Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 882
  • 19 022

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Siis olen minä itsekkin kuullut, että VW vie öljyä ihan vakiona (kuulemma rakennettu sillä tavalla), muttei minulla ole mitään hajua paljonko se vie.
Kaveri totesi jo pari kuukautta sitten, että jos kovin vie jatkossa öljyä, niin pitää vaihtaa merkkiä. Sitä en tiedä onko tuommoisella jotain merkitystä.
Ajossa en ole huomannut auton käyttäytyvän mitenkään oudosti.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Se onkin sitten jo aivan oma asiansa, että niistä hemmetin hihnoista jakopäässä pitäisi päästä nopeasti eroon.

Muistaakseni vanhemmissa Volkkarin VR6 malleissa oli ketjulla toimivat nokat ja tuon ketjun vaihto oli sitten operaationa sen luokan savotta että hihnan vaihto alkaa olemaan lastenleikkiä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Muistaakseni vanhemmissa Volkkarin VR6 malleissa oli ketjulla toimivat nokat ja tuon ketjun vaihto oli sitten operaationa sen luokan savotta että hihnan vaihto alkaa olemaan lastenleikkiä.

Ketjuhan perustuukin siihen, ettei sitä tarvitse vaihtaa autoon ikinä. Ja sitten jos ketju menee rikki, niin se käsittääkseni rikkoo sen verta kivasti muutakin, että vanhempaa autoa on aikalailla turha korjata.
 

Veijari

Jäsen
Hondamiehet huomio

Uusinta Honda CR-V:tä ei ilmeisesti ole saatavilla dieselinä automaattilaatikolla? Ei ainakaan hondan nettisivujen mukaan. Onko edes tulossa?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Uusinta Honda CR-V:tä ei ilmeisesti ole saatavilla dieselinä automaattilaatikolla? Ei ainakaan hondan nettisivujen mukaan. Onko edes tulossa?

Tuskimpa tulee.

Isän bensakoneinen Rav4 vaihtuu ensivuonna ja kriteereinä ovat olleet: SUV-tyyppinen maasturi, diesel, automaatti ja neliveto.

Tällä hetkellä kyseisen yhdistelmän saa Chevrolet Captivaan, Nissan X-trailiin(ja Quashaihin). Vuodenvaihteen jälkeen yhdistelmän saa myös VW Tiguaniin.

Toki sitten hintaluokassa 50000+ löytyy muitakin vaihtoehtoja.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tuo haku on niin vammainen 30 sekunnin viiveensä kanssa, että pistetään vaikka tähän ketjuun:

Talvi yllätti taas ja pitäisi vihdoin käydä noutamassa tuollainen haaroitus lohkolta sisätilalämppärille: http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=45-4935

Aloin vaan funtsimaan tuota 1,5 metrin kokonaispituutta, tuntuu aika pieneltä. Onko kenelläkään palstalaisella kokemusta ko. vehkeen asentamisesta 94 -> vm. Corollaan? Saako siis tuotua helposti jalkatilaan ja mihin tuo pistorasia kannattaa kiinnittää?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Talvi yllätti taas ja pitäisi vihdoin käydä noutamassa tuollainen haaroitus lohkolta sisätilalämppärille: http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=45-4935

Aloin vaan funtsimaan tuota 1,5 metrin kokonaispituutta, tuntuu aika pieneltä. Onko kenelläkään palstalaisella kokemusta ko. vehkeen asentamisesta 94 -> vm. Corollaan? Saako siis tuotua helposti jalkatilaan ja mihin tuo pistorasia kannattaa kiinnittää?
Ainakin defa-merkkisen lämmittimen kotisivuilla on oikein asennusohjeet eri automerkkeihin, sekä muutenkin varsin kattava palvelu näistä asioista. Sieltä löytyy varmaan vastaus kaikkiin kysymyksiin, jotka mieltä askarruttavat tässä asiassa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Se että ketjua ei tarvitse vaihtaa eikä se mene rikki ei tarkoita sitä että se olisi huoltovapaa.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ainakin defa-merkkisen lämmittimen kotisivuilla on oikein asennusohjeet eri automerkkeihin, sekä muutenkin varsin kattava palvelu näistä asioista. Sieltä löytyy varmaan vastaus kaikkiin kysymyksiin, jotka mieltä askarruttavat tässä asiassa.
Joo kävin noutamassa tuon, hirveän hintainen oli, 72,90 kun otti sillä puoli metriä pidemmällä kaapelilla. Onneksi otin, sillä melko tiukoille meni.

Viime talveksi ei raaskinut ostaa, mutta kyllä tuon seittemän kymppiä säästää siinä kun ei tarvitse rystyset valkoisena raapia lasia joka aamu ja muutenkin mukavampi lähteä lämpimällä toijjotalla.
 

scholl

Jäsen
Auto-Bildissä lukee tänään Ladasta: Uusi pikku-Lada on erikoinen tuota: nätin näköinen mutta karmea ajaa.

Olen hyvin hämilläni tästä luonnehdinnasta. Onko niin, että vanhan kansan sanonta toimittajista (ne jotka eivät ole kommunisteja, ovat sosialisteja) olisi vanhentunut ja toimittajakuntaan on yhden kerran sattumalta päässyt livahtamaan joku, joka ei ole punikki. Jo on aikoja eletty. Eihän tässä kohta tiedä, mihin tämä maailma on menossa.

Sen sijaan Iltalehden Pentti Rönkkö ei petä, vaan on tosityöläinen niinkuin ennenkin. Iltalehdeltä kieltämättä aikamoinen veto ottaa kaveri, jolla on ehkä Suomen toiseksi huonoin ulosanti, juontamaan nettivideoihin. Ja teemat ovat taattua penttirönkköä. Ajellaan Lada Nivalla kilpaa, eikä myönnetä, että se on surkea, kuvataan pari autoa hätäisesti parkissa Harrodsin edessä ilman, että vaivaudutaan kertomaan, mikä pointti jne jne. Omia autokokemuksiakin kertoo mielellään lehdessä ja mikäli mahdollista niin autot ovat aina käytännössä ajokelvottomia. Renkaissa, jarruissa tai jossain on aina feelua, mutta sehän kuuluu ideologiaan. Joskus mietin, että onkohan missään päin maailmaa koskaan ollut autotoimittajana ketään, joka pitää yhtä vähän autoista tai soveltuu siihen duuniin yhtä huonosti. Väitän ettei ole.

Taidan laittaa palautetta, että Pentti Rönkkö pitää ehdottomasti saada telkkariin juontamaan vaikkapa Euroviisut, lätkän mm-kisojen kisastudion sekä tangomarkkinat.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tulipa mieleeni autoihin liittyvä mysteeri kun ajelin eilen vähän mutkaisemmalla asvalttipintaisella tiellä ja alla oli jo talveksi vaihdetut kitkarenkaat. Aiemmin kesärenkailla suunnilleen yhtä reipasta ylinopeutta ajellessani ei ole ESP alkanut jarruttelemaan, nyt tämä tapahtui ja helpommin vasemmalle kääntyvissä mutkissa, nopeudella jossa renkaat silloin tällöin vingahtavat hieman eli luistavat vähän mutta tilanteessa joka ei ole lähelläkään hallinan menetystä. Voiko olla että järjestelmässä on jotain vikaa vai vaikuttaako renkaiden vaihto näin? Lisäksi, millä voimalla järjestelmä vaikuttaa jarruihin, jossain pitää ilmeisesti olla jokin jatkuvasti toimiva pumppu joka tuottaa jarruvoiman tarvittaessa. Osaako joku kertoa?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Lujaa Lada-laatua

Minä en ole eläissäni lukenut sellaista Ladan suomenkielistä arvostelua, jossa autoa olisi kehuttu. Itse asiassa luin kesällä vanhaa TM:n numeroa vuodelta 1985 jossa kerrottiin uutuudesta nimeltä Lada Samara. Alusta oli kuulemma hyvä, mutta tekniikka oli vanhentunutta ja viimeistely surkeata.

Jopa Uudessakaupungissa tehty ns.Eurosamara haukuttiin lopulta kestotesteissä aivan lyttyyn, vaikka ensisävy olikin utelias, mutta väitän tämän johtuvan auton kotimaisuudesta ennenmän kuin toimittajien kommunismista.

Ladan 110 oli lähinnä vitsi 90-luvun lopun autovertailuissa ja sen viimeinenkin huumoriarvo lakkasi kun markkinoille tuli samalla hinnalla nämä korealaiset.

Joten missä näitä positiivisia Lada-arvosteluja on saanut lukea? Ladojen kokoontumisajoissa Pyhäjärven jäällä?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tulipa mieleeni autoihin liittyvä mysteeri kun ajelin eilen vähän mutkaisemmalla asvalttipintaisella tiellä ja alla oli jo talveksi vaihdetut kitkarenkaat. Osaako joku kertoa?
Kitkarengas on pehmeämpi seokseltaan, joten luistaminen tapahtuu myös helpommin. Pyörintäanturi kun haistaa sen varsin nopeasti, niin järjestelmä myöskin toimii. Eli ihan normaalia toimintaa, eikä autossa ei ole vikaa.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Narinakuskit, ohoi!

Muistelisin että Jatkoajassa oli muutamia Carina kuskeja?!?

Rupesin pohtimaan tässä oman autoni jakopäänhihnan vaihtoväliä. Siis kärrynä Carina E 1992. Itse muistelisin että tuo vaihtoväli oli 80 000km/5 vuotta.

Eräs kaverini taas on vahvasti sitä mieltä, että vaihtoväli tässä merkissä on 100 000km/5 vuotta.

Omistajan käsikirjassa ei tuota kilometrimäärää ilmoitettu. Huoltokirja on taas jäi vanhempieni luokse kotipaikkakunnalle, missä viimeksi lomanaikana käytin auton huollossa.

Viimeksi hihna on vaihdettu nelisen vuotta sitten, silloin oli mittarissa 279 000km. Nyt on rullattu n.355 000 km. Ennen joulua tuo tulee varmaan vaihdettua hihna ja kiristin, mutta olisi mukava tietää mikä on se oikea vaihtoväli: 80 000/5v. vai 100 000/5v.?
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Ei sillä ole mitään merkitystä 80 vaiko 100. Ainakaan Toyotassa. Nyrkkisääntö on ~100 000km. Ikinä en ole kuullut että remmi olisi napsahtanut, mutta itse meinaan joskus ensi kesän aikana vaihtaa omaani. Avensiksellani ajettu nyt 187 000 ja viimeksi vaihdettu 105 000 kilsan kohdalla.
 

Veijari

Jäsen
Jos epäilee hihnan kestävyyttä, kannattaa sen kunto tarkastaa/tarkastuttaa ja tarpeen vaatiessa vaihtaa.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ei sillä ole mitään merkitystä 80 vaiko 100. Ainakaan Toyotassa. Nyrkkisääntö on ~100 000km. Ikinä en ole kuullut että remmi olisi napsahtanut, mutta itse meinaan joskus ensi kesän aikana vaihtaa omaani.
Niin, toisaalta harvemminhan tuo on tasan 100 000 kun hihna on entinen, yleensähän pääse pitkälti ylikin, mutta itsellänikin on tarkoitus vuodenvaihteen tienoilla tuo vaihtaa, parempi katsoa kuin katua.. Hyvässä kunnossa hihna on ulkoisinpuolin, pitää nyt öljynvaihdon yhteydessä kysäistä huollossa että miltä hihna näyttää.

Eräällä tutullani napsahti tosin hihna poikki tasan silloin kun kilometrimäärä täyttyi. Kyseessä oli kuorma-auto, mutta tarkasti olivat laskeneet hihnankeston! Muuten aika harvinaista on tuo hihnan katkeilu..

Viime talvena kaverini Celicassa kiristin petti ja kallis remontti tuli. Aiempi omistaja oli nuukuuksissaan jättänyt kiristimen uusimatta ja kuinkas kävikään?!? Ihmeellisissä jutuissa jotkut säästävät..
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Hihnanvaihtohan on niitä harvoja asioita, jotka oikeasti kannattaisi teettää merkkihuollossa. Siellä voi olla varma, että käytetään kunnon osia ja myös se kiristin, vesipumppu ja muut mahdollisesti rasittuvat pultit uusitaan.

Lisäksi työllä ja osilla on silloin takuu.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Toyotan hihna

Omasta paukkui remmi alle 25tkm ajon jälkeen.Tosin ei ollut remmin vika vaan tarvike kiristimen laakerin. Oli klappia just sen verran että hihna kulki moottoria vasten, hihnasta irtosi roinaa joka meni hihnan alle kiristäen hihnaa niin kauan että napsahti. Nätisti pitkittäis suunnassa kuin repäistynä...Opin sen että mitä halvempi osa, sen tarkemmin pitää tarkistaa ennen asentamista. Samalla katkesi huhut siitä että corollan 16v kone hajoittaa kannen/venttiilit jos hihna pettää. Mulla ei tullut mitään vaurioita. Kone oli 4-afe(tai jotain sinne päin). Heti perään tietäjät väitti että se on gt:n kone mikä hajoittaa kannen, mutta eikös siinä ole ketju?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Millaisessa ajotilanteessa Laakamadon hihna poksahti? Periaatteessa kyseisen koneen pitäisi kyllä kärsiä vaurioita, mutta toki on voinut käydä säkäkin.

Tarvikeosa jakopäässä on sulaa lottoa.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Samalla katkesi huhut siitä että corollan 16v kone hajoittaa kannen/venttiilit jos hihna pettää. Mulla ei tullut mitään vaurioita. Kone oli 4-afe(tai jotain sinne päin). Heti perään tietäjät väitti että se on gt:n kone mikä hajoittaa kannen, mutta eikös siinä ole ketju

Tojolla ainoastaan siinä 1,3 12V koneessa mallimerkinnältään 2E tapahtuu vaurioita. Tuohan oli corollan keulilla vuodet 83-92 ja sitä myytiin silloin niin perhanasti, että varmaan on tullut mielikuva, että isommallekkin koneelle tapahtuu samoin. Potentiaalisia uhreja kun on ollut liikenteessä paljon niin se iso massa tuottaa varmaan harhauttavia mielikuvia. Muutenhan noi on täysin erilaisia koneita. 4A-FE koneen elinkaarihan ulottuu aina vvt-moottoreiden tuloon saakka. ja löytyy corollan, carinan ja avensiksenkin nokalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös