin lisätään kerta toisensa jälkeen tuulilasinpesunestettä?
 
Kyllä minusta 30 000 euroa ja rapiat on aika paljon verrattuna tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Tai sanotaanko että tulee hintaa aika paljon niille lisäarvoille joita tuolla 29 000 eurolla saa.

Nimimerkki japseihin siirtynyt.

Nyt en millään tapaa halunnut ottaa kantaa siihen minkä hintainen auto on järkevää omistaa. Tarkoitukseni oli tuoda ilmi ajatukseni että mielestäni 300 euron huolto 30000 euron autossa vastaa samaa kuin 10 euron huolto 1000 euron autossa. Ehkä vähän vaikeasti selitetty mutta itse ainakin tajusin mitä tarkoitin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös