Kyllä tiedän asiasta, mutta että litra ja tuhat kilometriä. Jos sitten verrataan tuohon 10 vuoden takaiseen elämään, niin moottoriöljytkin ovat kehittyneet pitkän pätkän sinä aikana. Jos niillä aikaisemmin oli taipuksia karata renkaiden välistä avaruuteen, niin kyllä ne nykypäivänä pysyvät paremman koneessa sisällä. Turbo on kyllä yksi komponentti, mikä sitä öljyä lisää kuluttaa, mutta ei sekään tuota määrää pelasta, vaikka ajaisi puhdasta "rallia" kokoajan.Tehtaat määrittelevät nykyisin melko innovatiivisesti nuo öljykulutus-normit => mikä vielä 10 v.sitten oli vika on nykyään tehtaan mukaan ominaisuus (1L / 1000km)...
Eli se voi tehtaan mielestä olla ominaisuus, jolla vältetään joutumasta edesvastuuseen asian suhteen, mutta totuus se ei ole kunnossa olevasta koneesta.