Autoiluketju

  • 3 192 299
  • 18 516
Glymin punainen-kulta-yhdistelmän paras puoli on sen helppo käsiteltävyys, ei kesto. Siksi talveksi kannattaisi ehkä kokeilla jotakin muuta merkkiä. Itsellä on hyviä kokemuksia Prestan vahoista. Sitä ei tosin taida olla ihan yhtä helposti saatavilla kuin AutoGlymiä?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Nyt tarvittaisiin pirkanmaalaisten apuja. Onkos kenelläkään kokemuksia muista Tampereen BMW-huolloista kuin Metro-Autosta? Käsittääkseni Autokeskuksella on nykyään BMW:n maahantuonti ja täten myös merkkihuolto. Lisäksi Epilästä löytynee joku merkkihuolto(?)paja. Jostain kuulin myös villin huhun, että täällä olisi vielä yksi lisävaihtoehto, kukaan muu tästä kuullut?

Metro-Auto ei minua houkuta historian vuoksi ja olisin valmis kokeilemaan jotain muuta, suositteluja ja vinkkejä otetaan vastaan. Kiitos.

Kilauta "Moottorityö Mäkelälle" ja kysy heiltä kustannusarviota. Olen huollattanut Opelini siellä ja saanut hyvää palvelua. Nykyään he (tietääkseni) huoltavat Bemareitakin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Syy ettei näiltä sivuilta ikinä löydy hinnastoa tarjotuista palveluista...

... en tiedä syytä miksi tätä infoa ei ole saatavilla.

Mutta sen tiedän, että se maksaa noin 250e - riippuu missä sen teettää. Tuo saattaa kuullostaa hurjalta, mutta kannattaa ottaa huomioon miten monivaiheinen homma tuo on, ja senkin että siinä menee aikaa: 4-5h riippuen auton maalipinnasta.

Suomessa saa Brilliant-käsittelystä 2 vuoden takuu ja UKssa 6 vuoden.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
... en tiedä syytä miksi tätä infoa ei ole saatavilla.

Mutta sen tiedän, että se maksaa noin 250e - riippuu missä sen teettää. Tuo saattaa kuullostaa hurjalta, mutta kannattaa ottaa huomioon miten monivaiheinen homma tuo on, ja senkin että siinä menee aikaa: 4-5h riippuen auton maalipinnasta.

Suomessa saa Brilliant-käsittelystä 2 vuoden takuu ja UKssa 6 vuoden.

Joo, täytyy kyllä tosissaan harkita. Ihme juttu, että juuri tällaisissa ei niin tunnetuissa hommissa hinnasto loistaa lähes järjestään poissaolollaan.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Pitihän se bimmeri taas muutaman kuukauden myöhässä vuosikatsastuksessa käyttää ja "yllättäen" seisontajarru kuskin puolelta tehoton.Lisäksi toisen takarenkaan urasyvyys ei riittänyt, mutta muuten kaikki ok.
Ongelmat sain korjattua puolessa tunnissa tiukkaamalla takajarrua ja vaihtamalla eturenkaan ja takarenkaan paikkaa keskenään ja komeasti tuli leima paperiin.Käyttäessä samaa kikkaa vanne kannattaa putsata hyvin ja laittaa jotain rasvaa renkaan sivuun, että näyttäisi aivan Vianorin jätkien puuhastelulta.Pitäähän se koko rengassatsi ensi kesänä toki uusia, mutta nyt leimassa ja näillä mennään.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lisäksi Epilästä löytynee joku merkkihuolto(?)paja.
Epilästä tosiaan löytyy bemareihin erikoistunut Benkara-Auto-Import. Aika tuore firma, mutta vaikuttaa vähintäänkin kokeilemisen arvoiselta. Minulla ei paikasta ole valitettavasti muuta tietoa tai kokemuksia kuin tämä lehtijuttu (ehdin vaihtaa bemarin pois ennenkuin tämä firma aloitti).

Osoite: Pispalan Valtatie 116.
 
S

solo

Onko kellään käyttökokemuksia vm.1997-> Vw Passateista 1.8 turbo koneella ja automaatti laatikolla? Kaikki asiat kiinnostaa, jos joku jaksaa jotain laittaa. Ajattelin ostaa semmosen itselleni ympärivuotiseksi käyttöautoksi.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Onko kellään käyttökokemuksia vm.1997-> Vw Passateista 1.8 turbo koneella ja automaatti laatikolla? Kaikki asiat kiinnostaa, jos joku jaksaa jotain laittaa. Ajattelin ostaa semmosen itselleni ympärivuotiseksi käyttöautoksi.

Ei kannata, osta loppuvuoden 2000 mallia tai uudempi. Vanhemmissa tyyppivikana helvetin nopea tukivarsien kuluminen ja kun niitä on edessä 8 kpl ja yhden ovh on 80-100 euroa, niin kalliiksi tulee vaihdella.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Hirvittävä autokuume pukkas päälle, kun huomasin että tuolla pakulla ei ole hirveesti enää käyttöä. Vaikka ei siinä mitään vikaa ole, vuoden vanha Transporter nelivedolla ja kaikki varusteet mutta mutta; hemmetin pienellä välirahalla olisi tarjolla 2004 mallinen diesel Touareg. Ja sillä pienemmällä dieselillä, ei siis V10:llä.

Onkos kellään kokemuksia noista Touaregeista. Ja kuinkas tuo liikkuu tuolla laimeammalla dieselillä. Ja vikoja?
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei kannata, osta loppuvuoden 2000 mallia tai uudempi. Vanhemmissa tyyppivikana helvetin nopea tukivarsien kuluminen ja kun niitä on edessä 8 kpl ja yhden ovh on 80-100 euroa, niin kalliiksi tulee vaihdella.

Tyyppivika ei ole tukivarsien kuluminen vaan etummaisten ylätukivarsien kuluminen. Niiden hinta Motonetillä 35.50/kpl. Tottakai vaihdot päälle, mut ei se ihan noin paha kuitenkaan ole. Kalliimmaksi tulee ostaa 4 vuotta uudempi auto. Ja takimmaiset alatukivarret on kalleimpia tukivarsia tuohon - samasta paikasta 69.90/kpl. Ei ihan osunut tuohon 80-100 -haarukkaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Autotekniikan ihmelapsi kyselee, mitenkä tuon tukivarsien pettämisen huomaa?
Toinen kymysys koskee sitten moottoriöljyä. Onko mitään tiettyä merkkiä, mitä tommoinen 00 tdi passat ei söisi hillittömästi, vai onko se merkistä riippumatta yhtä janoinen? Tällä hetkellä öljyn kulutus tuntuu hillittömältä, tosin edellinen auto oli nissan sunny, joka ei kuluttanut öljyä ollenkaan.

Kiitos jo etukäteen.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Autotekniikan ihmelapsi kyselee, mitenkä tuon tukivarsien pettämisen huomaa?
Toinen kymysys koskee sitten moottoriöljyä. Onko mitään tiettyä merkkiä, mitä tommoinen 00 tdi passat ei söisi hillittömästi, vai onko se merkistä riippumatta yhtä janoinen? Tällä hetkellä öljyn kulutus tuntuu hillittömältä, tosin edellinen auto oli nissan sunny, joka ei kuluttanut öljyä ollenkaan.

Kiitos jo etukäteen.

Voisitko tarkentaa mitä tarkoittaa "syö hillittömästi", sillä eihän (uudehkon) auton pitäisi syödä öljyä hirveesti?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Voisitko tarkentaa mitä tarkoittaa "syö hillittömästi", sillä eihän (uudehkon) auton pitäisi syödä öljyä hirveesti?

Syö sen verran, että viimeisen 4000 kilometrin aikana, olisi syönyt autosta kaikki öljyt, jos sitä ei olisi lisätty ollenkaan. Ja minun mielestäni tuommoinen menekki öljyn suhteen on aika suurta, kun kilometrit on kuitenkin alle öljynvaihtovälin.
Parkista lähtiessä on välillä tullut katsottua, ettei auto ainakaan koita merkata reviiriä.
Ehkä sitä vaan ei osaa asennoitua, volkkarin öljyn syöntiin, sunnyn jälkeen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos öljyä täytyy lisätä 4000 km:n välein niin sinun pitäisi ajaa auto suoraan huoltamolle kulkematta lähtöruudun kautta.
 

Aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Sharks sekä 90-luvun Bruins ja Cam Neely
Toinen kymysys koskee sitten moottoriöljyä. Onko mitään tiettyä merkkiä, mitä tommoinen 00 tdi passat ei söisi hillittömästi, vai onko se merkistä riippumatta yhtä janoinen? Tällä hetkellä öljyn kulutus tuntuu hillittömältä, tosin edellinen auto oli nissan sunny, joka ei kuluttanut öljyä ollenkaan.

Kiitos jo etukäteen.

Auto kiertoon tai jos auto on muuten ok ja ajattelit pitää kauemmin-> korjaa.
Ekana suosittelisin käymään korjaamolla mittauttamassa moottorin virtaukset, jolloin selviää vuotaako joku sylinteri.

Samanlainen vika oli Focuksessani. Yksi sylinteri vuoti (oli naarmuuntunut)-> puolimoottoria vaihdettiin, jolloin öljyn syönti loppui lähes kokonaan.

Edit. Voi olla pienempikin vika, kuten esim. venttiileissä.
 
Viimeksi muokattu:

Vasen Pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos öljyä täytyy lisätä 4000 km:n välein niin sinun pitäisi ajaa auto suoraan huoltamolle kulkematta lähtöruudun kautta.

Tai sitten ei. Touranin ohjekirja väittää, että moottori voi viedä jopa 1l/1000km, jota ilmeisesti pidetään vielä hyväksyttävänä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Onko kellään käyttökokemuksia vm.1997-> Vw Passateista 1.8 turbo koneella ja automaatti laatikolla? Kaikki asiat kiinnostaa, jos joku jaksaa jotain laittaa. Ajattelin ostaa semmosen itselleni ympärivuotiseksi käyttöautoksi.

Automaattilootasta en osaa sanoa muuta, kun että kaikki järkihän kertoo, että sitä ei voi "vaihdemisseillä" hajottaa eikä muutenkaan konetta rääkätä samalla tavalla kuin kovalla lootalla, joten sen puolesta automaatti on ihan hyvä vaihtoehto.

Mutta itse moottorista, talossa on tommonen Golf IV GTI samalla mosalla ja sillä on nyt veivattu yli 300tkm eikä moottorissa ole ollut mitään sanomista. Päästöarvot on hyvät ja käy hiljaa sekä tasaisesti. Niin ja on lastutettu, eli ei edes voi siihen viitata että olis vakio ja siks kestäny. Myöskin Suomiauto että kyllä se kaikki suolat ja paskat on myöskin käyny läpi... Ilmamäärä mittareita noista on menny, tosin osasyynä on ollut kartiosuodattimien laitto, joiden öljyt hajoittaa noita mittareita. Pysyy vaan siinä paperisuodattimessa.

Huoleton vaihtoehto sanoisin lukuunottamatta noita ylätukivarsia. Tosin niihinkin kun suhtautuu vaan että kuluva osa, niin hyvin menee. Kaikki on perusosaa, eli aina löytyy ja hinnat kohdillaan, koska samoja osia menee myöskin muihin konsernituotteisiin, kuten A4, A6, Suberb...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tai sitten ei. Touranin ohjekirja väittää, että moottori voi viedä jopa 1l/1000km, jota ilmeisesti pidetään vielä hyväksyttävänä.

No huhhuh, ei uskoisi että kunnossa oleva nykyauto voi noin paljon syödä öljyä. Olisi mielenkiintoista tietää mistä se öljy karkaa, vanha 205 GTI Pösönikään ei syönyt noin paljoa öljyä vaikka välillä tuntui että pakokaasut olivat pelkästään sinistä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Autotekniikan ihmelapsi kyselee, mitenkä tuon tukivarsien pettämisen huomaa?
Jos tukivarsi "pettää" oikein kirjaimellisesti, sen huomaa heti. Nimittäin pyörä kääntyy pyöränkotelossa sellaiseen asentoon, että ajaminen on sen jälkeen mahdotonta. Jos taas tarkoitat pelkkää kulumista, joka ei nyt vielä niin kauheasti haittaa ajamista, niin pieneenkin kuoppaan kun ajaa, alkaa kuulumaan kolina, klonksutusta yms. epämääräistä ääntä pyörän suunnalta. Tämä taas johtuu siitä, kun tukivarrenpusla alkaa kulumaan. Varsi ei pysy enää piukassa, vaikka kiinnityspultti kiinni onkin. Tämän seurauksena rengas alkaa kulumaan huomattavan nopeasti reunoiltaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No huhhuh, ei uskoisi että kunnossa oleva nykyauto voi noin paljon syödä öljyä. Olisi mielenkiintoista tietää mistä se öljy karkaa, vanha 205 GTI Pösönikään ei syönyt noin paljoa öljyä vaikka välillä tuntui että pakokaasut olivat pelkästään sinistä.

Ei Volkkarien dieseleitä nyt ihan turhaan kutsuta Oilonin öljypolttimiksi. Tosin tuo öljynkulutus pitäisi normalisoitua, kun autolla on tarpeeksi ajettu. Meidän Transporterissa se tarkoitti noin 100 000 km. Noh, kaiken kruunasi 60 000 kilmetrin huolto ja siitä syntynyt noin 1400 euron huoltolasku.

Tuli ostettua niin sanotusti kolme Volkkaria yhdellä kerralla.
 

Vasen Pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pointtihan onkin siinä, ettei tarvitse ryhtyä kalliisiin koneenvaihtoihin/remontteihin takuuna, vaikka toleranssit eivät olisi ihan kohdallaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ei Volkkarien dieseleitä nyt ihan turhaan kutsuta Oilonin öljypolttimiksi. Tosin tuo öljynkulutus pitäisi normalisoitua, kun autolla on tarpeeksi ajettu. Meidän Transporterissa se tarkoitti noin 100 000 km. Noh, kaiken kruunasi 60 000 kilmetrin huolto ja siitä syntynyt noin 1400 euron huoltolasku.

Tuli ostettua niin sanotusti kolme Volkkaria yhdellä kerralla.

Miten ihmeessä 60000km huolto voi olla noin kallis?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jos 2004 mallinen VW Touareg syö öljyä litra/1000 km, niin vika siinä on. Ei mikään normaali auto kuluta noin paljotta ilman vikaa. Turboauto kuluttaa yleensä hieman enemmän, mutta ei tuota määrää. Pitääkin tarkistaa kaverilta, joka ko. auton omistaa, mitä hänen autonsa moottoriöljyä kuluttaa.
 

Aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Sharks sekä 90-luvun Bruins ja Cam Neely
Jos 2004 mallinen VW Touareg syö öljyä litra/1000 km, niin vika siinä on. Ei mikään normaali auto kuluta noin paljotta ilman vikaa. Turboauto kuluttaa yleensä hieman enemmän, mutta ei tuota määrää. Pitääkin tarkistaa kaverilta, joka ko. auton omistaa, mitä hänen autonsa moottoriöljyä kuluttaa.

Näin kyllä on. Ehkä uusi auto voi vielä tuon kulutttaa, mutta sillekin öljynkulutus pitäisi normalisoitua ja pienentyä radikaalisti, kun kilsoja tulee.
Käytäs repe autoasi, jollakin korjaamolla jossa mittaavat moottorin virtaukset, nii näkee valskaako moottori.

Kumminkin sillä mun Focuksella öljy kului 1l/2000km (autolla oli tuolloin ajettu 84 000km)ja moottori ei todellakaan ollut kunnossa. Rempan jälkeen kummasti koneeseen tuli pirteyttä sekä heppoja lisää ja öljynkulutus normalisoitui tasolle 1l/10000km.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Jos 2004 mallinen VW Touareg syö öljyä litra/1000 km, niin vika siinä on...

Tehtaat määrittelevät nykyisin melko innovatiivisesti nuo öljykulutus-normit => mikä vielä 10 v.sitten oli vika on nykyään tehtaan mukaan ominaisuus (1L / 1000km)...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös